مقاله انگلیسی بررسی نقش الگوی تعالی مدیریت کیفیت جامع در تغییر و تحول راهبردی سازمان ها با ترجمه فارسی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله انگلیسی بررسی نقش الگوی تعالی مدیریت کیفیت جامع در تغییر و تحول راهبردی سازمان ها با ترجمه فارسی

تعداد صفحات : ۳۵

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده:

این تحقیق با هدف معرفی و تبیین مدل پیشرفته مدیریت کیفیت جامع و بررسی نقش آن در تغییر و تحول استراتژیک سازمان ها انجام شده است. در این مقاله مفهوم مدیریت کیفیت جامع مورد مورد بررسی مجدد قرار گرفت تا از این طریق به دیدگاهی مناسب به منظور پیشرفت و بهبود فرآیندهای کسب و کار دست یابیم. مفهوم مدیریت کیفیت جامع مستلزم یکپارچگی سیستم‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده در کیفیت می‌باشد. براساس تجاربی که حاصل از اجرای سیستم مدیریت کیفیت جامع در شرکت‌های ژاپنی بدست آمده است، به این نتیجه رسیدیم که برای پیاده‌سازی  مدیریت کیفیت جامع نیاز به یک فرآیند مرحله به مرحله می‌باشد. هر دو مورد زمینه‌های تئوریکی، یعنی تجارب شخصی و نتایج بدست آمده از بررسی‌های انجام شده تأیید کننده این امر می‌باشد که برای پیاده‌سازی مدیریت کیفیت جامع نیاز به پیاده‌سازی سیستم‌های ۵S، مهندسی مجدد، دایره کنترل کیفیت، ایزو ۹۰۰۰ و مدیریت تولید ناب داریم که از آن به مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته نام برده شد.

همچنین در این مقاله ثابت شد که مفهوم مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته برای تمام سطوح سازمانی و مدیران ارشد سازمان های بزرگ قابل اجرا می‌باشد.

کلیدواژه ها: مدیریت کیفیت جامع، مدیریت تغییر، تغییر و تحول استراتژیک، بحران مالی.

فهرست مطالب

چکیده:    ۱
مقدمه:    ۲
مفهوم مدیریت کیفیت جامع (TQM)    ۲
فرایند تغییر و تحول سازمانی    ۵
تغییر و تحول استراتژیک مدیریت کیفیت    ۷
مدل پیشرفته مدیریت کیفیت جامع    ۱۰
مدل ژاپنی ۵ اس    ۱۱
مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی و کسب و کار (BPR)    ۱۲
گروه کنترل کیفیت (QCC)    ۱۳
ایزو ۹۰۰۰ (ISO 9000)    ۱۴
اعتبار مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته    ۱۵
الف) شرکت NEC    ۱۶
ب) شرکت سانیو    ۱۶
پ) شرکت توزیع و برق توکیو:    ۱۶
ت) شرکت نویتا موتور:    ۱۷
جمع بندی و نتیجه‌گیری    ۱۹
منابع و مآخذ:    ۲۰

منابع و مآخذ:

باران دوست، رامبد و رحمانی، شادی (۱۳۸۲) ، بررسی رابطه تطبیقی مدیریت کیفیت جامع و سازمان یادگیرنده، ماهنامه تدبیر، سال سیزدهم، شماره ۱۳۴٫

دادرس، کیوان (۱۳۸۶) ، رابطه راهبرد سازمان با مدیریت کیفیت جامع ، ماهنامه تدبیر، سال هجدهم، شماره ۱۸۶٫

Abraham, B. (1995). The last word: lesson of a lifetime in managing for quality, Quality World, pp. 30-32.

Cassidy, M. (1996). Streamlining TQM (Experience from the 1994 Deming Prize Winner), Proceedings of the 1st ICIT, Leicester Business School, pp. 315-320.

Daniel L. Prajogo, Amirik, S, Sohal, (2006). The Relationship between organization Strategy, total quality managment (TQM) , and organization performance- the mediating role of TQM, european journal of operational research 168.

Deming, W.E. (1986). Out of the Crisis, Cambridge, MIT Centre for Advanced Engineering Study.

