مقاله عوامل بازرگانی تاثیرگذار بر فروش داخلی فرش دستباف

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله عوامل بازرگانی تاثیرگذار بر فروش داخلی فرش دستباف

تعداد صفحات : ۴۳

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در میان هنرهای دستی ایرانیان قالی بافی یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین حرفه ها و صنایعی است که قدمت چند هزار ساله دارد. این هنر ملی و صنعت دستی بی نظیر که شهرت جهانی داشته و قدر و منزلت آن بر کسی پوشیده نیست به لحاظ داشتن ارزش های اقتصادی روز افزون در طول تاریخ پر فراز و نشیبش در گستره نا محدود خود فضائی را فراهم ساخته که اندیشه خلاق و ناب ایرانی بتواند هر آنچه در ذهن و خیال دارد در فرش عینیت بخشد و از آمیزه ی خیال معنایی و مفهومی ویژه ارائه دهد.

این پژوهش به بین بررسی عوامل بازرگانی تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستبافت پرداخته و امروزه کیفیت و قیمت از مهم ترین مزیت های رقابتی در صنعت به شمار می ایند. مسلما سازمان ها برای دستیابی به کیفیت که همانا ان را تامین رضایت مشتری تعریف نموده اند باید هزینه های را پرداخت نمایند.

همچنین بازاریابی صحیح ، اطلاع رسانی به روز ، تبلیغات با شیوه های جدید برگزاری نمایشگاه های گوناگون در داخل و خارج کشور انجام تحقیقات و مطالعات برای حفظ موجودیت ، احیا و اعتلای فرش دستباف ایران شناخت مسائل و مشکلات فنی ، اجرایی ، اقتصادی ، اجتماعی و هنری صنعت فرش دستباف با رویکرد علمی و پژوهشی ، توسعه تحقیقات کاربردی در زمینه های مختلف فرش دستباف از جمله مواردی است که می تواند فرش دستباف ایرانی را از خطر فراموشی و بی توجهی برهاند.

واژه های کلیدی:  بازرگانی،فروش، فروش داخلی، فرش دستبافت، بازاریابی، کیفیت، قیمت

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه    ۱
بخش اول: روش تحقیق    ۲
بخش دوم: مقدمه    ۴
فصل دوم: ادبیات وپیشینه تحقیق    ۸
فصل سوم: مبانی نظری تحقیق    ۱۲
بخش اول: فروش    ۱۳
تجارت سنتی فرش دستبافت    ۱۳
هزینه های مربوط به کیفیت    ۱۴
تاثیر قیمت بر کیفیت    ۱۶
۱-۱هزینه های پیشگیری     ۱۶
۱-۲- هزینه ارزیابی    ۱۸
هزینه های شکست    ۲۰
۱-۲- هزینه های شکست درون سازمانی    ۲۰
۲-۲- هزینه های برون سازمانی    ۲۱
قیمت‌گذاری کالاها    ۲۲
شیوه های عمومی قیمت گذاری    ۲۴
روشهای قیمت‌گذاری محصول    ۲۴
فروش خرده فروشان هدایت شده و تلاشهای بازار    ۲۶
بخش دوم: تبلیغات    ۲۷
بازاریابی و فروش    ۲۷
ناباوری صادر کنندگان به تبلیغات و استفاده ناچیز از ان    ۲۷
عدم موفقیت تبلیغات انجام شده    ۲۷
بی توجهی به  گروههای هدف    ۲۸
بخش سوم: مشتری    ۳۲
اندازه گیری رضایت مشتری    ۳۲
ارزش حفظ مشتری    ۳۴
نتیجه گیری     ۳۷
منابع و مآخذ    ۳۸

منابع و مآخذ :

 عنوان پایان نامه: مطالعه و بررسی تجارت در فرش دستبافت استاد راهنما: آقای برزگری محقق: طیبه شاه ولی- طاهره شریف بیگی.

