کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی

تعداد صفحات :۶۲

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

 

چکیده

نقش کارآفرین نوآوری است از دیدگاه وی ارائه کالائی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت و …  از فعالیت‌های کارآفرین است. یکی از مهم‌ترین روش‌های رایج برای شکل‌دهی پلاستیک‌ها قالب‌ریزی تزریقی است. بسیاری از صندلی‌های پلاستیکی به روش قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شوند . این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی یزد احداث خواهد شد. صندلی‌های پلاستیکی در سایز یک نفره می‌باشد. این صندلی‌ها در رنگ‌ها و سایزها و طرح‌های متنوع و گوناگون به بازار عرضه می‌گردد. با اندکی تغییر در قالب‌های تولید می‌توان براحتی به طرح‌های مختلفی دست یافت که این مورد خود باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود. از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به سبکی، ارزانی و سهولت جابه‌جائی و همچنین اشغال فضای مود برای نگهداری صدها صندلی نام برد.

در این پروژه به طراحی تولید، بررسی اقتصادی طرح ،زمین وساختمان‌های موردنیاز، انرژی و تأسیسات، محاسبات مالی طرح و توجیه اقتصادی آن می پردازیم.

واژه های کلیدی: صندلی‌های پلاستیکی، طراحی تولید، بررسی اقتصادی طرح

فهرست مطالب

پیشگفتار:   ۱
مقدمه:   ۲
فصل اول:   ۳
کلیات و سوابق   ۳
۲-۱) معرفی اجمالی پروژه:   ۵
۳-۱) معرفی محصول:   ۵
۴-۱) سوابق تولید:   ۶
۵-۱) مصرف‌کنندگان:   ۷
۶-۱) موارد کاربرد محصول:   ۷
۷-۱) بررسی نیاز جامعه به محصول:   ۷
فصل دوم:   ۸
طراحی تولید   ۸
۱-۲) فرایند تولید:   ۹
پرکردن قالب و تشکیل فشار ریختگی:   ۱۰
۲-۲) نمودار فرایند تولید:   ۱۵
۳-۲) ابزار و ماشین‌آلات موردنیاز طرح:   ۱۶
الف) پرس هیدرولیک:   ۱۶
ب) پرس ضربه‌ای:   ۱۷
ج) سری تراش و دریل:   ۱۸
د) دستگاه برچسب‌زنی:   ۱۸
ه) قالب‌ها:   ۱۸
و) قلاویز:   ۱۹
۵-۲) ظرفیت تولید:   ۲۰
۶-۲) برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه:   ۲۱
۷-۲) طرح استقرار ماشین‌آلات:   ۲۳
۸-۲) جایابی و محل اجرای طرح:   ۲۵
فصل سوم:   ۲۶
بررسی اقتصادی طرح   ۲۶
۱-۳) نیروی انسانی موردنیاز:   ۲۷
۲-۳) شرح وظایف پرسنل:   ۲۷
۱-۲-۳) وظایف پرسنل غیرتولیدی:   ۲۸
۳-۳) حقوق و دستمزد:   ۲۹
۴-۳) سازماندهی نیروی انسانی:   ۳۰
فصل چهارم:   ۳۱
زمین و ساختمان‌های موردنیاز   ۳۱
۱-۴) زمین موردنیاز طرح:   ۳۲
۲-۴) ساختمان‌های اداری:   ۳۲
۳-۴) ساختمان واحد تولید:   ۳۳
۴-۴) هزینه ساختمان‌‌سازی و محوطه‌سازی:   ۳۵
۵-۴) پلان طرح:   ۳۶
فصل پنجم:   ۳۸
انرژی و تأسیسات   ۳۸
۱-۵) انرژی برق:   ۳۹
۲-۵) انرژی آب:   ۴۰
۳-۵) سوخت:   ۴۰
۵-۵) تأسیسات برودتی:   ۴۱
۶-۵) ارتباط:   ۴۱
۷-۵) تأسیسات تهویه و اطفاع حریق:   ۴۱
فصل ششم:   ۴۴
محاسبات مالی طرح   ۴۴
۱-۶) سرمایه کل و منابع تأمین آن:   ۴۵
۲-۶) سرمایه ثابت:   ۴۵
۳-۶) سرمایه در گردش:   ۴۸
الف) مواد اولیه و قطعات موردنیاز:   ۴۸
ب) حقوق و دستمزد کارگر:   ۴۸
ج) انرژی موردنیاز:   ۴۸
د) هزینه فروش:   ۴۸
ه) سایر هزینه‌ها:   ۴۹
۴-۶) هزینه تولید سالیانه طرح:   ۴۹
۱-۴-۶) هزینه مواد اولیه:   ۵۰
۲-۴-۶) هزینه حقوق و دستمزد:   ۵۰
۳-۴-۶) هزینه انرژی:   ۵۱
۴-۴-۶) هزینه تعمیر و نگهداری:   ۵۱
۵-۴-۶) هزینه استهلاک:   ۵۲
۵-۶) هزینه ثابت و متغیر:   ۵۳
۸-۶) محاسبه قیمت فروش محصول:   ۵۵
۹-۶) محاسبه سود ناخالص:   ۵۵
۱۰-۶) محاسبه سود ناخالص طرح:   ۵۵
۱۱-۶) محاسبه دوره برگشت سرمایه:   ۵۶
۱۷۵۹/۳ = دوره برگشت   ۵۶
۱۲-۶) توجیه اقتصادی طرح:   ۵۶
منابع و مآخذ:   ۵۷

مقدمه:

یکی از مهم‌ترین روش‌های رایج برای شکل‌دهی پلاستیک‌ها قالب‌ریزی تزریقی است. امروزه خانه، دفتر کار و کارخانه شامل انواع وسایلی است که به روش قالب‌ریزی تزریقی ساخته شده است. قالب‌ریزی تزریقی یکی از روش‌های متالوژی و ریخته‌گری می‌‌باشد. هنر ریخته‌‌گری و قالب‌ریزی تزریقی مواد پلاستیکی هنری است دیرین و کهن و اولین دستگاه‌های پیشرفته آن در سال ۱۸۷۲ ساخته شد. بسیاری از صندلی‌های پلاستیکی به روش قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شوند در این پروژه سعی شده است که صندلی پلاستیکی به روش قالب‌گیری تزریقی ساخته شود.

 

فصل اول:

کلیات و سوابق

۱-۱) مشخصات متقاضیان طرح

الف) حقیقی

ب) حقوقی

۲-۱) معرفی اجمالی پروژه

۳-۱) معرفی محصول

۴-۱) سوابق تولید

۵-۱) مصرف‌‌کنندگان

۶-۱) موارد کاربرد

۷-۱) بررسی نیاز جامعه به محصول

 

 

۲-۱) معرفی اجمالی پروژه:

این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی یزد احداث خواهد شد. برخی از هزینه‌های این طرح عبارتند از:

نوع محصول صندلی پلاستیکی
هزینه مواد اولیه و بسته‌بندی ۳۶۰۶۷۰۰۰۰۰
هزینه حقوق و دستمزد ۴۰۵۰۵۰۰۰۰
هینه انرژی (آب، برق، سوخت) ۳۶۱۶۱۵۰۰
هزینه تعمیر و نگهداری ۱۹۲۵۳۴۰۰۰
زینه پیش‌بینی نشده تولید ۱۲۰۰۰۰۰۰۰
هزینه اداری و فروش ۱۱۶۰۰۰۰۰۰
هزینه بیمه کارخانه ۷۱۶۰۰۰۰۰
هزینه استهلاک ۳۵۳۶۵۱۰۰۰

 

۳-۱) معرفی محصول:

صندلی‌های پلاستیکی در سایز یک نفره می‌باشد. این صندلی‌ها در رنگ‌ها و سایزها و طرح‌های متنوع و گوناگون به بازار عرضه می‌گردد. با اندکی تغییر در قالب‌های تولید می‌توان براحتی به طرح‌های مختلفی دست یافت که این مورد خود باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود. از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به سبکی، ارزانی و سهولت جابه‌جائی و همچنین اشغال فضای مود برای نگهداری صدها صندلی نام برد.

۴-۱) سوابق تولید:

دستگاه‌های قالب‌ریزی تزریقی ابتدائی، براساس روش ریخته‌گری تحت فشار در قالب برای فلزات ساخته شده است. اولین دستگاه در سال ۱۸۷۲ به ثبت رسید. برای استفاده از سلولوئید بکار رفته است. اختراع مذکور در زمان خود بسیار مهم بود. در سال‌های بعد از آن تغییر ناچیزی در فرآیند قالب‌گیری تزریقی بوجود آمده است. در سال ۱۹۲۰، در آلمان ابداع جالبی به عمل آمد که کارها را به دست گرفت و عملیات کاملاً دستی بود.

اهرم‌هائی برای جفت‌کردن قالب‌ها بکار رفته و پلاستیک مذاب طوری تزریق می‌شد که فشار ایجاد شده بیش از حد نباشد. اصطلاحات بعدی مشتمل بر استفاده از مخازن بادی برای جفت‌کردن قالب بود که امکان اعمال فشار بیشتری را فراهم می‌آورد، اما کماکان به کارگر نیاز بود.

پیشرفت عمده بعدی در قالب‌گیری تزریقی استفاده از دستگاه‌های هیدرولیکی بود که در سال ۱۹۳۰ متقارن با عرضه طیف وسیعی از ترموپلاستیک‌ها به بازار ابداع شد تا سال ۱۹۵۰ طراحی دستگاه‌های قالب‌گیری تزریقی برای پلاستیک‌ها بور جدی نبود تا اینکه در این سال، نسل جدیدی از این دستگاه‌ها به بازار ارائه شد که بسیار مناسبتر و قابل انطباق با خواص پلیمر مذاب تهیه شده بود. امروزه در دستگاه‌های جدید نیز همان اصول طراحی حفظ شده‌اند اما نحوه تنظیم چگونگی کار دستگاه‌ها خیلی پیچیده‌تر است.


۵-۱) مصرف‌کنندگان:

محل مصرف این کالاها بطور عمده منازل مسکونی، ادارات و سایر اماکن خصوصی و عمومی می‌باشند.

۶-۱) موارد کاربرد محصول:

صندلی‌های پلاستیکی در ادارات و مساکن به ویژه در محل‌های اجتماعات عمومی مانند تالارها، آمفی‌تئاترها و … استفاده گسترده‌ای دارد. این صندلی‌ها به دلیل سبک‌بودن و راحتی جابه‌جائی و کم هزینه‌بودن در تمامی اجتماعات مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۷-۱) بررسی نیاز جامعه به محصول:

در جامعه امروز ما به دلیل پیشرفت روز به روز و بالارفتن سطح زندگی نیاز جامعه به محصول زیاد می‌باشد. به خصوص در شهرهای کوچک که نیاز زیادی به این محصول مشاهده می‌شود.

 

فصل دوم:

طراحی تولید

۱-۲) فرایند تولید

۲-۲)  نمودار فرآیند تولید

۳-۲) ابزار و ماشین‌آلات موردنیاز و منابع تأمین آن

۴-۲) طرح استقرار ماشین‌آلات

۵-۲) مواد اولیه و منابع تأمین آن

۶-۲) ظرفیت تولید

۷-۲) برنامه زمان‌بندی اجرای طرح

۸-۲) جایابی و محل اجرای طرح

 


۱-۲) فرایند تولید:

خصوصیات اصلی فرایند ریخته‌گری تحت فشار عبارت است از ایجاد یک فشار نسبتاً زیاد هنگام پرکردن و یا تزریق نافلز مایع با سرعت زیاد به داخل حفره قالب جریان یابد. از این جهت عمل‌ پرکردن قالب در این روش با روش‌های دیگر ریخته‌گری تفاوت دارد. باتوجه به این امر نتیجه می‌شود که برای طراحی- قطعه ریختگی- قالب- گلویی تزریق به شرایط مشخصی نیاز می‌باشد. به علاوه تولید انبوه قطعات ریختگی مستلزم تجهیزات ویژه جهت بسته نگه‌داشتن قالب ریخته‌گری تحت فشار است. این موضوع منجر به توسعه، ماشین ریخته‌گری دایکاست شده است که وظیفه آن از یک طرف بازکردن بستن و بسته نگه‌داشتن قالب دایکاست بوده و از طرف دیگر فشردن فلز مایع به داخل قالب و اعمال فشار کافی تا انجماد آن است.

