تحقیق ویروس (EBV) یا هریس ویروس انسانی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

تحقیق ویروس (EBV) یا هریس ویروس انسانی

تعداد صفحات :۹۶

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

اپشتن بار _ ویروس (EBV) یا هریس ویروس انسانی ۴، جزو هرپس ویروس گاما است که یکی از شایع‌ترین ویروس‌ها در انسان‌ها به شمار می‌رود. زیرا انسان‌ها تنها دریافت کننده EBV می‌باشند. بنابراین تحقیق حاضر به بررسی این ویروس می پردازد. این تحقیق شامل ۵ فصل که فصل اول مساله را بیان می کند فصل دوم ویروس اپشتین – باررامعرفی و ژنوم ویروس و ساختمان ، آنتی ژن های ویروسی و همانندسازی و تکثیر ویروس EBV را توضیح می دهد. فصل سوم بیماری زائی و آسیب شناسی آن را توضیح می دهد. فصل چهارم اپیدومیولوژی و فصل پنجم روش تشخیص  عفونت EBV را مطرح می کند. سبب زای منونوکلئوز عفونی حاد، سرطان نازوفارنکس، لنفوم بورکیت و بقیه اختلالات لنفوپرولیفراتیو (تکثیر غیرطبیعی سلول های لنفوسیت) در کسانی است که ضعف سیستم ایمنی دارند. یک ویژگی مهم هرپس ویروس ها توانایی آنها به ایجاد عفونت های مخفی است که ممکن است بعدها مجددا فعال شوند.

این ویروس در بسیاری از تومورهای بدخیم انسانی مشاهده شده که اخیرا ویروس EBV با  ویروس های خانواده اونکوژنیک ترکیب شده ، اکثر جمعیت ها به ویروس EBV  آلوده شدند و ژن EBV را برای سالیان دراز با خود حمل می کنند بدون آنکه هیچ علائمی از خود نشان دهند. با توجه به اینکه این ویروس پتانسیل خود را تنها تحت تأثیر شرایط خاصی نشان می دهد که مشاهدات تقریبآً مشابهی هم در ویروس HHV-8 (که همان طور اشاره شد جزو خانواده گاما هریس ویروس است)، دیده شد ، که به صورت شایع در قسمتهایی از جهان مثل جنوب ایتالیا و آفریقا دیده شده که در برخی موارد هم ویروس سارکوما افراد را به صورت مجزا از هم جدا می کرد .

علائم بیماری : علائم عفونت مونو نو کلئوسیس عبار تند از: تب و درد گلو،که در برخی اوقات ناهنجاری های کبدی ،مشکلات قلبی و ندرتا مشکلات دستگاه عصبی مرکزی مشاهده شده. هیچ رابطه ای بین مشکلات دوران بار داری و عفونت ناشی از EBV مشاهده نشده به طوری که هیچ رابطه ای بین این دو ویروس و سقط جنین و یا نواقص مادر زادی دیده نشده. همچنین علائم عفونت  ناشی از EBV به مدت ۱ تا ۲ ماه  به وجود آمده و تا آخر عمر در مقدار کمی از  سلول های خونی و گلوئی باقی می ماند. به طوری که در فاصله های معین از زمان ویروس می تواند غیر فعال شده و معمو لأ در بزاق افراد مبتلا به عفونت پیدا شود به طوری که هیچ علامتی دیده نشده.

