مقاله تأثیر ورزش بر سلامت عقلی و بهبود عملکرد دانشجویان

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله تأثیر ورزش بر سلامت عقلی و بهبود عملکرد دانشجویان

تعداد صفحات :۱۵

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

مقاله حاضر درباره تأثیر ورزش بر سلامت عقلی و بهبود عملکرد دانشجویان، تأثیر دویدن بر عملکرد دانشجویان از نظر ضریب هوشی، کمی ورزش مغزی انجام دهید، لزوم وجود ورزش در میان دانشجویان دختر، دیدگاه تعدادی از دانشجویان در مورد ورزش و ورزش هوش افراد را افزایش می دهد توضیح می دهد.
کمی ورزش مغزی انجام دهید
ورزش‌دادن به مغز بسیار مفید است. مغز خود را برای آموختن یک زبان جدید، یادگیری فوت و فن‌های یک سرگرمی تازه و یا بحث‌های دوستانه، به کار بیندازید. این کار سیستم جریان خون را تحریک کرده و اتصالات سلول‌های عصبی در مغز را تقویت می‌کند. استفاده از روش‌های مختلف یاد‌سپاری هم، مغز را به فعالیت منظم وادار کرده و از کم‌شدن حافظه به‌دلیل کهولت، جلوگیری می‌کند.
رابرت گلدمن، نویسنده کتاب «Brain Fitness»، مطالعه کتب مشکل و چالش‌انگیز، حل‌کردن جدول و حتی شانه‌کردن مو و مسواک‌زدن به‌طور همزمان را تمرین‌هایی عالی برای مغز می‌داند.
مثبت‌اندیش باشید
بالاخره یک دهه تحقیق در زمینه تصورات کاربردی و رفتارهای مغز، ثابت کرد که انتخاب افکار و احساسات خاص، می‌تواند به‌طور دائم شیوه کارکرد مغز را تغییر دهد. زمانی که شرکت‌کنندگان در این تحقیق، به عشق و محبت فکر می‌کردند، مغزشان به شکل مداری سالم و سریع به کار می‌افتاد.
بنابر این تحقیق، احساسات نقش بزرگی در کارایی ذهن دارند و تنها ده دقیقه احساس عشق و محبت موجب می‌شود که شخص باهوش تر و شادتر باشد.
واژه های کلیدی: ورزش، ضریب هوشی، بهبود عملکرد،

 فهرست مطالب

مقدمه ۱
تأثیر دویدن بر عملکرد دانشجویان از نظر ضریب هوشی ۲
کمی ورزش مغزی انجام دهید ۳
لزوم وجود ورزش در میان دانشجویان دختر ۵
دیدگاه تعدادی از دانشجویان در مورد ورزش ۷
ورزش هوش افراد را افزایش می دهد ۸

مقدمه

ورزش در دانشگاه یعنى پیوند سر زندگى و نشاط با دانش و آگاهى و جان جوان دانشجو تجلى گاه این ; امور زیبا و ارزنده است و جمع نشاط و دانش یعنى برخورداری از جامعه ای خلاق ، پویا، سالم و استوار و الحق که جامعه انقلابى و رو به آینده ما، نیازمند همه این عوامل است و دانشجویان عزیز، به خصوص ; دانشجویان ورزشکار سرمایه های اصلى این جامعه و نقطه های روشن برای آینده ای هستند که در انتظار آن هستیم . ۳۲; المپیادهای ورزشى برای تقویت این روند و این وضعیت در جامعه ماست ، به شرط این که آن را به صورت ; یک حادثه گذرا و تفننى که چند روزرخ مى دهد و پایان مى پذیرد، به حساب نیاوریم ، بلکه اولا، این ; المپیادهاتجلى گاه یک سال تلاش برنامه ریزی شده در عرصه ورزش دانشگاه ها و مراکزآموزش عالى باشد، ثانیا، میدان تحقیق و تامل در امر ورزش در میان جوانان دانشگاهى و یافتن نقاط ضعف و قوت و افزایش ; نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف باشد

در کشور ما بایستی هم به ورزش دانشگاه ها و هم به ; ورزش کشور با دید علمى نگاه کنند و عالمانه مسایل را بشناسند و حل کنند و به ورزش دانشگاه ها و سراسر کشور ارتقا واعتلا ببخشند، زیرا یکى از پشتوانه های اصلى ورزش ملى ما، همین ورزش دانشگاه هاست لذا باید به مسأله ورزش اهمیت داده شود چرا که با انجام ورزش عملکرد دانشجویان چه در عرصه علمی و چه در عرصه فرهنگی به رشدی بالنده خواهد رسید.

