پایان نامه عوامل بازرگانی تأثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستباف

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

پایان نامه عوامل بازرگانی تأثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستباف

تعداد صفحات : ۱۵۵

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده :

فرش دستباف ایران کالایی است پر ارزش، با سابقه ای بس طولانی که ریشه در آداب، فرهنگ، سنتها و اعتقادات هنرمندانی دارد که زیبایی ها و مفاهیم عمیق بر خاسته از قلب و جان آنان را با سر انگشتانی اعجاز آفرین بر تارو پود قالی و دیگر بافته ها گره می زند و آثاری بس شکوهمند را به علاقه مندان و مشتاقان این هنر عرضه می دارد.

فرش کالایی به شمار می آید که می تواند در بازارهای لوکس جایگاهی مناسب برای خود باز کند به همین جهت برای افزایش سطح آگاهی خریداران در مورد فرش اقدامات جدیدتری صورت داد که یکی از مهم ترین آنها می تواند تبلیغات فرش باشد. از این راه فرش به عنوان کالایی خانگی به مردم شناسانده می شود.

این پژوهش به بررسی عوامل بازرگانی تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستباف پرداخته و این عوامل را به طور کامل مورد بررسی قرار داده تا علاوه بر کمیت ،کیفیت اطلاعات نیز از روائی پایایی کاملی برخوردار باشد برای کاهش مشکلات داخلی فروش ،تبلیغات ،مشتری مداری در فرش دستباف نیاز به همکاری و همدلی میان تمام چرخه زنجیره تامین و مدیریت این است و در این صورت باز خورد مناسب ایجاد ،حفظ و ارتقا می یابد این پژوهش در مورد شناسایی مشکلات فرش  دستباف و رفع آن بوده است با تکیه بر اصول و مبانی نظری ،مدل مفهومی طرح تحقیق طراحی و ارائه شده است. یافته های تحقیق بیانگر وجود تفاوت معنا دار در روابط و تاثیرات عوامل تشکیل دهنده الگو است. به طوری که مدل تحقیق، فرضیه های تحقیق تایید شده اند. نتایج تحقیق حاضر ، مبنا را برای سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان صنعت فرش دستباف به ویژه در امر تجارت فراهم می آورد.

اصطلاحات و واژه های کلیدی : بازرگانی ،فروش ، فروش داخلی ، فرش دستباف

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات
مقدمه     ۲
طرح مساله تحقیق     ۴
سئوالهای تحقیق     ۴
ضرورت انجام تحقیق     ۵
فرضیه های تحقیق     ۶
اهداف تحقیق     ۶
روش انجام تحقیق     ۷
کاربردهای نتایج تحقیق     ۱۱
استفاده کنندگان از نتایج تحقیق     ۱۲
گزارش عملیاتی     ۱۳
فصل دوم: مرور ادبیات
مشکلات     ۱۹
فروش     ۲۲
تبلیغات     ۲۴
مشتری     ۲۷
فصل سوم: جمع آوری داده ها
بخش اول :  مشکلات     ۳۰
مشکلات فرش     ۳۵
عوامل اقتصادی     ۳۵
تغییر فرهنگی- زندگی     ۳۶
کیفیت     ۳۷
درآمد مصرف کننده و خریداران     ۳۸
بخش دوم : فروش     ۴۰
کیفیت     ۴۱
شیوه های عمومی قیمت گذاری     ۵۰
روشهای قیمت‌گذاری محصول     ۵۱
عوامل داخلی موثر بر قیمت گذاری     ۵۲
تاثیر قیمت بر کیفیت     ۵۳
عوامل خارجی که بر تصمیمات قیمت گذاری اثر می گذارند     ۶۰
روش های عمومی قیمت گذاری     ۶۶
قیمت‌گذاری کالاها     ۷۳
عوامل داخلی موثر بر قیمت گذاری     ۷۳
شیوه های عمومی قیمت گذاری     ۷۴
روشهای قیمت‌گذاری محصول     ۷۵
فروش خرده فروشان هدایت شده و تلاشهای بازار     ۷۷
بخش سوم : بازاریابی     ۷۹
مفهوم بازاریابی     ۷۹
طرق ارضاء نیاز     ۸۱
مدیریت بازاریابی     ۸۱
ناباوری صادر کنندگان به تبلیغات واستفاده ناچیز از آن     ۸۴
طبقه بندی بر مبنای بازار هدف     ۸۶
نشان یا لیبل     ۸۶
تلاقی تولید و تبلیغات     ۸۷
تحت امتیاز (لیسانس)درآمدن     ۸۷
گوناگونی تولید     ۸۷
پیروی از مد و تقاضا     ۸۸
کارکرد     ۸۹
ارکان بازاریابی     ۹۰
انواع بازاریابی     ۹۱
بازاریابی صنعتی و مصرفی     ۹۱
بازار یابی     ۹۲
انواع بازارهای تجاری     ۹۵
تفاوت بازارهای تجاری و مصرفی     ۹۶
الگویی از رفتار خریدار تجاری     ۹۹
سئوالات پیرامون رفتار خریداران تجاری     ۹۹
بخش چهارم: مشتری     ۱۰۷
مشتری مداری     ۱۰۷
مصرف کننده     ۱۰۷
سلیقه و ترجیحات مصرف کننده     ۱۰۹
روشهای تحقیق در رفتار و سلوک مشتریان     ۱۱۰
مفهوم وفاداری در مشتری     ۱۱۱
مدیریت وفاداری سود آور     ۱۱۴
سود آور بودن مشتریان وفادار     ۱۱۵
مدل اندازه گیری رضایت مشتری     ۱۱۹
اندازه گیری رضایت مشتری     ۱۱۹
انواع شکاف     ۱۲۰
ارزش حفظ مشتری     ۱۲۲
عواملی که بر رفتار مصرف کننده اثر می گذارند     ۱۲۳
تئوری های انگیزشی رفتار خریداران     ۱۳۴
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
راهکارهایی که برای بهبود وضعیت فرش انجام گرفته     ۱۴۱
راهکار از نظر آقای عابد     ۱۴۲
ایرادی که به طرح ایران کد گرفته شده است     ۱۴۳
فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری
نتیجه گیری     ۱۴۶
منابع و مآخذ     ۱۵۰

منابع و مآخذ

منابع کتابخانه ای:

امام وردی /قدرت ا…/طرح تحقیقاتی:بررسی تطبیقی تمرکزگرایی در بازارهای صادراتی فرش دستبافت ایران و رقبای عمده صادر کننده و اثرات آن بر صادرات فرش/ مرکز تحقیقات فرش دستبافت/سال۸۵
بتونی/فرهاد/پایانامه:نقش فرش در اقتصاد ایران و الگوی صادرات آن/استاد راهنما:دکتر سید محمد مشکات/سال۷۱
چراغی/داود/طرح تحقیقات:راهکارهای توسعه بازارداخلی فرش ایران/سال ۸۵
خوش پنجه،باقی/مهسا،مهوین السادات /پایانامه:بررسی رابطه بین وفاداری مشتری و نقش آن در سود آوری سازمانها/استاد راهنما:آقای دکتر کامبیز حیدر زاده/سال۸۷
رزاقی دودمان/مرضیه/پایانامه: بررسی روش های مدیریت تولید شرکت میری در توسعه صادرات/استاد راهنما: آقای آقاجانی/خرداد۸۸
زکایی/مهدیه/پایانامه:بررسی خصوصیات فرش صادراتی اصفهان در بازارهای جهانی با تاکید بر بازارهای جهانی با تاکید بر بازارهای هدف/استاد راهنما: آقای برزگری/سال ۸۷
شم آبادی،خداداد حسینی/محمد علی،سید حمید/مقاله:طراحی الگوی بازاریابی صادراتی فرش دستبافت ایران/سال ۸۳
شاه ولی،شریف بیگی/طیبه،طاهره/پایانامه:مطاله و بررسی تجارت در فرش دستباف/استاد راهنما:آقای برزگری/سال۸۶
شایسته/شیرین/مقاله:تاثیر ادراک بر رفتار مصرف کننده/سال ۸۷
شانیا/یانوش/ بازاریابی شبکه ای /مترجم:فرهنگ/ شهروز/انتشارات جیحون/سال۸۸
فرجی،روستا سکه روانی/مرتضی،علیرضا/مقاله:بررسی مقایسه ای کانال های توزیع فرش دستباف ایران در کشورهای هدف با تاکید بر نقش ایرانیان در این کانال ها/ دومین سمینار ملی و تحقیقاتی فرش دستباف
کریمی ماچیانی،سلطانیان/سلیمان،ناصر/مقاله:شناسایی مهمترین نیازهای عامل تولید هنر صنعت فرش دستباف برای بالا بردن کمیت و کیفیت تولید/دومین سمینار ملی تحقیقات فرش دستباف
کاتلر،آمسترانگ/فیلیپ،گری/کتاب اصول بازاریابی/تلخیص:مجتبی سوری،محمد مهدی بهرام زاده/استاد:دکتر مرتضی فرجی/سال۸۵-۸۶
مارالانی/مریم/پایان نامه: شناسایی ابزارهای مناسب تبلیغاتی برای فرش دستباف ایران در بازار داخلی/استاد راهنما:دکتر مرتضی فرجی/ سال ۸۷
میرشاهی/علی/مقاله:نقش هزینه یابی کیفیت در نظام مدیریت سنتی فرش دستباف/دومین سمینار ملی تحقیقات فرش دستباف
نظرات کارشناسان مرکز ملی فرش
نساجی کامرانی/مهدی/پایانامه:بررسی موثربر بازاریابی صادراتی زعفران ایران با تاکید بر مدل پنج نیروی پورتر/استاد راهنما:دکتر سید علی علوی/پاییز۸۶
هیل/نیگل/اندازه گیری رضایت مشتری/محمد رضا اسکندری،منیره اسکندری/موسسه خدمات فرهنگی رسا/تهران/سال ۸۴

نشریات و مقالات

فصلنامه تخصصی فرش/سال اول/شماره۳/سال ۷۸
مجله تخصصی فرش شماره ۳۵،۳۶

مقدمه:

صنایع دستی ایران به عنوان نماد و تبلور فرهنگ غنی این سرزمین از دیرباز شهرتی جهانی داشته است . خمیر مایه اصلی آثاری که به دست هنرمندان خلاق و خستگی ناپذیر ایران پدید آمده از تاریخ کهن این مرز و بوم نشات گرفته است.

در این میان فرش دستباف ایرانی با رنگ ها و نقشه های متنوع از جایگاه ویژه ای در صنایع دستی کشور برخوردار است.

فرش دستباف ایران کالایی است پر ارزش، با سابقه ای بس طولانی که ریشه در آداب، فرهنگ، سنتها و اعتقادات هنرمندانی دارد که زیبایی ها و مفاهیم عمیق بر خاسته از قلب و جان آنان را با سر انگشتانی اعجاز آفرین بر تارو پود قالی و دیگر بافته ها گره می زند و آثاری بس شکوهمند را به علاقه مندان و مشتاقان این هنر عرضه می دارد.

امروزه با وجود بازار شدید رقابتی مشغله های دنیای جدید و دغدغه های جهان صنعتی چه در ایران و چه در خارج از ایران، نام ایران با نام فرش گره خورده است. خانه ی یک ایرانی بدون فرش خانه ای بی روح و خالی جلوه می کند و این نمونه های کم نظیر پیوند یک قوم با هنر ملی خود است.

فرش برای همه ایرانی ها عنصری فراتر از یک صنعت است و علاوه بر جنبه های اقتصادی آن معرف فرهنگ و هنر اصیل ایران و توانمندی های فوق العاده ایرانیان است و در شناساندن فرهنگ و هنر ایران به ملل دیگر نقش موثری دارد.

در لابلای تارو پود فرش ایرانی می توان جلوه های گوناگون فرهنگ ملی را بازشناخت و با گذشته ها ارتباطی برقرار کرد.

در میان هنرهای دستی ایرانیان قالی بافی یکی از ارزشمند ترین و ماندگارترین حرفه ها و با صنایعی است که قدمت چند هزارساله دارد. این هنر ملی و صنعت دستی بی نظیر که شهرت جهانی داشته و قدر و منزلت آن بر کسی پوشیده نیست به لحاظ داشتن ارزش های اقتصادی روز افزون در طول تاریخ پر فراز و نشیبش با تلفیق و همگامی هنرهای دیگری چون نقاشی ، نگارگری ، خوشنویسی ، معماری و … فرهنگ معنوی و مادی باروری را چاشنی زیبایی قرار داده و در گستره نامحدود خود فضایی را فراهم ساخته که اندیشه خلاق و ناب ایرانی بتواند هر آنچه در ذهن و خیال دارد در فرش عینیت بخشد و از آمیزه ی خیال و اسطوره به صورت مرکب و یا مجزا معنایی و مفهومی ویژه رائه دهد.