واژه های کلیدی: اپشتن بار، ساختمان، آسیب شناسی، روش انتقال

فهرست مطالب

فصل ۱   ۱
بیان مساله:   ۱
فصل ۲   ۳
ویروس اپشتین – بار   ۳
ژنوم ویروس   ۴
ساختمان   ۵
آنتی ژن های ویروسی :   ۵
همانندسازی و تکثیر ویروس EBV   ۷
ژنوم EBV   ۱۴
فصل ۳   ۱۶
بیماری زائی و آسیب شناسی:   ۱۶
الف- عفونتهای تجربی حیوانات:   ۱۶
ب- (چگونگی ورود ویروس )   ۱۶
ج- فعال شدن مجدد از مرحله نهفتگی:   ۱۷
د- تومورها:‌   ۱۸
یافته های بالینی :‌   ۱۸
ب- لکوپلاکی مویی دهان   ۱۹
ج- لنفوم بورکیت   ۱۹
د- سرطان حلق بینی   ۲۰
هـ- بیماری های ازدیاد تکثیر لنفوسیت در میزبان های نقص ایمنی   ۲۰
ایمنی دربرابر عفونت   ۲۱
عوامل ژنتیکی – موثر در ایجاد بیماری   ۲۲
علائم بیماری   ۲۴
روش انتقال   ۲۵
پاسخ های آنتی بادی به EBV   ۲۶
پاسخ های لنفوسیت های T سایتوتوکسیک به EBV   ۲۶
کنترل بدخیمی های القاشده با EBV   ۲۹
کارسینوم نازوفارنژیال (NPC)‌.   ۲۹
روابط بین ویروس و سلول در دوران عفونت اولیه   ۳۲
واکنش سلول و ویروس در مقابل عفونت مقاوم   ۳۴
مدلی از عفونت و مقاومت ویروس EBV :   ۳۵
فصل ۴   ۳۸
۴-۱ اپیدومیولوژی:   ۳۸
۴-۲   ۴۰
۴-۳ سرو اپیدومیولوژی عفونت EBV در جنوب هند :   ۴۱
فصل ۵   ۴۲
روش تشخیص  عفونت EBV   ۴۲
تشخیص آزمایشگاهی:‌   ۴۳
الف- جداسازی و شناسائی ویروس   ۴۳
ب- سرولوژی   ۴۴
۵-۵ آزمایش آنتی بادی هتروفیل   ۴۷
تفاوت در جذب   ۴۷
آنتی بادی هتروفیل :   ۴۸
– آزمایش مونو اسپات      Monospot   ۴۸
رادیوگرافی سینه :        CXR   ۵۰
روش   PCR :   ۵۱
روش PCR در تعیین ویروس EBV   ۵۱
۵-۸  درمان   ۵۵
مرحله چهارم : تشخیص   ۵۸
تست آلایزا :   ۵۸
اصول آزمایش ELISA :   ۵۹
تاریخچه:   ۵۹
فواید:   ۶۰
معایب:   ۶۱
انواع ELISA :   ۶۱
۱- غیر مستقیم ndirect I  :   ۶۱
۲- ساندویچ aptureC:   ۶۲
۳- رقابتی / مهاری( ompetitive / BlockingC )   ۶۳
معرفی اجزاء کیت :   ۶۴
۱) میکروپلیت :   ۶۴
۲) کونژوگه آنزیمی:   ۶۴
۳) سوبسترا و کروموژن:   ۶۴
۴) محلول شستشو:   ۶۵
۵) استانداردها :   ۶۵
۶) محلول متوقف کننده:   ۶۶
مواد و روش ها :   ۶۷
مکانیسم روش ELISA:   ۶۷
اساس کار :   ۶۷
محتویات کیت و طرز تهیه معرف ها :   ۶۷
مرحله اول: جمع آوری افراد داوطلب به عنوان نمونه و تهیه پرسشنامه   ۶۹
مرحله دوم: برداشت نمونه   ۷۰
سانتریفوژ :   ۷۲
مرحله سوم: فریز کردن   ۷۲
روش کار :   ۷۳
کیفیت کنترل :   ۷۶
نتایج کیفی :   ۷۶
بحث و پیشنهادات:   ۷۸

فصل ۱

بیان مساله:

اپشتن بار _ ویروس (EBV) یا هریس ویروس انسانی ۴، جزو هرپس ویروس گاما است که یکی از شایع‌ترین ویروس‌ها در انسان‌ها به شمار می‌رود. زیرا انسان‌ها تنها دریافت کننده EBV می‌باشند. این ویروس که به صورت جهانی است اکثر مردم را در طی زندگیشان آلوده می‌کند. به طوریکه در ۹۵% افراد بین ۴۰ _۳۵ سال، به این ویروس آلوده هستند. اما در نوزادان به محض اینکه آنتی بادی‌ها در ، که در هنگام تولد موجود بوده از بین برود، مستعد آلوده شدن به این ویروس هستند، اما هیچ رابطه‌ای بین مشکلات دوران بارداری و عفونت ناشی از EBV مشاهده نشده اکثر کودکان هم به این بیماری مبتلا هستند ولی چون هیچ علائمی ندارند،‌شناخته شده نیست یا حداقل هیچ علامت قابل تمایز از سایر بیماران وجود ندارد.

