مقاله ریموت کنترل جرثقیل چهار کاناله

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله ریموت کنترل جرثقیل چهار کاناله

تعداد صفحات :۷۹

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در صنایع، یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش محصول، کاهش هزینه تولید و بالا بردن راندمان و بهره وری، بهبود و توسعه روش های جابجایی و انتقال مواد در کارگاه ها و کارخانه ها می باشد. در میان سیستمهای جابجایی و انتقال مواد، جرثقیل ها نقشی اساسی و استراتژیک را بازی می کنند.
انتخاب یک جرثقیل متناسب با شرایط کاری، علاوه بر اینکه باعث تسریع امور، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها می شود می تواند ایمنی در کارگاه را نیز تامین کند. از سوی دیگر، خرید جرثقیلی که کارایی آن بیش از نیاز کارگاه صنعتی باشد موجب اتلاف سرمایه خواهد بود. همین امر به روشنی بیان می دارد مشاوره، طراحی و ساخت جرثقیل متناسب با کار از چه اهمیتی برخوردار است.
در این تحقیق درباره ریموت کنترل جرثقیل چهار کاناله، منطق فازی در سیستم های کنترل، آشنایی با میکرو کنترلر AVR. آشنایی با آی سی فرستنده PT2262 و گیرنده  PT2272، انواع مدارات ریموت کنترل و فیبر مدار چاپی ریموت کنترل و … بحث می شود.
واژه های کلیدی: جرثقیل، ریموت کنترل، فرستنده، گیرنده،

فهرست مطالب

مقدمه۱
ساخت جرثقیل۲
ریموت کنترل۵
منطق فازی در سیستم های کنترل۸
آموزش لحیم کاری۹
آشنایی با المان های الکتیریکی۱۴
کلید۱۵
LED20
رله۲۴
مقاومت۳۱
خازن۳۸
ترانزیستور۴۶
آشنایی با میکرو کنترلر AVR52
آشنایی با آی سی فرستنده PT2262 و گیرنده  PT2272 57
فرستنده و گیرنده چهار کاناله۵۹
RFID66
انواع مدارات ریموت کنترل۷۰
فیبر مدار چاپی ریموت کنترل۷۳
نمایه برد ریموت کنترل جرثقیل۷۴

تاریخچه

تلاش اولیه بشر برای درک زمان و تعیین موقعیت خود در شبانه روز از اولین گامها در طراحی سیستمهای کنترل است که به ساخت ساعتهای آبی منجر گردید. اولین ساعتهای آبی توسط یونانیها و مصریان در حدود ۲۷۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد و تا قرن هفدهم میلادی نیز کاربرد داشت. در همان دوران سیستمهای کنترل سطح روغن چراغها نیز طراحی شد. با وقوع انقلاب صنعتی در اروپا کوره‌ها، بویلرها، موتورهای بخار پیشرفته و رگولاتورهای شناور طراحی شد که امکان کنترل آنها توسط سیستمهای ساده امکان پذیر نبود لذا سیستمهای کنترل پیشرفته تری پس از انقلاب صنعتی طراحی شدند. کنترل آسیاب‌های بادی که برای اولین بار توسط ایرانیان در قرن هفتم میلادی ساخته شدند گام مهمی در پیاده سازی کنترل خودکار به حساب می‌آید. این آسیاب‌ها در سال ۱۲۰۰ میلادی وارد اروپا شدند و تا سال ۱۶۰۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفتند. در این آسیاب‌ها دو نوع سیستم کنترل وجود داشت؛ یکی کنترل جهت قرارگیری آسیاب به طوری که بتواند از حداکثر نیروی باد استفاده کند و دیگری کنترل میزان گندم وارده به درون آسیاب. هر دوی این سیستم‌ها به صورت کاملا خودکار عمل کرده و نیاز به حضور هیچ کارگری نبود

ساخت جرثقیل

در صنایع، یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش محصول، کاهش هزینه تولید و بالا بردن راندمان و بهره وری، بهبود و توسعه روش های جابجایی و انتقال مواد در کارگاه ها و کارخانه ها می باشد. در میان سیستمهای جابجایی و انتقال مواد، جرثقیل ها نقشی اساسی و استراتژیک را بازی می کنند.

انتخاب یک جرثقیل متناسب با شرایط کاری، علاوه بر اینکه باعث تسریع امور، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها می شود می تواند ایمنی در کارگاه را نیز تامین کند. از سوی دیگر، خرید جرثقیلی که کارایی آن بیش از نیاز کارگاه صنعتی باشد موجب اتلاف سرمایه خواهد بود. همین امر به روشنی بیان می دارد مشاوره، طراحی و ساخت جرثقیل متناسب با کار از چه اهمیتی برخوردار است.

هنگام طراحی جرثقیل، نکات زیر باید مدنظر قرار گیرند:

۱-     نوع جرثقیل و طرز عملکرد آن (جرثقیل سقفی، دروازه ای، بازویی و …)

۲-     تعداد و دفعات بارگیری

۳-     حداکثر وزن جابجا شده

۴-     شرایط کاری و پیش بینی مدت زمان عمر جرثقیل

۵-     حالت های اعمال بار، ابعاد کالای قابل جابجایی

۶-      شرایط محیطی و شرایط ویژه (دهانه جرثقیل، ارتفاع بالابری، طول مسیر و …)

جرثقیل های سقفی

این جرثقیل ها در داخل سالن و زیر سقف کارگاه های صنعتی نصب شده است و در طول و عرض و ارتفاع سالن، جابجایی بار را انجام می دهد. این جرثقیل ها در انواع تک پل (با دهانه و ظرفیت محدود) و دوپل (با دهانه کمتر از ۵۰ متر و ظرفیت نامحدود) ساخته می شود. حرکت این جرثقیل ها در طول کارگاه توسط جعبه چرخ ها بر روی تیرهای دو طرف سالن انجام می پذیرد. نوع سقفی آویز این جرثقیل ها معمولا به صورت تک پل ساخته شده و حرکت طولی جرثقیل توسط جعبه چرخ های آویز به تیرهای زیر سقف دو طرف کارگاه انجام می پذیرد.

جرثقیل سقفی معمولا از سه بخش مهم تشکیل شده :

–           بالابر، جهت فراهم کردن حرکت بالا/ پایین برای بلند کردن اقلام

–          جهت فراهم کردن حرکت چپ/ راست برای trolley، بالابر و بار

–           پل، جهت فراهم کردن حرکت عقب/ جلو برای trolley، بالابر و بار

جرثقیل های سقفی در دو نوع تک پل و دو پل ارائه می شوند.

ریموت کنترل

ریوت کنترل های ARC دارای بالاترین استانداردهای بین المللی از جمله IC 2- بالا بردن سرعت عمل کاربر به دلیل عدم محدودیت شعاع حرکتی.
۳- حذف توقف در کار به دلیل خرابی سیم آویز و صفحه کلید.
۴- کاهش خستگی کاربر جرثقیل و افزایش دقت عمل او به دلیل حذف وزن سنگین کابل آویز.
• صرفه جویی های مالی:
۱- کاهش هزینه های تعمیر و تعویض کابل آویز و صفحه کلید.
۲- جلوگیری از توقف کار به دلیل امکان داشتن هم زمان هر دو سیستم کابل آویز و ریموت کنترل.

برخی مشخصات دستگاههای کنترل از راه دور جرثقیل ARC به شرح زیر می باشند:
• درجه حفاظت IP 65
• دارا بودن کدهای اختصاصی و کدهمینگ.
• دارا بودن کابل شماره گذاری شده و نصب آسان.
• دارا بودن I-CHIP برای انتقال داده ها.
• دارای بُرد عملکرد ۱۰۰ متر.
• عملکرد در دمای C°۲۵- تا C°۷۵+
• قابلیت کار با ولتاژهای ۱۱۰-۴۶۰V
• زمان پاسخ دهی ۴۰ میلی ثانیه

منطق فازی در سیستمهای کنترل جرثقیل در جهت ایمنی ترمینالهای کانتینری

معمولا در مواقع برخورد با یک فرایند فیزیکی پیچیده ء یک مهندس کنترل از یک روال طراحی سیستماتیک پیروی می کند. بعنوان یک مثال ساده از مساله کنترلءمی توان کنترل سرعت یک اتومبیل را مطرح کرد بطوریکه آنرا قادر می سازد سرعت وسیله نقلیه را در یک سرعت دلخواه تنظیم کند. حال جرثقیلی را در یک لنگرگاه در نظر بگیرید که محموله بار را از طریق کانتینری که به وسیله کابلی قابل انعطاف به سر جرثقیل متصل است به داخل کشتی بار می کند.وضعیت بگونه ایست که هنگام بلند کردن و انتقال بار ، این کانتینر در هوا تاب می خورد و نوسان می کند. برای طراحی سیستم کنترل جرثقیل یک معادله دیفرانسیل درجه پنجم نوشتند تا بتوانند عملکرد سیستم را مدل کنند ولی موفق نشدند زیرا: _ رفتار موتور جرثقیل غیر خطی بود . _ نیروی اصطکاک با حرکت سر جرثقیل در انتقال کانتینر به سمت کشتی مخالفت میکند در نتیجه جهت پیاده سازی کنترلری که بتواند این انتقال را تحت کنترل در آورد به سیستم کنترل منطق فازی ۱ روی آوردند تا بتوانند با یک استراتژی کنترل زبانی ، تجربیات یک اپراتور انسانی را در کنترل جرثقیل حین انتقال بار طراحی نمایند.بعبارت دیگر از اطلاعات و تجربیات شخص در نوشتن قواعد استفاده می کنند ، اما پیش از آن باید پارامترهای ورودی و خروجی سیستم کنترل ما معین باشد.لذا ما دو پارامتر را بعنوان ورودی سیستم ( که یکی فاصله سر جرثقیل تا مقصد را می سنجد و دیگری زاویه ای که کانتینر آویزان شده با سر حمل بار جرثقیل ایجاد می کند) و توان اعمال شده برای انتقال کانتینر را بعنوان خروجی آن در نظر می گیریم و برای توصیف آن از پنج عبارت زبانی “متوسط ، کم و زیاد ” که جهت دار می باشد یعنی مثبت (نیروی مثبت) و منفی(نیروی منفی) استفاده می کنیم و در نهایت با طراحی بخشهای مختلف کنترل جرثقیل ، کار را به اتمام می رسانیم.

لحیم کاری : 

لحیم کاری مهمترین عملی است که هر فرد باید در الکترونیک به آن مسلط بوده و تنها این کار است که قطعات الکترونیکی روی یک فیبر را معنی دار کرده و به هم مرتبط میسازد .

همانطور که میدانید لحیم کاری عملی است که با استفاده ابزاری به نام هویه صورت میگیرد  ولی وسایل و مواد دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد که ما اینها را در زیر به طور اجمالی اشاره کردیم .

ابزار لحیم کاری

   هویه:هویه مهمترین وسیله لحیمکاری میباشد که معمولا به دو صورت قلمی و تفنگی در بازار موجود میباشد . هویه های تفنگی یا تپانچه ای گران و سنگین بوده و برای شما توصیه نمیشود و شما باید از نوع هویه های قلمی استفاده کنید . هویه ها از نظر استفاده از نیروی برق (توان الکتریکی ) به دو نوع وات بالا و وات پایین تقسیم میشود که از نوع وات بالا آن در الکترونیک صنعتی استفاده شده و از وات پایین آن در لحیم کاری استفاده میشود .برای کار شما باید هویه های ۳۰ و یا ۴۰ وات انتخاب شود و نباید بیشتر از اینها باشد . زیرا اگر وات آن بالا باشد موجب سوختن قطعات حساس میشود . همچنین نوک هویه در هنگام خریداری باید مورد توجه قرار گیرد که از نوع فلز برنج بوده و نسوز باشد . هویه گرمای کافی برای لحیم کردن را فراهم می آورد.

سیم لحیم :سیم لحیم آلیاژی از دو فلز سرب و قلع میباشد وبه شکل یک سیم مفتولی و با قطرهای مختلف در بازار موجود میباشد . سیم لحیم از نظرقطر یا ضخامت آن میتواند نازک و یا ضخیم باشد که نوع ضخیم آن در کارهای صنعتی وورقکاری استفاده شده و از نوع نازک آن در الکترونیک استفاده شده که معمولا یک تا ۵/۱ میلی متر قطر دارد . در داخل سیم لحیم مغزی از روغن لحیم وجود دارد که باعثبهتر شدن لحیم کاری میشود . سیم لحیم هر چه قلع بیشتری داشته باشد جنس آن مرغوبتراست و درصد قلع معمولا در حدود ۶۰ درصد میباشد . هویه با گرم کردن سیم لحیم و ذوبکردن آن بر روی فیبر اتصال بین خطوط کیت را برقرار میسازد .