تولید به روش ریخته‌گری تحت فشار همیشه بصورت سری انجام می‌شود و بخصوص برای تولید تیتراژ متوسط تا بزرگ مناسب است این نوع تولید به مقدار زیادی مکانیکی شده و در بسیاری از موارد می‌توان با خودکارکردن آن در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمود. پروسه تولید با ماشین ریخته‌گری تحت فشار اساساً به یک ترکیب از پیش تعیین شده صورت می‌پذیرد. این سیکل ماشینی از طرف اپراتور و یا به‌طور خودکار تکرار می‌گردد. برای دستیابی به مدت زمان‌های کوتاه در هر سیکل (و به حداقل‌رساندن اثرات حرارتی قالب ریخته‌گری دایکاست) قطعات ریختگی دایکاست غالباً بصورت جدار نارک طراحی می‌کردند. اگر قرار باشد که قطعات ریختگی به علاوه دارای طراحی پیچیده‌ای نیز باشند، تولید قطعات بدون عیب بعضاً دشوار می‌گردد.

پرکردن قالب و تشکیل فشار ریختگی:

طبق بررسی‌های L. Frommer جریان پرشدن حفره قالب در ریخته‌گری تحت فشار این ویژگی را دارد که فوران جریان فلز از گلویی تزریق به طرف دیواره مقابل قالب برخورد کرده و در آنجا از هم می‌پاشد. در نتیجه یک سدی به وجود می‌آید و مذاب پاشیده شده در امتداد دیواره قالب در جهت عکس جریان می‌یابد تا اینکه احتمالاً جریان مذاب آن را دوباره در اثر انحراف مجدد به وسیله سطوح قالب جمع‌‌آوری و با خود همراه کند. به این ترتیب پروسه‌ پرشدن قالب در صورت صرف‌نظر نمودن از اصطکاک داخلی و خارجی عبارت است از یک سیکل چرخشی، به شرط اینکه این امر به لحاظ شکل هندسی حفره قالب ممکن باشد. بنابراین قالب از طرف مقابل گلویی تزریق پر می‌شود. این پروسه پرشدن برگشتی نامیده می‌شود. این نوع پرشدن از نظر تئوری برخلاف آن چیزی است که در عمل رخ می‌دهد، یعنی اینکه نمی‌توان همیشه به خاطر افزایش سریع اصطکاک داخلی فلز مایع، که در اثر کاهش دما به وجود می‌‌‌آید، به یک سیکل چرخشی در حفره قالب دست یافت. در این حال فاز مذاب به دیواره قالب برخورد کرده و خیلی سریع انرژی جنبشی خود را از دست می‌دهد. در اثر این پدیده ترمزکننده، امکان تشکیل‌ گرداب در جریان وجود دارد و ممکن است حتی در سطوح مقاطع ضخیم‌تر یک ناقوس گردابی تشکیل گردد، در اینجا نیز پر‌شدن حفره قالب طبق تئوری فرومر در جهت عکس جریان ورودی یعن از عقب به سمت گلویی صورت می‌گیرد.

—-  شکل۱: پرشدن قالب طبق W.R. Brandt [3] (b. l. Frommer [1.2] 1a

از بررسی‌های دیگری که مثلاً بوسیله W.R. Brandt انجام شده‌اند. نتایج معکوس به دست آمده است. همان‌طور که در شکل نشان داده شده در اینجا حفره قالب از طرف گلویی تزریق پر می‌شود. این پروسه پرشدن به جلو نامیده می‌شود.

اگر انرژی جنبشی در گلویی تزریق بزرگتر از مقاومت حفره قالب در برابر جریان باشد، در آن صورت قالب طبق تئوری Frommer پر می‌شود.

در مقطع جدار نازک که در قطعات دایکاست معمول است شعاع پاششی تزریق همیشه با دیواره‌های قالب تماس می‌یابد. این شعاع در امتداد دیواره قالب می‌لغزد و از روی پوسته ریختگی نازکی که تشکیل می‌شود، می‌گذرد به این ترتیب در نقاط خیلی باریک حفره قالب عمل پرشدن به جلو به آسانی و بدون مانع انجام می‌گیرد.

تشکیل یک پوسته ریختگی در دیواره قالب هنگام پرشدن در ارتباط نزدیک با کیفیت قطعه ریختگی است. همان‌طور که نشان داده با نگاهی به جریان سیال بر روی یک دیواره قالب که حرارت را انتقال می‌دهد، نتیجه می‌شود که گرادیان کاهش دما عمود بر جهت جریان مورد واقع می‌شود. براین اساس در جبهه جلو جریان یک کاهش ویسکوزیته به وجود می‌آید، یعنی جائیکه تنها فلز مایع با دیواره قالب درتماس است. درنتیجه یک گرادیان سرعت نیز بوجود می‌آید. بررسی‌های جدید با اندازه‌گیری مستقیم فشار فلز، دمای دیواره قالب و جریان گرما از طریق دیواره قالب گواه بر آن است که فلز فشرده شده به درون حفره قالب از فاز مایع و جامد تشکیل شده است. اگر مذاب یا دیوار قالب تماس حاصل کند یک لایه نازک جامد را به وجود می‌آورد که ادامه جریان فلز مایع از روی آن می‌گذرد.

—— شکل۲: پروسه پرشدن قالب دریک قطعه درپوش گرد از جنس آلیاژ آلومینیوم، طبق [۵]

——-  شکل۳: پروسه پرشدن قالب در نقاط تغییر جهت جریان

تأثیر سرعت جریان بر روی پوسته پرشدن قالب بسیار زیاد است براساس معادله برنولی برای جریان تقریباً بصورت ماندگار می‌توان نوشت:

 

سرعت جریان به   v = (m/s)

فشار جریان به p = (pa)

چکالی فلز مایع به p = (kg/m3)

جهت فلزات جهت ریخته‌گری دایکاست مناسبند باهم مقایسه شوند، نتیجه می‌شود که تفاوت در چگالی آنها برای فشارهای ثابت تأثیر بسیار زیادی در سرعت‌های جریان قابل حصول می‌گذارد. نسبت سرعت‌های قابل حصول تئوری برای برنج: روی و آلومینیوم در شکل زیر می‌باشد.

—- شکل۴: سرعت جریان آلیاژ‌های فلزی مایع بصورت تابعی از فشار جریان

طبق معادله (۱) تغییر سرعت جریان در ریخته‌‌گری یک مذاب فقط از طریق فشار تزریق امکان‌‌پذیر است. این واقعیت در ریخته‌گری تحت فشار به این ترتیب است در نظر گرفته می‌شود که قطر پیستون مذاب که فلز مایع را به درون قالب پرس می‌کند برحسب نیاز تعیین می‌گردد.

شکل بعد منحنی فشار مربوط به محرکه پیستون مذاب در هنگام ریخته‌گری برای یک ماشین با محفظه سرد را نشان می‌دهد با آزادکردن مقدار تزریق فشار پیستون مذاب حرکت کرده نافلز مذاب را از محفظه انتقال به داخل قالب پرس کند. این پیستون ابتدا با سرعت آهسته به جلو حرکت کرده تا فلز از دهانه تغذیه محفظه انتقال به خارج پاشیده نشود. بنابراین پیستون با سرعت کم آنقدر جلو می‌‌رود تا ابتدا دهانه تغذیه کاملاً بپوشاند و سپس فلز مذاب در محفظه انتقال سد گردیده و در راهگاه تا نزدیکی گلویی تزریق جریان یابد.

—– شکل۵: منحنی فشار در سیلندر محرکه یک ماشین با محفظه سرد هنگام ریخته‌گری

در فاز دوم پیستون مذاب تا سرعت بالا شتاب گرفته و به حرکت خود به داخل محفظه انتقال ادامه می‌دهد، تا با فشار، فلز مذاب جمع شده را از طریق گلویی تزریق به درون حفره قالب براند. این حرکت دوم پیستون، کورس پرکردن و یا کورس ریخته‌گری نامیده می‌شد. تغییر وضعیت حرکت اولیه به کورس پرکردن از طرق کنترل بقابل تنظیم ماشین صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر نقطه تغییر وضعیت شتاب گرفتن پیستون مذاب به وسیله تنظیم یک بادامک تعویض‌کننده بروی میل پیستون و یا همچنین از طریق یک کلید پیش انتخاب دیجیتالی تعیین می‌شود.

از منحنی فشار در شکل بالا چنین نتیجه می‌شود که فشار حرکت اولیه خیلی پائین است، زیرا مقاومت زیادی برای غلبه‌کردن موجود نیست. فقط بعد از ورود جریان به داخل راهگاه است که مقدار فشار کمی افزایش می‌یابد و بالاخره وقتی که فلز مذاب به داخل گلویی تزریق جریان می‌ی‌ابد. مقدار فشار بازهم بیشتر می‌گردد. بعد از اتمام پرشدن قالب افزایش نهایی فشار رخ می‌دهد. این فشار نهایی، تراکم نهایی قطعه منجمد شده را باعث می‌گردد. شکل زیر منحنی فشار در حفره قلب را هنگام انتقال مذاب برای مثال فوق نشان می‌دهد. همین که فلز از طریق گلویی تزریق شروع به جریان یافتن می‌کند. بعد از اتمام پرشدن قالب، حرکت پیستون مذاب به‌‌طور ناگهانی متوقف شده و از آن به بعد یک فشار نهائی استاتیکی به وجود می‌آید که فلز مذاب انتقال یافته و یک تراکم نهایی را از طریق پرس نهایی مذاب به نواحی ریختگی درحال انجماد و انقباض ناشی از آن باعث می‌شود. البته این تراکم نهایی فقط تا موقعی امکان‌پذیر است که هنوز فلز مذاب در سیستم فشار بین محفظه انتقال و حفره قالب موجود بوده و می‌تواند در انتقال فشار مشارکت داشته باشد.

—– شکل۶: منحنی فشار در حفره قالب در طی انتقال

در شکل زیر ترتیب ریخته‌گری در ماشین‌های با محفظه سرد افقی نشان داده شده است.

برای رسیدن به سرعت‌های بالای جریان در هنگام پرکردن پیستون محرک که پیستون مذاب را به جلو می‌راند، تحت اثر یک مخزن فشار قرار می‌گیرد. با بازکردن شیر تزریق، پیستون محرک از سوی مایع هیدرولیک که در مخزن فشار تحت تنش بالایی قرار دارد، شتاب می‌گیرد. به طوری که پیستون مذاب سریع به سرعت بالای لازم می‌رسد. البته همان‌ط‌ور که ذکر گردید بایستی پیستون مذاب قبلاً حرکت نسبتاً آهسته‌ای را آغاز کرده باشد تا فلز از دهانه تغذیه محفظه انتقال به خارج پاشیده نشود و هنگام جمع‌شدن، با هوا جریان گردابی ایجاد نکند. این حرکت آهسته اولیه معمولاً از طریق اتصال یک پمپ هیدرولیکی فشار پائین به سیلندر محرک صورت می‌گیرد.

جهت تکمیل موضوع بایستی متذکر شد که در اغلب ماشین‌های ریخته‌گری تحت فشار در انتهای پرشدن قالب یک مولتی پلیکا تورهم متصل می‌گردد. کار این عضو افزایش فشار نهایی جهت دستیابی به یک تراکم نهایی بهینه در قطعه می‌باشد.

۲-۲) نمودار فرایند تولید:

 

50,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.