868 views
عنوان :
تعداد صفحات : ۱۲
نوع فایل : ورد و قابل ویرایش
در این مقاله به بررسی فرش ایرانی، استاندارد ها و حفظ و نگه داری فرش دستبافت می پردازد.
در جهان فرش دستباف ایرانی از مشخص نبودن هویت ایرانی در برابر فرشهای جعلی رقبای خود رنج می برد و شاید یکی از عوامل عقب افتادگی صادرات فرش اعلای ایرانی نداشتن برند مشخص از فرشهای ایرانی در بازارهایی صادراتی دنیاست.بنابراین با بستر سازی برای بازار یابی فرش دستباف، تبلیغات مناسب با رویگرد برند سازی، آشناسازی تولید کنندگان به خواست و نیاز بازارهای جهانی و اعزام طراحانی و تولیدکنندگان به کشورهای بازار هدف، از جمله اقداماتی است که می توان صادرات فرش ایرانی را افزایش داد.
واژه های کلیدی: فرش دستباف، صادرات، حفظ و نگهداری، استانداردها
فرش ایرانی ۱
آمارهای کاهش صادرات ۱
افزایش بحران ۲
استانداردها ۵
حفظ و نگه داری فرش دستبافت ۶
منابع و مأخذ: ۹
روند نزول صادرات فرش دست بافت ایرانی در سال های اخیر تداوم داشته و به گفته دست اندرکاران بازار فرش، اکنون فرش های کپی شده از طرح و نقش فرش ایرانی بسیاری از بازارهایی هدف فرش دستباف ایرانی را به خود اختصاص داده است.
با روند نزولی صنعت فرش ایرانی در بازارهایی صادراتی طی سال هایی اخیر و عده های بسیاری برای بازاریابی و افزایش قدرت صادر کنندگان فرش ایرانی در بازارهایی هدف مطرح شده که به نظر می رسد محقق نشدن این وعده ها یان کارآمدی سپاسگذاری هایی انجام شده در این زمینه موجب شده تا بازاریابی فرش ایرانی با موانع جدی مواجه شده و مسئولان تبلیغاتی در برخی شبکه های ماهواره ای دلخوش باشند؛ تبلیغاتی که حق به شکل واقعی تا در به معرفی و تشخیص درست از زیر مجموعه هایی صنعت فرش ایرانی نبوده است.[۱]
تازه ترین آمارها حاکی است که از سال ۷۹ تا کنون روند نزولی بر صادرات فرش دستباف ایران حاکم شده به طوری که بر حسب آمار گمرک، صادرات فرش دستباف ایران حاکم شده به طوری که بر حسب آمار گمرک، صادرات فرش دستباف از ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۸۵ به ۴۴۰ میلیون دلار در سال ۸۶ رسیده که این رقم کاهش ۱۲ درصدی را نشان می دهد. بر همین اساس، در ۷ سال اخیر کم کم رقبای ایرانی به بازارهای دنیا نفوذ کرده و با قیمت شکنی و سرقت نقشه فرش های اصیل ایرانی سعی داشته تا گوی سبقت را از ایرانیان در صادرات این کالای اقتصادی- هندی بیابند و نفوذ بیشتری در بازارهای جهانی هدف صادراتی فرش دستباف یابند.[۲]
با شروع بحران های مالی در دنیا به نضظر می رسد که کمتر کالای لوکسی در دنیا بتوان دوام زیادی در بازار داشته باشد، گر چه کارشناسان معتقدند که فرش دستباف ایرانی از مشخص نبودن هویت ایرانی در برابر فرشهای جعلی رقبای خود رنج می برد و شاید یکی از عوامل عقب افتادگی صادرات فرش اعلای ایرانی نداشتن برند مشخص از فرشهای ایرانی در بازارهایی صادراتی دنیاست.[۳]
با این وجود هنوز هم فرش ایرانی به بیش از ۱۰۰کشور دنیا صادر می شود و بیشترین حجم صادرات به کشورهایی آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و سوئیس تعلق دارد؛ همان کشورهایی که این روزها با بحران مالی دست و پنجه نرم می کنند که این خود تهدیدی برای ایران است، چرا که حدود ۴۵درصد صاردات فرش دستباف ایرانی تنها به ۲ کشور آمریکا و آلمان صورت می گیرد.
www. Irancrpet .ir – [۱]
www. Googel .ir – [۲]
– خصوصیات الیاف نساجی، محسن حاجی شریفی، جواد ساسان نژاد ص ۱۰۳[۳]
جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .