مقاله بازاریابی در ورزش بانوان و چالش ها

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله بازاریابی در ورزش بانوان و چالش ها

تعداد صفحات : ۳۹

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده :

با شکل گیری بازیهای المپیک نوین فرصت های مناسبی برای پرداختن به ورزش های مدرن برای بانوان ایجاد شد. توسعه و گسترش سازمانهای ورزشی بین المللی ضرورت ایجاد جاذبه و فرصت برای پرداختن بانوان را امری ملموس و ضروری ساخت.

ورزش درفرهنگ وتمدن ایرانی واسلامی یک ابزار آموزشی مؤثر برای رشد و پیشرفت شخصیت فردی و اجتماعی است و عامل مؤثری برای کسب سلامتی جسمی و روحی بشمار می آید. ورزش می تواند وسیله ای مؤثر برای قدرت بخشیدن به دختران و زنانی باشد که به دلیل جنسیتشان در فرهنگهای مختلف از مشارکت و لذت بردن از ثمرات جسمانی، روانی و اجتماعی ناشی از ورزش محروم شده اند. بی شک برای توسعه و گسترش ورزش بانوان نیاز به منابع مالی می باشد.

یکی از مهمترین مهارتهای مدیران ورزشی شناسایی منابعی است که به حل مشکلات ورزش کمک می کند. هر سازمان ورزشـی برای پیشبرد برنامه ها و پروژه های خودنیاز به حمایت مالی دارد؛ بخش مهم این منابع از محل منابع دولتی تأمین می گردد. درآمدهای دیگری نیز از سوی سازمان های بین المللی و درآمدهای بازاریابی،‌ حق عضویت ها، اعانات، قابل حصول است. در این مقاله به طور خلاصه مباحث اصلی تأثیرگذار بر بازاریابی را مورد بحث قرارمی دهیم.

بازاریاب‌ها برنامه‌هایی را در عرصه ورزش طراحی می‌کنند که بتوانند در مخاطبانشان اثر بگذارند و تعامل دو جانبه را برقرار کنند. از دیدگاه اجتماعی، بازاریابی ابزاری است که به وسیله افراد و گروه‌ها و از طریق تولید، عرضه و مبادله محصولات و خدمات ارزشمند می‌توان به آن چه که مورد نظر است دست پیدا کرد. باید برای ارایه تصویری دقیق و مطلوب در اذهان اقداماتی که واکنش مطلوبی را از طرف مخاطبان دارد، مورد هدف قرار داد.

واژه های کلیدی: بازاریابی، زنان ورزشکار، درآمدزایی،منابع مالی

فهرست مطالب

 چکیده مقاله:    ۱
بازاریابی در ورزش بانوان و چالش ها    ۳
منبع چیست؟    ۴
نیازها چیست و منابع آن کدام است؟    ۴
منابع را از کجاها می توان پیدا کرد؟    ۵
منابع مالی:    ۵
تأثیر مستقیم عوامل جانبی در بازاریابی ورزشی چیست؟    ۷
تفاوت بازاریابی ورزشی ازدیدگاه مدیریتی واجتماعی چیست ؟    ۷
کمال مطلوب تلاش‌ها بازاریابی ورزشی  چیست؟    ۷
راه‌های جذب مخاطب چیست؟    ۸
چه عوامل و نیروهایی درکار بازاریابی ورزشی دخالت دارند؟‌    ۸
چگونگی رابطه بازاریابی و تکنولوژی    ۹
ضعف آموزش و نیروی متخصص    ۱۰
کار علمی و دید علمی چه اهمیتی دارند؟    ۱۰
نقش رویداد های ورزشی برای جذب اسپانسر چیست ؟    ۱۱
بیشترین درآمد ورزشی از کدام منبع تأمین می شود؟‌    ۱۱
چالش های بازاریابی ورزش بانوان چیست ؟    ۱۲
برای کسب منابع مالی چه راهبردهایی را دنبال کنیم؟    ۱۴
ایده هایی چند و تجربیاتی از سازمان های ورزشی مختلف برای کسب در آمد    ۱۷
حمایت های مالی    ۱۹
زمینه کار    ۲۰
برنامه ریزی    ۲۱
بودجه و نقدینگی    ۲۲
شناسایی نیاز های مالی    ۲۲
ارائه پیشنهاد های حمایت مالی    ۲۵
حفظ حمایت مالی    ۲۶
اعانات    ۲۷
اصول ارائه تقاضانامه برای اعانات    ۲۸
اشارات مفید    ۲۸
۳۰ پیشنهاد سازنده برای ارائه خدمات به حمایت کنندگان مالی وکسب امتیاز مالی    ۲۹
نتیجه گیری    ۳۳
منابع    ۳۴

