مقاله تکنولوژی اطلاعات

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله تکنولوژی اطلاعات

تعداد صفحات :۳۱

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در این مقاله به تکنولوژی اطلاعات، عصر کامپیوتر، انسان در برابر کامپیوتر، اینترنت، بازی های کامپیوتری و ‘I Love You’ و ویروس های دیگر و … می پردازد.

 تاریخچه PC کامپیوتر خانگی

در سال ۱۹۵۷، IBM کامپیوتری به نام ۶۱۰ Auto-point ساخت. آنها می گفتند که آن کامپیوتر اولین کامپیوتر شخصی است. اما آن، کامپیوتری شبیه به کامپیوترهای خانگی که امروزه میلیون ها نفر از مردم در خانه هایشان دارند، نبود. آن کامپیوتر بزرگ و گران قیمت بود (۵۵ هزار دلار). آن کامپیوتر، کامپیوتر شخصی نامیده شده بود. زیرا کار با آن فقط به یک نفر احتیاج داشت. اولین کامپیوتر خانگی حقیقی تا ۱۵ سال بعد از آن ساخته نشد.

اولین کامپیوترها مانند Colossus تراشه های کامپیوتری نداشتند تا آنها از لوله های شیشه‌ای استفاده می کردند که این دلیل بزرگ بودن آنهاست.

اما در سال ۱۹۶۰ کارشناسان فنی (تکنیسین ها) روشی برای ساخت تراشه ها همراه با هزاران ترانزیستور خیلی کوچک روی آنها، یافتند. در سال ۱۹۷۱، Intel تراشه های کامپیوتری به نام۴۰۰۴ ساخت که ۲۲۵۰ ترانزیستور داشت. سه سال بعد آنها ۸۰۸۰، تراشه ای بهتر و سریع‌‌تر با ۵۰۰۰ ترانزیستور ساختند. مخترعی آمریکایی به نام Ed Roberts برای ساخت یکی از اولین کامپیوترهای شخصی از تراشه ۸۰۸۰ Intel استفاده کرد. او کامپیوترش را Altair 8800 نامید. (این اسم از فیلم for biden planet گرفته شده است). هنگامی که شما یک Altair 8800 می خریدید، جعبه ای از اجزاء داشتید که با کنار هم گذاشتن آنها در خانه کامپیوتر شخصی را می ساختید. قیمت آن کمتر از ۴۰۰ دلار بود و Ed Roberts دو هزار عدد از آن را در اولین سال فروخت. کامپیوتر شخصی در مسیر خودش قرار گرفته بود.

در سال ۱۹۷۶ Steve Jabs, Steve wozniak شرکت کامپیوتر Apple را راه اندازی کردند. در سال ۱۹۷۷ دومین کمپیوتر انها Apple2 پدیدار شد.

آن کامپیوتر مورد پسند مردم بود و شرکت در آن سال ۰۰۰/۱۰۰ دلار به دست آورد. در سال بعد شرکت۷ میلیون دلار درآمد داشت.

حتی IBM هم می دانست که کامپیوترهای شخصی آمده بودند که بمانند. آنها اولین کامپیوتر شخصی را در سال ۱۹۸۱ ساختند.

واژه های کلیدی: عصر کامپیوتر، اینترنت، بازی های کامپیوتری، ویروس

 فهرست مطالب

۱- عصر کامپیوتر   ۱
۲- در آغاز   ۲
۳- اولین کامپیوترها   ۴
۴- Alan Turing   ۶
۵- تاریخچه PC کامپیوتر خانگی   ۸
۶- Microsoft & Bill Gates   ۱۰
۷- انسان در برابر کامپیوتر   ۱۳
۸- اینترنت   ۱۶
۹- دریافت پیام   ۲۰
۱۰- بازی های کامپیوتری   ۲۲
۱۱- ‘I Love You’ و ویروس های دیگر   ۲۴
۱۲- آینده   ۲۶

۱- عصر کامپیوتر

– آغاز قرن نوزدهم، ماشین ها دنیا را تغییر دادند. به ناگاه مردم توانستند آسان تر مسافرت کنند و سریع تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مشاغل نیز تغییر یافتند و بسیاری از مردم شغل هایی در کارخانه ها به دست آوردند. این موضوع، شروعی برای عصر صنعت بود.