مقاله : نقش هزینه یابی کیفیت در نظام مدیریت سنتی فرش دستباف، نویسنده: علی میرشاهی کارشناس فرش دستباف

۱   طرح تحقیقاتی: راهکارهای توسعه بازار داخلی فرش ایران

۲   مجری : داود چراغی

۳  مقاله : نقش هزینه یابی کیفیت در نظام مدیریت سنتی فرش دستباف

نویسنده: علی میرشاهی کارشناس فرش دستباف

عنوان پایان نامه: بررسی روش های مدیریت تولید شرکت میری در توسعه صادرات- استاد راهنما : آقای آقاجانی – محقق: مرضیه رزاقی دودمان- خرداد۸۸

فصلنامه تخصصی فرش سال اول شماره ۳ سال ۱۳۷۸

مقاله: بررسی مقایسه ای کانالهای توزیع فرش دستباف ایران در کشورهای هدف با تاکید بر نقش ایرانیان در این کانالها

نویسنده:  علیرضا روستا سکه روانی

اندازه گیری رضایت مشتری – نویسنده : نیگل هیل- مترجمان : محمدرضا اسکندری- منیره اسکندری – موسسه خدمات فرهنگی رسا-

بخش اول:

روش تحقیق

 رشته : فرش

 رشته(گرایش): کارشناسی فرش گرایش بافت

عنوان تحقیق:

بررسی عوامل بازرگانی تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستبافت

نوع تحقیق:

کاربردی

سوال اصلی و فرعی تحقیق:

   ۱-مهم ترین عوامل پایین بودن میزان فروش فرش دستبافت در بازارهای داخلی چیست؟

   ۲- آیا تبلیغات و بازاریابی تاثیری بر میزان فروش فرش دستبافت دارد؟

   ۳- آیا فروش فرش دستبافت به کمک تبلیغات افزایش پیدا می کند؟

   ۴-آیا مشتری مداری (سلیقه یابی) تاثیری بر میزان فروش فرش دستبافت دارد؟

   ۵- آیا ارتباط مستقیم تولید کننده و مصرف کننده می تواند بر فروش فرش تاثر بگذارد؟

۶-بیان مساله تحقیق: مسئله این پژوهش بدین صورت می باشد: «بررسی عوامل تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستبافت معطوف به نظرات افراد مرتبط» در این پژوهش سعی می شود با شناسایی عوامل تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستبافت سهم هر کدام از عوامل به صورت نسبی (نسبت به هم) مشخص می شود. جهت عمق بخشی بیشتر به تحقیق این پژوهش فقط به فروش داخلی فرش می پردازد و صد البته بررسی عوامل تاثیر گذار بر فروش خارجی فرش همت به پژوهشی دیگر می طلبد.

 هدف از انجام تحقیق:

علاقه به بازاریابی در فرش دستبافت برای فروش بیشتر

 ضرورت انجام تحقیق:

بررسی عوامل بازرگانی در فرش دستبافت ایران جهت ارائه به مرکز ملی فرش ایران

 فرضیه های تحقیق:

   ۱-تبلیغات در فرش دستبافت دیده می شود.

   ۲- عوامل بازرگانی بر روی میزان فروش تاثیر می گذارد.

   ۳-افزایش فروش فرش دستبافت به کمک تبلیغات امکان پذیر می باشد.

 روش انجام تحقیق:

توصیفی

 جامعه آماری:

تولید کنندگان فرش دستبافت، مصرف کنندگان فرش دستبافت،توزیع کنندگان فرش دستبافت،کارشناسان دولتی فرش دستبافت

 تعداد نمونه:

از هر کدام ۴ نمونه

 روش نمونه گیری:

تصادفی

 روش گرد آوری اطلاعات:

میدانی و کتابخانه ای

 ابزار گرد آوری اطلاعات:

در روش میدانی: مصاحبه و مشاهده  در روش کتابخانه ای: فیش

روش تجزیه و تحلیل داده ها:

کیفی

بخش دوم:

مقدمه

صنایع دستی ایران به عنوان نماد و تبلور فرهنک غنی این سرزمین از دیرباز شهرتی جهانی داشته است. خمیر مایه اصلی آثاری که به دست هنرمندان خلاق و خستگی ناپذیر ایران پدید آمده از عمق تاریخ کهن این مرز و بوم نشات گرفته است .

در این میان “فرش دستباف ” ایرانی با رنک‌ها و نقشه های متنوع از جایگاه ویژه ای در صنایع دستی کشور برخورداراست.

فرش دستباف ایران کالایی است پر ارزش، با سابقه ای بس طولانی   که ریشه در آداب ،فرهنک، سنتها و اعتقادات هنرمندانی دارد که زیبایی‌ها و مفاهیم عمیق برخاسته از قلب و جان آنان را با         سرانگشتانی اعجاز آفرین بر تار و پود قالی و دیگر بافته‌ها گره می زند و آثاری بس شکوهمند را به علاقه مندان و مشتاقان این هنر عرضه می‌دارد.

امروزه باوجود بازار شدید رقابتی، مشغله های دنیای جدید و دغدغه های جهان صنعتی، چه در ایران و چه در خارج از ایران، نام ایران با نام فرش گره خورده است. خانه ی یک ایرانی بدون فرش ،          خانه ای بی‌روح و خالی جلوه می‌کند و این نمونه های کم نظیر پیوند یک قوم با هنر ملی خود است.

فرش برای همه ایرانی‌ها عنصری فراتر از یک صنعت است و علاوه بر جنبه های اقتصادی آن، معرف فرهنک و هنر اصیل ایران و توانمندی های فوق‌العاده ایرانیان است و در شناساندن فرهنک وهنر ایران به ملل دیگر نقش موثری دارد.

در لابه لای تارو پود فرش ایرانی می‌توان جلوه های گوناگون فرهنک ملی را بازشناخت و با گذشته‌ها ارتباطی معنوی برقرارکرد.

در میان هنرهای دستی ایرانیان قالی بافی یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین حرفه ها و صنایعی است که قدمت چند هزار ساله دارد. این هنر ملی و صنعت دستی بی نظیر که شهرت جهانی داشته و قدر و منزلت آن بر کسی پوشیده نیست به لحاظ داشتن ارزش های اقتصادی روز افزون در طول تاریخ پر فراز و نشیبش با تلفیق و همگامی هنرهای دیگری چون نقاشی- نگارگری- خوشنویسی- معماری و … فرهنگ معنوی و مادی باروری را چاشنی زیبایی قرار داده و در گستره نا محدود خود فضائی را فراهم ساخته که اندیشه خلاق و ناب ایرانی بتواند هر آنچه در ذهن و خیال دارد در فرش عینیت بخشد و از آمیزه ی خیال و اسطوره بصورت مرکب و یا مجزا معنایی و مفهومی ویژه ارائه دهد.

قابلیت تولید پنبه ،ابریشم ،پشم و رنگ در طبیعت ایران امکان توسعه این حرفه بومی را فراهم ساخته است و ایرانیان صاحب ذوق و استعداد با نبوغ و روحیه خویش این عناصر و منابع طبیعی را در ترکیبی خاص و ابعادی نو شکل داده تا دست بافته ای زیبا و منحصر به فردی به نام فرش آفریده  باشند

در گذته ایرانیان روی زمین می نشستند و به همین دلیل سرتاسر اتاق را با فرش می پوشاندند تا سرمای زمین به بدن انسان آسیب نرساند. ولی با رشد علم و تکنولوژی و با وجود کالاهای جانشین ارزان قیمت ،انواع کفپوش های ماشینی ، پارکت، سرامیک و… کارکرد فرش تا حدودی تغییر کرده است در گذشته و به دلیل اینکه از فرش صرفا به عنوان کفپوش استفاده می شد ، افراد می توانستند آن را با قیمت های نسبتا پائین تری تهیه کنند ، اما در حال حاضر چون قالی تبدیل به یک کالای تزئینی شده مردم به فرش های نفیس اما کوچک تر گرایش پیدا کرده اند . باید فرش دستبافت را به خوبی معرفی کنی تا مردم سراسر جهان فرش دستبافت را بشناسند. ما بر این باوریم که تا بازار هدف نسبت به یک کاتا اطلاعاتی نداشته باشد و نداند که این کالا دقیقا چه کارکرد و چه سودی برایش دارد ،متقاضی آن نخواهد بود . اینچنین است که باید به ویژگی های فرش دستبافت و بویژه فرش دستبافت ایران که نماد فرهنگی و هنری است، به خوبی پرداخته شود تا جای خود را پیدا کند.

صنعت فرش به صورت کلی نیاز به معرفی بیشتر دارد. اکنون تقاضاهایی که در بازارهای هدف برای این کالا وجود دارد به نسبت پتانسیل واقعی آن بسیار ناچیز است به همین جهت باید به سمتی حرکت شود که فرش بیش از گذشته به مخاطبان خود شناسانده شود . فرش کالایی به شمار می آید که می تواند در بازارهای لوکس جایگاهی مناسب برای خود باز کند به همین جهت برای افزایش سطح آگاهی خریداران در مورد فرش اقدامات جدید تری صورت داد که یکی از مهم ترین آنها می تواند تبلیغات فرش باشد. از این راه فرش به عنوان کالایی خانگی به مردم شناسانده می شود.

45,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اصول غبارگیری و شستشوی فرش دستباف
  • تحقیق صادرات و تجارت فرش دستباف در ایران (اقتصاد فرش ایران)
  • پایان نامه عوامل بازرگانی تأثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستباف
  • تحقیق بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران
  • تحقیق عوامل موثر بر کیفیت و صادرات مستقیم فرش کرمان
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.