مقاله تاریخچه فوتبال در ایران

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله تاریخچه فوتبال در ایران

تعداد صفحات :۴۸

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

مقاله شامل ۳ فصل که فصل اول درباره عوامل موثر در ورزش، فرامینی اخلاقی برای ورزشکاران، کاربرد فیزیک در ورزش توضیح می دهد.

فصل دوم به بررسی عوامل موفقیت تیم های فوتبال در تورنمت های بزرگ، تیم کامل مربی گری و… می پردازد.

فصل سوم تاریخچه فوتبال در ایران را بیان می کند.

فرانس بکن بایر،قیصر فوتبال جهان، به گونه کنایه امیزی از تیم های افریقایی و اسیایی به دلیل عدم بهره گیری از یک متخصص روان شناسی ورزشی در اردوی تیم های فوتبال انتقاد میکند. وردساکر ۲۰۰۶

او معتقد است بعضی از تیم ها صرف حضور در جام جهانی کعبه امال خود قرار دادند و برای موفقیت در این رقابت بزرگ تلاشی در خور نداشتند.

فوتبال ، امروز فراتر از یک ورزش ، مرزهای کشورها را درنوردیده و به یک صنعت بین المللی تبدیل گشته است.

صنعتی که رابطه تنگاتنگی با تبلیغات ، سیاست و غرور ملی پیدا کرده است.

امروز ، این تجارت بزرگ، به اوردگاهی برای رقابت های روانی ملت ها تبدیل گشته است. به گونه ای که تیمهایی در جام جهانی ان را همانند اوردگاه جنگ مقدس شمرده و با سر دادن شعارهای ملی سعی بر تحریک احساسات میلیون ها انسان در اقصی نقاط جهان داشتند.

شرایط به گونه ای دارد به پیش می رود که به اهمیت روزافزون این رشته ورزشی منجر خواهد شد.

ان گونه که کشورها با سرمایه گذاری های هنگفت در لیگ های حرفه ای فوتبال و استخدام مربیان طراز اول جهان به جست جوی موفقیت در این رشته ورزشی نشسته اند.

در این مقاله ابتدا مروری بر بعضی از عوامل موفقیت تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۰۶ المان خواهد شد و در ادامه به اوردن مثالهایی از تیم های ملی و باشگاهی موفق جهان می رسیم.

 فرانس بکن باور، عوامل زیر را در موفقیت تیم های حاضر درموثر می داند:

  بازیکنان، تیم مربی گیری، تاکتیک تیمی، قدرت بدنی و تغذیه، پیشینه ورزشی کشور و لیگ فوتبال موفقیت در فوتبال ۱۹۹۷

واژه های کلیدی: فوتبال، قوانین حرکت، شتاب، بازیکنان، تاریخچه

فهرست مطالب

فصل اول   ۲
عوامل موثر در ورزش   ۲
فرامینی اخلاقی برای ورزشکاران       …   ۲
اصولی ورزش نکردن      ۷
چگونه آماده سازی کنیم ؟      ..۱۰
کاربرد فیزیک در ورزش      ۱۱
پرتوهای نوری و قوانین شکست نوری   ۱۲
بازده زمانی   ۱۳
نیرو   ۱۳
نیروی گرانش:                           .۱۴
نیروی کشسانی   .   ۱۴
نیروی ارشمیدس   ۱۶
راستی تکنیک چیست؟                          . ۱۶
قوانین حرکت   ۱۷
شتاب   ۱۸
حرکت بر مسیر دایره ای   ۱۹
شتاب ونیروی جانب مر کز   ۱۹
قانون اول نیوتن      ۲۰
اینرسی   ۲۰
قانون دوم نیوتن      ۲۰
قانون سوم نیوتن   . ۲۰
انرژی پتانسیل   ۲۱
فصل دوم   ۲۲
بررسی عوامل موفقیت تیم های فوتبال در تورنمت های بزرگ   ۲۳
بررسی عوامل موفقیت تیم های فوتبال در تورنمت های بزرگ      ۲۳
تیم کامل مربی گری:   ۲۷
تاکتیک تیمی   ۳۱
دفاع:   ۳۲
هافبک:   ۳۲
خط حمله:   ۳۳
قدرت بدنی   ۳۴
تغذیه   ۳۴
پیشینه ورزشی یک تیم ولیگ یک کشور   ۳۶
نتیجه   ۳۶
فصل سوم   ۳۸
تاریخچه فوتبال در ایران   ۳۸
تاریخچه فوتبال در ایران   ۳۹
منابع :   ۴۴