نیمه دوم قرن بیستم شاهد آغاز عصر کامپیوتر بودیم. در ابتدا استفاده از کامپیوترها بسیار دشوار بود و تنها تعداد اندکی از مردم آنها را درک می کردند. اما به زودی کامپیوترها در دفاتر کاری و سپس خانه ها پدیدار شدند. امروزه آنها همه جا هستند. تعدادی از مردم هنوز می گویند که آنها هرگز از یک کامپیوتر استفاده نکرده اند اما آنها احتمالاً هر روز از کامپیوترها استفاده می کنند در حالی که متوجه استفاده از آنها نمی شوند. این عدم تشخیص به این دلیل است که کامپیوترها در خیلی از وسایل عادی مثل ماشین، تلوزیون، دستگاه پخش سی دی، ماشین لباسشویی و… وجود دارند.

اولین کامپیوترها که در سال ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ ساخته شدند، بسیار بزرگ بودند. در واقع آنها به بزرگی یک اتاق بودند.

در سال ۱۹۴۹ مجله «مکانیک عمومی» (Popular Mechanics) اقدام به یک پیشگویی کرده و روزی اعلام کردند که کامپیوترها کوچک خواهند شد و وزن آنها به کمتر از ۵/۱ تن خواهد رسید. امروزه تراشه های کامپیوتری به کوچکی حرفO هستند. با گذشت بیش از ۵۰ یا ۶۰ سال کامپیوترها بیشتر از آنچه که مردم تصور می کردند امکان تغییر دارد، تغییر کرده اند.

۲- در آغاز

در طی هزاران سال بشر به حساب کردن احتیاج داشته است. خانواده ها نیاز داشتند که بدانند چه تعداد حیوان، چقدر غذا و چقدر زمین دارند. این اطلاعات آن هنگام که مردم قصد خرید و فروش داشتند و به علاوه آن هنگام که می مردند و یا ازدواج می کردند بسیار مهم بود. راه های مختلف زیادی برای حساب کردن و نوشتن اعداد وجود داشتند. سومری ها سه روش مختلف داشتند: آنها از یک روش برای زمین، یک روش برای میوه و سبزیجات و روشی برای حیوانات استفاده می کردند.

آنها قادر به شمردن بودند اما روشی ساده برای انجام محاسبات نداشتند.

در حدود سال های ۱۹۰۰ تا ۱۸۰۰ قبل از میلاد بابلی ها روشی جدید برای حساب کردن اختراع کردند که در آن روش های مکانی استفاده می شد.

این بدین معنا بود که دو چیز مقدار یک عدد را تعیین می کند: ارقام و جایگاه مرتبه آنها. امروزه، هنوز از ارزش مکانی برای محاسبه استفاده می کنیم. ما می توانیم هر عددی را تنها با استفاده از ۱۰ رقم ۰ تا ۹ بنویسیم. برای مثال ۱۳۴ یعنی ۱ صدتایی، ۳ ده تایی و ۴ یکی.

کامپیوترها نیز در هنگام انجام محاسبات از ارزش مکانی استفاده می کنند. اما آنها فقط از رقم ۰ و۱ استفاده می کنند. برای مثال ۱۱۰۱۱ یعنی ۱ شانزده بیت، ۱ هشت بیت، و ۰ چهار بیت، ۱ دو بیت، ۱یک بیت که مساوی ۲۷ می شود. بدون ارزش مکانی محاسبات سریع غیرممکن هستند.

بین سال های ۱۰۰۰و ۵۰۰ قبل از میلاد مسیح، بابلی ها یک چرتکه اختراع کردند. در این چرتکه از سنگ های کوچکی که آنها را به صورت خطی قرار می دادند استفاده می‌شد. هر ردیف از سنگ ها نماینده یک ارزش مکانی متفاوت بود. برای انجام محاسبات آنها سنگ ها را از ردیفی به ردیف دیگر حرکت می دادند بعدها انواع مختلفی از چرتکه ها ساخته شدند.

بعضی از آنها چوبی بودند و در آنها از توپ های رنگی استفاده شده بود (البته این امکان وجود دارد که چرتکه ابتدا در چین اختراع شده باشد اما حقیقتاً کسی نمی داند).

اگرچه می توان از یک چرتکه بسیار سریع استفاده کرد اما آن نمی تواند محاسبات را به طور خودکار انجام دهد. در قرن ۱۷ مردم شروع به ساختن ماشین حساب کردند. در سال ۱۶۴۰ریاضی دانی فرانسوی به نام بلیس پاسکال یک ماشین حساب ساخت. وی از این ماشین حساب برای شمردن پول استفاده می کرد. در طی ۱۰ سال پاسکال بیش از ۵۰ ماشین حساب ساخت.

در سال ۱۶۷۰ یک آلمانی به نام leibnitz کار پاسکال را ادامه داد و ماشین بهتری ساخت. ماشین لیبنیز Step Reckoner نامیده شد. این ماشین می توانست محاسبات دشوارتری نسبت به ماشین حساب محاسباتی پاسکال انجام دهد. به طور قابل توجهی ماشین لیبنیز برای انجام محاسبات درست همانند کامپیوترهای مدرن فقط از دو رقم ۰ و۱ استفاده می کرد.

در واقع ماشین حساب هایی مانند Step Reckoner لیبنیز تا ۳۰۰ سال بعد مورد استفاده قرار گرفتند تا اینکه کامپیوترهایی ارزان شروع به پدیدار شدن نمودند.

۳- اولین کامپیوترها

در گذشته کلمه کامپیوتر برای شخص استفاده می شد نه برای یک ماشین. در قرن نوزدهم، معمارها و کارشناسان فنی به منظور انجام کارهایشان نیاز به دانستن پاسخ محاسبات بسیار دشواری را داشتند.

آنها خود برای انجام این محاسبات وقت نداشتند بنابراین کتاب های پاسخ محاسبات را خریدند. افرادی که محاسبات را انجام می دادند و کتاب ها را می نوشتند کامپیوتر نامیده می شدند.

در سال ۱۸۲۰ یک ریاضیدان بریتانیایی به نام چارلز ببیج (Charles Babbage) ماشینی را اختراع کرد که محاسبات بسیار دشوار را به طور خودکار انجام می داد. او ماشینش را ماشین تفاضل نامید.

او شروع به ساخت ماشینش کرد ولی هیچ گاه آن را تمام نکرد زیرا او ایده بهتری داشت. (ببیج هرگز ساخت چیزی را تمام نکرد، او همیشه ایده ای بهتر داشت و کار بر روی چیزی جدید را شروع می کرد).

در حقیقت بیش از ۱۵۰ سال بود تعدادی کارشناس فنی از موزه علوم لندن ماشین تفاضل ببیج را ساختند. امروزه این ماشین هنوز در موزه قرار دارد. وزن این ماشین حدود ۳ تن است و تقریباً ۲ متر طول و ۳ متر عرض دارد و کار می کند.

در وایل سال ۱۹۹۰ این ماشین یک محاسبه انجام داد و پاسخی درست به طول ۳۱ رقم ارائه داد. ببیج ساخت موتور تفاضل را تمام نکرد زیرا او کار بر روی ماشینی به نام ماشین تحلیلی را شروع کرده بود. ماشین تحلیلی می توانست کارهای بیشتری انجام دهد. برای مثال این ماشین یک نوع حافظه داشت. این به این معنا بود که امکان برنامه نویسی برای آن، ایجاد ساختار برای هر جواب و انجام محاسبات دشوارتر وجود داشت.

به همین دلیل ماشین تحلیلی اغلب به عنوان اولین کامپیوتر واقعی پنداشته شده است. هر چند ببیج هرگز ساخت این ماشین را به پایان نرساند.

زنی با نام ادا لاولیس Ada lovelace با ببیج همکاری داشت. او دختر لرد بایرون نویسنده مشهور انگلیسی بود. ادا ریاضی دان برجسته بود و عقاید ببیج را درک می کرد (اکثر مردم عقیده های ببیج را درک نمی کردند).

او دریافته بود که قادر به انجام محاسبات شگفت انگیز با ماشین تحلیل است و برنامه ای نیز برای آن نوشت. اگرچه این ماشین هرگز ساخته نشد با این حال ادا لاولیس هنوز اولین برنامه نویس کامپیوتر در جهان است. در سال ۱۹۷۹ یک زبان برنامه نویسی کامپیوتر ADA نامیده شد.

عقاید ببیج از زمان خودش جلوتر بود.