    روغن لحیم :روغن لحیم امروزه استفاده کمتری در کارهای ما دارد ولی به هر حال در پاک کردن چربیها و کثیفی های روی فیبر مسی مورد استفاده قرار میگیرد . روغن لحیم نوعی گریس است که میتواند اثرات اکسیدی روی نوک هویه و فیبر را از بین ببرد . ولی معمولا بخار حاصل از برخورد نوک هویه به آن سمی میباشد .

   پایه هویه :برای جلوگیری از خطرات سوزاندن سیم ، فرش ، دست و … توسط هویه معمولا از وسیله ای به نام پایه هویه استفاده میشود . این وسیله دارای سی پیچ مسی برای قرار دادن هویه و معمولا دارای اسفنجی نسوز برای تمیز کردن نوک هویه که باید قبل از استفا ده از اسفنج آن را با آب خیس کرد . در بعضی مواقع به جای اسفنج محلی را برای قرار دادن قطعات روی آن ایجاد کرده اند . البته شما هم میتوانید مثل من آن را با مقداری سیم مفتولی مسی ، مقداری سیمان و یک کاسه پلاستیکی یا جای تن ماهی  بسازید .

   سیم چین :سیم چین جزء ابزارهای مکانیکی میباشد که برای بریدن پایه اضافی قطعات مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد فراوانی دارد . در الکترونیک از سیم چین های مینیاتوری و کوچک استفاده میشود . که شما میتوانید مثل من از یک ناخن گیر کهنه استفاده کنید .

   میز لحیم کاری : در بازار  میزهای فلزی کوچکی وجود دارد که دارای یک گیره است و با فیکس کردن (محکم کردن ) فیبر روی آن میز میتوانید به راحتی و بدون دردسر لحیم کاری کنید . شما دوباره میتوانید مثل من این میز را با چند قطعه چوب و یک گیره بسازید و برای تهیه گیره میتوانید از  دو قطعه جوب صاف نازک و یک پیچ نوک تیز (پیچ خودکار) استفاده کنید .

    وسایل دیگر :شما میتوانید در هنگام کار از وسایل دیگری مانند سمباده برای تمیز کردن فیبر و پیچ گوشتی برای خم کردن پایه قطعات استفاده کنید .ویا ابزار دم پهن برای صاف کردن پایه قطعات.

آموزش لحیم کاری :

–         ابتدا هویه را گرم میکنیم و بر روی پایه هویه یا جای مطمئنی قرار میدهیم و قبل از این کار با سمباده زایعات نوک هویه را پاک میکنیم .

–         فیبر الکترونیکی را هم با سمباده و یا شستن با مایع ظرفشویی و خشک کردن آن پاک کرده و روی میز لحیم کاری و یا در جای مناسبی محکم میکینیم

–         هر گروه از قطعه ها را در یک جا جمع میکنیم و به ترتیب هر گروه را لحیم میکنیم . توجه داشته باشید که قبل لحیم کردن هر قطعه را طبق نقشه در جای مناسب آن قرار دهیم.باید هر قطعه را به طور کامل لحیم کرد تا سراغ قطعه  دیگر برویم.

–         یک قطعه را برداشته و پایه های آنرا با دست یا دم پهن صاف میکنیم . و بعد پایه های آنرا به طور صحیح در سوراخ ها قرار میدهیم وپایه آن را در پشت فیبر با یک سیم چین یا ناخن گیر می بریم به طوری که مقداری خیلی کوتاهی از آن حدود ۱ یا ۲ میلی متر باقی بماند و بعد همان پایه ها را بااستفاده از دست یا وسیله ای مانند پیچ گوشتی خم میکنیم و باید توجه داشت که قطعه بر روی فیبر به طور محکم قرار داشته باشد .

