مقاله اضطراب امتحان

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله اضطراب امتحان

تعداد صفحات :۱۳
نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده:

یکی از بیماریهای روانی که بشر امروزه دست در گریبان آن است اضطراب نام دارد . منظور از اضطراب هیجان ناخوشایندی است که به اصطلاحاتی نظیر نگرانی  دلشوره و ترس بیان می شود  همه این ها  وقتی بیماری محسوب می شود  که دلشوره و دلواپسی ناشی از آن ها هیچ گونه منطقی نداشته و طبق شرایط زمان و مکان نباشد و با اتفاقات زمان و شرایط مکان تناسب نداشته باشد .
یکی از انواع اضطرابها  اضطراب امتحان است اگر چه آموزگاران و مربیان تعلیم و تربیت کمتر به اضطراب امتحان می اندیشند ولی دانش آموزان می دانند که امتحان آنها را مضطرب ساخته است .
پژوهش و تحقیق موجود به منظور بررسی میزان اضطراب دانش آموزان دوره سوم راهنمایی شهرستان میبد بوده است این افراد شامل ۲۵ نفر دختر بود که پرسش نامه هایی در مورد اضطراب امتحان در اختیار آنها قرار گرفت و بعد از مطالعه ی پاسخ های آن ها به این نتیجه یافتیم که اکثریت افراد دارای اضطراب امتحان هستند و بیشتر آنها در صدد رفع آن بر آمده اند که به نسبت متوسط افراد طبق میانگین بدست آمده در این زمینه موفق بوده اند و این نشان می دهد که می توان انتظار داشت که اضطراب افراد در امتحان روز به روز کاهش پیدا کند.
واژه های کلیدی: اضطراب، امتحان، ترس

فهرست مطالب

مقدمه :   ۱
نتیجه تحقیق :   ۹
پیشنهادات :   ۹
فهرست منابع:   ۱۰

فهرست منابع:

۱-   مطالبی چند از جزوه درس روش تحقیق
۲-   کتاب اضطراب ایرج معانی
معانی :۱- چاپ اول :۱۳۷۰-اضطراب – ناشر شرکت انتشارات چاپخش – چاپ و صحافی پژمان

مقدمه :

اضطراب دلشوره تشویش نگرانی دلهره و بی قراری حالاتی هستند که هر انسان خواه و ناخواه تلخی آنها را چشیده است می توان با اطمینان گفت که امکاان ندارد انسانی در این کره زمین زیسته باشد و طعم دلشوره و اضطراب رانچشیده باشد .
حال تعریفی از اضطراب ارائه می دهیم . یکی از بیماریهای روانی که بشر امروزه دست در گریبان آن است اضطراب نام دارد . منظور از اضطراب هیجان ناخوشایندی است که به اصطلاحاتی نظیر نگرانی  دلشوره و ترس بیان می شود  همه این ها  وقتی بیماری محسوب می شود  که دلشوره و دلواپسی ناشی از ان ها هیچ گونه منطقی نداشته و طبق شرایط زمان و مکان نباشد و با اتفاقات زمان و شرایط مکان تناسب نداشته باشد .
یکی از انواع اضطرابها  اضطراب امتحان است اگر چه اموزگاران و مربیان تعلیم و تربیت کمتر به اضطراب امتحان می اندیشند ولی دانش آموزان می دانند که امتحان آنها را مظطرب ساخته است .
بعضی از دانش آموزان در طول امتحانات سرنوشت ساز مثل کنکور دچار اضطراب شدید می شوند البته در امتحانات اندکی اضطراب وجود داشته باشد اگر از حد خود فراتر رود بیماری محسوب می شود .
برای تحقیق در زمینه روان شناسی در ابتدا تصمیم گرفتیم که موضوع تحقیق خود را در مورد بازی کودکان قرار دهیم اما به علت اینکه کتاب های علمی مناسب در مورد آن وجود ننداشت از آن صرف نظر کردیم .
موضوع بعدی خود را در مورد ترس کودکان البته به صورت کلی قرار داده ایم این موضوع هم همچون ترس خاصی مورد نظر نبود و به طور کلی همه ی ترس ها را مورد نظر قرارمی داد نادیده گرفتیم .
انتخاب بعدی خود را در مورد اضطراب امتحان قرار دادیم و چون در این مورد هم منابع مناسبی وجود داشت و هم موضوع مناسبی وجود داشت و هم موضوع مناسبی برای تحقیق در این زمینه بود آن را انتخاب کریم . البته یک گروه دیگر هم در این زمینه تحقیقی را ارئه نموده اند و با مشورت استاد مورد نظر برای مقایسه با این گروه و اینکه میزان اضطزاب در دو گروه چگونه است و چه تفاوتهایی دارد این موضوع را انتخاب کردیم . از دلایل دیگر انتخاب این موضوع این بود که چون اکثر دانش آموزان و دانش آموزان  و دانشجویان دارای اضطراب امتحان هستند تصمیم گرفتیم آن را موضوع تحقیق خود قرار دهیم .
ما در این زمینه افراد رده ی سوم راهنمایی را مورد تحقیق قرار دادیم . هدف ما از این تحقیق و موضوع بدست آمدن میزان اضطراب دانش آموزان در این رده ی سنی و در موقع امتحانات بود . و اینکه بدانیم آیا آن ها اضطراب امتحان دارند یا نه و اگر دارند در چه حدی است آن ها دارای اضطراب  های بیش از حد هستند .
در این بین نیز کسانی بودند که اضطراب امتحان نداشتند و از خود و مقدار درسی که برای امتحان خوانده بودند مطئن هستند و هیچ دلیلی برای وجود اضطراب در خود نمی بینند که البته تعداد آن ها خیلی کم است .
برای انجام این پروژه تحقیقاتی به مدرسه ی راهنمایی فاطمیه میبد رفتیم و یک کلاس سوم راهنمایی که ۲۵ نفر بودند را مورد تحقیق قرار دادیم . ۲۵ عدد پرسش را در اختیار آن ها قرار دادیم تا به ان ها پاسخ دهند .

البته در این مورد بیشتر افراد تلاش کردند که اضطراب خود را رفع نمایند و درصد کمی از آنها بودند که درصدد رفع اضطراب خود برنیامدند .

15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق کودک مضطرب و گوشه گیر
  • مقاله تأثیر یاددهی مهارت های اداره و کنترل رفتار به مادران مضطرب دارای کودکان پیش دبستانی مبتلا به گوشه گیری- بازداری
  • تحقیق رابطه بین شادکامی در بروز اختلالات روانی از جمله اضطراب ، استرس و افسردگی
  • مقاله بررسی تأثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری درکاهش نشانه‌های اضطراب کودکان
  • مقاله مهارت‌های رویارویی با اضطراب
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.