Deming, W.E. (1993). The New Economics for Industry, Government, Education, Massachusetts Institute of Technology, Center for Advanced Engineering Study, USA.

Hakes, C. (1995). The Self Assessment Handbook: For Measuring Corporate Excellence, Chapman & Hall, UK.

Hammer, M. and Champy, J. (1993). Re-engineering the Corporation, Nicholas Brealey Publishing, UK.

مقدمه:

چالش ناشی از رقابت جهانی باعث افزایش فشار بر سازمان ها برای بهبود مهارت ها، قابلیت ها و کیفیت محصولات و خدمات شده است. اصول  مدیریت کیفیت جامع(TQM)، به صورت گسترده در سطح جهان به عنوان ابزار بهبود عملکرد سازمانی، بهبود ماهیت سازمان ها و چگونگی رویارویی با چالش های ویژه بازارها مورد پذیرش قرار گرفته است.

بحران مالی آسیا که در اواسط سال ۱۹۹۷ میلادی و ابتدا از بحران مالی- نقدی تایلند به وقوع پیوست، باعث شروع یک حرکت زنجیره‌ای شد که تقریباً تمام کشورهای آسیایی را تحت تاثیر خود قرار داد. این بحران و تغییرات متناقض به وجود آمده درس های متعددی به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه‌ای در سازمان ها و صنایع مختلف کشورهای آسیایی داشته است که موجب تغییرات گسترده در ساختار این سازمان ها شده است. این تغییرات تاثیر به سزایی در جنبش مدیریت کیفیت جامع داشته است. اصول مدیریت کیفیت جامع  به صورت گسترده در سطح جهان به عنوان ابزار بهبود عملکرد سازمانی، بهبود ماهیت سازمان ها و چگونگی رویارویی با چالش های ویژه بازارها مورد پذیرش قرار گرفته است.

مفهوم مدیریت کیفیت جامع (TQM)

در دهه ۱۹۹۰، مدیریت کیفیت جامع به یکی از استراتژی های رقابتی بسیار جذاب برای شرکتهایی بـــدل شد که در جست وجوی تفاوت چشمگیری با دیگران بودند. دانشگاهیان و صنعتگران به این جاذبه کــه مدیریت کیفیت جامع سازمان را تشویق به تمرکز بر نیاز مشتری به وسیله فرآیند بهبود و توجه به بهبود هزینه ها، کیفیت و رضایت مشتری می نمود، اذعان کردند. پایه مدیریت کیفیت جامع مبتنی بود بر پیگیری فعالانه بهبود مستمر، درک نگرش مشتریان درون سازمان، آموزش و توسعه در تمامی ابعاد سازمانــی. اما عده ای نیز معتقد بودند که فلسفه مدیریت کیفیت جامع محدودیت های خاص خود را داراست. یافته های سیتکین (Sitkin) نشـان می دهد که مدیریت کیفیت جامع برای مباحثی چون فروش مازاد اندازه، خطرناک بوده و کارایی و اجرای آن زیانبار است و این بخشی از ناتوانی مدیریت کیفیت جامع است. محققان معتقدند که امروزه بازاریابی مدیریت کیفیت جامع تبدیل به صنعت خاص خود شده است و درک مدیریت کیفیت جامع به عنوان یک نتیجه اجرای همه جانبه آن گسترش یافته است. لوتانز(Luthauns) براین باور است که مدیریت کیفیت جامع قادر به درک تغییرات آتی نیست و پیشنهاد می کند که زمان کافی صرف مدیریت کیفیت جامع شود. گروهی نیز معتقدند که سازمان یادگیرنده به دلیل وابستگی متقابلی که دارد گام منطقی بعدی در ارزشگذاری تغییرات است. باران دوست و رحمانی، ۱۳۸۲)

مدیریت کیفیت جامع در صنایع ژاپن منجر به نتایج شگفت‌آوری شده است. TQM راهی است به منظور باقی ماند و موفق شدن. اما چه چیزی TQM را تبدیل به یک ضرورت کرده است. مدیریت کیفیت جامع در واقع یک نوع یکپارچگی جامع و کلی در سراسر یک سازمان است به منظور دستیابی به مزیت رقابتی از طریق بهبود مستمر در تمام فعالیت‌های سازمان. اگر بخواهیم تک‌تک کلمات موجود در مدیریت کیفیت جامع را به صورت تک‌تک معنی کنیم عبارتند از:

کیفیت: برآوردن تمام اظهارات مشتریان و احتیاجات ضمنی آنها.