قابلیت تولید پنبه ، ابریشم ، پشم و رنگ در طبیعت ایران امکان توسعه این حرفه بومی را فراهم ساخته است و ایرانیان صاحب ذوق و استعداد با نبوغ و روحیه خویش این عناصر و منابع طبیعی را در ترکیبی خاص و ابعادی نو شکل داده تا دست بافته ای زیبا و منحصر به فردی به  نام فرش آفریده باشند.

در گذشته ایرانیان روی زمین می نشستند و به همین دلیل سرتا سر اتاق را با فرش می پو شاندند تا سرمای زمین به بدن انسان آسیب رساند. ولی با رشد علم و تکنولوژی و با وجود کالاهای جانشین ارزان قیمت ، انواع کفپوش های ماشینی ، پارکت ، سرامیک و … کارکرد فرش تا حدودی تغییر کرده است در گذشته و به دلیل اینکه از فرش صرفا به عنوان کفپوش استفاده می شد، افراد می توانستند آن را با قیمت های نسبتا پایین تری تهیه کنند. اما در حال حاضر چون قالی تبدیل به یک کالای تزئینی شده مردم به فرش های نفیس اما کوچک تر گرایشی پیدا کرده اند. باید فرش دستباف را به خوبی معرفی کرد تا مردم سراسر جهان فرش دستباف را بشناسند ما بر این باوریم که تا بازار هدف نسبت به یک کالا اطلاعاتی نداششته باشد و نداند که این کالا دقیقا چه کارکرد و چه سودی برایش دارد متقاضی آن نخواهد بود.اینچنین است که باید به ویژگی های فرش دستباف و بویژه فرش دستباف ایرانی که نماد فرهنگی و هنری است به خوبی پرداخته شود تا جای خود را پیدا کند.

صنعت فرش به صورت کلی نیاز به معرفی بیشتر دارد. اکنون تقاضاهایی که در بازارهای هدف برای این کالا وجود دارد به نسبت پتانسیل واقعی آن بسیار ناچیزاست به همین جهت باید به سمتی حرکت شود که فرش بیش از گذشته به مخاطبان خود شناسانده شود.

فرش کالایی به شمار می آید که می تواند در بازارهای لوکس جایگاهی مناسب برای خود باز کند به همین جهت برای افزایش سطح آگاهی خریداران در مورد فرش اقدامات جدیدتری صورت داد که یکی از مهم ترین آنها می تواند تبلیغات فرش باشد. از این راه فرش به عنوان کالایی خانگی به مردم شناسانده می شود.

 طرح مساله تحقیق:

 مسئله این پژوهش بدین صورت می باشد: «بررسی عوامل تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستبافت معطوف به نظرات افراد مرتبط» در این پژوهش سعی می شود با شناسایی عوامل تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستبافت سهم هر کدام از عوامل به صورت نسبی (نسبت به هم) مشخص می شود. جهت عمق بخشی بیشتر به تحقیق این پژوهش فقط به فروش داخلی فرش می پردازد و صد البته بررسی عوامل تاثیر گذار بر فروش خارجی فرش همت به پژوهشی دیگر می طلبد.

 سئوالهای تحقیق :

سوال آغازین:

مهم ترین عوامل پایین بودن میزان فروش فرش دستبافت در بازارهای داخلی و خارجی بیان کنید؟

دیگر سوالات:

۱-کدام یک از ارگانها یا سازمان ها در میزان فروش فرش دستبافت تاثیرگذار است؟

۲-آیا راهکارهایی که برای فروش فرش دستبافت ارائه شده تاثیرگذار بوده است؟

۳-چه عواملی باعث پیشرفت فرش دستبافت در کشورهای رقیب می شود؟

۴-آیا تبلیغات و بازاریابی تاثیری بر میزان فروش فرش دستبافت دارد؟

۵-آیا فروش فرش دستبافت به کمک تبلیغات افزایش پیدا می کند؟

۶-کدام یک از تبلیغات بر روی فروش فرش دستبافت تاثیرگذار است؟

۷-آیا مشتری مداری (سلیقه یابی) تاثیری بر میزان فروش فرش دستبافت دارد؟

۸- تحریم اقتصادی چه میزان بر روی فروش فرش دستبافت تاثیرگذاشته است؟

۹-آیا ارتباط مستقیم تولیدگننده و تجار می تواند بر روی فروش فرش دستبافت تاثیر بگذارد؟

