مقاله ارتباط و راه های نفوذ در دیگران

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله ارتباط و راه های نفوذ در دیگران

تعداد صفحات :۱۶

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در این مقاله درباره ارتباط و راه های نفوذ در دیگران بحث می شود. بیش از نیمی از مکالمات رودرروی ما غیر کلامی است. زبان تن ـ قبل از آنکه حرفی بزنیم ـ احساسات و نگرش های ما را مخابره می‌کند. اغلب کسانی که نمی توانند خوب ارتباط برقرار کنند متوجه حالت بدن خود مثل دست های دائماً ضربدری روی سینه و عدم تماس چشمی و تبسم نکردن نیستند، ما با نخستین علامات خود ارزیابی و قضاوت می شویم و اگر این اشارات اولیه دوستانه نباشد داشتن یک ارتباط خوب کمی دشوار است. پس با زبان تن مناسب می توان گام بزرگی را در ارتباط برداشت.

پس جهان را افرادی می گردانند که قدرت نفوذ در دیگران را دارند و مشاوران موفق کسانی هستند که علاوه بر تمام فنون مشاوره این مهارت را در خود به طور عالی پرورش داده اند و محبوب مراجعان خود هستند.

واژه های کلیدی: ارتباط، تبسم، پیام، تماس  چشمی، نفوذ

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
تعریف ارتباط    ۱
ویژگی های ارتباط زبان تن + زبان کلامی    ۵
ارتباط کامل    ۸
زبان تن    ۸
ارتباط کلامی    ۸
ارتباط خوب    ۱۰
ارتباط بد    ۱۱
نفوذ در دیگران    ۱۱
نتیجه گیری    ۱۳
منابع و مآخذ   ۱۴

منابع و مأخذ :

۱) ارتباط میان فردی (مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی)، نوشته اون هارجی ـ کرستین ساندوز ـ دیوید دیکسون ـ جوردنه تاتون، ترجمه مهرداد فیروز بخت – خشایار بیگی، تهران، انتشارات رشد، چاپ دوم،‌ ۱۳۸۲

۲) مهارت‌های گفت و گو، نوشته دون گابور، ترجمه مهدی قراچه داغی، تهران، انتشارت پیک بهار ‏،۱۳۸۱‏

۳) از حال بد به حال خوب، نوشته دیوید برنز،‌ ترجمه مهدی قراچه داغی، تهران، آسیم، ۱۳۸۲

۴) بسوی کامیابی (۱)،‌ نویسنده: آنتونی رابینز،‌ ترجمه: مهدی مجردزاده کرمانی، تهران، موسسه فرهنگی راه بین، چاپ سوم، ۱۳۸۴

مقدمه

دیگران بزرگترین سرمایه و منبع قدرت ما هستند. راه استفاده از آن منبع، برقراری رابطه صحیح است. چنانچه این رابطه را برقرار کنیم هم نیاز دیگران را بر آورده کرده ایم که ما را در حل مسائل یاری می دهند وهم نیاز خود را. پس قدرت ایجاد رابطه صحیح یکی از مهارت هایی  است که افراد باید داشته باشند[۱]. یعنی اگر بخواهیم یک دوست خوب، معلم خوب با پدر و مادر خوب و از همه مهمتر یک مشاور خوب و صمیمی باشیم به این مهارت نیاز داریم و باید بتوانیم رابطه صحیح برقرار کنیم. اما ارتباط چیست؟ عده ای از افراد ارتباط را کلمه ای تعریف شده و بی‌نیاز از توضیح می دانند و خود را متخصص ارتباط تلقی می‌کنند. اما اگر ارتباط آنقدر ساده است پس چرا بعضی از زوج ها در برقراری ارتباط موثر بی اطلاعند و یا چرا بعضی خانواده ها به علت عدم ارتباط صمیمی از هم پاشیده شده اند ویا چرا گاهی یک روان پزشک، روان شناس ویا مشاور مراجعان خود را از دست می دهند[۲].

 تعریف ارتباط:

تعداد کم و معمولاً دونفر هست فرآیندی است که طی آن اطلاعات، معانی، احساسات را از طریق پیام های کلامی و غیر کلامی با دیگران در میان می گذاریم[۳].

ویژگی های ارتباطات

۱ :  ارتباط یک فرایند است.

ارتباط یک فرایند ارسال و دریافت پیام است برای برقراری ارتباط باید حداقل دو نفر در رویدادهایی مستمد و پویا با هم در گیر شوند و طی آن بر یکدیگر تأثیر و از یکدیگر تأثیر پذیرند.

مؤلفه های فرایند ارتباط

الف ) برقرار کنندگان ارتباط:

در هر ارتباطی وجود طرفین ارتباط الزامی است که شامل منبع و گیرنده است وفقط زمانی فرایند ارتباط شروع میشود که منبع پیامی به گیرنده ارسال کند اما ارتباط برقرار کنندگان به طور همزمان هم فرستنده پیام هستند و هم گیرنده آن یعنی شخصی الف: در حین صحبت، اثرات گفتارش را نیز بازبینی می‌کند و در همان حال از شخص ب: اطلاعات می گیرد.

ب) پیام:

در واقع همان محتوای ارتباط و گویای منظور ارتباط برقرار کنندگان است.

ج) رسانه :

شیوه خاص انتقال پیام است رسانه  نظامی از نمادها یا رمزهاست که می تواند به اشکال مختلف، باشد.


د) کانال :

منظور از کانال همان چیزی است که ارتباط برقرار کنندگان را به هم پیوند می‌دهد و رسانه را در خود جای می‌دهد: کانال های ارتباطی عبارت اند از: کانال صوتی ـ شنوایی که گفتار را میسر می‌کند. کانال ژستی ـ بینایی که ارتباط غیر کلامی را تسهیل می‌کند. کانال شیمیایی ـ بویایی که بوها را در خود جای می‌دهد و کانال پوستی ـ لامسه که مار را قادر می سازد که در ارتباط میان فردی از حس لامسه استفاده کنیم. ما از این کانال هاـ که  همگی در ارتباط رودر رو بکار گرفته می شوند ـ می توانیم همزمان استفاده کنیم.

هـ) فیدبک :

فرستنده از طریق فیدبک های دریافتی می  فهمد که پیام او تا چه حد دریافت شده و چقدر موثر بوده است و با بازبینی واکنش های طرف مقابل، ارتباط بعدی را بهبود بخشیده و به نتایج بهتر می رسد.

و) بافت :

تمام ارتباطات در درون نوعی بافت روی می دهند و تأثیر شدیدی نیز از آن بافت می پذیرند. به عبارت دیگر تعامل در درون چارچوبی روی می‌دهد. بافت به دو صورت مکانی یا زمانی است. برای مثال در آسانسور بخاطر محدودیت محیط فیزیکی رفتار هایمان محدود است. (بافت مکانی)


۲) ارتباط یک تبادل است:


[۱] . به سوی کامیابی (۱)، ص ۲۰۳

[۲] . همان منبع ، ص ۲۰۴

[۳] . ارتباط میان فردی، ص ۲۸ـ۲۱

15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله چگونگی ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مدیریت با کارکنان
  • مقاله مدیریت و ارتباطات
  • تحقیق بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان
  • پایان نامه ارتباطات اجتماعی از منظر قرآن کریم
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.