گزارش کارآموزی شرکت کاشی مریم میبد

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

گزارش کارآموزی شرکت کاشی مریم میبد

تعداد صفحات : ۳۷

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

تحقیق حاضر کارآموزی در کارخانه کاشی مریم میبد و همچنین در مورد مهندسی برق و اهمیت آن در کارخانه کاشی می باشد.

رشته برق با گرایشهای قدرت، الکترونیک و کنترل ابزار دقیق در کارخانجات کاشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بطوری که در زمان احداث کارخانه گرایش قدرت جهت مونتاژ کاربرد وسیعی دارد. از ایجاد سیستم روشنایی گرفته تا ایجاد پستهای توزیع و پاساژ، کابل کشی های قدرت و فرمان، سربندی کابل ورودی به تابلوها و موتورهای الکتریکی، مونتاژ تابلوهای فرمان و قدرت و غیره. همچنین پیاده سازی سیستم PLC و اینورتر، درایورها و سنسورها نیز از اهمیت بسیار بالایی در کارخانجات کاشی دارد که از وظایف تکنسینهای برق به شمار می رود. همچنین در زمان استارت و بهره برداری و تولید کارخانه نیز رشته برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بطوری که بدلیل استهلاک قطعات مکانیکی تجهیزات برق از جمله کتاکتورها، استپ استارتها، غیره. دائم نیاز به تعویض و تست این قطعات است. همچنین بدلیل تغییر پارامتر وسایلی نظیر PLC و اینورترها نیاز به تنظیم مجدد پارامتر آنها است.

همچنین بدلیل خرابی بردهای الکترونیکی نیاز به یک تکنسین که در زمینه الکترونیک وارد باشد نیز هست. بنابراین رشته برق در کارخانجات کاشی بعنوان فعال ترین و با اهمیت ترین رشته به شمار می رود و تکنسینهای برق نیز بعنوان یک ناظر بر فعالیت و عملکرد سیستمهای برقی در کارخانجات کاشی مشغول ارائه خدمات فنی هستند. همانطور که بیان شد نیروی فنی برق در حال حاضر در کارخانجات کاشی بعنوان یک ناظر و تعمیر کار مشغول بکار هستند. بطوری که با ایجاد هر مشکل و عیب باید منظور جلوگیری از توقف تولید سریعاً در محل حاضر و عیب را بررسی و آنرا رفع کنند.

واژه های کلیدی: کاشی میبد مریم، فرآیند تولید، فرآیند آماده سازی ، برق، گرایش مخابرات، گرایش کنترل، گرایش قدرت، گرایش الکترونیک

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
فصل اول
آشنایی با مکان کارآموزی    ۳
شرکت کاشی مریم    ۴
آدرس و شماره های کارخانه    ۴
نمودار (۱) فرایند تولید    ۵
نمودار (۲) فرآیند تولید    ۶
تاریخچه کاشی    ۷
مواد اولیه    ۷
مراحل پخت کاشی    ۸
فرآیند آماده سازی    ۸
فصل دوم    ۱۰
مقدمه    ۱۱
مهندسی برق    ۱۱
۱٫ گرایش مخابرات:    ۱۲
۲٫ گرایش کنترل:    ۱۲
۳٫ گرایش قدرت:    ۱۳
۴٫ گرایش الکترونیک:    ۱۳
درس های مهم در این رشته:    ۱۴
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز    ۱۵
موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی و شرح وظایف    ۱۵
برنامه های آینده    ۱۶
فصل سوم
نتیجه  و پیشنهادات    ۱۸
آموخته ها و پیشنهادات    ۱۹
فواید این کار آموزی    ۲۰

مقدمه

آموزش عالی هر کشور، هر اندازه از نظر آموزش های تئوریک (هم کلاسیک و هم مدرن) قوی باشد، باز هم در تهیه زمینه رشد اقتصادی و صنعتی نمی­تواند به تنهایی موفق باشد. همین امر، گسترش دامنه آموزش و کسب تجربه از محیط واقعی کار را توجیه می­نماید.

 در حال حاضر که دوره مدرک گرایی سپری شده است و جامعه، صنعت و دانشگاه باید زمینه های لازم برای کسب تجربه مفید را برای دانشجویان فراهم سازد.  پذیرش کارآمـوزان از دانشگاهها، به عنوان کوششـی جهت التـیام شکاف بین نظام آموزش رسـمی با آنچه در صنعت

 می گذرد “عرصه عمل” صورت گرفته  است تا بخشی از خلا آموزشی، آشنایی با حرف و مشاغل در صنعت را ترمیم نموده، به توسعه نگرش دانشجویان نسبت به نظام صنعتی بیانجامد.

  وقوف بیشتر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به آنچه که در صنعت می­گذرد، آن ها را قادر خواهد نمود، تا دامنه گسترش اطلاعات و مهارت ها و شناسایی حرف را توسعه می­دهد. علاوه بر این، تماس از نزدیک کارآموزان با صنعت، فرصت­های مناسب را برای بهره گیری از یافته ها و دانسته های آکادمیک در موقعیت­های عملی، فراهم می­نماید و فرصت­های مناسبی را جهت استعداد سنجی و به محک نهادن علاقه کارآموزان، از پی خواهد داشت.

 کارآموزی دانشجویان، با توجه به متداول ترین اسلوب کارآموزی یعنی آموزش در محیط حرفه و آموزش در محیط مادی صورت گرفته تا با انتقال آموزش به محیط حرفه و بهره گیری از دانش ناشی از محیط کار، بتوان حلقه های مفقوده را در نظام آموزش دانشگاهی تکمیل نمود.

شرکت کاشی مریم

شرکت کاشی مریم میبد در جهت نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر خودکفایی و استقلال کشور به منظور تولید سالیانه ۶ ملیون متر مکعب کاشی کف و دیوار در فاز اول در اسفند ماه ۱۳۸۱ تأسیس گردید. این شرکت توانست در بکارگیری شیوه های نوین مدیریت و نیروهای مجرب و دلسوز استعدادها وتوانمندی های منطقه را در خود متجلی و اولین محصولات تولیدی خود را در شهریور ماه ۱۳۸۳به بازار مصرف عرضه نماید. این ‌پروژه در زمینی به وسعت ۱۶۰۰۰۰متر مربع و زیربنایی به مساحت ۲۳۰۰۰ متر مربع احداث گردید ودرآن از مدرن ترین ماشین آلات و تجهیزات تولید کاشی بهره گرفته شده است. عمده مواد اولیه تولیدات از محل منابع غنی کشور تأمین می گردد وتوانایی تولید کاشی کف و دیوار را در طرح ها و رنگ ها و ابعاد مختلف دارا می باشد. شرکت کاشی مریم میبد موفق به اخذ علامت استاندارد ملی ایران و گواهنامه تایید سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد IS0 9001-2000 از شرکت UTF CERTآلمان گردید

تاریخچه کاشی

اشکال اولیه کاشی های سرامیکی مربوط به دوران قبل از تاریخ است وقتی که استفاده از رس بعنوان یکی از مصالح ساختمانی در چندین تمدن اولیه توسعه یافت . کاشیهای مدرن اولیه بطور زمخت شکل داده شده بود و استقامت کاشیهای امروزی را دارا نبودند . مصالح کاشی ها از کف رودخانه ها استخراج شده در بلوکهای ساختمانی فرم داده شده و در آفتاب خشک می شدند . کاشیهای اولیه خام بوده اند ولی حتی در ۶۰۰۰ سال قبل مردم با استفاده از رنگ زدن و کنده کاری ظریف روی کاشی ها از آنها برای تزیین استفاده می کردند .

مواد اولیه

خاک کایولن+خاک رس معمولی + اکسید کرم یا خاک کایولن + بنتونیت   . اصلی ترین ماده اولیه تولید کاشی کایولن است که برنگ سفید می باشد واستحکام بالایی پس از پخت دارد ولی خاک کایولن دارای پلاستیسیته ( خاصیت خمیری ) کمی است در روش اول با افزودن خاک رس خاصیت خمیر را افزایش می دهیم و برای خنثی کردن رنگ خاک رس به آن اکسید کرم می افزاییم . و در روش دوم تنها با افزودن بنتونیت به کایولن خاصیت پلاستیسیته را بهبود میبخشیم .

مراحل پخت کاشی

۱-مواد اولیه را مخلوط میکنند ۲- مواد را در آسیابهای مخصوص خرد و با آب مخلوط میکنند ۳- دوغاب مواد اولیه را در داخل سیلو پاشیده حرارت میدهیم ۴- پودر خشک شده با ۶ تا ۸ در صدرطوبت بدست می آید ۵- با دستگاه پرس پودر نرم در قالب به بیسکوییت خام کاشی تبدیل میشود  ۶- بیسکوییت خام خشک شده ( کاشی خام ) را وارد تونل میکنند ۷- کاشی خام در دمای ۱۱۰۰ درجه می پزد ۸- روی آن لعاب می دهند و برای پخت نهایی وارد کوره می شود.

فرآیند آماده سازی

مواد توسط بالمیل ها و اسپری درایر انجام گرفته و استفاده از پرس های مجهز به سیستم سینکرو ، استحکام و یکنواختی بدنه کاشی را تضمین می نماید در فرصت مناسب با تثبیت استحکام بیسکوییتهای تولیدی از بروز ترکهای مویی بین پروسه تولید جلوگیری می کند. خطوط لعاب با به کارگیری کلیه تجهیزات منصوبه اعم از پمپها، کابین ها و ماشین های چاپ بسیار پیشرفته روتوکالر ، امکان اجرای طرح هایی متنوع و جذاب را فراهم می سازند. کوره های طویل و مدرن رولری با قابلیت ایجاد انواع منحنی پخت ضمن ارتقاء کیفیت سطح و خصوصیات فیزیکی محصول، مانع از بروز کلیه عیوب رایج حین پخت می گردد. خطوط درجه گذاری و بسته بندی با استفاده از مجرب ترین افراد و برترین سیستمهای سورتینگ ضریب اطمینان در فرایند درجه گذاری را به حد مطلوب رسانده و بسته بندی با شیوه پیشرفته روباتیک انجام می گیردتا سرعت و دقت مورد نیاز به حد کمال خود برسد.

35,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله کاشی کاری اسلامی
  • مقاله کاشی ساختمان
  • گزارش کارآموزی در کارخانه کاشی سازی
  • مقاله کاشی و کاشی کاری
  • پروژه کاشی و سرامیک
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.