۱۰-چه عواملی باعث کاهش روند تجارت فرش دستبافت می شود؟

۱۱-آیا وجود سازمان های دولتی و شبه دولتی در تجارت فرش دستبافت تاثیرگذار است؟

۱۲-آیا پرداخت جوایز صادراتی به تجار بر فروش فرش دستبافت تاثیر می گذارد؟

۱۳-آیا جذب بازارهای جدید بر روی میزان فروش تاثیر می گذارد؟

۱۴-چگونه می توان بازارهای از دست رفته را احیا کرد؟

 ضرورت انجام تحقیق :

از آنجایی که ما فرش دستبافت در ایران به شکلی است که توزیع درآمد حاصل از آن طیف وسیعی از اقشار را شامل می گردد.هر گونه مطالعه و بررسی در این زمینه نهایتا منجر به ارائه راه حل هایی خواهد شد که می تواند در برنامه ریزی برای این چرخه اقتصادی موثر باشد.

این صنعت،هنر سهم بالایی از فرصت های شغلی را پدید آورده و به نظر می رسد در صورت برنامه ریزی توان جذب درصد قابل ملاحظه ای از نیروی آماده به کار را نیز دارد.

تجربه برای بسیاری از کالاهایی که با کاهش تقاضا روبرو شده اند از یک سو و پیچیده شدن اقتصاد جوامع نشان می دهد بدون شناسایی عوامل تعیین کننده بر تقاضا و استفاده از ایزارهای نوین بازاریابی نمی توان به توسعه بازار داخلی اندیشید.

فرضیه های تحقیق :

۱-بازاریابی اینترنتی یا نتورک مارکتینگ می تواند در افزایش فروش فرش در بازاریابی داخلی یا خارجی تاثیر داشته باشد

۲-ازایش فروش فرش دستباف توسط بزاریابی و تبلیغات صحیح امکانپذیر است

۳-ارتباط مستقیم میان تولید کننده و مصرف کننده می تواند در افزایش فروش فرش در داخل کشور تاثیر گذار باشد.

اهداف تحقیق:

۱-شناسایی و تعیین میزان تاثیرگذای عوامل مختلف بازرگانی موثر بر فروش فرش دستباف در داخل کشور

۲-شناسایی روش های بازاریابی و تبلیغاتی انجام شده و ایراداتی که به آنها گرفته شده است

۳-بیان راهکارهای انجام گرفته در جهت فروش فرش دستباف ایران و ارائه راهکار جدید

 روش انجام تحقیق :

برای شناسایی عوامل تاثیر گذار بازرگانی بر فروش فرش در داخل کشور ضمن بهره گیری از اسناد و منابع مکتوب و یا موجود در سایت های اینترنتی ، مقالات ، مجلات ، پایانامه ها و گفتگو با کارشناسان و دسست اندرکاران زیربط.

مطالعات اکتشافی

اکتشاف شامل عملیات خواندن متون،مصاحبه های اکتشافی و چند روش اکتشافی تکمیلی است.

خواندن متون، کیفیت پرسش ها را بالا می برد،در حالی که مصاحبه ها و روش های تکمیلی به محقق کمک می کند تا با واقعیت تجربه شده کنشگران اجتماعی از نزدیک آشنا شود.

آشنایی وسیع و عمیق با افکار و آثار جامعه شناسان قدیم و جدید به محقق کمک می کند که افق اندیشه هایش را بگستراند و از مرز تعبیرهای کهنه و زمان باخته فراتر برود.

وقتی محققی یک کار را شروع می کند،احتمال ضعیفی وجود دارد که همان کار را دست کم به طور جزئی یا غیر مستقیم، محقق دیگری انجام نداده باشد.

هر تحقیقی از کارهای تحقیقی قبلی اثر پذیرفته و در کارهای بعدی اثر می گذارد. بنابراین طبیعی است که یک محقق با کارهای تحقیقاتی قبلی که درباره موضوعات مشابه صورت گرفته است، آشنایی حاصل کند و نسبت به وجوه مشابهت یا مفارقت کار خودش با این جریانات فکری آگاهی پیدا کند.

محقق باید موقعیت موضوع تحقیقش را نسبت به چارچوب های فکری شناخته شده به روشنی تعیین کند.

حرکت از پرسش آغازی بهترین (قطب نما) برای جهت یابی در انتخاب متون خواندنی،پرسش آغازی خوب است .

ممکن است در پایان مطالعات اکتشافی مجبور شوید تغییراتی در پرسش آغازی بدهید و آن را به نحوی صحیح تر تدین کنید اما در ابتدا مبدا حرکت شما برای انتخاب متون همان پرسش آغازی است.

برای آنکه خواندن متون سنگین نشود سعی کنید گزینش به عمل آورید. همیشه باید به خاطر سپرد که خواندن کم اما عمیق چند اثر که با دقت انتخاب شده است به خواندن سطحی هزاران صفحه ترجیح دارد.

آثاری را باید انتخاب کنید که مؤلفانشان تنها به ذکر داده ها قناعت نکرده بلکه مبنای تحلیل و تفسیر آنها را نیز ارائه داده اند. متونی که مایه تفکرند نه متونی که به بهانه عینی ماندن توصیف سردی از پدیده ها مطالعه شده اند.

 متونی را برای خواندن انتخاب کنید که نگرش های گوناگونی را درباره پدیده مطالعه شده ارائه می دهد.

یکی از شیوه های سازماندهی به کار خواندن،خواندن موجی شکل است، در این معنا که چند متن یک جا خوانده می شود. پس از هر موج کار خواندن برای مدتی جهت فکر کردن، یادداشت برداشتن، به بحث و مناظره پرداختن با اشخاص خبره ای که احتمال می رود به پیشرفت کار کمک کنند متوقف می شود .

مقاله ها آخرین نظرات و راه حل ها را درباره مسئله موضوع بررسی ارائه می دهند و به طور مناسبی فهرستی از انتشارات مهم درباره موضوع بررسی ارائه می دهند و به طور مناسبی فهرستی از انتشارات مهم درباره موضوع را ذکر می کنند.

مجلات تخصصی عموما نقد و تفسیرهای کتاب شناسی درباره آثار منتشر شده جدید منتشر می کنند.

قبل از مبادرت با کار از خود بپرسیم دقیقا دنبال چه هستیم و بهترین شیوه اقدام کلام است.

هدف اصلی از خواندن متون این است که از آن ایده هایی برای کار تحقیقی خودمان بیرون بکشیم. چنین قصدی ایجاب می کند که خواننده بتواند این ایده ها را استخراج کرده آن ها را عمیقا بفهمد و با یکدیگر مقایسه کند.

کار چکیده نویسی در عین حال هم تمرین است و هم کوششی برای فهمیدن متن.

مصاحبه های اکتشافی

خواندن متون کمک می کند که درباره شناخت های مربوط به پرسش آغازی حضور ذهن پیدا کرد مصاحبه ها کمک می کند تا چشم اندازهای تازه ای را کشف کرد و میدان خواندن را وسعت بخشید یا تصحیح کرد.

مصاحبه های اکتشافی کارشان این است که جنبه هایی از پدیده موضوع تحقیق را برای تحقیق را برای محقق آشکار کند که خود به خود به فکر آنها نبوده و بدین ترتیب عرصه های تحقیق را تکمیل می کند.

مصاحبه های اکتشافی برای یافتن زمینه های تفکر، ایده ها و فرضیه های تحقیق به کار می آید نه برای رسیدگی به درستی و نادرستی فرضیه های از پیش تدوین شده.

سه سنخ اشخاص می توانند مخطبان خوبی برای مصاحبه باشند:

نخست هیئت علمی دانشگاهها، محققان کار آزموده و کارشناسان خبره در مسئله موضوع تحقیق .

دومین سنخ مخاطبانی که برای انجام مصاحبه های اکتشافی توصیه می شوند، شاهدان عینی هستند اشخاصی هستند که به لحاظ موقعیت شغلی یا مسئولیت هایشان شناخت خوبی از مسئله دارند.

سومین سنخ مخاطبان مفید،جماعتی هستند که موضوع تحقیق مستقیما به آنها مربوط می شود وظیفه مصاحبه های اکتشافی نه رسیدگی به فرضیه های تحقیق است و نه جمع آوری یا تحلیل داده های دقیق،بلکه گشودن محورهای تفکر، وسعت بخشیدن به چشم اندازهای متون خواندنی و آگاهی از ابعاد و عمق مسئله تحقیق است که محقق نمی تواند خود به خود به آنها پی ببرد.

مصاحبه هدفش این است که مخاطب را ترغیب کند تا از تجربیات یا از تصوراتی که درباره مسئله مورد نظر محقق دارد حرف بزند.

120,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله رنگرزی فرش کرمان
  • مقاله تاریخچه فرش بافی هند
  • مقاله بررسی مشکلات فرشبافی در ایران
  • مقاله بررسی تأثیر هنر غرب بر هنر فرش دوره قاجار
  • مقاله تاریخچه نقش فرش
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.