در سال ۱۹۲۰ اسپرونت و همکارانش نام عفونت منونوکلئوزیز را به مواردی مثل لوکومیا که با سلول های خونی در ارتباط است لقب دادند.دانوی در سال  ۱۹۲۳مورفولوژی لمفوسیت را تشریح کرد و در سال۱۹۳۲ پول و پانل هتروفیل ها را کشف کردند که این خود روزنه ای بود برای تشخیص دقیق تر عفونت منونوکلئوزیز و در نهایت در سال ۱۹۶۸ هنله روابط بین عفونت منونوکلئوزیز EBV را گزارش کرد.

ویروس EBV علاوه بر اینکه دو تیپ به نام های A وB دارد،‌بیش از ۸۰ آنتی ‍ژن اختصاصی دارد که لنفوسیت های B را کد می کند. این ویروس درای دو دوره عفونت اولیه و عفونت ثانویه است. متداول ترین راه ظهور عفونت اولیه با این ارگانیسم منونوکلئوزیز عفونی است ، که یک سندرم محدود کننده کلینیکی است و بیشتر بزرگسالان و جوانان را مبتلا می کند. علائم کلینیکی آن شامل گلودرد و تب است. هر چند که EBV یک ویروس تومور انسانی به شمتار می رود ولی با بی نظمی های Lymphoproliferative در میزبان هایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مثل سرطان ؟؟؟ و لیمفومای بورکیت در ارتباط است.

EBV در ابتدا، لمفوسیت های B را آلوده می کند ولی در سلول های اپی تلیال،، لمفوسیت های T، سلول های ماهیچه ای نرم و سلو های دنوریت مشاهده نشده، وقتی که EBV وارد لنفوسیت های T شد، DNA ویروسی شکل گرفته و سیکل تکثیر خود بخودی در هسته سلول آغاز می شود. لمفوسیت های T نسبت به سلول های B عفونی، سیتوتوکسیک هستند و به تدریج باعث کاهش تعداد لمفویست های B آلوده به EBV می شوند به طوریکه تعداد آنها به ۱ در ۱۰۶- در هر چرخه سلول B می شود.

آنتی بادی های EBV در بین تمام جمعیت ها شناسائی و خالص سازی شده و اینگونه به نظر می رسد که این آنتی بادی ها هیچ گونه اثر متفاوتی بر نوع جنسیت ندارد.

آنتی بادی EBV تقریبا در %۹۵-۹۰ از افراد تا قبل از سن بلوغ دیده می شود. در آمریکا و انگلیس ۵۰% از افراد قبل از سن ۵ سالگی Sero converts می شوند. اما بین سن های ۲۰-۱۰ سالگی موج دوم Sero conversion ظاهر می شود، کسانی هم که تا مرحله دوم این آنتی بادی وارد بدنشان نشد به عفونت منونوکلئوزیز مبتلا می شوند.

فصل ۲

ویروس اپشتین – بار

ویروس اپشتین – بار (EBV) یک هرپس ویروس اجباری است که عامل سبب زای منونوکلئوز عفونی حاد، سرطان نازوفارنکس، لنفوم بورکیت و بقیه اختلالات لنفوپرولیفراتیو (تکثیر غیرطبیعی سلول های لنفوسیت) در کسانی است که ضعف سیستم ایمنی دارند. یک ویژگی مهم هرپس ویروس ها توانایی آنها به ایجاد عفونت های مخفی است که ممکن است بعدها مجددا فعال شوند.

این ویروس در بسیاری از تومورهای بدخیم انسانی مشاهده شده که اخیرا ویروس EBV با  ویروس های خانواده اونکوژنیک ترکیب شده ، اکثر جمعیت ها به ویروس EBV  آلوده شدند و ژن EBV را برای سالیان دراز با خود حمل می کنند بدون آنکه هیچ علائمی از خود نشان دهند. با توجه به اینکه این ویروس پتانسیل خود را تنها تحت تأثیر شرایط خاصی نشان می دهد که مشاهدات تقریبآً مشابهی هم در ویروس HHV-8 (که همان طور اشاره شد جزو خانواده گاما هریس ویروس است)، دیده شد ، که به صورت شایع در قسمتهایی از جهان مثل جنوب ایتالیا و آفریقا دیده شده که در برخی موارد هم ویروس سارکوما افراد را به صورت مجزا از هم جدا می کرد .

یکی از مشکلاتی که بیش از همه با آن سروکار دارند ، تشخیص و اهمیت موضوع و ایجاد شرایطی است  که به سمت رویدادی مثل تومورهای سرطان سوق می دهد وشامل EBV  یا عفونت HHV-8  است .بیمارانی که یا به صورت ارثی این بیماری را دارند ویا اینکه این بیماری به آنها سرایت کرده، بیشتر در معرض گسترش بیماری EBV یا HHV-8 قرار  دارند که این بیماریها خودبا تومورها بیشتر در ارتباط است . بایستی توجه داشت که این عوامل نقش مهمی را در مورد سیستم ایمنی بدن و کنترل سلول های بدن ایفا می کنند.

ژنوم ویروس

ژنوم DNA ویروس اپشتن بار دو رشته ای خطی با وزن مولکولی ۱۷۲ کیلوزوج باز می باشد که برحسب زیرخانواده فرق می کند. و محتوای گوانین : علاوه سیتوزین برابر با ۵۹% دارد و در حدود ۱۰۰ ژن راکد می کند. ژنوم عفونی است ودر زیر خانواد ه های  مختلف به طور چشم گیری ا زنظر سازمان بندی فرق می کند .

ساختمان

ویریونها دارای کپسید ۲۰ وجهی، متشکل از ۱۶۲ کپسومر استوانه ای هستند که DNA را احاطه می نمایند. هسته یا core به وسیله تگیومنت (tegument) احاطه شده و اطراف آنها یک پوشش کیسه ای بزرگ وجود دارد. ذرات فاقد پوشش نیز ممکن است وجود داشته باشد. قطر ذرات برهنه (فاقد پوشش) در حدود ۱۰۰ نانومتر و قطر ویریون پوشش دار کامل ۱۰۰ تا ۲۰۰ نانومتر است.

به طور کلی دو تیپ از ویروس EB  وجود دارد:‌ویروس اپشن – بار تیپ ۱ (۱- EBV) و ویروس اپشن – بار ۲ (۲- EBV) که براساس چگونگی نهفتگی آنتی ژن های همراه با ژن های هسته (آنتی ژن های (EBERs , EBNAs‌طبقه بندی شدند.

آنتی ژن های ویروسی :

EBV بیش از ۸۰ آنتی ژن اختصاصی را در لنفوسیت های B کد می کند که برخی از این آنتی ژن ها توسط ژن های مخفی (یعنی در سلول های آلوده شده مخفی بیان می شوند) کد می شوند. اولین آنتی ژن هایی که ظاهر می شوند آنتی ژن های هسته ای ویروسی(EBNA) هستند که همان گونه که از نامشان پیداست در هسته سلولهای آلوده شده یافت می شوند.  سایر آنتی ژن های مهم عبارتند از:

_  (Lymphocyte – detected membrane antgen , LYDMA) به این آنتی ژن  هدف سلول های T سیتوتوکسیک است

_  (Early Antigen) EA  در همانند سازی DNA ویروسی نقش دارد.

_  (Viral Capsid antigen) VCA یک کمپلکس پروتئینی ساختمانی است.

علاوه بر این ها، چندین گیلکو پروتئین وجود دارد که عمدتاً با غشا سلولی و عفونت زائی مرتبط هستند. آنتی ژن عمده gp 340/220  است که آنتی بادی خنثی کننده را القا می نماید.

به طور کلی آنتی ژن های ویروس اپشتن – بار براساس این که در کدام مرحله از چرخه زندگی ویروس بیان می شوند.در سه کلاس متفاوت تقسیم شده اند:‌

۱- آنتی ژن های فازنهفتگی:‌ این آنتی ژن ها توسط سلولهایی سنتز میشوند که در شکل نهفته – توسط ویروس آلوده هستند. این آنتی ژن ها، آنتی ژن های هسته ای ویرس اپشتن – بار (EBNA) و پروتئین های نهفته غشایی (LMPs) را شامل می شوند که بیان شدن آن ها نشان دهنده حضور یک ژنوم ویروس EBV می باشد. فقط آنتی ژن هسته ای شماره ۱ ویروس EBV (EBNA1) برای نگهداری اپی زوم های DNA ویروس مورد نیاز می باشد. بیان شدن این آنتی ژن همواره وجود دارد اما بیان شدن بقیه آنتی ژن های فازنهفتگی ممکن است در سلولهای متفاوت تنظیم شود. پروتئین نهفته غشایی شماره ۱ (LMP1) گیرنده فاکتور رشد فعال شده را تقلید می کند.

همانندسازی و تکثیر ویروس EBV

همانندسازی ویروس EBV که جزو گاماهرپس ویرینه است مشابه همانندسازی هرپس ویروس ها می باشد. به طوری که در همانندسازی این ویروس بیشترین مطالعه برروی گلیکوپروتئین C‌،که به پروتئوگلیکان های سلولی متصل می شوند صورت گرفته  و همچنین سایر گلیکوپروتئین های ویروسی (H,D,B) در فرایند کمپلکس ادغام پوشش لیپیدی ویروسی با غشای پلاسمائی شرکت می کنند. کپسید ویروسی به یک منفذ برروی هسته منتقل شده، در این موقع DNA خطی رها و وارد هسته سلول می شود جایی که حداکثر وقایع رونویسی،‌همانند سازی DNA ویروسی و حمل شدن اجزاء ویروس درون کپسید رخ می دهد. ویروس باعث توقف سنتز پروتئین، اسید نوکلئیک می شود.

در آغاز عفونت شروع ناگهانی در فعالیت رونویسی از روی ژن های ویروسی اولیه وجود دارد. در حالی که تدریجا بعد از شروع همانند سازی DNA ویروسی به ژن های حد واسط (intermediate) و تاخیری (late) رونویسی می شوند.این که کل فرایند به دقت کنترل شده است. غیرمنتظره نیست. نسخه برداری از –mRNA  های پیشتاز (immediate early)‌به وسیله پروتئین تگیومنت ویروسی تحریک شده و به محض انتقال به سیتوپلاسم به پروتئین های  ، پروتئین های تنظیمی trans – acting هستند که بیان ژن های تاخیری  را کنترل می کنند.

پروتئین های  غالبا آنزیم هایی چون تیمیدین کیناز، DNA پلی مراز و هلیکاز هستند که برای همانندسازی DNA ویروسی مورد نیاز می باشند. S-mRNA های تاخیری بعد از همانندسازی DNA ویروسی به جریان می افتند و پروتئین های ساختمان را کُد می کنند.

DNA ویروسی جدید به وسیله مکانیسم حلقه غلتان (rolling – circley) ساخته شده و قطعات مناسب شکسته شده به صورت نوکلئوکپسیدهایی بسته بندی و به غشاء هسته منتقل می شوند و در آن جا همراه با پروتئین های تگیومنت و پروتئین های پوششی ویروس تکمیل می شوند. جوانه زدن در تمام سطح غشاء هسته ای صورت می گیرد و ویروس های پوشش دار قبل از خروج از سلول در شبکه آندوپلاسمی جمع می شوند.

۲- آنتی ژن های اولیه ، پروتئین های غیر ساختمانی هستند که سنتز آن ها به همانند سازی DNA ویروس بستگی ندارد . بیان شده آنتی ژن های اولیه ، نشان دهنده شروع همانند سازی وتولید ویروس هاست.

۳- آنتی ژن های ویروس یا تاخیری ، اجزاء ساختمانی کپسید ویروس ( آنتی ژن کپسید ویروس ) و پوشش ویروس ( آنتی ژن غشائی ) هستند . آن ها به وفور در سلولهایی که عفونت تولید کنندگی ویروس را دارند ساخته می شوند .

سیستم های تجربی برای آنالیز ژنتیک EBV

بدلیل سایز بزرگی که  ژنوم EBV دارد ، هرپس ویروسها قادرنبودند مسئول ترکیبات تکنولوژی DNA باشند . بنابراین برای سالیان سال جدا کردن همولوگ ها یکی از روش های منتخب برای تغییر دادن ژنوم های هرپس به صورت ژنتیکی بود . از نظر تاریخی روش های مختلف انتقال ژن به صورت گسترده استفاده می شد تا این که موتاسیون ژنوم های ویرال جایگزین شد. در سلول های عفونی هرپس ویروس به تشخیص زودگذر قطعات DNA که حامل قطعات ژنی موتان یافته است می تواند ترکیب جدیدی از انواع ژن های وحشی را به وجود آورد .

این ترکیب از مناطق اطراف این ژن ها قادر است که ویروس های موتان یافته الل های نوع وحشی رابه سمت جلو پیش ببرد .

ترتیب انتخاب مارکر به عنوان مثال یک ژن هادی که توسط الل های موتان یافته تزریق شده به سلول های عفونت یافته هرپس این اجازه را می دهد تا هرپس های تغییر داده را به طور ژنتیکی دهد .

این روش پایه ای ، که معمولاً در سیستم های پریکاریوتی مورد استفاده قرار می گیرد به طور موفقیت آمیز در زیر راسته هرپس  که جزو هرپس های ساده است ، گسترش یافته . کارایی بالای این روش برای

هرپس  ویروس ها به مقدار زیاد نسخه برداری DNA بستگی دارد که در سلول های عفونی اتفاق می افتد . به این ترتیب به طور معمول در اکثر سلول های عفونی تکثیر DNA ویروسی ، باعث تحریک  ترکیبات  DNA  می شود ، که راه را برای موتان نسل ویروس ها ، باز می کند . به دلیل این که ویروس های جهش یافته به صورت متناوب با انواع ویروس های وحشی ترکیب می شوند ، این امکان خالص سازی  ترکیبات پایه ای و ویروسی  برای رسیدن  به این هدف  وجود دارد که ، سلول های یوکاریوتی مناسب توسط ویروس های رقیق شده که شامل ترکیبات ویروس وحشی وموتاسیون آن بود، آلوده شدند که در نتیجه آن فقط تعداد کمی از سلول ها با ویروس های تکی آلوده شدند .

این روش به طور موفقیت آمیزی با EBVجواب داده که  در این مورد کارایی ترکیب EBV خیلی کمتر از  – هرپس جواب داده . به این ترتیب جدا کردن ترکیبات ویروس نوع وحشی از سایر انواع ویروسها خیلی سخت تر بوده زیرا هیچ سلولی از  EBVرا نتوانستند آلوده کنند .

با توجه به تحقیقات انجام شده ، دو روش برای خالص سازی ترکیبات EBV بدست آمده .که یکی از شاخص ترین روش استفاده از صفات ثابت و فناپذیر EBV است که با استفاده از آن می توان ویروس های وحشی EBV را جمع و خالص سازی کرد. در دو گزارش ابتدائی ارائه شده که درمورد جدا کردن ساختمان  EBV است . EBV پروتئین هسته ای ژن شماره ۲ را کد کرده که به ژن رشته ای P3HR1  مصرف شده که این رشته در آزمایشگاه توسط ژن EBNAZ حذف می شود.

[۱]ژنوم EBV در انواع مختلفی از تومورها مشاهده شده که شامل بیماری Hodgkins ، سرطان ها ، لیمفوماس ها که شامل سلول t لیمفوماس وسایر بیماریهای بدخیم دیگر می باشد ، برای اکثر این تومورها شرایط مناسب دیگری هنوز شناخته نشده است .

البته واضح است که نقش HHV-8 در گسترش سارکوما هنوز به طور مشخص روشن نیست ، هر چند که این ویروسها به عنوان فاکتورهای بدخیم درانسانها شناسایی نشدند ویا اینکه آیا یکی از این چندین  راه موجود این عوامل وفاکتورها را به سوی انتقال این بیماری ها سوق می دهد ، یا خیر؟ واین سوالی است که هنوز بدون جواب مانده .

ساختار یک ویروس  EBV مناسب با توانایی این ویروس در آلوده کردن سایر سلولهای B در درون بدن است . بعد از ایجاد عفونت ،ویروس در جایگاه مناسبی به صورت پنهان و نهفته در بدن باقی می ماند . به طور معمول در حین این عفونت پنهان هیچ ویروسی تکثیر پیدا نمی کند اما در یک قسمت مشخص از  سلول های آلوده به EBV  یک برنامه لیتیک نسبت به سلول آلوده مشاهده می شود که همراه با آزاد کردن ویریون های آلوده جهش یافته می باشد .

