گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو

تعداد صفحات :۴۳

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

مقاله حاضر کارآموزی در ایران خودرو می باشد که درباره سیستم سوخت رسانی بنزینی، علائم سوختگی واشر سر سیلندر، سیستم برق اتومبیل، سیستم جرقه و الکتریکی   ، قسمتهای کویل، سیستم خنک کننده و روغنکاری، سیستم ترمز – فرمان تعلیق و سیستم فرمان توضیح می دهد.

قسمتهای کویل عبارتند از : ۱) بدنه ۲) هسته آهنی ۳) سیم پیچ اولیه (کلفت)۴) سیم پیچ ثانویه (نازک) ۵) روغن اگر فقط کویل سوخته باشد استارت می زند ولی موتور روشن نمی شود .

طریقه آزمایش کویل : وایر وسط (مربوط به کویل) دلکو را بیرون آورده حدود ۸ میلی متر به بدنه فلز موتور نزدیک می کنیم اگر استارت زدن جرقه آبی زنگ زد کویل سالم و اگر جرقه مایل به قهوه ای رنگ زرد نسیم سوز و اگر اصلاً جرقه نزد کویل سوخته است .

دلایل سوختن کویل : ۱- اتصالی در سیم پیچ ها ۲- باز گذاشتن سوئیچ در هنگامی که موتوی خاموش و دهانه پلاتین بسته باشد ۳-نبودن روغن در کویل های روغنی

واژه های کلیدی: سیستم سوخت رسانی بنزینی، سیستم برق اتومبیل، قسمت های کویل، سیستم فرمان

 فهرست مطالب

گیربکس        ۱
کنترل مقدار روغن              ۳
شافت اصلی       ۴
دیفرانسیل از نوع بلبرینگی           ۶
انتخاب واشر خار دار               ۱۲
تعویض دسته دنده و بوشها           ۱۶
تعویض کانال هدایت کننده روغن        ۱۷
انژکتور          ۲۴
انواع نازل یا سوخت پاش           ۲۷
انژکتور نوع سوراخ دار           ۲۸
سوخت پاشهای زبانه ای یا تنبل        ۲۹
آزمایشهای انژکتور              ۳۲
تمیز کردن سوخت پاش           ۳۷

گیربکس :

این تیپ اتومبیلها دارای گیربکس نوع JB می باشند :

L42-B37-C37-S37-L48-B40-B40-C40-S40-F40

تیپ و پسوند تیپ و شماره ساخت بروی پلاکی که روی پوسته کلاچ حک شده است .

توجه: بعضی از پلاکها تیپ دوم رنگی هستند . این کد تیپ شافت گیربکس اتومبیل را مشخص می کند.

راهنمای تعویض دنده

سیستم همدور کننده از نوع بورگ وانر می باشد.

گیربکس پنچ دنده

تیپ چهارم: تغییر رزوهای پیچ و انتهای دمنده پنج

در صورتیکه عمق رزوهای و پنج انتهای شافت دوم کاهش یافته باشد باید از یک پنج بطول ۲۷mm استفاده شود.

کنترل مقدار روغن

درپوش فولادی A بدون میله اندازه گیری که روغن تا قسمت رزوه شده پر می شود.

در پوش پلاستیکی B با میله اندازه را تمیز کنید .

درپوش را مجددا جا بزنید ولی آنرا بپیچانید بطوریکه میله اندازه گیری آن بسمت پائین باشد.درپوش را خارج کنید سطح روغن باید در نقطه ۲ باشد.

خصوصیات مهم دیفرانسیل از نوع بلبرینگ

از پایه های به شماره B.ri q50-01 یا Bri q50-02 می بایست جهت تعمیر گیربکس استفاده شود . بطوریکه بتوان در گیربکس های تیپ JB2,JB3 بلبرینگهای دبفرانسیل را براحتی خارج کرد.

دو شاخه کلاچ هنگامی از داخل پوسته خارج می شود که از بستهای اتصال جدا شده باشد .

قبل از اینکه گیربکس را بپایه اختصاصی به شماره Bri q50-01 یا Bri q50-02 متصل کنید پیچهای اتصال پوسته کلاچ را باز کنید .

بعد از خارج کردن بوشهای راهنما از نقاط C,B گیربکس را روی پایه مخصوص قرار دهید .

شافت اصلی :

۱-اکر دنده پیچ در نقطه A فاصله ایی نداشته باشد . ابزار مخصوص B.ri 1003 را روی توپی دنده پاج قرار دهید و مجموعه را خارج کنید.

قطعات زیر را بترتیب خارج کنید:

-درب پشت گیربکس

درب پشت گیربکس می بایست بطور افقی و در جهت فلش خارج شود . بطوریکه لوله روغن پوسته بتواند از داخل شافت خارج شود.

گیربکس چهار دنده :

دو خار فنری را از شافتهای اصلی ودوم همراه با واشرهای آنها خارج کنید .

گیربکس پنج دنده :

دنده یک را دسته دنده و دنده پنج را از گیربکس با حرکت دنده پنج روی میل ماهک انتخاب کنید .

مهره شافت اصلی و پیچ شافت دوم را در آورید .

شافت میل ماهک را بسمت بیرون نکشید زیرا پین قفل کننده آن داخل گیربکس می افتد.

گیربکس را در حالت خلاص قرار دهید .

یک قطعه چوب بین میل ماهک دنده پنچ و دنده قرار دهید و با استفاده از ابزار Bri 31-01  پین را خارج کنید.

-شافت اصلی قابل تعمیر نبوده و احتیاج به تنظیم ندارد .

در صورتیکه ژیگلور B از قبل داخل شافت نصب شده باشد قابل تعویض و پیاده کردن نمی باشد .

کانال مربوط به دنده پنچ را روی شافت تمیز کنید .بلبرینگ . کاسه نمد لبه دار همیشه با شافت اصلی در تماس هستند .محل نشست بلبرینگ و کاسه نمد را روی شافت محل باز دید و در صورت خوردگی شافت اصلی را تعویض نمائید.

شافت دنده عقب

شافت مخصوص

شافت دنده عقب قتابل تعمیر نمی باشد . شافت دنده عقب و دنده عقب یکپارچه بوده و کامل تعویض می شود . و احتیاج به تنظیم ندارد.

کلیپسها می بایست در هر پیاده و سوار شدن تعویض شوند. هنگام سوار کردن کلیپس ها از دنباریک استفاده کنید مراقب باشید که به کلیپس ها صدمه نرسد.

خارج کردن دنده ها

شافت را به همراه مجموعه دنده ها یش از انتها به گیره ایی که دارای فکهای نرم باشد ببندید و دنده ها را بترتیب از راست به چپ از روی شافت خارج سازید.

سوار کردن

برای سوار کردن دنده ها پس از تعویض قطعات مورد لزوم و دوغنکاری بترتیب پیاده کردن آنها را سوار کنید .

بطور صحیح قطعات زیر را سوار کنید :

دنده ۱و۲و۳و۴و دنده ۵ را همرا با کشویی و مغزی کشویی , با لغزانده روی شافت جا بزنید .

فنرهای النگویی می بایست به انتهای کلیپس ها متصل بشوند.

دیفرانسیل از نوع بلبرینگی

عملیات فوق پس از جدا کردن پوسته ها انجام می شود.

پیاده کردن

مجموع دبفرانسیل را بچرخانید و از نحل ۴۵ به یک گیره با فکهای نرم متصل کنید .

کلیپس فنری حلقوی ۴۶ را همراه با واشر خاردار ۴۷ خارج کنید .

دنده پولس ۴۸ را خارج کنید تا بتوانید شافت هوزینگ ۴۹ را خارج نمائید.

در گیربکسهای JB5,JB4

پین استوانه ایی ۷۴ را خارج سازید.

بوش ۷۳ را خارج کنید .

دنده هرز گرد ۵۰ و واشر کردی ۵۱/۱ خارج سازید .

مواظب باشید که واشر ها با هم قاطی نشوند.

انتهای شافت را خارج کنید تا بتوانید دنده کیلومتر شماره ۴۱ را خارج سازید.

خارج کردن

اورینگ ۳۸ را خارج کنید.

کاسه نمد دیفرانسیل ۳۹ را توسط یک سنبه و چکش ابتدا یک پهلو کنید و توسط ضربه چکش و با کمک انبردست آنرا خارج سازید . مواظب باشید که به هزار خار دنده پلوس صدمه نرسد .

برای خارج کردن کرانویل از پوسته و صدمه دیدن کرانویل با گذاشتن قطعه چوبی زیر دنده کرانویل و با فشار دادن توسط پرس خار قفلی ۴۰ را خارج کنید.

سپس با فشار پرس روی دنده پلوس ۵۲ مجموعه دیفرانسیل را خارج کنید , و چنانچه واشر ۴۳ که پشت واشر ۴۴ قرار دارد در محل باشد آنرا خارج سازید.

جازدن مجدد

40,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.