مقاله استقامت دستگاه گردش خون و تنفس

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله استقامت دستگاه گردش خون و تنفس

تعداد صفحات :۲۱

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در این مقاله به استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، فعالیتهای ورزشی، تعداد جلسات تمرین، تکنیک‌ راه‌ رفتن‌ و پیاده‌روی، زمان ورزش و پیاده روی و دستورالعمل‌ تست‌ کوپر و…. می پردازد.

بهترین‌ زمان‌ برای‌ ورزش‌ پیاده‌روی‌ زمانی‌ است‌ که‌ برای‌ فرد بدون‌ زحمت‌ بوده‌ و براحتی‌ و با خیال‌ آسوده‌ و بدون‌تداخل‌ با فعالیت‌ های‌ روزمره‌ ، بتواند در آن‌ شرکت‌ نماید. تعدادی‌ از افراد بعد از فعالیت‌ ورزشی‌ در صبح‌ زود وقبل‌ از صرف‌ صبحانه‌ احساس‌ تهوع‌ ، سرگیجه‌ و سبکی‌ سر میکنند که‌ بعلت‌ عدم‌ تغذیه‌ بمدت‌ چندین‌ ساعت‌گذشته‌ و کاهش‌ میزان‌ قند خون‌ میباشد . همچنین‌ فعالیت‌ ورزشی‌ شدید بلافاصله‌ بعداز صبحانه‌ میتواند سبب‌دیسترس‌ فیزیکی‌ شدید و احساس‌  پری‌ در شکم‌ و تهوع‌ شود بنابراین‌ اگر اول‌ صبح‌ تنها زمان‌ آزاد برای‌ ورزش‌کردن‌ باشد لازم‌ است‌ که‌ فرد صبح‌ زود از خواب‌ بیدار شود تا یکی‌ دو ساعت‌ بین‌ صرف‌ صبحانه‌ و شروع‌ ورزش‌فرصت‌ داشته‌ باشد و اگر این‌ امر ممکن‌ نباشد لازم‌ است‌ فرد قبل‌ از فعالیت‌ ورزشی‌ یک‌ صبحانه‌ سبک‌ میل‌ نماید.

واژه های کلیدی: فعالیت های ورزشی، پیاده روی، اصل شدت

فهرست مطالب

استقامت دستگاه گردش خون و تنفس ( استقامت قلبی- تنفسی )   ۱
فعالیتهای ورزشی   ۵
اصل‌ اختصاصی‌ بودنSpecificity   ۶
مدت‌ زمان‌ تمرین‌ ( Duration)   ۷
تعداد جلسات‌ تمرین‌ ( Frequency)   ۸
اصل‌ شدت‌ ( Intensity)   ۸
اصل‌ بازگشت‌ به‌ حالت‌ اولیه  Recovery  :   ۱۰
تکنیک‌ راه‌ رفتن‌ و پیاده‌روی‌ :   ۱۰
وضعیت‌ پاها :   ۱۱
وضعیت‌ بازوها :   ۱۲
حالت‌ تنه‌ :   ۱۲
زمان‌ ورزش‌ و پیاده‌روی‌   ۱۳
کفش‌ مناسب‌ برای‌ پیاده‌روی‌   ۱۳
برنامه‌ پیاده‌روی‌ بر اساس‌ گروه‌ سنی‌   ۱۶
دستورالعمل‌ تست‌ کوپر :   ۱۶
منابع:   ۱۷

استقامت دستگاه گردش خون و تنفس ( استقامت قلبی- تنفسی )

این آمادگی یکی از اثرات مفید فعالیت های ورزشی است و به وضعیتی اطلاق می شود که بتوان کاری را با شدت زیر بیشینه و در زمان بیشتری بدون خستگی انجام داد .

برای رسیدن به چنین مرحله ای لازم است که فرد با شدت مناسب تمرین کند و این تمرین را برای مدت معینی در هفته انجام دهد .

آمادگی قلب و دستگاه تنفس را می توان به عنوان با اهمیت ترین نشانه و معیار برای برآورد وضعیت آمادگی جسمانی افراد بحساب آورد . این آمادگی مهم ترین بخش از سری قابلیت های جسمانی است که بیشتر با سلامتی و بهداشت جسمی افراد ارتباط دارد .

 

عوامل تاثیر گذار بر استقامت دستگاه گردش خون و تنفس عبارتند از:

سن ، جنس ، شغل ، ریتم و آهنگ دویدن ، مهارت و تکنیک اجرا ، قدرت ، نوع بدن ، درصد توزیع تارهای کند انقباض تمریناتی که برای بهبود..

آمادگی قلبی و عروقی در نظر گرفته شده است ، باید شامل فعالیت هایی باشد که بیشتر عضلات بدن را درگیر کند مثل : دویدن ، شناکردن ، دوچرخه سواری ، طناب زدن و …

قلب تلمبه ای عضلانی است که تقربیا به اندازه مشت بسته شماست و هر دقیقه و هر روز بدون وقفه می طپد و خون را به درون دستگاه گردش خون می فرستد . در یک روز به طور عادی چند هزار لیتر خون از قلب عبور می کند .

قلب نیز مانند هر عضله دیگر به ورزش نیار دارد و در غیر این صورت مریض و بیمار خواهد شد . در گذشته بدنسازها و وزنه بردار ها اغلب به توقویت عضلات و افزایش قدرت می پرداختند . در حالیکه از مهمترین عضله بدن یعنی « قلب » غافل بودند در مقابل بسیاری از دوندگان استقامت ، تنها روی قلب و عروق تاکیید داشتن و کمتر به تقویت تنه و اندام های فوقانی می پرداختند . امروزه تمامی این روش ها تغییر یافته است .

طرز تفکری روشن تر و در نتیجه تمرکز بر روی توسعه و تقویت ساز و کارها و تمامی قسمت های مختلف بدن ورزشکاران در تمامی رشته ها ، همگان را متوجه ارزش های آمادگی عمومی ساخنه است .

تحقیق در زمینه فیزیولوژی ورزش ، ارزش های برجسته این رشته از تمرینات را به اثبات رسانیده است .دیگر دونده تنها به دویدن نمی پردازد ، شناگر فقط شنا نمی کند و یا وزنه بردار ها تنها به بالا بردن وزنه اکتفا نمی کنند .از بسیاری جهات تمرین یک سویه و اختصاصی به پایان رسیده است . اکنون ما بیشتر میدانیم و دانش ما در این زمینه فزونی یافته است .

با تمرینات قدرتی صرف ممکن است عالی به نظر برسید اما با کنار گذاشتن فعالیت و تمرین ، در درون موتور دستگاه گردش خون که بدن را زنده و سلامت نگه میدارد  ، رنج می برید و احساس خوبی نخواهید داشت .

ترکیبی از تمرینات با وزنه و تمرینات قلبی _ عروقی ایده آل است . امروزه مهمترین علت مرگ در آمریکا بیماری های قلبی می باشد و مؤثر ترین روش برای پیشگیری از این امر ، تغذیه صحیح و یک برنامه ورزشی مناسب برای فعال نگاه داشتن قلب و عروق است . برنامه تمرینات قبلی عروقی شما باید گروه های عضلانی بزرگ را درگیر نموده و الزاما دو خوصوصیت را دارا باشد :

این تمرینات باید با شدت کم و متناسب انجام شود تا شما بتوانید هر بار یعنی در هر جلسه برای مدت ۲۰ تا ۶۰ دقیقه به تمرین بپردازید .

باید دارای ریتم باشد و همچنین زمان کوتاهی برای استراحت گروه های عضلانی درگیر ( اصلی ) در حرکت در نظر گرفته شود . ( با تعغییر در نوع حرکات ) تا ضمن کارگیری سایر عضلات ، استراحت و بازسازی ذخائر مصرف شده برای عضلات اصلی انجام شود

 

 

فعالیتهای ورزشی

برای‌ انجام‌ تمامی‌ فعالیتهای‌ ورزشی‌ و آمادگی‌ جسمانی‌ بایستی‌ مواردی‌ بعنوان‌ اصول‌ رعایت‌ گردد که پیاده‌روی‌ نیز از این‌ قاعده‌ مستثنی‌ نمی‌باشد که‌ این‌ اصول‌ کلی‌ عبارتند از :

– گرم‌ کردن‌ و خنک‌ نمودن‌ بدن‌ ( down Warm up &Cool ) :

قبل‌ از شروع‌ فعالیت‌ فیزیکی‌ لازم‌ است‌ که‌ سیستم‌ قلبی‌ عروقی‌ با انجام‌ برنامه‌ گرم‌ کردن‌ بتدریج‌ تحریک‌ گردد وضربان‌ قلب‌ بتدریج‌ افزایش‌ یابد در غیر اینصورت‌ و با افزایش‌ یکباره‌ ضربان‌ قلب‌ ممکن‌ است‌ مشکلات‌ قلبی برای‌ فرد ایجاد گردد . بنابراین‌ حتماً بایستی‌ قبل‌ از پیاده‌روی‌ عمل‌ گرم‌ کردن‌ انجام‌ گیرد که‌ بصورت‌ ۵ دقیقه‌ راه رفتن‌ آهسته‌ می‌باشد . بهتر است‌ بعد از گرم‌ کردن‌ حرکات‌ کششی‌ بمدت‌ ۵ دقیقه‌ انجام‌ پذیرد. حرکات‌ کششی سبب‌ افزایش‌ ارتجاع‌ پذیری‌ عضلات‌ ، کاهش‌ مقاومت‌ عضلانی‌ ، بهتر شدن‌ قابلیت‌ انقباضی‌ آن‌ و کاهش‌ احتمال آسیب‌های‌ ورزشی‌ می‌گردد . در پیاده‌روی‌ بهتر است‌ حرکات‌ کششی‌ برای‌ عضلات‌ چهار سرران‌ ، پشت‌ ران ، پشت‌ ساق‌ ، کمر و عضلات‌ شانه‌ و بازو انجام‌ گیرد.

در خاتمه‌ برنامه‌ ورزشی‌ نبایستی‌ فعالیت‌ فیزیکی‌ بطور ناگهانی‌ متوقف‌ گردد بلکه‌ بهتر است‌ که‌ حدود ۵ دقیقه‌ باراه‌ افتن‌ آهسته‌ و انجام‌ حرکات‌ کششی‌ ، عضلات‌ را از حالت‌ سفتی‌ خارج‌ نموده‌ و ضربان‌ قلب‌ را به‌ آرامی‌ به‌حالت‌ طبیعی‌ باز گرداند.

اصل‌ اختصاصی‌ بودنSpecificity

20,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله ورزش و قلب و تأثیر آن بر دستگاه گردش خون
  • مقاله دستگاه گوارش، تنفس، خون و مایعات بدن، دفع ادرار
  • مقاله دستگاه گردش خون (قلب)
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.