منابع :

۱- با استناد به روایات پیشکسوتان فوتبال تبریز، آقای حسین صدقیانی این ورزش را در کوچه های خاکی تبریز یاد گرفته بود.
۲ – کیهان ورزشی – شماره ۱۹۹۱ – سال سی و هشتم – ۱۶ خرداد ۱۳۷۲
۳ – در یکی از بازی هایی که بین تیم ملی ایران و منتخب تبریز برگزار شده بود، وقتی که سعید صدری، شوخ ترین داور تاریخ فوتبال ایران برای تبریزی ها پنالتی گرفت مدافع تبریزی توپ را به بغل گرفت و گفت :
۴ – در این دوره ایران به چهار منطقه تقسیم گردید، که منطقه غرب کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، کرمانشاه و همدان بود.

فرامینی اخلاقی برای ورزشکاران

         ۱- ورزش کن به خاطر ورزش، نه به منظور نفع شخصی و یا جاه طلبی. به قوانین و دوستانت وفادار باش، قوی بودن جزیی از خوب است.  ۲- تمرین کن تا زمانی که زنده ای و تا هنگامی که قدرت داری، ولی مطیع قوانین ورزش باش. در حالی که استقامت و پایداری می کنی، به وظایف خودت آشنا باش.   ۳- هنگام ورزش تمام قدرتت خودت را صرف کن، ولی توجه کن که ورزش محتوی زندگی نیست، بلکه نوایی است که زندگی را همراهی می کند.       ۴- هیچ وقت مایوس نشو و زمین ورزش را ترک نکن، نه هنگام تمرین و نه هنگام نبرد؛ ولی بدان که ورزش با تمام نقاط مثبتش ارزش یک ساعت بیمار شدن را ندارد.    ۵- از زیر هیچ نیرویی شانه خالی مکن و با کمال جوانمردی از هر برد تصادفی چشم بپوش. سعی کن به جای تشویق تماشاچیان، رضایت وجدانت را به دست بیاوری.           ۶- قوی ترین حریف را انتخاب کن ولی او را صمیمی ترین دوست خود بدان.فراموش مکن که همیشه حق با میهمان است.            ۷- لاف نزن و با افتخار پیروز شو. هنگام باخت بهانه ای نیاور. مهمتر از هر بردی، رفتار و برخورد توست. ۸- مطیع داور باش، بدون کوچکترین تعرضی؛ حتی اگر او به نظر تو در قضاوت اشتباه می کند. ۹- اولین تبریک به حریف برنده و اولین تشکر از حریف بازنده باید از طریق تو گفته شود. تو اجازه داری برای خود، تیم و باشگاهت فقط یک آرزو داشته باشی: «امیدوارم، همیشه حریف بهتر برنده شود

۱۰- بدن خوت را تمیز و روحت را پاک نگهدار و سعی کن که همیشه برای خودت، تیم، باشگاه و کشورت افتخار کسب کنی.

تنفس صحیح هنگام تمرینات ورزشی

     تنفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.
در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد.
فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده – بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی – می بایست پاک و غیر آلوده باشد.

روش صحیح تنفس :

  توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و از روی نظم کنترل کنید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری کنید.         سعی نکنید تا با دهان نفس بکشید. البته برای خارج کردن سریعتر هوا می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای کشیدن آن اصلا” از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم باعث می شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) بدون اینکه فیلتر شود، وارد بدن گردد. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.    تنفس از دهان باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کسری انرژی کمک می کند.           روش توصیه شده اینست که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است که هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا” بسته باشد. البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) کاملا” بسته است.         اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای کشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حرکت ریتمیک حفظ گردد، که این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور که قبلا” نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ گردد.    بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس کنید:           اگر برای مثال یک ثانیه را صرف کشیدن نفس عمیق می کنید، چهار برابر آنرا (چهار ثانیه) می بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر کنید. سپس در زمان دو برابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمانها بستگی به نوع نفس کشیدن شما دارد. اما نسبتها می بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید هشت ثانیه طول کشد و بازدم نیز چهار ثانیه.   این نوع روش تنفس چه برای کسانی که ورزش می کنند و چه کسانی که نمی کنند، در روز سه مرتبه ده باری توصیه می شود. یعنی ده بار صبح، ده بار عصر و ده با قبل از خواب.       تغذیه نیز نباید فراموش شود. اشخاص ورزشکار می دانند که هنگام ورزش نباید معده یا روده شان پر باشد. چرا که این موضوع به غیر از مشکلاتی که به سلامت انسان وارد می کند، باعث فشار به ریه نیز می شود.

تاثیر موسیقی در هنگام ورزش کردن

   مقدمه ای برتاریخچه ورزش

ورزش کمابیش ازدوره باستان درهمه جوامع حضورداشته است و از آنجایی که انسانها همه چیز را به قارۀ خود به ویژه یونان و روم بازمی گردانند اصل ورزش را ازیونان دانسته اند.
درزمانهای قدیم مادران به دختران خود فنون خانه داری وپدران به پسرانشان فنون تیراندازی ماهیگیری شکار و جنگ را می آموختند تا برای حفاظت وحراست ازجان خود به کسی نیازی نداشته باشند.
درمیان تمامی کشورها ایران تنها کشوری بود که به امور ورزشی وتربیت بدنی اهمیت زیادی می داد زیرا ورزش رابه منظور چابکی و ایجاد انرژی دربدن و توانایی وسلامتی را وسیله مهمی برای ارتشی قویی و پیروزمند می دانستند. ایرانیان از پنج سالگی تا بیست سالگی سه چیز رامی آموختند:
۱- سواری ۲-تیروکمان ۳-راستگویی

تاثیرموسیقی درهنگام ورزش کردن کودکانمان:

موسیقی میتواند یک عامل محرک برای ما در هرلحظه از زندگی باشد حال اگر ما بخواهیم تاثیر آن رادرهنگام ورزش کردن کودکانمان بخوانیم در ابتدا ما نمی توانیم سبک خاصی را به آنها تحمیل کنیم ولی پیشنهاد ما این است که از موسیقی هایی که محرک های خوبی هستند در هنگام ورزش کردن استفاده کنیم، به عنوان مثال سبک(Techno ):
چرا این سبک از موسیقی راما پیشنهاد می کنیم ؟
زیرا شدت و سرعت (Tempo ) این سبک نا خداگاه ما رابه حرکت در می آورد و این حرکات را اگر ما فرم و نظم خاصی به آنها دهیم حرکات فرمیک و یا ورزشی می توانیم نامگذاری کنیم که تعداد آنها و فرم صحیح شان باید مشخص باشد تا انرژی زیادی از ما هدر نرود و خستگی بعد از این حرکات به جای شادابی برای ما باقی نماند.
اگر هرروز صبح در کنار فرزندانمان ورزش کنیم و آنها را به این امر عادت دهیم که فقط روزانه با موزیک ۳۰ دقیقه ورزش کنند، بعد ازیک مدت سیستم بدن به این برنامه روزانه عادت می کند واین عادت موجب سلامتی بدن می شود که در آیندۀ آن شخص نشان داده می شود.
همان طور که در مقالۀ قبل گفته شد که صبح ها ازموسیقی برای کودکانمان استفاده کنیم وحس حاکم بر فضایی راکه آنها دوست دارند برایشان ایجاد کنیم، اگر ما بتوانیم ورزش را دراین برنامه روزانه قرار دهیم یک برنامه تقریباً کامل را برای آنها درست کرده ایم.
نکته: بچه ها اگر مقدار خوابشان کامل باشد صبح ها به راحتی از خواب بیدار میشوند و آن روز را از صبح با این برنامه ایی که هرروز برایشان تکرار شده است خوب شروع می کنند ولی اگر شب زمان زیادی را نشسته باشند وخواب کافی نداشته باشند به این برنامه هیچ وقت تن نمی دهند و یا اگر آنها را مجبور کنیم که ورزش کنند وموسیقی شاد گوش کنند می توانیم بگوییم روز خوبی را شروع نکرده اند و بداخلاقی از زمانی که از خواب به زور بلند شده اند شروع می کنند و در مدرسه یا مهد کودک به جای گوش کردن به مطالب به چرت زدن می پردازند.
ورزش می تواند یک عامل محرک خوب برای روحیه وشادابی کودکانمان باشد ولی اگر طبق برنامه و قائده و اصول باشد. پس بیا ئیم آن حس حاکم بر فضایی را که فرزندانمان برای ورزش کردن دوست دارند برایشان درست کنیم تا با شادابی خاصی هر روزشان را شروع کنند.

موانع سه‌گانه تناسب اندام

من دیگر ورزش نمی‌کنم.> این حرف شما بود، وقتی چند روز قبل با عصبانیت باشگاه ورزشی را ترک کردید. شاید کمی حق با شما باشد. ۳ بار در هفته و هر روز حداقل ۲ ساعت در باشگاه ورزش می‌کنید، حرکات ایروبیک انجام می‌دهید، ساعت‌ها روی دستگاه پیاده‌روی راه می‌روید ولی وقتی بعد از این همه زحمت روی ترازو می‌روید می‌بینید حتی یک کیلوگرم هم وزن کم نکرده‌اید. فکر می‌کنید مشکل از کجاست؟
ممکن است با هدف‌های متفاوتی ورزش‌کردن را آغاز کرده باشید؛ مثلا برای اینکه شکمتان را کوچک کنید ولی اصلا به تناسب اندام دلخواهتان دسترسی پیدا نمی‌کنید، به نظر می‌رسد که یک جای کار را اشتباه کرده‌اید.

آهسته و پیوسته نرفتن

برای اینکه وزن کم کنید، لازم است بیشتر از آنچه روزانه مصرف و با خوردن غذا وارد بدنتان می‌کنید، کالری بسوزانید. برای اینکه وزن کم کنید، لازم نیست خودکشی کنید و خود را بیش از اندازه با ورزش‌های سنگین خسته کنید. اگر اضافه وزن کمی داشته باشید، با هفته‌ای ۳ مرتبه ورزش‌کردن و هر بار به مدت ۳۵ دقیقه می‌توانید به وزن دلخواهتان برسید، به شرطی که هوای غذا ‌خوردنتان را داشته باشید. گاهی رژیم غذایی روزانه‌تان را کنترل می‌کنید ولی باز هم وزنتان کم نمی‌شود. یک دلیل دیگر آن است که نوع ورزشی که در پیش گرفته‌اید، مناسب شما نیست. در این شرایط باید با مشورت یک مربی ورزشی، ورزش جدیدی را که به تناسب اندام دلخواه شما می‌انجامد، انتخاب کنید. به‌علاوه مربیان ورزشی اعتقاد دارند، شما در طول ساعاتی که به ورزش‌کردن می‌پردازید، حرکات ورزشی را هر چند دقیقه یک بار عوض کنید، زیرا در غیر این صورت بدنتان با این حرکات سازگار خواهد شد و به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید. این بار که حرکات ایروبیک را انجام می‌دهید، هرچند دقیقه یک بار حرکات جدیدی انجام دهید.
حتی بهتر است همیشه دو ورزشی را که سیستم قلبی -عروقی شما را فعال می‌کنند، با هم انجام دهید، مثلا حرکات ایروبیک را با شناکردن همراه کنید. همچنین تلاش کنید، حرکات ورزشی سنگین‌ و آرام را با هم ترکیب کنید. یعنی پس از آنکه چند دقیقه‌ دور تا دور سالن ورزشی با سرعت دویدید، چند دقیقه آرام بدوید. فراموش نکنید، هیچ‌گاه ورزشی را پیدا نخواهید کرد که فقط و فقط باعث کوچک شدن شکم شود ولی با انجام حرکات ورزشی مانند دراز نشست، به سفت‌شدن عضلات میان تنه خود کمک می‌کنید.

لا‌غر نشدن با پیاده‌روی

     خیلی‌ها ورزش پیاده‌روی را برای رسیدن به اندام دلخواهشان انتخاب می‌کنند، چون پیاده‌روی علاوه بر آنکه ورزشی کم‌خرج است، به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. از روزی که تصمیم به پیاده‌روی صبحگاهی یا عصرگاهی می‌گیرید، فقط کافی است یک کفش ورزشی مناسب پیاده‌روی تهیه کنید. کفش مناسب، کفشی است که تخت باشد و یک بالشتک کف آن باشد تا بتوانید در حین پیاده‌روی به راحتی حرکت کنید و قرارگرفتن کف پایتان روی زمین در حالات مختلف سراشیبی و سربالایی حمایت شود. پیاده‌روی یکی از ورزش‌هایی است که در کاهش وزن معجزه می‌کند و برای سلامت قلب و عروق، انتخاب بسیار مناسبی به‌شمار می‌رود ولی بعضی افراد نتیجه دلخواهشان را از انجام آن نمی‌گیرند، زیرا برای لاغر شدن فقط کافی نیست که راه بروید. باید دوره‌هایی از راه‌ رفتن سریع در طول پیاده‌روی را برای خودتان در نظر بگیرید و پس از زمان مشخص، دوباره آهسته راه بروید. این چرخه را چندین بار تکرار کنید. به‌علاوه هنگام راه‌رفتن باید دو دست شما در دو طرف بدن حرکات پاندولی داشته باشند. برای اینکه در حین پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانید، می‌توانید مسیرهای سربالایی را برای پیاده‌روی انتخاب کنید یا حتی گاهی و در فواصل زمانی مشخص بدوید. هنگامی از پیاده‌روی نتیجه دلخواهتان را خواهید گرفت که در کنار آن به یک ورزش دیگر نیز بپردازید. به‌عنوان مثال ۳ روز در هفته بسکتبال یا تنیس بازی کنید یا به کلاس ایروبیک بروید.

 اصولی ورزش نکردن

       باید قبول کنید، هیچ قرصی وجود ندارد که برای رسیدن شما به اندام مناسب و دلخواهتان معجزه کند. رمز رسیدن به تناسب اندام خیلی ساده است؛ حرکت و کنترل رژیم غذایی. با ورزش می‌توانید کالری‌های اضافه‌ای که به‌وسیله مواد غذایی وارد بدنتان کرده‌اید بسوزانید و از شر اضافه وزن خلاص شوید. در مقابل اگر در رژیم غذایی روزانه خود تجدید نظر کلی بکنید، می‌توانید مقدار مناسبی کالری را از طریق غذاها وارد بدن خودتان کنید.
هنگامی که یک برنامه ورزشی منظم را در پیش می‌گیرید و براساس آن، ساعات مشخصی از روز یا هفته را به ورزش‌کردن می‌پردازید، کم‌کم بدنتان با این تغییرات هماهنگ خواهد شد و پس از مدتی، خواهید دید که اندام شما فرم گرفته‌ و از حالت افتادگی خارج می‌شود.
با ورز‌ش منظم، عضلات بدن سخت می‌شوند و چربی‌های اضافی از بین می‌روند. بنابراین شما کم‌کم شکل طبیعی و متناسب بدنتان را به‌دست خواهید آورد. تردید نکنید که برای رسیدن به هر خواسته‌ای در زندگی باید وقت بگذارید و هزینه بپردازید تا آن را به دست آورید. تناسب اندام نیز از این قانون مستثنا نیست. برای خلاصی از شر اضافه وزن، باید هزینه آن را که همان ورزش و انجام حرکات نرمشی منظم است، بپردازید. با این حال مربیان ورزشی تاکید می‌کنند که ورزش‌کردن درست و مفید را بیاموزید. اثربخشی یک ساعت ورزش‌ درست و اصولی خیلی بیشتر از ۳ ساعت ورزش شدید و غیراصولی است. اصلا لازم نیست ساعات زیادی از روزتان را در باشگاه ورزشی بدون استراحت ورزش کنید بلکه ورزش کردن در ساعات مشخصی از هفته زیر نظر یک مربی کار آزموده معمولا بهترین نتیجه را نصیب شما خواهد کرد. تمرین کردن زیر نظر مربی به شما فرصت می‌دهد اصول ورزش کردن صحیح را بیاموزید. مربی ورزشی به شما نشان می‌دهد کدام یک از عضلات شما نیاز به تقویت دارند و برای تقویت این عضلات باید کدام یک از نرمش‌ها و حرکات ورزشی را انجام بدهید یا با کدام یک از دستگاه‌ها و ابزار ورزشی چه مدت باید کار کنید. هنگامی که مربی بر ورزش کردن شما نظارت دارد، اشتباهات شما را گوشزد خواهد کرد. گاهی ممکن است شما یک حرکت ورزشی را غلط انجام دهید و به جای اینکه به سلامت اسکلت و عضلاتتان کمک کنید، موجب کوفتگی، پارگی و در رفتگی آنها شوید. مربیان ورزشی معمولا هر حرکت ورزشی جدید را اول به شما ‌آموزش و آن را مقابل شما انجام می‌دهند. سپس از شما می‌خواهند آن را تکرار کنید. به این ترتیب شما ورزش کردن را از الفبا اصولی خواهید آموخت.

هوای محیط تمرین

گاهی شاید برای ما شرایط جوی محیط تمرین مهم نباشد ولی گاهی این بی توجهی ممکن است باعث شود که ما مدتها از تمرین دور بمانیم بنابراین برای این که در کنار سلامتی ، به تمرینات مداوم خود ادامه دهیم ، لازم است مواردی را در نظر بگیریم.

 تمرین در گرما :

  تمرین در محیطهای گرم بسیار خطرناک است و در صورتی مایل هستید در چنین شرایطی تمرین کنید ، به نکات زیر توجه نمایید: – باید سعی کنیم از حداقل لباس استفاده کنیم مانند رکابی           باید از طریق مصرف مقدار کمی نمک، نمک از دست رفته را که به وسیله تعریق از بدن خارج شده جبران کرد .  برای این که بدن با گرما سازش پیدا کند، باید در روزهای اول تمرین از تمرینات شدید خودداری کرد که بهترین راه برای بالا بردن استقامت بدن در مقابل گرما، تمرینات منظم است.         در این مواقع برای حفظ آمادگی می توان شنا کرد و و از تمرینات دیگر کم کرد.           در صورتی که سلامتی مان در خطر است از دست دادن دو، سه جلسه تمرین بهتر است تا به خودمان آسیب برسانیم.

 تمرین در سرما :

      – برای تمرین در هوای سرد لازم است که بدن را به خوبی از قبل گرم کنیم ولی در صورتی که هوا بیش از حد سرد است ، بهتر است که تمرین نکنیم ، چون در این حالت ، سینه به طور ناگهانی سرد می شود و باعث می شود قلب حالت انقباض پیدا می کند این انقباضات باعث می شود اکسیژن کمتری در دریافت شود که در نهایت ممکن است باعث حمله قلبی شود .             – از پوشیدن بیش از حد لباس باید خودداری کرد ، چون باعث افزایش زیاد حرارت بدن می شود و همچنین از درآوردن لباسهای خود به یکباره باید خودداری کرد و نقاط حساس را از سرما دور نگه داشت .   پارو کرن برف می تواند با پوشیدن لباس مناسب برای بدن مفید باشد البته بهتر است که مقدار برفی که بر می داریم، سبک باشد تا تعداد پاروها را بیشتر کنیم .

آلودگی هوا :

           – ورزشکارانی که در کنار خیابانها به خصوص خیابانهایی که شلوغ است می دوند بهتر است از این مکانها دوری کنند و در جاهای سر سبز و پر درخت تمرین کنند ، به دلیل هوای آلوده خیابانها (به خصوص وجود منواکسید کربن) این اماکن مناسب تمرین نمی باشند .

گرم کردن و برگشت به حالت اولیه        

45,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بررسی میزان شیوع آسیب های ورزشی در بین پستهای مختلف بازیکنان فوتبال
  • مقاله فوتبال و تاریخچه آن
  • مقاله آمادگی فوتبال
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.