همان طور که انتظار می رفت اکثر محصولات ژنتیکی در مراحل مختلفی از عفونت های داخلی استفاده می شوند و همچنین شرکت دادن مجزای این محصولات برای تعدیل کردن به کار می رود . به عنوان نتیجه کار ،حتی ژن های ایزوله و یکنواخت شده را می توان به عنوان  راهنما سلول ها مطالعه کرد که  به نوبه خود یک توجه عمیق در آنالیز و تجربه کردن تمام محتوای ژنی آن باید انجام داد.

به طور کلی موتاسیون یک ژن منفرد  در مقایسه با موتاسیون تمام ژنوم یکی از آگاهانه ترین کاری است که انجام شده زیرا این را می توان به طور مستقیم با ویروس نوع وحشی آن مقایسه کرد . همچنین هرپس ویروس ها شامل مقاومت آن ها در بدن میزبان ، نسخه برداری زیاد کروموزویی در سلولهایی که عفونت کردند و ژنوم های بزرگ آنها در مقایسه با سیستم های دیگر مزیتهایی به آن می بخشد. مثل آدنوویروس ها و رتروویروس ها . بنابراین استخراج محتویات EBV ترکیب بیش از KB 140  از DNA  های خارجی نشان می دهد که خود فضای مناسب برای ترکیب توالی های تنظیم کننده را مهیا می کنند.

در این مقاله سیستم های مختلف ژنتیکی که در سالهای گذشته تغییر یافته ، و همچنین تکنولوژی های مورد مطالعه قرار گرفته ، که خود شامل اطلاعاتی درمورد فیزیولوژیکی عفونت های ویروسی و همچنین موتاسیون ژنوم ها می باشد.

ژنوم EBV

دیاگرام نشان دهنده موقعیت نسخه برداری ژن نهفته EBV در قسمت DNA  دو رشته ای است به طوری که منطقه رونویسی به رنگ نارنجی نشان داده شده . قطعات جامد بزرگ ( که  به بنفش نمایش داده شده ) نمایانگر اگزون های کد گذاری شده برای هر یک از Pro  های پنهان است و فلش ها ، جهت نسخه برداری را نمایش می دهند . پروتئین های پنهان شامل ۶ آنتی بادی است .

EBNA 1,2,3,A,3B,3C,EBNA-LP

و سه عضو پروتئین پنهان دیگر شامل LMP,2A,2B که اینها از اگزون های تکراری که به وفور یافت می شوند که این  LMP2B,LMP2A  شامل ترکیب اگزون های ترکیبی هستند که در هر یک از طرفین منطقه TR یا ترمینال یافت می شوند که این منطقه خود در طی تشکیل سیکل DNA  خطی ایجاد شده . و اما فلش های نارنجی در قسمت بالا نشان دهنده RNA  های EBER هستند که این RNA ها نسخه برداری شده و غیر زنجیره ای هستند . که این نسخه برداری خود علامت وجود یگ عفونت EBV  پنهان است . فلش های طولانی که در خارج و با رنگ قرمز نشان داده شده ، نمایانگر نسخه برداری EBV در طی نوعی از نهفتگی III است که در این دوره تمام EBNAS ها از  CP یا  WP پیش برنده نسخه برداری شدند.

EBNA های متفاوت ومختلف هر کدام به طور جداگانه توسط MRNA های جداگانه کد گذاری شدند.

فلش های داخلی که کوچکتر هم هست وبا آبی نمایش داده  شده نشان دهنده نسخه برداری از پیش برنده QP در حین   LATE Iو LATE II است . نسخه برداری از منطقه BAM A  را می توان در حین ابتلا به عفونت مشاهده کرد  اما در این محدوده هیچ نشانه ای از پروتئین  ها نمی توان یافت . در این جا موقعیتهای BARF 0 و BARF 1 را در محدوده کد گذاری شده می توان مشاهده کرد.

   شکل یا دیاگرام b موقعیت و جایگاه باز شدن پروتئین نهفته EBV را در

 II BAM نشان می دهد ، جائی که نقشه ژنومی Bq5.8EBV را نمایش می دهد . قطعات HI Bam را به نام قطعات A نامگذاری کردند که بزرگترین قطعه می باشد.

بایستی در نظر داشت که پروتئین های LMP2 از  mRNA هایی که در منطقه TR  قطعه قطعه شده اند ، بوجود می آید .

فصل ۳

بیماری زائی و آسیب شناسی:


[۱] PAUL G. MURRAY AND LAWRENCE S.XOUNG

85,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.