مقاله تجربیات دبیر درس تربیت بدنی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله تجربیات دبیر درس تربیت بدنی

تعداد صفحات :۳۲

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در این تحقیق به صورت خلاصه و کوتاه به اهمیت جایگاه درس تربیت بدنی و تجربیات یک دبیر در این درس بیان شده است.

«یادگیری» فقط محصول دانش و اطلاعات آموزگار یا تدوین و تنظیم متون و منابع و نیز فضا و امکانات آموزشی مناسب و کافی نیست.

«مدیریت ‌کلاس» در کنار عوامل بالا سهم بسزایی در یادگیری دانش‌آموزان و فراگیران ایفا می‌کند که معمولاً در نظام آموزشی ما از آن غفلت می‌شود یا بسیار ساده از کنار آن می‌گذرند.

واژه های کلیدی: درس تربیت بدنی، مدیریت کلاس، امتحان مهارت، ایجاد انگیزه،

فهرست مطالب

چکیده۴
مقدمه۵
تجربیات یک معلم تربیت بدنی          ۶
اهداف برنامه تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه         ۷
تاثیر تمرینات ورزشی        ۹

یادگیری، محصول مدیریت کلاس        ۱۰

چند تجربه دوران تدریس      ۱۷
ایجاد انگیزه در دانش آموزان     ۲۷
منابع      ۳۲

منابع:

۱- تربیت بدنی و بازپروری برای رشد و سازگاری معلولین؛ اف فیت ،هالیس؛ ترجمه منشی طوسی، تقی؛ انتشارات آستان قدس رضوی؛ ۱۳۷۵

۲- تربیت بدنی کودکان عقب مانده ذهنی؛ آیچستد کارل، ولاوی، باری؛ پژوهشکده کودکان استثنایی تهران؛ ۱۳۷۸

مقدمه:

با سلام و درود به ارواح پاک شهدا و شادی روح مطهر حضرت امام خمینی و استاد گران قدر شهید مرتضی مطهری چه دوست داشتنی و عزیز آنان که برای آرامش دیگران از خویش می گذرند. چه خوب و صبورند مردان و زنانی که از خواب شیرین شبانگاه چشم می پوشند تا مردم خوابی آرام داشته باشند. چه عزیز و محبوبند دست هایی که مهربانی می شناسند و گرمای محبت به قلب ها  می دهند و امید به آینده را روشن نگاه می دارند و چه بسیار مردان و زنان گمنامی که عاشقانه و دلسوزانه تلاش می کنند و صادقانه و پر شور برای آبادانی و پیشرفت این کشور می کوشند. اینک می توان پرسید که در مقابل این همه گذشت و ایثار و فداکاری چه باید کرد؟ آیا آماده اید که در آینده ما نیز همچون این مردان و زنان، گام هایی در راه سعادت و شادکامی و بهبود زندگی دیگران برداریم.

 تجربیات یک معلم تربیت بدنی

ما بعنوان مربیان تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه بر تکنیکهای فردی که در طول کار با دانش آموزان خود بعنوان تجربه های باارزش به آنان دست پیدا کرده ایم ، باور داریم برخی صفات عمومی برایمان متصور است اگر آنهارا سر لوحه کار خود قرار دهیم ، در زندگی حرفه ای خود موفق خواهیم بو د. در نوشتار زیر به برخی از این تکنیکها ا شاره خواهیم کرد.

۱- مهمترین ویژگی معلم تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه، رسیدن به مرحله بالای بلوغ عاطفی است. بدین صورت که او باید بتواند با مشکلات و شرایط شغلی خود بدون نیاز به درگیری عاطفی سازش داشته و بر دانش آموزان خود تاثیر گذاشته و آنها را در رسیدن به سازگاری کمک کند.

۲-برد باری و شوخ طبعی از خصوصیات بارز معلم موفق است. کسانی که با معلولین سروکار دارند باید از هریک از این دو خصوصیت سهم قابل ملاحظه ای داشته باشند، زیرا پیشرفت این گونه اطفال غالبا خیلی به کندی صورت می گیرد. در عین حال زمانی که نتایج ساعت ها کار نمایان می شود، برای معلم و دانش آموز رضایت بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

۳-خلاقیت یکی دیگر از صفات مهم مربی تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه است؛ ابداع شیوه های جدید و ایده برای ساخت ابزارهای کار آمد تر تغیر شکل و تطبیق ابزار موجود نمونه خلاقیت می باشد.

۴-اطلاعات تخصصی ( داشتن اطلاعات در زمینه موضوعات درس تربیت بدنی، درک کامل از طبیعت بدن انسان و واکنش بدن درمقابل تمرینها ، مهارت در بازیهای تفریحی و روانشناسی یادگیری، مشکلات و ناتوانیهای ناشی از معلولیتهای مختلف ) از جمله ضرورت دانسته های یک معلم تربیت بدنی این دانش آموزان می باشد.

 اهداف برنامه تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه

هدف برنامه های تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه این است که از طریق فعالیتهای انتخابی در برنامه های طراحی شده به دانش آموز کمک کند تا به حداکثر رشد در موارد زیر دست یابند:

► آمادگی بدنی

► مهارتها در اعمال حرکتی پایه

► انواع مهارتهای ورزشی برای شرکت در تمرین و ورزش ها به منظور پر کردن اوقات فراغت

► گرایش برای بهبود مداوم وضعیت بدن

► آگاهی دانش آموز از ماهیت معلولیت و محدودیت هایش همزمان با آن تاکید بر پرورش استعدادها و توانایی های دیگرش

► احساس ارزش و بها به دانش آموز به عنوان یک فرد بدون در نظر گرفتن معلولیت او

آگاهی بدنی برای هر دانش آموز معلول به اندازه هر کودک سالم ضروری و حائز اهمیت است. هر چند امکان دارد سطح آمادگی میسر برای کودک معلول بسیار پایین تر از دانش آموز عادی باشد، اما می توان کارایی بدنی را با فعالیت های منظم درحد تحمل دانش آموز بالا برد. قدرت، تحمل، انعطاف پذیری و برگشتن به حالت عادی پس از تمرین، همه عواملی هستند که در آمادگی بدنی نقش مهمی دارند. نتیجه یک برنامه خوب تنظیم شده تربیت بدنی، رشد صحیح این عوامل و در نتیجه پرورش بدنی مستعد و کارآمد خواهد بود.

30,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق طرح درس سالانه تربیت بدنی در مدارس
  • مقاله تربیت بدنی و روانشناسی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.