مقاله تنیس روی میز

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله تنیس روی میز

تعداد صفحات : ۵۵

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

خاستگاه این بازی انگلستان است که در سالهای ۱۸۹۰-۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملکه ویکتوریا) طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار برای سرگرمی به آن می‌پرداختند. گویا در آن زمان آن‌ها برتر می‌دانستند تا به جای آنکه در زیر آفتاب تنیس بازی کنند به انجام ورزشی بپردازند که در زیر سقف باشد٫ پس تنیس روی میز را ساختند.

تنیس روی میز یا پینگ پنگ ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو یا چهار بازیکن در آن شرکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره از آن به توپ ضربه می‌زند. توپ در این ورزش سبک و توخالی است. جنس میز از چوب و سخت است.

واژه های کلیدی: رالی، لت، سرویس، امتیاز، گیم، راکت

فهرست مطالب

تنیس روی میز    ۳
مقدمه و تاریخچه تنیس روی میز ایران    ۳
پینگ پنگ از آغاز تا کنون    ۳
پیشینه    ۶
چگونگی بازی    ۶
شناسه‌ها و تعاریف    ۷
چکیده    ۷
شرح شناسه‌ها    ۹
مقدمه    ۲۸
راکت    ۳۱
تیغه راکت    ۳۲
انواع روکشهای لاستیکی    ۳۲
توپ    ۳۴
سایر تجهیزات    ۳۵
ویژگیهای میز    ۳۶
راکت گیری    ۳۹
روش مدادی(پن هولد)    ۴۰
روش شِیک هندز    ۴۱
تنه    ۴۳
پاها    ۴۴
انواع ضربات    ۴۵
بک هند    ۴۷
نمایش فیلم آموزشی بک هند    ۴۸
نحوه زدن بک هند    ۴۹
بک هند پوش    ۵۰
منابع    ۵۵

منابع

۱- پویانفرد ، علی رضا با هاشم معینی . راهنماو تدریس تربیت بدنی در مدارس متوسطه . تهران . آموزش و پرورش . اداره کل تربیت بدنی . ۱۳۷۲

۲-  نمازی زاده ، مهدی با بهمن سلحشور . تربیت بدنی عمومی . تهران : به سمت ۱۳۸۳

۳- عزیز آبادی فراهانی ، ابو الفضل ، محمدرضا رمضانپور . اصول آموزش تنیس روی میز ( تنیس روی میز ۲ . تهران دانشگاه پیام نور ۱۳۸۲)

۴- پارکر ، دونالد ، دیوید هویث . آموزش تنیس روی میز ترجمه حسن میدانی . تهران : مؤسسه تحقیقاتی و انتشاراتی نوره ۱۳۸۲

۵- گربا ، آندرزیج ، آموزش تنیس روی میز . ترجمه فرهاد همت خواه . تهران : عصر کتاب ، ۱۳۷۸

۶-  رجبی ، رضا – آموزش تنیس روی میز . تهران مؤسسه کتاب همراه ، ۱۳۷۵

مقدمه و تاریخچه تنیس روی میز ایران

کلوپ های خصوصی ویژه بازی پینگ پنگ تشکیل شده شش سال پس از ورود اولین میز پینگ پنگ به ایران مسابقات کلوپ ها و دستجات آزاد در سال ۱۳۲۴ در مناطق نفت خیز کشور برگزار شد .

پینگ پنگ از آغاز تا کنون

در سال ۱۳۱۷ که مستشاران انگلیسی در آبادان،مسجد سلیمان و شهرهای نفت خیز جنوب کار می کردند یک میز پینگ پنگ همراه خودشان آورده و مشغول بازی با خودشان می شدند.
پینگ پنگ در یک چشم به هم زدن فراگیر شد و دنیای توپ را که از سوی ایرانیان مورد توجه قرار گرفت.
کلوپ های خصوصی ویژه بازی پینگ پنگ تشکیل شده شش سال پس از ورود اولین میز پینگ پنگ به ایران مسابقات کلوپ ها و دستجات آزاد در سال ۱۳۲۴ در مناطق نفت خیز کشور برگزار شد.
یک سال بعد و با گسترش تب پینگ پنگ در کشور فدراسیون تنیس و تنیس روی میز با هم و به ریاست آقا خان بختیار تشکیل گردید و کار خود را با برگزاری مسابقات مختلف بین باشگاهها و دستجات آزاد آغاز نمود در سال ۱۳۲۶ شمسی (۱۹۴۷ میلادی) فدراسیون تنیس روی میز ایران به عضویت فدراسیون بین المللی درآمد و در همان سال چهاردهمین دوره مسابقات در پاریس برگزار گردید.
جایزه ای برای مقام نخست مسابقات دوبل (دو نفره)مردان جهان به نام IRANCUP در نظر گرفته شده و از آن زمان تا کنون این کاپ در جریان مسابقات جهانی که هر دو سال یکبار برگزار می گردد به برندگان اهدا می گردد در سال ۱۳۳۲ برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور در تهران برگزار شد در سال ۱۳۵۶ شمسی تیم بانوان ایران در مسابقات جهانی سوئد شرکت نمود.
در سال ۱۳۴۶ فدراسیون تنیس و تنیس روی میز از هم جدا شدند و هر کدام دارای فدراسیون مستقلی شدند.روسای فدراسیون تنیس روی میز از شروع تا حال عبارند از :۱- آقا خان بختیار(۱۳۲۶ تا ۱۳۲۷)۲- محمد حاجی (۱۳۲۷ تا ۱۳۴۶) ۳- غفور آلبا (۱۳۴۶ تا ۱۳۴۸) ۴- محسن آروین (۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰) ۵- امیر امین (۱۳۵۱ تا ۱۳۵۵) ۶- امیرمیر صادقی (۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹) ۷- علی اکبر آرمند (۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳) ۸- احمد صفوی زاده(۱۳۶۳ تا ۱۳۶۶) ۹- علی اکبر آرمند (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۰) ۱۰-محمد مجدآرا (۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴) ۱۱- شاهرخ شهنازی (۱۳۷۵ تا کنون) بهترین مقام تیمی ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۵۸ توکیو(ژاپن) بود که تیم ایران بعد از ویتنام و ژاپن به مقام سومی رسید.بهترین مقام انفرادی در سال ۱۹۹۶ بانکوک بود که آقای هوشنگ بزرگ زاده بدست آورد که مقام سوم مشترکی بود.
بهترین مقام انفرادی نونهالان در سال ۱۹۸۹ در دهلی نو در قسمت انفرادی توسط بهنام رحمت پناه بود بهترین مقام تیمی جوانان آسیا در سال ۲۰۰۱ در هنگ کنگ بود و اما آخرین خبر که تیم ملی پینگ پنگ در سال گذشته عنوان ۳۸ را در جهان به خود اختصاص دهد.

تنیس روی میز یا پینگ پنگ ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو یا چهار بازیکن در آن شرکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره از آن به توپ ضربه می‌زند. توپ در این ورزش سبک و توخالی است. جنس میز از چوب و سخت است.

پیشینه

خاستگاه این بازی انگلستان است که در سالهای ۱۸۹۰-۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملکه ویکتوریا) طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار برای سرگرمی به آن می‌پرداختند. گویا در آن زمان آن‌ها برتر می‌دانستند تا به جای آنکه در زیر آفتاب تنیس بازی کنند به انجام ورزشی بپردازند که در زیر سقف باشد٫ پس تنیس روی میز را ساختند.

چگونگی بازی

پس از ضربهٔ سرویس که می‌تواند در نیمهٔ زمین فرد آغازگر بر زمین بخورد٫ در ضربه‌های بعدی توپ باید فقط در نیمهٔ زمین طرف مقابل به زمین بخورد. دو نیمهٔ زمین با یک تور از هم جدا شده‌اند. اگر توپ در زمین حریف فرود نیاید یک امتیاز به حریف اضافه می‌شود و اگر توپ در زمین حریف فرود آید و پس از آن حریف به توپ ضربه نزند یک امتیاز به فردی که ضربه را زده افزودده می‌شود.

50,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.