مقاله ترکیبات نگهداری لیپید در باکتری های دریایی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله ترکیبات نگهداری لیپید در باکتری های دریایی

تعداد صفحات : ۲۳

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

چهل باکتری دریایی (آبزی) استفاده کننده از روغن خام سایکر و تروفیک یا سایکرو تروفیک یا سایکروتروفیل برای توانشان جهت تراکم سازی ترکیبات نگهداری لیپیدشان در سیتوپلاسم در طی پرورشی تحت شرائط محدود کننده نیتروژن،‌مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. میکروارگانیسم های ایزوله شده از خلیج San Jorge و مورد تحقیق و بررسی در این مطالعه در محیط های سرد باقی نماندند ولی قادر به رشد در دماها پائین بودند. برخی از ایزوله ها بسیار فرار بودند و درطیف وسیعی از دماها رشد کرده و شوری ها را تحمل کردند.

بیشتر ایزوله ها قادر به تراکم مقادیر متغیری از لیپیدها مثل پلی استرها یا استرهای واکس پس از پرورش تحت شرائط محدودگر نیتروژن بودند. با نگاهداری می تواند از بقای این باکتری ها تحت شرائط معکوس حمایت کرده و آنان را قادر به واکنش سریع وقتی شرائط مطلوب حفظ شوند، می نماید. برخی از میکروارگانیسم های مورد بررسی قادر به متراکم کردن بیش از یک نوع ماده حفظ کننده بطور همزمان می باشند مثل PHA و پلی فسفات. پلی فسفات نیز بعنوان رزرو انرژی در باکتری ها مدنظر قرار می گیرد. شرائط محیطی و مکانیسم های تنظیم گر شامل تعیین کردن رزرو اصلی وارد شده است. رخداد پلی استرها با دیگر ترکیبات لیپیدی بعنوان ماده نگهدارنده در سلولها بنظر می رسد ویژگی رخ دهنده باکتری های دریایی سایکروفیل بوده و بنابراین برای این باکتری ها از اهمیت زیادی برخوردار است. رخداد یک یا چند نوع از ترکیبات نگهداری در سلولها می تواند آنانرا با مزیت ‌ برای بقایشان در محیط هایی با شرائط دارای نوسان تأمین کند.

پلی استرها ترکیبات نگهداری متراکم شده توسط باکتری های دریایی ایزوله شده در این مطالعه هستند. ترکیب پلی استرهای متراکم شده از لایه های فرعی غیر مرتبط یا از اکتانوات و اکتانول توسط باکتری های دریایی متعلق به گونه P برای Pseudomonas oeruginosa و دیگر متعلقات P برای گروه I همولوژی rRNA معمول بودند. سنتز و تراکم PHA بصورت محیطی در دماهای پائین در این باکتری ها رخ داده و مقادیر قابل توجهی از PHA در  ۴ و  ۲۰ بوجود آمدند. این نشان داد که سینتاز PHA این میکروارگانیسم ها که آنزیم کلیدی در سنتز PHA  قادر به عملکرد در طیف وسیعی از دماها است و نیز در دماهای پائین فعال باقی می ماند. این نکته مورد تحقیق نگرفته که آیا محتوای کمتر PHA پس از پرورش سلولها  ۳۰ بنا به فعالیت سینتاز PHA کمتر است یا فعالیت کمتر دیگر آنزیم ها.

ایزوله سایکروفیل  که بعنوان A. شناسایی شد، قادر به تولید لیپیدهایی بود که بصورت فوق سلولی بعنوان ضمائم متراکم شد در زمانیکه سلولها بر منابع گوناگون کربنی تحت شرائط محدودگیر نیتروژن پرورش می یافتند. الکل هایی مثل اتانول و هگزادکانول و … روغن زیتون بعنوان تنها منبع انرژی و کربن برای رشد و برای سنتز لیپیدها مورد استفاده قرار گرفتند. ترکیب شیمیایی ضمائم لیپیدی تحت تأثیر منبع کربن قرار داشتند.

ضمائم سلولی جدا شده از سلولهای رشد یافته از روغن زیتون حاوی ترکیب پیچیده ای از ترکیبات هیدروفوبیک همانند استرهای واکس (موم)‌و .. و الکل های آزاد و اسیدهای چرب بودند. در مقابل ضمائم ناشی از سلولهای رشد یافته از هگزادکانول حاوی استرهای واکس بعنوان اجزای عمده به اضافه مقادیر جزیی از هگزادکانول بودند.

واژه های کلیدی: باکتری دریایی، ترکیبات لیپید، روغن خام سایکر و تروفیک

فهرست مطالب

چکیده    ۴
مقدمه    ۶
مورفولوژی ، آزمایشی بیوشیمیایی و رشد باکتری ها     ۸
تحلیل و آنالیز اسیدهای چرب و PHA    ۹
ایزولاسیون انضمام لیپیدی    ۱۰
میکروسکپی الکترونی    ۱۱
نتایج    ۱۲
شکل گیری مجموعه های انضمام یا ضمائم لیپیدی    ۱۳
رابطه بین دما برای رشد و سنتز PHA    ۱۴
رخداد پلی فسفات     ۱۵
مشخصات ایزوله ۲۱۱    ۱۵
ایزولاسیون و مشخصات شیمیایی ضمائم لیپیدی A.    ۱۶
تحلیل و آنالیز الکتروفورز ژل ضمائم لیپیدی ناشی از A.     ۱۷

مقدمه:

شرایط محیطی (محیط زیست) که در ساحل خلیج (در آرژانتین)‌ San Jorge رخ میدهند، با دمای آب دریا تقریباً  ۵ و  ۱۵ ( به ترتیب) در فصول زمستان و تابستان و با درجه بالای آلودگی بواسطه نفت خام در برخی محلها با این اکوسیستم را برای ایزولاسیون میکروارگانیسم های و سایکروتروفیک و سایکروفیک (‌کننده در هیدروکربنی مطلوب می سازد. چنین ارگانیسم های منطبق شده با سرمایی قادر به بقا و قادر به رشد در محیط های سرد بوده که در بیشتر اکوسیستم های دریایی بوقوع می‌پیوندند. اینکه جمعیت میکربی محیط های دریایی اغلب در معرض دیگر شرائط همانند موجودیت مواد مغذی قرار می گیرند. میکروارگانیسم ها انوع استراتژی هایی که اجازه بقایشان در این محیط های متغیر را می دهند توسعه می دهند که تراکم نگهداری لیپیدها ‌یکی از انها است. ترکیبات نگهداری بطور نرمان بصورت ضمائم فوق سلولی در باکتری ها رخ می دهند.

تراکم ضمائم لیپیدی توسط یک ایزوله در طی رشد بر انواع طبقات فرعی می پردازیم

مواد و روش ها : منبع میکروارگانیسم ها ،‌محیط ها و روش غنی سازی

رشته های بکار رفته در این مطالعه از نمونه های آب دریایی سطحی که از روغن خام استفاده می کند (بعنوان تنها منبع کربنی) غنی شده و ایزوله شده است. نمونه ها از ساحل خلیج San Jorge در آرژانتین در طی دسامبر ۱۹۹ و ‌۱۹۹۳ جمع آوری شدند.

دماهای نمونه ها بین  ۵ و  ۱۵ متغیر بودند یک کلکتور یا گیرنده فلزی گرفته شده و در تمام اوقات در یخ حمل و نقل می شدند. تقریباً mml5 آب دریا توسط کلیتراسیون از طریق یک فیلتر استریل غشایی با اندازه‌روزانه  ۴۵/۰ ،‌متراکم و کنسانتره شد. کنسانتره به سالین فیزیولوژیکی استریل ml50 اضافه شد و هم زده شد.

محیط معدنی (MSM) بنا به Schlege etal با ml5 از این سو از این سوسپانسیون آغشته شد (تلقیح شد) . پس از ۷-۵ روز از زمان تلقیح یا آغشته شدن در  ۷ این کشت جهت آغشتگی یا تلقیح پلیت های Msu/agar بکار رفت که حاوی روغن خام بعنوان منبع کربن بود و پلیت ها در  ۷ و  ۲۰ آغشته شد. (از ‌برای خلوص رشته های در حال رشد استفاده شد.

مورفولوژی ، آزمایشی بیوشیمیایی و رشد باکتری ها :

ایزوله ها جهت کسب شناخت و هویت رده بندی مقدماتی تحلیل و آنالیز شدند. آزمایشات و رده بندی ها بصورت زیر است: شکل سلول، شکل کلنی و رنگ Gramstian ، Catalase اکسیداز، تست of اصلاح شده Liefsen و آزمایش API20E ایزوله ۲۱۱ در DSMZ وارد شد که هویتش بعنوان یک گونه از  را تأیید کرد و شماره کلکسیون ۱۱۰۴۲DSMZ را بدست آورد. سلولها بصورت هوازی در  ۴ یا ۲۰ در محیط  (گوشت) غذایی یا محیط نمکهای معدنی رشد یافتند که با ۲% کلراید سدیم و منبع کربن مربوطه تکمیل شد. جهت مجاز داشتن تراکم لیپیدها، غلظت و تراکم کلراید آمونیوم در محیط معدنی تا ۰۵/۰% کاهش یافت. جهت کسب محیط جامد شده ۸/۱% agar اضافه شد. برای بررسی میکروسکوپی ضمائم لیپیدی سلولها با B  سیاه Sudan با بکارگیری سفرانین بنا به Burdon مورد مطالعه قرار گرفتند. کل فسفات توسط آزمایش اسپکترومتری طبق شرح Watanabe folsen تحلیل و آنالیز شد.

25,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.