به تدریج یکصد سال بعد، مخترعین شروع به ساخت ماشین حساب های بهتری کردند. یکی از بهترین مخترعین سال ۱۹۳۰ فردی آلمانی به نام گنراد زوس Konrad zuse بود. درسال ۱۹۳۸او اولین ماشینش، Z1 را در اتاق نشیمن در برلین ساخت.

Z4,Z3 ماشین های بعدی او از بسیاری جهات شبیه کامپیوترهای مدرن بودند. این ماشین ها برای انجام همه محاسبات فقط از دو رقم ۰و۱ استفاده می کردند. Zuse از طریق ایجاد سوراخ هایی در فیلم های قدیمی سینمایی، برنامه هایی برای ماشین هایش نیز نوشت.

زمانی که او فیلم را داخل ماشین ها قرار داد، آنها توانستند برنامه ها را بخوانند و محاسبات بسیار طولانی و مشکلی را انجام دهند.

۴- Alan Turing

الن تورینگ در سال ۱۹۱۲ در لندن متولد شد. او در دانشگاه کمبریج به مطالعه ریاضیات پرداخت. در سال ۱۹۳۷ او گزارشی مبنی بر ماشین تورینگ Turing Machine ارائه داد. این ماشینی بود که می توانست برنامه ها را بخواند و هر تعداد دستورالعمل را دنبال کند. این طرح فقط یک ایده بود و او برنامه ای برای ساخت این ماشین نداشت اما گزارش سال ۱۹۳۷ او در تاریخ رشته کامپیوتر بسیار مهم بود.

در سال ۱۹۳۹، ‏Turing کار برای دولت بریتانیا را شروع کرد. در طول جنگ جهانی دوم (۱۹۴۵-۱۹۳۹) آلمانی ها اغلب پیام هایی را از یک گروه سربازان به گروهی دیگر می‌فرستادند. این پیام ها حاوی اطلاعات و دستورالعمل های مهم و البته محرمانه بود. در ابتدا انگلیسی ها قادر به درک این پیام ها نبودند زیرا آنها به صورت یک رمز محرمانه نوشته شده بودند با این حال آنها توانستند به پیام ها دست پیدا کنند.

Turing کار بر روی یک کامپیوتر را به منظور باز کردن این رمزها شروع کرد. Turing با دیگر ریاضی دانان در محلی محرمانه به نام Bletchly Park همکاری می کرد. آنها می‌دانستند که آلمانی ها برای فرستادن پیام ها به صورت رمز از ماشین هایی به نام Enigma استفاده کرده بودند. برای خواندن و درک این پیام ها شما مجبور بودید که Enigma ماشین دیگری داشته باشید و البته فقط آلمانی ها این ماشین ها را داشتند.

Turing و بقیه افراد در Bletchly ماشینی با نامBambe ساختند.

(تعدادی ریاضیدان لهستانی برای شکستن کد Enigma ماشینی به نام Bambe ساخته بودند. آنها برای ساخت یک ماشین بهتر و جدیدتر با بریتانیایی ها همکاری می کردند).

تا سال ۱۹۴۲ کارگران در پارک Bletchly توانستند همه پیام های آلمانی که رمز Enigma  به کار رفته بود بخوانند و درک کنند.

در سال ۱۹۴۳ آلمانی ها شروع به استفاده از رمز متفاوتی کردند. بریتانیا این رمز را Fish نامید.

شناسایی این رمز بسیار مشکل تر از رمز Enigma بود. ماشین Bombe نتوانست این رمز را بشکند بنابراین کارگران در پارک Bletchly به کامپیوتری جدید احتیاج پیدا کردند.

در عرض یکسال آنها Colossus را ساختند. این کامپیوتر از اولین کامپیوترهای الکترونیک جهان بود که می توانست برنامه ها را بخواند و درک کند. Colossus نامش را به خاطر اندازه اش به دست آورد. چون به بزرگی یک اتاق بود. Colossus قادر به شناسایی رمزهای مشکل بود زیرا می توانست هزاران محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد. بدون وجود Colossus برای درک یک پیام نوشته شده با رمز Fish، سه نفر و شش هفته وقت لازم بود ولی با استفاده از Colossus بریتانیایی ها فقط ۲ ساعت وقت برای درک آن رمز لازم داشتند و یک کامپیوتر مدرن شخصی (PC) سال ۲۰۰۰ نمی تواند سریع تر از Colossus عمل کند.

۵- تاریخچه PC کامپیوتر خانگی

30,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.