عنوان :
تعداد صفحات : ۲۴
نوع فایل : ورد و قابل ویرایش
در این مقاله نگاه مختصری به سبک امپرسیونیسم و تاریخچه آن و مشکلات آن می پردازد.
سبک امپرسیونیسم سبکی نو و تازه است این سبک وابسته به نور بود یعنی تا وقتی که نور خورشید بتابد موضوع که نقاش آن را میخواست بکشد مینابید هنرمند آن را میکشید و تا وقتی که نور کمی، کم یا زیادتر میشود دست از کار کشیده و بقیه کار خود را در منازل خود و یا در کارگاههای خود میکشید. هنرمندان سبک امپرسیونیسم به نتایجی رسیدند که رنگهای تیره را از پالت خود حذف کرده و به جای رنگ های سیاه یا خاکستریهای تیره از رنگهای شادی آخرین و رنگهای از طزف کمانی استفاده کنند. هنرمندان سبک امپرسیونیسم واقعگرا بوده و هر چیزی را میدیدند آن را بر روی بوم میآوردند و نقش میکردند بیشتر موضوعهای آنها طبیعت بوده و از کوهها، جویبارها، گلها و آبشارها و یا هنگام تفریح کردن مردم در طبیعت را در بوم میکشیدند. نقاش امپرسیونیس فقط مختص طبقه اشراف نبود بلکه از تمامی مردم عادی نقشهایی میکشید و خلی کم در کارهای آنها از نقاشیهای اشرافی دیده میشود در کسب امپرسیونیست نقاشان بسیار بزرگی رشد کرده و به کار خود ادامه دادن نقاشانی که بعد از گذشت سدهها و سالهای بسیار زیاد هنوز سبک آنها و نقاشی آنها بر سر زبانهاست مانند: سزان، ونگوگ، دلکابروا، مانه و …….
واژه های کلیدی:نقاشی، سبک امپرسیونیسم، سبک نوری،
مقدمه ۱
طرح تحقیق ۲
هدف اصلی ۲
بیان یک مسئله علمی ۳
فرضیهها ۳
پاورقی ۴
روش انجام کار ۱۱
تجزیه تحلیل اطلاعات ۱۴
خلاصه و نتیجهگیری ۱۷
منابع و مآخذ ۲۱
تاریخ اجتماعی هنر (۴)، نوشته: آرنوردهوزر
امپرسیونیستها و آشنایی با تاریخچه آن – نویسنده: ماریاگودفری بلودن
تاریخ هنر امپرسونیستها: تألیف امین مهاجری
در جستجوی زبان نو، تحلیلی از سید تحول هنر نقاشی در عصر جدید – تألیف روبین پاکباز
امپرسیونیسم (بلون نگاری) – تألیف امین موعید
تاریخ هنر جهان – تألیف: منصور دوالو
هنر در نگرش جهان – تألیف: محمد وزیری
انقلابی به اسم انقلاب امپرسیونیستی آنچه را که برای هنرمندان به ارمغان میآورد علاوه بر شیوه نورپردازی کمال از کمال نیافتگی بود و نیز استقلال تصویری در برابر واقعیت و همچنین از شیوههای به اصطلاح اشرافی بود.
امپرسیونیسم در واقع اساس دیدن را در دنیا دگرگون کرد به رغم تمام موانع و مشکلات طبیعی و غیرطبیعی به موفقیت مکتب امپرسیونیسم را علاوه بر ارزش ذاتی آن در ارائه بینش اخلاقی دورهاش باید داشت.
کلمه امپرسیونیسم از واژهای فرانسوی به معنای احساس و ادراک و دریافت ذهنی برگرفته شده است و این جنبش عظیمم در سده ۱۹ آغاز گردید و به این دلیل امپرسیونیسم خوانده شده که روزنامهنگاری ذهن دیدن نمایشگاهی از آثار هنرمندان بزرگ یکی از آثار آنان را به نام امپرسیونیسم ((طلوع خورشید)) به باد انتقاد گرفت و اظهار داشت که این اثر هیچ چیز غیر از یک امپرسیونیسم زودگذر را در بیننده القا نمیکند و این سبک بوجود آمد.
از هنر نقاشی سخن نمیگوئیم که از ارتباط سخن به میان میآوریم. آنگونه که میدانید نقاشی تنها نقاشی نیست بلکه پل ارتباطی میان تفکرهاست و نقاش می گوید دردها و مشقتها را پشت سر میگذارد تا تفکر خود و جامعه را در راستای پیش برد بهتر تحقق بخشد و تسلی دلی باشد برای همگنانش.
یک اثر نقاشی را عناصر بصری و تکنیک به وجود میآورند اما بیشتر ارزش آن را مدیون تفکر آن است و نقاش با تفکر بخشیدن به اثر و به وجود آوردن خلاقیت در اثر حکم آن است.
انگیزه اولیه من شخصی بوده و برای این موضوع امپرسیونیسم را انتخاب کردهام که :
۱- وابسته به رشتهام بوده
۲- این سبک برایم سوالاتی بیشمار ایجاد کرده است و برای پاسخگویی به سؤالات خودم و دیگران و اطلاع هر چه بیشتر از این سبک و چگونگی بوجود آمدن و پیدایش و ادامه یافتن آن و چگونگی عملکرد این سبک و وجح تمایز آن با سبکهای دیگر را برای خود و دیگران مشخص کرده و تحقیقی کامل را داشته باشم.
۱- هدف اصلی من از این تحقیق بیان واقعیت و حقایق است و بررسی مشکلات این سبک و هدف این سبک چگونه بوده است.
آیا سبک امپرسیونیسم سبکی بیاشتباه و بینقص از سبکهای دیگر بوده؟
آیا سبک امپرسیونیسم فقط وابسته به نور است
کل روش امپرسیونیسم با همه مفتضیات و فوت و فنهای هنری آن بیش از همه معطوف بر آن است که بیان این دید هوا کلیتوسی باشد و تاکید ورزد که واقعیت نه بودن که شدن است یه یک موقعیت که یک فراگشت است هر تصویر امپرسیونیستی ته نشست یک لحظه در حرکت دائم زمان و باز نمائی تعادل موقت و بیثبات نیروهای متخالف است دید امپرسیونیستی طبیعت را به فراگشت رشد و زوال تبدیل میکند.
سبک امپرسیونیسم سبکی نوری است: فرضیه خنثی
سبک امپرسیونیسم سبکی نوری است برتر: فرضیه مثبت
سبک امپرسیونیسم سبکی است با معایب: فرضیه منفی
ما برای یک امپرسیونیسم فرضیه و در واقع بیان حدس و گمانی را ایجاد میکنم تا روابط احتمالی آن را متوجه شویم و برای این سبک با نظریه استاد ۳ فرضیه برای خنثی، مثبت و منفی را ایجاد کردهایم و هدف ایجاد این فرضیهها رسیدن به مرادات و من محقق باید پیشبرد این فرضیهها تحقیقم را دنبال میکنم و بر احساسی این فرضیه ها تحقیق را پیش برده و یا میتوان درست بودن یا غلط بودن فرضیهها را اثبات کرده و به نتیجه مورد نظر رسید.
جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .