عنوان :
تعداد صفحات : ۲۴
نوع فایل : ورد و قابل ویرایش
ارتباط جریان دوطرفهای است که طی آن دویاچند نفر به تبادل افکار نظریات، احساسات و حقایق میپردازد و از طریق به کار بردن پیامهایی که معنایش برای آنها یکسان است به انجام این امر مبادرت میورزند و هرگونه انتقال پیام بین فرستنده از یک طرف و گیرنده از طرف دیگر ارتباط محسوب میشود، چه فرستنده انسان باشد چه یک دستگاه مکانیکی، ارسطو فیلسوف مشهور، هدف ارتباط را جستجو برای دستیافتن به کلیه وسایل و امکانات موجود برای ترغیب و اقناع دیگران میداند، به این صورت که برقرار کننده ارتباط از هر راه و یا وسیلهای که امکان داشته باشد طرف مقابل ارتباط یا مخاطب خود را تحت نفوذ در آورده نظر و عقیده خود را به او میقبولاند.
واژه های کلیدی: ارتباط، محاوره، شان و مقام، نقش
مقدمه ۴
تعریف ارتباطات ۵
انواع ارتباط ۶
مردم چگونه میفهمند؟ ۹
محاوره چیست؟ ۱۲
محاوره و گفت و گو چگونه دچار مشکل میشود؟ ۱۳
محتوا ۱۳
نوع رابطه ۱۵
شأن و مقام ۱۵
قدرت ۱۶
نقش ۱۷
قلمرو ۱۸
پیامهای غیرکلامی ۱۹
منابع ۲۴
ارتباطات انسانی- دکتر علی اکبر فرهنگی
روابط عمومی مدرن – حمید صبری
مدیریت ارتباطات-دکتر سید محمد اعرابی
الفبای ارتباطات – رامین کریمیان، مهران مهاجر
ارتباط مؤثر -سعید علی میرزایی
ارتباطات کلمه لغت Communication و ریشه آن کلمه لاتین Communist میباشد. که به تفاهم و اشتراک فکر میتوان ترجمه نمود. لذا وقتی با شخص ارتباط برقرار مینمائیم در حقیقت برقراری یک نوع اشتراک فکر و تفاهم اندیشه با اوست.
ارتباطات کلمه لغت Communication و ریشه آن کلمه لاتین Communist میباشد. که به تفاهم و اشتراک فکر میتوان ترجمه نمود. لذا وقتی با شخص ارتباط برقرار مینمائیم در حقیقت برقراری یک نوع اشتراک فکر و تفاهم اندیشه با اوست.
ارتباط جریان دوطرفهای است که طی آن دویاچند نفر به تبادل افکار نظریات، احساسات و حقایق میپردازد و از طریق به کار بردن پیامهایی که معنایش برای آنها یکسان است به انجام این امر مبادرت میورزند و هرگونه انتقال پیام بین فرستنده از یک طرف و گیرنده از طرف دیگر ارتباط محسوب میشود، چه فرستنده انسان باشد چه یک دستگاه مکانیکی، ارسطو فیلسوف مشهور، هدف ارتباط را جستجو برای دستیافتن به کلیه وسایل و امکانات موجود برای ترغیب و اقناع دیگران میداند، به این صورت که برقرار کننده ارتباط از هر راه و یا وسیلهای که امکان داشته باشد طرف مقابل ارتباط یا مخاطب خود را تحت نفوذ در آورده نظر و عقیده خود را به او میقبولاند.
دانشمندان مقصود از برقراری ارتباط را موارد زیر میدانند:
۱- شناخت اوضاع و احوال و آشنایی با حوادث و وقایع
۲- ترغیب دیگران به قبول یک فکر و عقیده خاص و اقناع آن
۳-سرگرمی و تفریح
در مقوله انواع ارتباط و تقسیمبندی آن میان دانشمندان علوم ارتباطات اتفاق نظری وجود ندارد و در این زمینه نظرات مختلفی ارائه شده است اما به طور کلی میتوان به انواع ارتباط زیر اشاره کرد:
۱- ارتباط خصوصی و بدون واسطه
ارتباطی است رو در رو که طی آن پیام بدون واسطه و مستقیم بین پیام گیرنده و پیامدهنده مبادله میشود، این نوع ارتباط ویژگیهایی دارد:
الف – فرصت جابجایی پیامگیرنده و پیامدهنده
ب – فرصت تصحیح یکدیگر
ج – ارتباط چهره به چهره و عمیق
د – قابل رؤیت بودن آثار پیام
۲- ارتباط جمعی یا عمومی
ارتباط جمعی یا عمومی تعبیر جدیدی است که جامعهشناسان برای مفهوم Massmedia بکار بردهاند. ارتباط جمعی یا عمومی انتقال اطلاعات با وسایلی چون (روزنامه، کتاب، امواج، رادیو و تلویزیون و …) برای گروه کثیر و غیرمحدودی از مردم با سرعت زیاد است.
۳- ارتباط نوشتاری
ارتباط نوشتاری ارتباطی است که در آن اطلاعات از طریق قلم به کاغذ نقش میبندد (مانند نامه – روزنامه – کتاب و …)
۴- ارتباط غیر نوشتاری
ارتباطی است که اطلاعات و افکار از طریق امواج (مانند رادیو – تلویزیون – تلفن – تلگراف و …) میان مردم مبادله میشود.
۵- ارتباط ملی
ارتباطی است که پیام، اطلاعات و مفاهیم از طریق وسایل ارتباط جمعی نظیر رادیو و تلویزیون و مطبوعات در چهارچوب جغرافیایی یک کشور منتشر میشود.
۶- ارتباط فرا ملی
پیامها و اطلاعاتی که از طریق ماهوارهها مرزهای جغرافیایی را در مینوردد و موجبات نزدیکی میان انسانها بر روی کره زمین میشود (مانند تلویزیون آسیایی و اروپایی و تلویزیونهای بدون مرز و … )
جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .