مقاله دیدگاه اسلام و اندیشه اقتصادی در مورد جهاد اقتصادی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله دیدگاه اسلام و اندیشه اقتصادی در مورد جهاد اقتصادی

تعداد صفحات : ۱۶

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده :

در مذهب اقتصادی اسلوب و روشی که در جامعه به آن نیاز است و همچنین جامعه در عرصه اقتصادی و گشایش معظلات علمی خویش از آن پیروی نماید . و مذهب اقتصادی یک نظریه اساسی در زندگی اقتصادی که در ارتباط با ایده عدالت اجتماعی می باشد .

در این مقاله  از دیدگاه روایات و آیات مربوط به جهاد اقتصادی مورد بررسی قرار داده ایم و به قسمتی از ویژگیهای اصطلاحی جهاد اقتصادی و همچنین نظرات علما را مورد بررسی قرار داده ایم و همچنین چه عواملی باعث رشد جهاد اقتصادی می باشد و موانع آن به طور مختصر بیان شده است .

کلید واژه ها : جهاد اقتصادی ، جهاد ، کار ، تلاش

فهرست مطالب

چکیده     ۴
مقدمه     ۵
ویژگیهای اصطلاحی جهاد اقتصادی ۱    ۶
حال با نگاهی ویژه به اسلام و اقتصاد     ۱۱
فهرست منابع و مآخذ    ۱۶

فهرست منابع و مآخذ

اسحاقی ، سید حسین ، جهاد اقتصادی

مکارم شیرازی ، ناصر و دیگران ، تفسیر نمونه

یافته شده در نرم افزار جامع تفاسیر نور

یافته شده در سیاست جهاد اقتصادی

مقدمه :

توصیه های اسلام در مورد جهاد اقتصادی از نظر اقتصادی و روایات و آیات و احادیث

با توجه به اینکه امسال سال ۹۰ را مقام معظم رهبری امام خامنه ای مدظلله العالی سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند . می خواهیم روایات و آیات را بررسی کنیم . و ببینیم که روایات و آیات از چه منظری به این موضوع پرداخته است ؟

دیدگاه اسلام و اندیشه ی اقتصادی اسلام در مورد جهاد اقتصادی نه تنها مثبت و بلکه به مشابه ی آرمانی است . که همواره در جان و دل و اولیا و پیروان این مکتب ریشه داشته و دارد . تا جایی که همه پیامبران الهی علاوه بر مأموریت داشتن برای حیات اخروی مردم ، مأمور به حیات دنیوی و آبادانی آنها نیز بوده اند .

ویژگیهای اصطلاحی جهاد اقتصادی

اما قبل از اینکه به روایات و آیات در مورد اقتصاد اسلامی بپردازیم . در مورد ویژگی های اصطلاحی فهمید . وضعیت ویژه اقتصاد ایران است .از سویی یک سری زمینه ها وجود دار د و از سوی دیگر فشارهای و مشکلات اقتصادی که تحریم اقتصادی یک نمونه ی بارز این تنگنا در کشور ایران وجود دارد و دومین ویژگی که در جهاد اقتصادی ، درون آن نهفته است ویژگی همسگونی اهداف دنیایی انقلاب با اهداف متعالی اسلام است . و ویژگی بعدی ملزم شدن به الزامات جهاد است ، چرا که در جهاد کوشش مضاعف ، هوشیارانه و حساب شده برای رسیدن به هدف ، نیاز است . ۲

تا در پرتو آن بتوانیم بر موانع غلبه کنیم و چهارمین ویژگی جهاد اقتصادی ، ضرورت رسد موانع و راه کارها ، طراحی نقشه راه و تعریف نقشه برای جهادگران است .

و پنجمین ویژگی در جهاد اقتصادی که در راستای مفهوم جهاد است . اصل آرایش جهاد است . و ویژگی ششم امر مهم آموزش و توانمند سازی منابع و سرمایه انسانی است . ۱

15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.