پروژه مالی حقوق و دستمزد مخابرات

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

پروژه مالی حقوق و دستمزد مخابرات

تعداد صفحات : ۵۳

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

مقاله حاضر گزارش کارآموزی پروژه مالی در شرکت مخابرات در دو فصل تاریخچه مخابرات و صورتهای مالی مورد استفاده در مخابرات و سیستم حقوق و دستمزد و انبار داری می باشد.

کارگاهها  و مؤسسات دارای قسمت های گوناگونی است از جمله قسمت تولید. قسمت توزیع و فروش. اداری . کارگزینی . زمان سنجی . برنامه ریزی . ثبت اوقات کار و قسمت مالی  و حسابداری و … اکنون انچه مورد است قسمت حسابداری حقوق و دستمزد و قسمت های وابسته به ان است .

بنابراین پرداخت حقوق و دستمزد کارگران یا اخر هر هفته یا هر ۱۵ روز یک بار یا ماهیانه  می باشد که در طی هر پرداخت اتفاقاتی ممکن است صورت پذیرد .

مثلا کارگر جدید استخدام شود یا کارگری بازنشسته شود و … بنابراین این موارد مربوط به قسمتهایی می باشد که بایستی اطلاعات انها برای پرداخت حقوق کارکنان به قسمت حقوق و دستمزد ارسال گردد تا حقوق انان پرداخت شود .

لیست حقوق :  فرمی است که دارای مشخصات هویتی کارکنان ومشخصات حقوقی آنان است . که می بایست توسط حسابدار حقوق ودستمزدحقوق مبنا ومبلغ اضافه کاری پس از محاسبات ساعت اضافه کاری ومزایای مستمر وغیر مستمر درآن درج شودودرستون حقوق ومزایای مشمول بیمه حقوق ومزایای که بیمه به ان تعلق میگیرد جمع می شود ودرستون حقوق ومزایای مشمول مالیات مواردی که مشمول مالیات می شود جمع میشودوستونی که مربوط به بیمه سهم کارگر میشود از حقوق و مزایای مشمول بیمه ۷ % بیمه گرفته می شود و دراین ستون درج می شود و از حقوق و مزایای مشمول مالیات . مالیات گرفته می شود و در ان ستون درج می شود و در نهایت کسور قانونی وتوافقی از حقوق و مزایای نا خالص کسر می شود ومبلغ به دست امده خالص پرداختی می باشد که به کارکنان پرداخت می شود .

واژه های کلیدی: مخابرات، سیستم حقوق و دستمزد و انبار داری، موجودی کالا، لیست حقوق، قسمت کارگزینی، مرخصی استعلاجی

فهرست مطالب

فصل اول :    ۲
مقدمه    ۳
تاریخچه مخابرات شهر یزد    ۴
فصل دوم :    ۵
صورتهای مالی مورد استفاده در مخابرات    ۶
سیستم حقوق ودستمزد چیست ؟    ۸
حقوق یا مزد مبنا    ۹
کسور توافقی    ۱۶
قسمتهای مختلف یک کارگاه یا شرکت    ۱۶
قسمت کارگزینی    ۱۷
لیست حقوق    ۱۸
تسهیم هزینه چیست    ۲۳
مرخصی استعلاجی    ۲۴
نحوۀ پرداخت سنوات خدمت    ۲۶
انبارداری    ۲۹
عوامل مؤثر در انتخاب محل انبار    ۲۹
آشنایی با کالاوانواع آن    ۳۰
ویژگی های موجودی    ۳۰
انواع موجودیها    ۳۱
سیستم انبار داری و مزیت های آن    ۳۶
معایب نداشتن سیستم انبار داری    ۳۷
سبک احداث بنای انبار    ۴۲
نحوۀ دریافت و ارسال کالا    ۴۳
مرحله دریافت یا تحویل گرفتن کالا    ۴۵
محل و موقیعیت و شکل  ظاهری و نوع ساختمان    ۵۰
منابع ومأخذ    ۵۳

منابع ومأخذ:

مستندات اداره مخابرات یزد

بیانات مهندس سرداری مسئول انبار و خرید

مقدمه

 نگاهی اجمالی به سیر ظهور مخابرات در ایران

۱۲۳۶ (ه.ش) ورود تلگراف به ایران .۱۲۶۶ (ه.ش)برقراری اولین ارتباط تلفنی بین ایستگاه تهران وری معیر الممالک از سوی مظفرالدین شاه قاجار ۱۲۸۷ (ه.ش) تاسیس وزارت پست و تلگراف ۱۳۰۳ (ه.ش) نصب نخستین دکل بی سیم در اراضی قصر تهران  ۱۳۰۷ (ه.ش) افتتاح اولین مرکز تلفن مغناطیسی در تهران ۱۳۰۷ (ه.ش)تاسیس وزارت پست و تلگراف و تلفن و انتخاب حسین قلی خان مخبر الدوته به عنوان اولین وزیر این وزارتخانه  ۱۳۱۹ (ه.ش) تاسیس رادیوی ایران زیر نظر وزارت پست و تلگراف و تلفن  ۱۳۲۰ (ه.ش) اغاز اولین ارتباط تلفنی بی سیم ایران به خاج از کشور  ۱۳۲۱ (ه.ش) جدایی رادیو از تشکیلات وزارتخانه و پیوستن ان به اداره تبلیغات و انتشارات  ۱۳۳۰ (ه.ش) جانیشینی تله تایپ به جای مورس  ۱۳۳۱ (ه.ش) اغاز نصب مراکز تلفن خودکار در تهران و شهرستانها  ۱۳۳۸ (ه.ش) ورود دستگاه و سامانه تلکس به ایران

تاریخچه مخابرات شهر یزد :

برای اولین بار در ماه مارس ۱۳۱۸میلادی مطابق با ۱۲۹۹ (ه.ش) یک خط تلفن کشیده شد که این خط تلفن برای کارهای پلیس در نظر گرفته شده بود .

در سال۱۳۲۰ هجری شمسی اداره تلفن یزد زیرنظرشرکت سهامی تلفن ایران با۵۰ شماره تلفن تاسیس گردید تعدادکارکنان این اداره درآن تاریخ۳ نفر بودند .

درسال۱۳۴۶شماره تلفنها به۱۲۰ شماره رسیدندودردو سال بعد به ۸۰۰ شماره تلفن نیمه خودکارافزایش یافت .

درسال ۱۳۴۸ زمین اداره فعلی مخابرات ازاداره پست یزد  جهت احداث ساختمان مرکزتلفن سیرجان خریداری شدودرسال ۱۳۵۳ قبول ودیعه ده هزار ریالی از متقاضییان تلفن شروع وتا اوایل سال۱۳۵۹ به حدود ۴۰۰۰ نفر رسید .

قیمت تلفن هم درتاریخ مذکور۲۲۱۰۰ ریال بودکه مبلغ۱۰۰۰۰ریال آن ودیعه و۱۲۰۰۰ریال دیگر درموقع نصب اخذ می گردید

در حال حاضر با واگذاری کانالهای ورودی و خروجی این شهرستان برای ارتباط با دیگر نقاط از بهترین کیفیت برخوردار است .

سیستم حقوق ودستمزد چیست ؟

هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های یک مؤسسه را به خود اختصاص می دهد پر واضح است مدیریت واحد های اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه دارند و از طرفی می دانید کار کنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند و همچنین باید توجه داشت که محاسبات تعیین حقوق  و مزایا پر حجم و گسترده است و در ضمن معمولا قوانین کشورها واحد های اقتصادی را ملزم نموده اند تا اطلاعاتی از تعداد کار کنان .

حقوق و دستمزد ومزایای مربوطه را همه ماه به دستگاههای ذیربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات ارسال دارند درنتیجه موارد فوق ایجاد یک سیستم منظم ودقیق را برای حقوق و دستمزد ضروری کرده است بنا براین یک سیستم حقوق ودستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع اوری و مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاه مربوطه را محاسبه کند ودر ضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده را ایجاد نماید.

قراردادکار و شرایط اساسی انعقاد قرارداد کار چگونه است؟

قرارداد کار عبارت است از : قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کار را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد در قرارداد کار علاوه بر  مشخصات دقیق طرفین باید موارد زیر مشخص شود:

الف) نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد

ب) حقوق یا مزد مبنا ( پایه )

ج) ساعات کار  تعطیلات و مرخصی ها

د) محل انجام کار

ی)تاریخ انعقاد قرارداد

و) مدت قرارداد(چنانچه کار برای مدت معیین باشد )

ز) مواردی دیگر که عرف و عادت شغل یا محل ایجاب می نماید.

طرفین می توانند  با توافق  یکدیگر مدتی را به  نام دوره ازمایشی کار تعیین نمایند که مدت دوره ازمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود.

 حقوق یا مزد مبنا

حقوقی که با رعایت قانون کار برای کارکنان رسمی یا به واسطه عقد قرارداد که مخالف قانون کارنباشند(برای کارگران قراردادی)برای انجام یک ساعت  کاریا تولید یک واحد محصول تعیین و به صورت ساعتی وروزانه وهفتگی ومعمولا ماهانه  پرداخت می شود را حقوق یا مزدمبنا می گویند  .

در شرکتها و کارگاهها کارکنان زیر نظر کار فرما و نمایندگان ان به فعالیت می پردازند و با توجه به فعالیتی که طی ماه داشته اند حقوق و دستمزد دریافت می کنند .

کارگاههای کوچک چون تعداد کارکنان زیاد نیست پرداخت حقوق و دستمزد نیاز به یک سیستم حسابداری پیچیده نیست ولی در کارگاههای بزرگ وجود یک سیستم حسابداری قوی و پیچیده ضروری است که تمامی حسابها و فعالیتهای شرکت را ثبت و ضبط نماید .

در کارگاههای بزرگ هر ماه با توجه به اطلاعاتی که از قسمتهای کارگزینی و قسمتهای مربوط به حقوق و دستمزد به دایره حسابداری ارسال می گردد لیست حقوق کارکنان تهیه و حقوق انها پرداخت می شود

۱)حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر

کارکنان شرکتها و مؤسسات علاوه بر حقوق مبنا مزایای دیگری هم در یافت می کنند مانند : حق اولاد و حق مسکن

و خوار بار و ……….به مزایای که هر ماه کارکنان از کارفرما دریافت می کنند مزایای مستمر و مواردی که همیشه نیست و بستگی به موقعیت و شرایط خاص دارد مزایای غیر مستمر می گویند.

۲)مزد یا حقوق

مزد ثابت عبارت است از مجموع مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل در کارگاههای که دارای طرح طبقه بندی و ارزیابی مشاغل نیستنند منظور از مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل مزایایی است که بر حسب ماهیت شغل یا محیط کار و برای  ترمیم مزد در ساعات عادی کار پرداخت می گردد .

از قبیل مزایای سختی کار و مزایای سرپرستی فوق العاده شغل و….  ولی مزایای رفاهی و انگیزه ای از قبیل کمک هزینه مسکن و خواربار و حق اولاد و پاداش تولید و سود سالانه جزء مزد ثابت و مزد مبنا محسوب نمی شود .

مزد ممکن است بر اساس قرارداد روزانه یا هفتگی یا ۱۵ روزی یک بار پرداخت می شود اگر پرداخت مزد به صورت ماهانه باشد حقوق می گویند .

در ماههای ۳۱ روزه حقوق و مزایا بر اساس ۳۱ روز پرداخت می شود . حقوق ودستمزد مشمول بیمه تامین اجتماعی و مالیات می باشد و مالیات ان بر اساس جدول مالیاتی حقوق که هر ساله با ضریب سال جاری اعلام میشود.

50,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی سیستم های حقوق و دستمزد
  • مقاله حقوق و دستمزد
  • پروژ حقوق و دستمزد ـ انبار گردانی شرکت کاشی
  • تحقیق لیست حقوق ودستمزد بنیاد مسکن
  • گزارش کارآموزی اداره مخابرات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.