مقاله مازاد سیستم انرژی ماهواره ای و جایگزینی های disposal

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله مازاد سیستم انرژی ماهواره ای و جایگزینی های disposal

تعداد صفحات :۶۴

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

 چکیده

به علت سرمایه گذاری زیاد در ماهواره نمایشی و هزینه های مربوط به تبدیل و توانایی در مدار که وجود خواهند داشت،یک نگرانی طبیعی وجود دارد مانند کاربرد جایگزین ماهواره نمایشی در اتمام برنامه نمایش و ارزش اقتصادی مربوط به این کاربردها،بخش های زیر کاربردهای جایگزین را بحث می کنند و ارزش مشتق شده از آن که ماهواره نمایشی در اتمام برنامه نمایشی ممکن است نصب شود.

چهار کاربرد جایگزینی مورد بررسی قرار گرفته اند،با نام:

۱- استفاده از ماهواره نمایشی به عنوان عنصر اصلی اولیه ماهواره های مقیاس بزرگ.ارزش اقتصادی یا ارزش مازاد،ماهواره نمایشی از هزینه هایی مشتق می شود که ساخت ماهواره های مقیاس بزرگ از طریق ثبت ماهواره نمایشی در ماهواره مقیاس بزرگ ذکر می شود.

۲- استفاده از ماهواره نمایشی به عنوان منبع نیرو فعالیت های فضا بدون SPS .این کاربرد به عدم جمع آوری سیستماتیک ماهواره نمایشی و کاربرد سیستم های نیرو به عنوان منابع نیرو در دیگر ماموریت های فضا نیاز دارد.اینجا ارزش مازاد ماهواره نمایشی از هزینه های بالا(سخت افزار و تبدیل مربوطه) با دیگر ماموریت های فضا از طریق کاربردهایشان از سیستم های نیروی ماهواره نمایش مشتق می شود.

۳- – استفاده از ماهواره نمایشی به عنوان منبع تغذیه سیستم تبدیل مدار به مدار لیزر.سیستم تبدیل مدار به مدا لیزر ممکن است برعکس نیروهای محرک در Leo ارزش را از طریق ذخایر هزینه تبدیل در هزینه تبدیل مشتق کند.

۴- استفاده از ماهواره های نمایشی به عنوان منبع مواد مبتنی بر فضا.ارزش مازاد این کاربرد از هزینه های تبدیل و هزینه های مواد مشتق می شود که ممکن است با استفاده از مواد موجود در ماهواره نمایشی ذکر شود.

اهداف این مطالعه کشف کاربردهای مازاد بالقوه ماهواره نمایشی sps و ماهواره های مقیاس کامل تعیین ارزش مازاد ماهواره برای همه کاربردهای بالقوه ،اولویت قرار دادن این کاربردها در تعیین ارزش مازاد هر ماهواره به صورت خرده ای از هزینه سرمایه ماهواره وتعیین هزینه disposal برای ماهواره های بدون مازاد یا بخش های متعلق به آن هستند.

 

واژه های کلیدی: ماهواره sps مقیاس کامل، منبع تغذیه، نیروی لیزر، فضا

فهرست مطالب

مقدمه:   ۴
فصل اول   ۵
پیش زمینه:   ۶
ماهواره های sps مقیاس کامل:   ۱۰
فصل دوم   ۱۵
فصل سوم   ۲۱
۳٫۱-افزایش ماهواره مقیاس کامل   ۲۶
۳٫۲ کاربرد ماهواره نمایش به عنوان منبع تغذیه فعالیت های فضا بدون SPS   ۲۸
۳٫۳- منبع تغذیه سیستم نقل وانتقال مدار به مدار لیزر:   ۳۳
۳٫۴- منبع مواد مبتنی بر فضا:   ۳۴
فصل چهارم   ۳۶
۴٫۱- مازاد برای کاربرد دوباره SPS   ۳۷
منبع تغذیه فعالیت های فضا بدون SPS   ۳۸
۴٫۳ منبع تغذیه سیستم انتقال مدار به مدار لیزر   ۳۸
۴٫۴- منبع تغذیه سفینه فضایی جلو رانده شده ـ لیزر:   ۳۸
کاربردهای مازاد Miscellancov:   ۴۱
فصل پنجم   ۴۵
کاربردهای ماهواره ی مقیاس   ۴۶
فصل ششم   ۵۱
خرابی sps 60   ۵۲
– نتایج و پیشنهادات   ۶۰
منابع و مآخذ   ۶۳

منابع و مآخذ

۱-فن آوری شبکه نویسنده عطا الهی مترجم علی اصغر الهی و مهندس حمید هاشمی انتشارات ناقوس وانتشارات زانیس ۱۳۸۵

۲-Microsoft Network+ مترجم مهندس سبحانی انتشارات گلپونه ۱۳۸۶

۳-جزوات آموزشی مرکز آموزش مخابرات ایران

 

مقدمه:

در پایان این زمان هزینه ماهواره sps و مطالعات صنعت به وسیله ی طول عمر ماهواره سی ساله فرضی به ارزش مازاد خالص صفر اجرا شد.عوامل زیادی این فرضیه را بی ربط نشان می دهند:

۱- ماهواره sps یک منبع خیلی بزرگ لز نیرو را در مدار geosyn-chronous (مداری با یک روز نجومی)نشان می دهد که مصارف زیادی را مطرح می کند.مانند:

– نیرو برای دیگر سکوهای مبتنی بر فضا،ماهواره ها، محل سکونت،وسایل ساخت وپایگاه ها و غیره.

– نیرو برای سیستم های حمل و نقل لیزری چون فضا،رئونستریک،گریز زمین و سفینه فضایی تقویت شده لیزر.

– نیرو برای سیستم حمل ونقل فضایی رانش پایین- بزرگ برای کارهایی مانند بازیابی خرده سیاره.

– نیرو برای علم مبتنی بر فضا چون فیزیک ذرات.

۲- ماهواره منبع بزرگ سیستم ها وعناصر برای کاربرد در فعالیت های فضایی دیگر را نشان می دهد.چون:

– مواد ویدکی ها برای دیگر ماهواره ای بدون sps  ۰

– گروه های شمسی ودیگر عناصر برای ماهواره های بدون sps

۳- ماهواره sps یک منبع خیلی بزرگ از دسته مواد واقع شده در مدار را نشان می دهد که ممکن است بازیابی و در فضا استفاده شوند یا برای مصرف دوباره به زمین برگردند.اولین ماهواره sps پایان طول عمر مفیدش به سال ۲۰۳۰ یا سی سال زودتر خواهد رسید.ماهواره نمایشی sps هدف اولیه اش را به کار خواهد گرفت.ماهواره نمایشی منابع مشابه ولو کوچکتر را نشان می دهد.

می توان پیش بینی کرد به همان اندازه ای که تقاضا انرژی افزایش می یابد،سیستم هایی مانند sps و ردیف مواد در فضاارزش مازاد را مشتق خواهند کرد.به عبارت دیگر اگر چنین تقاضایی افزایش نیابد ماهواره sps از مدار ژئو،یا برای ذخیره یا استفاده مازاد یا disposal دائمی انتقال خواهد یافت. در این موقعیت مهم است هزینه disposal ماهواره sps را تخمین بزنیم.

اهداف این مطالعه کشف کاربردهای مازاد بالقوه ماهواره نمایشی sps و ماهواره های مقیاس کامل تعیین ارزش مازاد ماهواره برای همه کاربردهای بالقوه ،اولویت قرار دادن این کاربردها در تعیین ارزش مازاد هر ماهواره به صورت خرده ای از هزینه سرمایه ماهواره وتعیین هزینه disposal برای ماهواره های بدون مازاد یا بخش های متعلق به آن هستند.

 

 

فصل اول

پیش زمینه:

در این مطالعه کاربردهای مازاد و ارزش ها وبرآورد هزینه ها ی disposal، مبتنی بر برنامه توسعه وشکل بندی ماهواره بین المللی Rockwell هستند.در شکل ۱٫۱ شکل بندی ماهواره ی اصلی نشان داده شده است ودر جدول ۱٫۱ مشخصات اصلی فیزیکی آن فراهم شده است.ماهواره از پیل های شمشی آلومینیوم گالیوم با مقدار غلظت ۲ وساختار ترکیب گرافیت استفاده می کند.

 

برنامه اجرای توسعه این ماهواره مستلزم استفاده از ماهواره نمایشی،باظرفیت تولید نیرو ۳۳۵MW  در ابتدا طول عمر،قبل از سال ۱۹۹۹ است.کمی از آن به بعد،ماهواره نمایشی با ظرفیت تولید( در فضا) از ۹٫۵۳GW  (۸٫۹۲W نیرو در آنتن میکرو موج) اندازه ماهواره مقیاس کامل شده است.در سال ۲۰۰۰ اولین ماهوراه مقیاس کامل عملی می شود.به دنبال اولین sps مقیاس کامل در آغاز سال ۲۰۰۱ برنامه منبع مستلزم آوردن دو سیستم ۵GW  به روی خط هر سال است تا اینکه کل شصت سیستم ظرفیت ۳۰۰GW نصب شوند.

با استفاده از طرح برنامه بالا ،قبل از سال ۲۰۰۲ ماهواره نمایشی برای مازاد قابل استفاده می شود وبعد از سال ۲۰۳۰ به هر سال دو ماهواره مقیاس کامل برای مازاد قابل استفاده می شود.همزمان با ماهواره مقیاس کامل،rectenna  برای مازاد قابل استفاده می شود.اگر برنامه ادامه پیدا کند rectenna برای sps بعدی استفاده خواهد شد.اگر این موردیست،مقدار تعمیر ضروری یا مطلوب می شود،بنابراین به تغییرات تدریجی در بخش ماهواره ای سیستم،چون غلظت نیرو شعاع،شکل،اندازه،فرکانس و قطبش اجازه می دهد.

 

در هر حال کاربرد دوباره  rectenna در مصرف مازاد مشاهده می شود.شکل ۱٫۲ مقدار مواد sps را نشان می دهد که به عنوان نقشی از زمان برای مازاد قابل استفاده خواهد شد.در سال ۲۰۰۲ استفاده از مدار geosynch ronous نسبتا شدید شد.این احتمال وجود دارد که ساختارها و ماهواره های واقع شده در این مدار با اتمام طول عمر مفیدشان از میان برداشته شوند.بر این اساس ساختارهای مربوط به sps ، وسایل یا ماهواره ها در پایان عمر مفیدشان دور ریخته خواهند شد.

از شکل ۱٫۲ مشخص است که همه مازادها و فعالیت های disposal قبل از سال ۲۰۰۰ رخ خواهند داد.مازاد ماهواره نمایشی در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ رخ خواهد داد.و بعد از سال ۲۰۳۰ مازاد ماهواره های مقیاس کامل شروع خواهد شد و در نهایت تا سال ۲۰۶۰ ادامه می یابند.برای اینکه برآوردهای کاربرد مازاد و ارزش های مازاد را تخمین بزند در زمینه فضا تاکید بر فعالیت های مازاد بالقوه ضروریست.بنابراین به عنوان مبنا،تحلیل تایید مدل ماموریت سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۶۰ ضروری است.در پایان به طرز قابل مشاهده ای،چنین مدل ماموریتی از بی ثباتی رنج خواهد بود و فرد می تواند بدون ماموریت های خاص روندهای طولانی مدت را مشخص کند.

روند ژنریکی که امروزه انسان شناسایی می کند آن است که به قرن بیست ویکم منتقل شده صنعتی سازی فضا،که تغییر تدریجی از فعالیت های سرمایه گذاری شده دولت از طبیعت تحقیق تا فعالیت های پیشرفته و اجرا شده در بخش خصوصی را شامل می شود،چون قابل سود هستند.این احتمال وجود دارد این فعالیت ها با کاهش مهم در هزینه فعالیت های مبتنی بر فضا منتج از تغییر تا shuttle  فضا وسیستم های نقل وانتقال فضای پیشرفته ، با عرضه،انتشار سکوهای چند منظوره تشویق شوند. قبل از سال ۲۰۰۰ مقدار فعالیت در فضا در مدار geosynch ronous  اتفاق خواهد افتاد.این فعالیت یک مقدار قابل توجهی از ترافیک LEO  به GEO ،مستقل از sps را تولید می کند.با این وجود احتمال ترافیک ژئونستریک LEO به GEO ،GEO به GEO ،ترافیکluner ،همچنین ترافیک گریز زمین وجود دارد.در زمینه این فعالیت های فضایی،کاربردهای مازاد بالقوه برای ماهواره نمایشی و ماهواره های sps مقیاس کامل ارزیابی وشناسایی شدند.

امروزه مشخص نیست که تایید sps موفق شود و این اتمام طرح ماهواره نمایشی است.با شروع ساخت ماهواره های sps مقیاس کامل کشف خواهد شد.بنابراین کاربرد مازاد ماهواره نمایشی نیازمند شناسایی است که ممکن است یک برنامه sps دائمی نباشد.به عبارت دیگر اگر برنامه sps وجود دارد،کاربردهای مازاد ماهواره sps مقیاس کامل پدید خواهد آمد.در نتیجه در زمینه برنامه فضا کاربرد مازاد ماهواره های مقیاس کامل چون sps مشخص می شوند.چنین برنامه ای به سیستم حمل ونقل فضایی نیاز دارد که مقادیر زیادی از مواد را به فضای ژئونستریک انتقال می دهد و در ساختارهای فضا بزرگ،ساختار مبتنی بر فضا،وسایل GEO و LEO وغیره توانایی ها را شامل می شود.

این توانایی ها به فعالیت های مبتنی بر چون ساخت فضا،استفاده از سکوهای بزرگ،کشف luner ،استقاده فیزیک ونجوم اشاره می کند.

فعالیت مبتنی بر فضا منجر به شناسایی مصارف مازاد بالقوه زیر می شود:

ماهواره نمایشی

-رشد ماهواره sps مقیاس کامل (طرح برنامه منبع بین المللی Rockwell ،نه تنها شرح موفقیت آمیز بلکه قابل کاربرد است.)

– استفاده به عنوان منبع نیرو برای دیگر فعالیت های فضایی چون سکوهای Geo ،اساس ساخت یا ابزار حامل مدار الکتریکی.

– استفاده به عنوان منبع تغذیه سیستم نقل وانتقال فضا لیزر.

– استفاده به عنوان یک منبع تغذیه از ردیف مواد.

ماهواره های sps مقیاس کامل:

– استفاده به عنوان یدکی ها و مواد برای دیگر ماهواره های sps

– استفاده به صورت منبع تغذیه و سکو فعالیت های فضایی دیگر چون سکوها،پایه ساخت،پایه luner یا زیست بوم های فضا.

– استفاده به صورت منبع تغذیه سیستم نقل وانتقال لیزر همچون ژئونستریک،خصوصا Leo به Geo ،گریز زمین و سفینه فضایی در مسیرهای اقیانوسی.

– استفاده به صورت منبع تغذیه بازیابی خرده سیارات آمور وآپولو.

-استفاده به صورت منبع تغذیه لابراتوار فیزیک خلأ بالا،انرژی بالا در فضا.

(بعدی،در بیشتر کاربردهای بالقوه ارزش مازاد ماهواره های sps تخمین زده شده در بیشتر موارد ارزش مازاد گرفته شده،ارزش ذخایر پیشنهاد شده با کاربرد مازاد در تاریخ،عملکرد اولیه را نشان می دهد.مقدار هزینه تنزیل استفاده شده در این مطالعه یک مقدار واقعی ۴ درصد است.بنابراین ارزش های مازاد مقدار موثر نشان می دهد که هزینه سرمایه ماهواره کاهش می یابد چون ارزش مازاد خالص مثبت را فراهم خواهد کرد.ارزش موجود لوازمات عایدات sps ،منعکس شده در مقادیر بار الکتریکی با این مقدار کاهش می یابد.به عنوان مثال:اگر مشاهده شود که ارزش مازاد ماهواره sps مساوی ده درصد هزینه سرمایه ماهواره است بنابراین به منظور مقایسه سیستم های جایگزین بار الکتریکی انتقال سرمایه سالیانه به ماهواره ،ممکن است ده درصد کاهش یابد.)

