مقاله پارکت و کف پوش ها

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله پارکت و کف پوش ها

تعداد صفحات : ۱۷

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

امروز صنایع تولیدی در بخش محصولات مخصوص کف سازی آنچنان توسعه یافته و تا حدی برای تمام سلیقه ها پاسخ مناسب را دارد. انواع کف پوشها عبارتند از : سنگ ، کاشی ، موکت ، کفپوش های پلاستیکی ، چوبی و موزاییک

پارکت نوعی کف پوش چوبی است که روی آن موزاییک می چسبانند . روی پارکت را به دلیل مقاومت کم آن در مقابل رطوبت با موادی مانند پولیستر یا پی وی سی می پوشانند که بسیار مضر هستند و تماس با آن در صورت برهنه بودن پا غیر بهداشتی است .

استفاده از پارکت در سرویس ها و آشپزخانه ها بدلیل مقاوم نبودن در برابر رطوبت اصلاً مناسب نیست . از مشکلات دیگر این کف پوش ، آتش زا بودن آن است .

واژه های کلیدی: کف پوش، کاشی، کفپوش های پلاستیکی، پارکت، لینولیوم

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
انواع کف پوش ها :    ۳
سنگ :    ۳
مشکلات استعمال سنگ :    ۴
موزائیک :    ۵
پارکت یا کف پوش چوبی :    ۵
مشکل استعمال پارکت :    ۵
موکت :    ۶
مشکلات استعمال موکت :    ۶
کف پوش پلاستیکی یا لینولیوم :    ۶
مشکلات استعمال لینولیوم :    ۶
پارکت سازی    ۷
لینولیوم چیست؟    ۹
دکوراسیون    ۹
کف پوشهاى چوب پنبه اى:    ۱۰
کف پوشهاى لینولیوم:    ۱۱
کاشى هاى کف چرمى:    ۱۲
منابع    ۱۴

مقدمه

ما ایرانی ها دیگر به فرش های دستباف یا اگر اندکی اقتصادی تر فکر کنیم (به خصوص با رشد قارچ گونه شرکت های تولید کننده فرش ماشینی!)، به حضور فرش های ماشینی در کف خانه هایمان عادت کرده ایم، اما نباید فراموش کرد که این تنها انتخاب نیست. امروز صنایع تولیدی در بخش محصولات مخصوص کف سازی آنچنان توسعه یافته و تا حدی برای تمام سلیقه ها پاسخ مناسب را دارد که حیف است ساده از کنار آن گذشت.

یکی از تولیدات بی نظیری که در زمینه کف های موکت هم اکنون در ایران نیز در دسترس است، موکت هایی است که شاید بتوان آنها را موکت های آموزشی (Education Carpets) نامید؛ اتاق های کودکان، مراکز آموزشی خردسالان، کودکستان ها، مهد های کودک، آمادگی ها و مراکز پیش دبستانی و حتی مدارس ابتدایی با بهره گیری از این نوع پوشش با یک تیر چند نشان خواهند زد؛ جدول ضرب، الفبا، انواع بازی ها، آموزش های حساب و ریاضی و بسیاری مطالب آموزشی و تفریحی روی این موکت ها نقش بسته است!

بهترین انتخاب برای پوشش کف مکان هایی که نمی خواهیم گرد و غبار روی کف انباشته شود، پوشش هایی هستند که تحت عنوان ضد ذرات ثابت (یا ضد گرد و غبار Anti-Static) در بازار شهرت دارند.

فضاهایی چون اتاق های کامپیوتر، فضاهایی که رفت و آمد زیاد دارند، اتاق هایی که وسایل حساس الکترونیکی در آنها نصب شده اند و… برای نصب این نوع کفپوش بسیار مناسبند.

این نوع کف پوش ها با داشتن انتخاب هایی متنوع در رنگ بندی و نیز امکان طراحی نقش و نگار در زمان نصب، ترکیبی از کارایی و زیبایی را به همراه خواهند داشت.واقعیت این است که مصالح کف سازی که ساختار چوبی دارند، بسیار گران تمام می شوند؛ هم اکنون با تولیداتی که ظاهری مشابه، ولی ماهیت مواد نفتی دارند کار برای کاربران با بودجه های محدود نیز تا حدی آسان شده است.پوشش های لمینیت (Laminate) که اخیرا در بازار ایران نیز به وفور و با تنوع قابل توجه یافت می شوند راه حلی بسیار جذاب است؛ قیمتی حدود یک پنجم پوشش های چوب همراه با همان طرح (در صورت علاقه به طرح چوب) یا با طرح های دیگر بسیار جالب توجه به نظر می رسد.متاسفانه در زمینه طرح های کف سازی به خصوص با چوب، آنچه در ایران رواج دارد استفاده از طرح هایی جا افتاده مثل طرح های چپ راه یا شطرنجی است؛ این البته بد نیست، ولی باید به این نکته نیز اشاره کرد که با استفاده از همان مصالح و البته به خرج دادن کمی سلیقه و شاید کمی اعمال فشار بر نصاب (یا طراح) می توانید طرح هایی بی نظیر و منطبق بر حال و هوای محیط داشته باشید. چوب در زمینه برش بسیار منعطف است، در نتیجه کف هایی که با استفاده از بلوک های چوبی پوشیده می شوند می توانند طرح هایی حتی پیچیده داشته باشند. به وضع متعارف قانع نباشید؛ سال ها قرار است روی این کف زندگی کنید

انواع کف پوش ها :

انواع کف پوشها عبارتند از : سنگ ، کاشی ، موکت ، کفپوش های پلاستیکی ، چوبی و موزاییک

 سنگ :

سنگ گرانبها ترین نوع مصالح ساختمانی است . یکی از موارد استفاده آن مفروش کردن کف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی است . هرچه ابعاد آن بزرگتر باشد قیمت آن نیز گرانتر است . نقش و سختی سنگهای رنگی و تزیینی در ارزش گذاری آنها مؤثر است . وجود هر گونه لکه ، رگه یا ترک در سنگهای قیمتی باعث کاهش ارزش آنها می شود . صیقلی دادن سنگها بعد ازنصب روشی برای از بین بردن میکروبهای بین درزسنگها است .

15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.