مدیریت: یک هیئت اجرایی که به طور کامل به صورت کمیته و هماهنگ درآمده‌اند.

در حالت ایده‌آل تمام افراد درون سازمان بایستی سازمان‌دهی و گروه‌بندی شوند. براساس تحقیقات دومینگ در سال ۱۹۸۶، حدود ۹۴% از مشکلات مربوط به کیفیت مربوط به مدیریت و سیستم‌هایی می‌باشد که به وسیله آنها بوجود آمده است. بنابراین تعهد مدیران بایستی قبل از کارگران خط مقدم صورت پذیرد. مدیریت کیفیت جامع ایجاب می‌کند که تمام افراد درون سازمانی شامل کارگردان خط مقدم در فرآیند درگیر شوند. بنابراین تعریفی که از مدیریت کیفیت جامع در بالا آمده است، نشان دهنده یک وضعیت متعادل بین معنی واقعی کلمه و حالت ایده‌آل کلمه است. با وجود سال ها سابقه آموزشی در زمینه آموزش مدیریت کیفیت جامع و هدایت بیش از ۳۰ مورد تحقیقاتی در ارتباط با بیش از ۱۰۰۰ موضوع مرتبط با مدیریت کیفیت جامع، حاصل تجارب و آموزش‌ها در این مقاله آمده است.
نتایجی که بدست آمده نشان دهنده آن است که به طور میانگین کمتر از ۲۰% موارد به نتیجه مورد نظر دست یافته‌اند. در حقیقت زمانی که من برای اولین بار فرآیند مدیریت کیفیت جامع را پیاده کردم، از زمره همان اکثریت یعنی ۸۰% بودم. من معتقدم که ارزش واقعی این روش و فرآیند در این موضوع است که این سیستم به ما نشان می‌دهد که در این شکست‌ها، کارگران مقصر نبوده، بلکه به جای آنان، مدیران مسئول این شکست‌ها هستند. مدیران برای پیاده‌سازی برنامه‌ها و فراهم آوردن ابزار مناسب چه کاری باید انجام بدهندهمانند یک مسئول چک کننده هجی کلمات.

در این تحقیق، بر روی یافته‌های دکتر دمینگ در سال ۱۹۸۶ بررسی مجددی صورت می‌گیرد. حقیقتاً در سال ۱۹۹۳، قبل از آنکه او فوت کند، او در کتاب قبلی خود یعنی اقتصاد نوین، تأثیر ساختار را از ۹۴% به ۹۷% تغییر داده است. (Deming, W.E., 1993)

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، پس سازمان ها از چه راهی می‌توانند مدیران شایسته و لایق خود را توسعه و بهبود دهند؟ جواب این سئوال در یادگیری مستمر مدیران می‌باشد که این امر تنها در سازمان های یادگیرنده و آموزنده صورت می‌پذیرد. برای مثال، فورد (Ford) بیان می کند که مدیریت کیفیت جامع محیط لازم برای ایجاد سازمان یادگیرنده را فراهم می سازد. موفقیت مدیریت کیفیت جامع ارتباط با توانایی یادگیری، جذب، تطابق و اجرای تغییر نگرش های سازمان و تلفیق آنها در سازمان دارد. بارو (Barrow) اذعان می کند که این ارتباط به دو طریق ظاهر می گردد. اول: یک رابطه علت و معلولی است، به طور مثال سازمان یادگیرنده نتیجه اجرای مدیریت کیفیت جامع در سازمــان است. دوم: همبستگی قوی ای بین این دو سیستم وجود دارد، بهبود فرآیند و یادگیری سازمانی، که به روشی یکپارچه و همزمان در حال اجرا هستند.