همه ماهواره های sps یا بخش هایی ولو اینکه مازاد نیستند از مدار geosynch ronous   از میان برداشته خواهند شد.هدف این مطالعه تخمین هزینه های disposal ماهواره های sps است.برای انجام این کار یک سری از جایگزینی های disposal شناسایی شدند،لوازمات سرعت هر یک تخمین زده شد و سپس هزینه های هر کدام مشخص شد.هزینه های disposal  sps چهار دسته هزینه اصلی را شامل می شود.هزینه نیروی محرک،هزینه نقل وانتقال رانش در Geo ، هزینه تغییر ماهواره sps به هنگام ضرورت(نصب موتور کنترل جهت tankage ،کنترل و هزینه عملکردهای کار.)(((((((((تخمین هزینه مبتنی بر فرضیه ای مهیا شده که ماهواره سالم دور انداخته می شود.جایی که تخمین هزینه استفاده شده در این مطالعه از مطالعه  تعریف مفهوم  sps اجرا شده با بین المللی Rockwell مشتق شد و دلارهای ۱۹۷۷ مطابق با این گزارش هستند)))))).بنابراین زمانی که این تخمین هزینه حاوی تغییر در تخمین ارزش مازاد باشد،در هزینه های سرمایه ماهواره هزینه های disposal تقریبی هستند.از این رو در مقایسه با تخمین هزینه سرمایه تخمین های فراهم شده نسبتا” مشخص تخمین زده می شوند.

 

۱٫۳ نتایج:

بحث نتایج به چهار بخش تقسیم میشود:ارزش مازاد کاربردهای بالقوه ماهواره نمایشی،ارزش مازاد کاربردهای بالقوه از ماهواره های مقیاس کامل،ارزش مازاد rectenna و هزینه های disposal برای ماهواره های مقیاس کامل.در جدول ۱٫۲ نتایج مطالعه اصلی خلاصه بندی شده اند.

دو کاربرد اصلی مازاد برای ماهواره نمایشی معلوم هستند:رشد ماهواره مقیاس کامل و استفاده به صورت منبع تغذیه سیستم حمل ونقل فضا لیزر.به طرز قابل مشاهده ای اگر برنامه نمونه یک موفقیت است،کاربرد قبلی استفاده می شوداگر مطلوب مشاهده شود برنامه sps ماورای مرحله شرح تداوم می یابد(((((((((.اگر این کاربرد مازاد اجرا شود،ارزش مازاد ماهواره نمایشی هشتاد درصد هزینه مدار سخت افزار قابل مازاد است.چون تقریبا همه ماهواره نمایشی قابل مازاد است.(به استثنا موتور کنترل جهت یونی و سیستم های استفاده شده در انتقال Leo به Geo )فرد ارزش مازاد را از هشتاد درصدهزینه مدار ماهواره نمایشی تخمین می زند.دلیل آن است که به علت زمان ارزش پول و تاخیر زمان بین سرمایه گذاری در ماهواره نمایشی و شروع ساخت ماهواره مقیاس کامل ارزش مازاد ماهواره نمایش صد در صد هزینه اش نیست.اصل دوم کاربرد مازاد ماهواره نمایشی،کاربرد به صورت منبع تغذیه سیستم حمل و نقل فضای لیزر کاربرد مازاد قابل کاربرد است.آیا شرح برنامه موفق یا ناموفق است؟ارزش مازاد این کاربرد از هزینه ذخایر در هزینه حمل و نقل نیروی محرک شیمیایی از زمین به Leo برای کاربرد انتقال در Leo به Geo پرسنل رولوژیستک ها مشتق می شود.محرک خاص بالاتر موشک لیزر در مقایسه با Leo به کاهش هفتاد درصدی جرم نیروی محرک اجازه می دهد که به موشک های شیمیایی منتقل می شود.)))))))))))))

 

(((((((((((دستیابی منبع تغذیه ۱۰۰MW موشک لیزری را به انتقال زمان از Leo به Geo توانمند می کند.ارزش سیستم نقل و انتقال فضا لیزری به مقدار Leo به Geo و دیگر ترافیک فضا ژئونستریک بستگی دارد.اگر برنامه sps ماورای مرحله نمایشی شروع نشود حجم (بار) ترافیک ژئونستریک در حامل سکوهای  geosynch ronous ،ارزش مازاد نشان داده شده در جدول ۱٫۲ خواهد بود.با این وجود اگر برنامه sps در مرحلع عملی تداوم یابد.ارزش سیستم حمل و نقل فضا لیزر بیشتر است به طرز خاصی با تداوم برنامه sps ،سیستم حمل و نقل فضا لیزری به قدری جذاب ظاهر می شود که احتمال دارد توسعه یابد و مستقل از آنچه با ماهواره نمایشی انجام می شود،استفاده شود.

خیلی از کاربردهای مازاد بالقوه از ارزش حیاتی ماهواره های  sps مقیاس کامل حیات می یابند اما به هر حال،ارزش مادیشان به علت این حقیقت که این کاربردها ۵۰ الی ۸۰ سال در آینده رخ می دهد،خیلی نامشخص است.کاربردهایی که پدیدار می شوند جذابترین می باشندشامل:سیستم های حمل ونقل لیزر،فضا به فضا،سفینه فضایی در مسیر اقیانوس،به صورت منبع تغذیه برای بازیابی خرده سیارات آمور وآپولو واگرچه از نظر کمیتی ارزیابی نمی شوند،به صورت منبع تغذیه برای انرژی بالا،لابراتوار فیزیک خلأ – بالا در فضا.قابل درک است که این کاربردها،به اضافه دیگر کاربردهای مازاد چون نیرو برای پایه ساخت فضا  یا زیست بوم فضا،تقاضا کافی برای کاربرد مازاد از مجموعه کامل ماهواره های sps  ۶۰۵GM تقاضای کافی فراهم می کند.sps Rectenna مازاد خواهد شد.

مازاد بازیابی فولاد و آلومینیوم را شامل خواهد شد که ارزش حدود ۲۹۰ میلیون دلار هزینه انتقال به اضافه بازیابی زمین را دارد.باگرفتن هزینه انتقال ۲۵ درصدی ارزش،ارزش مازاد خالص این مواد حدود ۶۷ میلیون می باشد.اما به هرحال این احتمال وجود دارد که هزینه انتقال بتون به منظور بازیابی زمین مساوی ارزش خالص فولاد وآلومینیوم باشد.بنابراین ارزش مازاد اصلی Rectenna ارزش موجود زمین در تاریخ عملکرد اولیه سیستم است.در یک زمین به ارزش ۱۰۰۰ دلار اگر ۳۳ میلیون است.))))))))))))))

کاربرد مهم تر مازاد rectenna کاربرد دوباره شان با ماهواره های جدید sps است در این وضعیت،اگر سطوح بتن ودیگر عناصر موجود قابل کاربرد هستند،ارزش مازاد Rectenna  به سی درصد ارزش جدید شان می رسد.زمانی که ارزش Rectenna بیست وشش درصد کل ارزش SPS حدود ۱۳٫۹ میلیون دلار را نشان می دهد این قیمت(ارزش) به ۱٫۱ میلیون می رسد که فقط زمین وساختارهای پشتیبان Rectenna قابل مازاد هستند.ارزش مازاد حدود ۲۶۰ دلار است.در تکنولوژی Rectenna این رقم پایین تر به تحول اجازه می دهد.ذر نهایت این ارقام که مازاد نیستند باید دور ریخته شوند.انتخاب disposal مورد توجه قرار می گیرد و در جدول ۱٫۳ ارزش های خاص نشان داده شده است.پنج انتخاب disposal مورد توجه قرار می گیرد.dispopsal L4 یا L5 ،نقاط ارزش ثابت در سیستم ماه- زمین، محلی فراهم می کند که ماهواره ها ممکن است در آینده دور بازیابی شوند .برای کاربرد نامشخص مازاد شوند.

زمانی که در این مدار هستند کنترل ماهواره ها ضروری نیست.انتخاب disposal ولتاژ اضافی ماهواره را در مدار بالای Geo نشان می دهد. Geo به صورت اختیاری نشان داده می شود.V  مورد نیاز یک عملکرد از چگونگی ماهواره تقویت شده است و ارزش نامی است.این مدار نیازمند فعالیت stationkeeping  است.اما به هرحال این فعالیت خیلی کم است.(به عنوان مثال هر هزار سال بسته به شرایط)انتخاب سوم وچهارم دور ریختن ماهواره با انتقال آن از فضای ژئونستریک است اگر تضمین کنیم که در مورد ماهواره هیچ گونه نگرانی وجود ندارد اینها انتخاب های مطلوبی می باشند.انتخاب disposal نهایی،نیازمند بالاترین افزایش سرعت است.بازگشت مجدد زمین نه تنها جنبه ارزش کمترین مطلوب است،بلکه از نگرانی های محیطی وخطرناک کمتر مطلوب است.این نوع disposal به طرز باور نکردنی اجرا می شود.

 

فصل دوم

 

55,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.