–         بعدهویه را در محل پایه قرار داده و سیم لحیم را به نوک آن می رسانیم . توجه داشته باشیم که نباید سیم لحیم را زیاد مصرف کنیم و هر چه آن را کمتر و ظریف تر بکار ببریم ،لحیم کاری ما بهتر خواهد بود . و نکته ی مهم دیگر این است که نباید در این عمل هویه را به مدت طولانی در محل پایه ها قرار داد و این کار باید بین ۲ تا ۶ ثانیه باشد و باید در مورد قطعات حساسی مثل آی سی ،ترانزیستور ،دیود و …این زمان را کمتر کرد .

–         بعد از ذوب کردن سیم لحیم در محل پایه باید با هویه سیم لحیم را در تمام قسمت آن پایه به طور کامل پخش کرد و این مرحله را باید در حین همان ۲ تا ۶ ثانیه انجام داد .

–         بعد کمی صبر میکنیم که سیم لحیم ذوب شده در محل به طور کامل سفت شود .

–         تمام قطعات و پایه ها را به همین صورت لحیم میکنیم

–         فقط باید توجه کنیم که گرمای زیاد به قطعات نداده و در قرار دادن صحیح آنها بر روی فیبر دقت کرده و قطعه ها را روی کیت فیکس کنیم .

–         بعد از لحیم کاری با یک سنباده نرم میتوانیم کاملا اکسیدها و چربیها را از روی آن پاک کنیم .

–         بعد از پایان کار نوک هویه را با ذوب کردن مقدار کمی روغن لحیم تمیز کرده و پس از خنک شدن آن با یک سنباده اکسیدها را از نوک آن پاک میکنیم . در هنگام لحیم کاری هویه نباید زیاد از حد در برق باشد و باید هر ۴۰ دقیقه یا نیم ساعت  به آن استراحت داد.

–         در بین لحیم کاری از روغن لحیم استفاده نکنید زیرا باعث نچسبیدن قلع بر نوک هویه میشود و کار شما را مختل میکند.

ابزارها و وسایل الکترونیکی:

باطری: انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. در مدارهای کم مصرف ، به عنوان منبع تغذیه مورد استفاده قرار می گیرد. در یک دسته بندی ساده به دو نوع باطری های قابل شارژ و باطری های غیر قابل شارژ تقسیم می شوند.
منبع تغذیه: ولتاژ برق شهر را به ولتاژ مستقیم و مورد نیاز تبدیل می کند. در انواع مختلف بوده و ولتاژی متغییر از صفر تا سی ولت را تولید می کند. برای استفاده از آن باید به نکات زیر توجه کرد.

ابتدا دستگاه را روشن نموده و با چرخاندن دو عدد ولومی که وظیفه تنظیم ولتاژ را بر عهده دارند، ولتاژ دلخواه خود را تنظیم کنید. ولتاژ در نمایشگری که در کنار آن حرف V نوشته شده است، برحسب ولت نمایش داده می شود. ولوم سوم برای تنظیم جریان خروجی منبع تغذیه است، آن را کمی بچرخانید. وقتی از دستگاه انرژی دریافت شود، میزان جریان دریافتی بر روی نمایشگر جریان ( A ) نمایش داده می شود. سیم قرمز رنگ سیم مثبت بوده و در محل فیش+  قرار می گیرد و سیم سیاه رنگ در محل فیش منفی قرار می گیرد. این دو سیم را به مدار خود وصل کنید. هرگز نباید دو سر سیم ها به یکدیگر وصل شوند زیرا اتصال کوتاه رخ داده و موجب سوختن دستگاه می شود. از خروجی های ۵+ و ۱۲+ ولت نیز برای دریافت ولتاژ ثابت استفاده می شود که سیم منفی در فیش GND  قرار می گیرد. بعد از اتمام کار با دستگاه حتما آنرا خاموش کنید.

هویه: یک المنت حرارتی است که بر اثر عبور جریان، حرارت زیادی تولید می کند. با آن قلع ( سیم لحیم ) را ذوب کرده و المان های الکترونیکی را به یکدیگر متصل می کنیم.
سیم لحیم: برای ایجاد اتصال بین قطعات مختلف الکترونیکی، سیم لحیم را به وسیله هویه مذاب کرده و روی محل مورد نظر قرار می دهیم.
قلع کش: برای باز کردن اتصالات ناخواسته که با سیم لحیم ایجاد شده است، از این وسیله استفاده می شود.
مولتی متر
برد بورد ، استریپ بورد و بورد مدار چاپی
سیم چین ، سیم لخت کن ، انبردست ، پیچ گوشتی و ……