Introduction:

Challenges from global competition increases the pressure on organizations to improve the skills, abilities and quality of products and services have been. Principles of total quality management (TQM), widely worldwide as a tool to improve organizational performance, improve the nature of organizations and how to deal with specific challenges have been accepted by the markets.
Asian financial crisis in mid 1997 and the beginning of the financial crisis – Thailand, took place in cash, will trigger a chain of moves that almost all the Asian countries was affected. This crisis and conflicting changes there several lessons to improve the economic situation and development in various industries and organizations that Asian countries have caused extensive changes in the structure of these organizations has been. The great impact of changes in total quality management movement has had. Total quality management principles widely worldwide as a tool to improve organizational performance, improve the nature of organizations and how to deal with specific challenges have been accepted by the markets.

Concept of total quality management (TQM)

In 1990, total quality management to a competitive strategy became very attractive for companies seeking the differences were significant others. Academics and industrialists to the attraction of quality management organizations to encourage a comprehensive focus on customer needs by improving the process and attention to improving cost, quality and customer satisfaction can be, acknowledged. Base was based on a comprehensive quality management actively pursue continuous improvement, understanding customer attitudes within the organization, training and institutional development in all aspects. But some also believed that total quality management philosophy has its own limitations. Sytkyn findings (Sitkin) shows that comprehensive quality management topics such as selling surplus, dangerous and detrimental to its efficiency and performance and this is part of the disability is total quality management. Researchers now believe that total quality management into marketing industry has its own understanding of total quality management as a result of the implementation of comprehensive expanded. Lvtanz (Luthauns) believes that a comprehensive quality management is able to understand the upcoming changes and suggests that sufficient time be spent on total quality management. Group also believe that learning organization because of the interdependence is the next logical step is a change in valuation. (Like rain, and Rahmani, 1382)
Comprehensive quality management in industry, Japan has led to surprising results. TQM is a way to succeed and remain. But what of the TQM has become a necessity. Comprehensive quality management is really a kind of general and comprehensive integration across an organization to achieve competitive advantage through continuous improvement in all activities of the organization. If individual words in total quality management as the means to individually include:
• Quality: All statements satisfy customers and their implied requirements.
• Management: an executive committee that if the full committee and become synchronized.
In the ideal case, all people within the organization must be organized and grouped. Dvmyng based research in 1986, about 94% of quality problems are related to the management and systems by which they come into existence. Managers should therefore committed before the front line workers take place. Comprehensive quality management requires that all individuals within the organization including Director forefront are involved in the process. So the definition of total quality management in listed above, represents a balance between state and state literally perfect word. Despite years of educational experience in the field of total quality management training and conducting research in more than 30 cases with over 1000 total quality management-related subject, the experience and training in this article come.
The results obtained show that on average less than 20% of cases have found the desired result. In fact when I first implemented a comprehensive quality management process, I among the majority of that was 80%. I believe that the real value of this approach in this process is that this system shows that this failure was not to blame the workers, but also to take place, managers are responsible for this failure. Managers to implement programs and providing the proper tools to do what a responsible Bdhndhmannd Czech visitors spelling words.
In this study on the findings of the 1986 Deming doctor review takes place. Indeed in 1993, before he dies, his previous book, the new economy, the impact of the structure of 94% to 97% has changed. (Deming, W.E., 1993)
If this is true, then what way the agencies competent and qualified managers can develop and improve their own? Answer this question in the continuous learning that this is the only managers in learning organizations and learning takes place. For example, Ford (Ford) states that total quality management environment for creating learning organization provides. Success of total quality management with the ability to learn, absorb, adapt and implement organizational change attitudes and integrating them in the organization. Barrow (Barrow) admits that this relationship appears in two ways. First: is a cause and effect relationship, for example, learning organization results in the implementation of comprehensive quality management organization. Two: a strong correlation exists between these two systems, process improvement and organizational learning, and integrated approach that are running simultaneously. Garvyn (Garvin) explains that if a comprehensive quality management philosophy into a run, as well as a set of techniques, can be a cycle for learning organizations. (Like rain, and Rahmani, 1382)

70,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله استراتژی برای مدیریت کیفیت جامع
  • پایان نامه تعریف و مفهوم مدیریت
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.