منابع

مبانی مدیریت بازاریابی-تجزیه وتحلیل وبرنامه ریزی فیلیپ کاتلر ترجمه علی پارسایان انتشارات ترمه۱۳۸۳

 نکات مفید و دستور العمل هایی برای افزایش درآمد فدراسیون ها هیئت ها، زورخانه ها یا باشگاه های ورزشی, سید امیر حسینی- ماندانا رسولی انتشارات بامداد کتاب ۱۳۸۴

راهنمای مدیریت ورزشی انتشارات کمیته ملی المپیک سال۱۳۸۰

 Sven Hollensen,Marketing Management,A Relationship Approach Financial Times Presentice Hall 2003

Eames, P.,A. Guide to fund Raising , Shortland pudlications, Auckland, N.Z.,1978.

Hillary  Commission  for  Recreation  and Sport ,  Club  Administration  Manual,Wellington, N. Z., 1991

State Departments  of  Sport  and Recration.

Boafo, N., SACOSS. The grants book, 3 rb edition,Jan 1990.

Foley., C., J. Sparks. Fund Raising  Made Easy- A practical handbook for Australian fund raisers.

Australian Sports Commission., Australian Sports Foundation.

Gladstone Junior Basketball Association., Information Booklet 1994.

The assitance of the Hillary Commission, New Zealand, is acknowledged in the production of this booklet.

بازاریابی در ورزش بانوان و چالش ها

ابتدا لازم می دانم برگزاری چهارمین دوره  بازی های همبستگی ورزش زنان  مسلمان را به ریاست محترم فدراسیون سرکار خانم هاشمی رفسنجانی وهمکاران محترم تبریک بگویم  وبرای شرکت کنندگان درکنگره علمی واین دوره از بازیها آرزوی موفقیت دارم.

 ورزش زنان در سده اخیر متحول گردیده و دیدگاه سنتی تغییر یافته و فرصت های بیشتری برای ورزش  زنان فراهم شده است. ورزش بانوان در گذشته های دور به شکل ورزش های سنتی و بازیهای محلی وجود داشته است. با شکل گیری بازیهای المپیک نوین فرصت های مناسبی برای پرداختن به ورزش های مدرن برای بانوان ایجاد شد توسعه و گسترش سازمانهای ورزشی بین المللی ضرورت ایجاد جاذبه و فرصت برای پرداختن بانوان، امری ملموس و ضروری ساخت منشورکمیته  بین المللی المپیک تأکید ویژه به ایجاد فرصت های مناسب ورزشی برای خانمها و آقایان دارد. همچنین فدراسیون های بین المللی که بخواهند از سوی کمیته بین المللی المپیک به  رسمیت شناخته شوند نیز موظف هستند اساسنامه خود را مطابق منشور المپیک تطبیق دهند و اصل عدم تبعیض نژادی و جنسی و مذهب را رعایت کنند تا فرصت های برابری برای همه افراد به وجود آید. ورزش درفرهنگ وتمدن ایرانی واسلامی یک ابزار آموزشی مؤثر برای رشد و پیشرفت شخصیت فردی و اجتماعی است و عامل مؤثری برای کسب سلامتی جسمی و روحی بشمار می آید. ورزش می تواند وسیله ای مؤثر برای قدرت بخشیدن به دختران و زنانی باشد که به دلیل جنسیتشان در فرهنگهای مختلف از مشارکت و لذت بردن از ثمرات جسمانی و روانی  و اجتماعی ناشی از ورزش محروم شده اند . برنامه های ورزشی می تواند با مقابله با تفکرات غلط درباره شایستگی زنان به کاهش تبعیض و گسترش نقش زنان کمک کند. ورزش یک مدرسه زندگی ایده آل را مهیا می کند. مهارت ها و ارزشهای آموخته شده از ورزش به ویژه برای دختران مهم بوده و به آنان که فرصتهای کمتری نسبت به پسران برای فعالیتهای اجتماعی خارج از خانه دارند اجازه می دهد که مهارت ها و ارزش ها را در سطحی فراتر از خانواده ها فرا بگیرند. اطمینان از اینکه دختران دسترسی مساوی برای آموزش کیفی داشته باشند اساس توسعه محسوب می شود. زیرا توسعه پایدار مبنی بر توسعه انسان است . توسعه پایدار نیاز به آن دارد که بتوان برای تمامی اعضاء جامعه فرصتهای بیشتر و شرایط لازم برای زندگی سالم، طولانی تر و پر محتواتر را فراهم نمود. دراین راستا برنامه های ورزشی درجهت تأمین اهداف توسعه پایدار اقتصادی، ‌اجتماعی و فرهنگی و ثبات محیطی کمک می کند.بی شک برای توسعه و گسترش ورزش بانوان نیاز به منابع مالی می باشد.

منبع چیست؟

منبع عبارت از کمک یا حمایتی است که ما برای به دست آوردن چیزی از آن استفاده می کنیم. یکی از مهمترین مهارتهای مدیران ورزشی شناسایی منابعی است که به حل مشکلات ورزش کمک می کند. برای این کار لازم است نیاز ملی و منابع موردنیاز سازمان ورزشی خودرا فهرست نماییم.

نیازها چیست و منابع آن کدام است؟

نیازها و منابع شامل انسانی و مالی، لوازم کار و تسهیلات می باشد.

منابع انسانی را برای نقش های مختلف مدیریت، سازماندهی، امور مالی، کارمند، ورزشکار، مربی، متخصص  می توان از بین منابع ورزشی و علاقمندان جذب کرد. این منابع انسانی را برای کارآمدشدن سازمان ورزشی خود بایستی شناسایی کرد.

منابع را از کجاها می توان پیدا کرد؟

مدارس، دانشگاهها، مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی از مکانهایی است که می توانند به ما در تأمین منابع موردنیاز انسانی کمک کنند. نیروهای داوطلب امروزه در ورزش دنیا کمک های بسیار مهمی را به توسعه و پیشرفت ورزش می کنند. چگونگی انتخاب، داشت و نگهداشت و حفظ نیروهای داوطلب بسیار مهم است.

منابع مالی:

هر سازمان ورزشی برای پیشبرد برنامه ها و پروژه های خودنیاز به حمایت مالی دارد؛ این حمایت ها موجب می شود تا سازمان ورزشی به آرمانهایش نایل شود. بخش مهم این منابع از محل منابع دولتی تأمین می گردد. درآمدهای دیگری نیز از سوی سازمان های بین المللی و درآمدهای بازاریابی،‌ حق عضویت ها، اعانات، قابل حصول است.

امروزه بسیاری از سازمان های ورزشی برای تأمین منابع مالــی موردنیاز خود به سوی شرکت هایی می روند که علاقمندهستند به صورت داوطلبانه و برای تبلیغ نام شرکت خودشان به ورزش کمک کنند. برای مراجعه به شرکت های حامی مالی برنامه های ورزشی، لازم است فهرست راهنمای زیر را برای جمع آوری غیرمستقیم کمک ها مدنظر قراردهیم:

دلیل ارزشمندی برای این کار تعیین شده باشد.

مدیر پروژه مشخص شده باشد.

داوطلبان به تناسب برگزیده شده باشند.

کمیته ها و رؤسای آنها (هرجاکه لازم باشد)‌ تعیین شده باشند.

برنامه های مقدماتی تبلیغات تدوین شده باشد.

هدف مالی برای این پروژه جمع آوری کمک مشخص شده باشد.

برنامه هزینه کردن کمک های جمع آوری شده تدوین شده باشد.

منابع مالی و انسانی شما تعیین شده باشد.

بودجه پروژه تنظیم شده باشد.

بازار موردنظر شما مشخص شده باشد.

اینکه چه برنامه ای می خواهد اجرا شود و چه کارهایی ارائه می شود، مشخص شده باشد.

زمان اجرای پروژه معین شده باشد.

برنامه ارزشیابی و جمع بندی امور تدوین شده باشد.

برنامه تقدیر از کسانی که کمک کرده اند تا کارهای شما به موفقیت بینجامد.

برنامه جلسه ای برای ارزشیابی کل کار جمع آوری کمک ها تدوین شده باشد.

مراسم اختتامیه ای برای تشکر از کارکنان به خاطر زحماتشان پیش بینی شده باشد.

تأثیر مستقیم عوامل جانبی در بازاریابی ورزشی چیست؟

زمینه‌های مختلفی اعم از عرضه کالا، خدمات، تجربه، رویداد ورزشی، شخص ورزشکار، سازمان، اطلاعات و دیدگاه خلاق در حیطه گستره بازاریابی ورزشی وجوددارد.

بازاریاب‌ها برنامه‌هایی را در عرصه ورزش طراحی می‌کنند که بتوانند در مخاطبانشان اثر بگذارند و تعامل دو جانبه را برقرار کنند. دیدگاه‌های گسترش یافته بازاریاب‌ها باعث می‌شود که در ارایه محصولات به مهارت‌هایی دست یابند و تقاضاهای پرکششی را ایجاد کنند و یا با تقاضاهای رو به کاهش مقابله کنند.

40,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله تاثیر ورزش بر بیماری
  • مقاله تاریخچه ورزش
  • مقاله نقش ورزش در از بین بردن افسردگی
  • مقاله ورزش پزشکی
  • مقاله ورزش از نظر اسلام
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.