کلید (مدار)

کلیدهای الکتریکی. ردیف بالا از چپ: کلید شکننده مدار، کلید جیوه ای، کلید محوردار، کلید فشرده (دیپ سوئیچ) هشت تایی، کلید فشرده (دیپ سوئیچ) تکی، کلید میله‌ای. سطر دوم:از چپ: کلید روی پنل، کلید مینیاتوری، کلید ریلی، کلید فشاری، کلید گهواره‌ای، کلید ریزتراشه‌ای

کلید یا سوئیچ (به انگلیسی: Switch) وسیله‌ای برای قطع و وصل یا تغییر مسیر جریان الکتریسیته در یک مدار است. پر کاربردترین شکل آن، کلید مکانیکی است که اغلب با نیروی دست و تحت فرمان انسان عمل می‌کند. انواع دیگری از کلیدهای مکانیکی وجود دارند که بر اثر حرکت یا تغییر وضعیت بکار می‌افتند. کلیدهای کوچک دربهایبرقی و یا دربهای خودرو از این گونه‌اند. کلیدهای خودکار مانند کلید نوری (دارای حسگر نور) و یا دماپا، انواع دیگری از کلیدها هستند.

ساختار کلید مکانیکی

اساس هر کلید مکانیکی را، دو قطعه رسانا (فلزی) تشکیل می‌دهد که با اتصال آن دو مدار وصل و با جداشدن آنها مدار قطع می‌شود. به این دو قطعه، کنتاکت گفته می‌شود. این قطعات باید در برابر خوردگی مقاوم باشند. چرا که اغلب فلزات به سادگی دچار اکسایش و کاهش شده و این موضوع عملکرد صحیح کلید را متوقف می‌کند. کنتاکت، نه تنها باید رسانا بوده و در برابر خوردگی مقاوم باشند، بلکه باید دارای سختی مناسب برای پیشگیری از سایش و مقاومت مکانیکی کافی باشند

در کلیدها معمولاً علاوه بر کنتاکت‌ها، بخشی وجود دارد که در دسترس کاربر بوده و کنتاکت را به حرکت در می‌آورد. وجود این بخش باعث می‌شود تا کاربر مستقیما با کنتاکت تماس نداشته باشد. این بخش می‌تواند بسته به کاربرد کلید، شکل‌های گوناگون داشته باشد.

اگر توان الکتریکی و یا پتانسیل الکتریکی جریان عبوری از کلید، از حدی بیشتر باشد، در هنگام قطع و وصل جریان، میان دو کنتاکت قوس الکتریکی برقرار می‌شود. این قوس الکتریکی باعث ایجاد حرارت بسیار زیادی در محل اتصال کنتاکت‌ها شده و باعث ذوب جزئی (خال زدن) آنها می‌شود. اثر مخرب ولتاژ بالا در ایجاد قوس الکتریکی، از اثر توان الکتریکی نیز بیشتر است.

یک روش موثر برای مقابله با ایجاد قوس الکتریکی در کلید به هنگام قطع یا وصل مدار، سرعت بخشیدن به عمل قطع و وصل است. به همین منظور در بسیاری از کلیدها، از یک قطعه فنر استفاده می‌شود. وظیفه فنر در کلید آن است که یک پایان سریع برای عمل قطع یا وصل رقم بزند. به این ترتیب، مدت زمانی که فاصله کنتاکت‌ها کم است و قابلیت ایجاد قوس الکتریکی وجود دارد به حداقل می‌رسد. از دیگر روشهای جلوگیری از ایجاد قوس الکتریکی، استفاده از تیغه‌های عایق (سرامیکی) میان کنتاکت‌ها است. این روش باعث می‌شود که قوس الکتریکی مجبور به طی کردن مسافت بیشتری باشد. در کلیدهای ولتاژ بالا کنتاکت‌ها در روغن نگه داری می‌شوند. زیرا روغن برای ایجاد قوس الکتریکی الکترولیت مناسبی به شمار نمی‌رود. به این کلیدها کلید روغنی گفته می‌شود. در شرایط خاصی ممکن است از خلاء نیز برای جلوگیری از ایجاد یون‌ها و قوس الکتریکی استفاده شود.

 چیدمان کنتاکت‌ها

80,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله جرثقیل و انواع آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.