تاثیر دویدن بر عملکرد دانشجویان از نظر ضریب هوشی

دویدن ضریب هوشی را افزایش می دهد . تحقیقات انجام شده در ژاپن حاکیست دویدن آرام می تواند فعالیت مغز را افزایش دهد.

به گفته محققان بهره هوشی و حافظه افرادی که آرام می دوند بیشتر از دیگران است که این میزان با توقف تمرین های ورزشی، کاهش می یابد. به گفته محققان ورزش کردن علاوه بر تقویت عضلات ، به علت افزایش تولید اکسیژن و بهبود جریان خون ، عملکرد مغز را نیز بهتر می کند.[۱]

ورزش موجب سرعت‌گرفتن جریان خون و غذا‌رسانی به مغز می‌شود. مواد شیمیایی که در این هنگام به مغز می‌رسند، خلاقیت، سرعت عکس‌العمل و حافظه شما را تقویت می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که افراد مختلف پس از انجام ۲۵ دقیقه حرکات ایروبیک، در آزمایش خلاقیت امتیاز بیشتری کسب می‌کنند و به‌همین ترتیب، افراد بی‌تحرک و سست، پس از مدتی پیاده‌روی توانستند با افزایش ۱۵ درصد حافظه، چند کار مختلف را در یک زمان به‌خوبی انجام دهند.

کمی ورزش مغزی انجام دهید

ورزش‌دادن به مغز بسیار مفید است. مغز خود را برای آموختن یک زبان جدید، یادگیری فوت و فن‌های یک سرگرمی تازه و یا بحث‌های دوستانه، به کار بیندازید. این کار سیستم جریان خون را تحریک کرده و اتصالات سلول‌های عصبی در مغز را تقویت می‌کند. استفاده از روش‌های مختلف یاد‌سپاری هم، مغز را به فعالیت منظم وادار کرده و از کم‌شدن حافظه به‌دلیل کهولت، جلوگیری می‌کند.[۲]

رابرت گلدمن، نویسنده کتاب «Brain Fitness»، مطالعه کتب مشکل و چالش‌انگیز، حل‌کردن جدول و حتی شانه‌کردن مو و مسواک‌زدن به‌طور همزمان را تمرین‌هایی عالی برای مغز می‌داند.

مثبت‌اندیش باشید

بالاخره یک دهه تحقیق در زمینه تصورات کاربردی و رفتارهای مغز، ثابت کرد که انتخاب افکار و احساسات خاص، می‌تواند به‌طور دائم شیوه کارکرد مغز را تغییر دهد. زمانی که شرکت‌کنندگان در این تحقیق، به عشق و محبت فکر می‌کردند، مغزشان به شکل مداری سالم و سریع به کار می‌افتاد.

بنابر این تحقیق، احساسات نقش بزرگی در کارایی ذهن دارند و تنها ده دقیقه احساس عشق و محبت موجب می‌شود که شخص باهوش تر و شادتر باشد.[۳]

جوانان ما به لطف خدا خوب می درخشند، اما این درخشش شایسته توانمندی ملت ایران نیست. حالا بالاخره پول و منابع را دولت از هرجایی که شده فراهم خواهد کرد. من این را به شما عرض می کنم، دولت دست شما را خالی نخواهد گذاشت، شما را هم تنها نخواهد گذاشت. به عنوان وظیفه. اما فکر می کنم که باید همت کنید امروز از علم استفاده کنید،


15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله تاثیر ورزش بر بیماری
  • مقاله تاریخچه ورزش
  • مقاله نقش ورزش در از بین بردن افسردگی
  • مقاله ورزش پزشکی
  • مقاله ورزش از نظر اسلام
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.