مقاله سیستم های مدیریت محتوی cms-Postnuke

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله سیستم های مدیریت محتوی cms-Postnuke

تعداد صفحات : ۶۰

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

دنیای امروز دنیای اطلاع رسانی است. در صحنه رقابت تنگاتنگی که امروزه بین شرکتها و موسسات وجود دارد، یکی از اصول اولیه برای بقا و پیشرفت اطلاع رسانی صحیح و لحظه به لحظه است. واضح است که اولین وسیله ارتباطی و اطلاعاتی در عصر حاضر شبکه جهانی اینترنت می‌باشد. . با توجه به اهمیت بالایی که پایگاه های اینترنتی در دنیای تجارت دارند،‌معمولا مدیران ارشد شرکتها تمایل دارند خود شخصا بر محتویات آن نظارت داشته باشند این در حالی است که آنان معمولا فاقد دانش فنی در مورد نحوه طراحی و تولید و ایجاد تفکرات در یک سایت اینترنتی هستند. در این موارد سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بهترین راه حل باشد.در این پروژه تحقیقاتی ابتدا با نگاهی گذرا و مختصر سیستم های مدیریت محتوی معرفی شده است سپس بر روی یک نمونه cms به نام postnuke تمرکز کرده و معرفی و تجزیه و تحلیل آن آمده است.

ابتدا سعی شده که مراحل نصب را به صورت گام به گام و بصری ذکر گردد.

همچنین تعدادی از ماژول ها و theme های آن معرفی شده که در بخش مستندات نمونه ای از کدهای برنامه نویسی ماژول هم آورده شده است ضمنا برای آشنایی بیشتر نکاتی راجع به توسعه ماژول و نحوه ماژول نویسی هم آمده است.

واژه های کلیدی: سیستم های مدیریت محتوی، Postnuke، ماژول

فهرست مطالب

خلاصه پایان نامه:    ۱
مقدمه:    ۲
فصل اول    ۳
سیستم های مدیریت محتوی (cms)    ۳
فصل اول    ۴
سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟    ۴
فصل دوم:    ۶
Postnuke    ۶
فصل دوم    ۷
بخش اول: کلیات postnuke    ۷
معرفی postnuke    ۷
سابقه postnuke    ۸
مجوز postnuke    ۹
خصوصیات اصلی postnuke    ۹
بخش دوم: نصب postnuke    ۱۲
خطوط فرمان نمونه برای mysql:    ۱۴
خطوط فرمان نمونه برای posthtresql:    ۱۵
روش نصب دستی    ۲۳
ارتقاء یا upgrade کردن    ۲۴
خطاهای رایج نصب    ۲۹
بخش سوم: مدیریت    ۳۰
افزودن صفحات HTML یا php به سایت    ۳۰
نحوه تغییر در منوی اصلی    ۳۰
اضافه کردن آیتم ها    ۳۱
حذف کردن آیتم ها    ۳۲
جابه جا کردن آیتم ها    ۳۳
حذف و اضافه پیام های مدیر    ۳۳
اضافه کردن پیام های مدیر    ۳۳
تغییر صفحه آغازین سایت    ۳۴
افزودن آیتم به منوی شخصی    ۳۴
نحوه جابه جایی postnuke    ۳۵
ایجاد قالب های متمایز    ۳۶
گذاشتن ماژول در postnuke    ۳۷
معرفی چند ماژول    ۳۸
شکل poll    ۳۸
بخش چهارم: توسعه یک ماژول potnuke    ۴۰
معرفی    ۴۱
گام های اساسی    ۴۲
ساختار یک ماژول PN    ۴۳
جزئیات:    ۴۴
نصب و مقدار دهی اولیه ماژول    ۴۴
توصیف تمام جداول sql موجود در فایل pntables. php    ۴۵
ایجاد یا حذف جداول aql داخل فایل “pnint. php”    ۴۵
آزمایش و بررسی صحت جداول sql پایگاه داده    ۴۶
واسط کاربر و مدیر    ۴۶
جدا سازی توابع خاص    ۴۶
کلاس ها و توابع    ۴۷
توابع رسمی‌API    ۴۷
کتابخانه ADODB    ۴۸
مدیریت استنثناها    ۴۸
امنیبت و مجوزها    ۴۸
اشیاء HTML    ۴۹
ماژول های چند زباله    ۴۹
فصل سوم:    ۵۱
ارزیابی و نتیجه گیری    ۵۱
ارزیابی پروژه:    ۵۲
نتیجه گیری:    ۵۳
پیشنهاد در مورد ادامه کار    ۵۴
منابع:    ۵۵

مقدمه:

امروزه پیشرفت تکنولوژی روند رو به رشدی را به سرعت طی می‌کند و در این میان کامپیوتر و IT نقش اساسی را بر عهده دارند و دنیای بزرگ ما را به دهکده کوچک جهانی تبدیل کرده اند.

اینترنت، فضای سایبر و سایت های وب همگی مسئول ارتباط ما با این دهکده جهانی اند، از طرفی کاربران برای انجام امور مختلف خود همیشه فاکتورهای خاصی را در نظر دارند از این رو دانشمندان IT همواره سعی کرده اند با خلق مفاهیم و تکنولوژی های جدید همه فاکتورهای اساسی کاربران ازجمله کارایی، سرعت، دقت، امنیت، آسانی و زیبایی و … را تا حد مطلوب مورد توجه قرار دهند.

سیستم های مدیریت محتوی یا cms یکی از این دستاوردها است که دراین مجال اندک سعی شده است تا حدودی به آن پرداخته شود و به عنوان نمونه روی سیستم مدیریت محتوی خاصی به نام postnuke تمرکز شده است.

فصل اول

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

دنیای امروز دنیای اطلاع رسانی است. در صحنه رقابت تنگاتنگی که امروزه بین شرکتها و موسسات وجود دارد، یکی از اصول اولیه برای بقا و پیشرفت اطلاع رسانی صحیح و لحظه به لحظه است. واضح است که اولین وسیله ارتباطی و اطلاعاتی در عصر حاضر شبکه جهانی اینترنت می‌باشد. تقریبا هیچ شرکت یا موسسه ای را در دنیا نمی‌توانید پیدا کنید که در زمینه کاری خود موفق باشد بدون اینکه از طریق وب سایت اینترنتی خود را به دیگران معرفی کرده باشد. با توجه به اهمیت بالایی که پایگاه های اینترنتی در دنیای تجارت دارند،‌معمولا مدیران ارشد شرکتها تمایل دارند خود شخصا بر محتویات آن نظارت داشته باشند این در حالی است که آنان معمولا فاقد دانش فنی در مورد نحوه طراحی و تولید و ایجاد تفکرات در یک سایت اینترنتی هستند. در این موارد سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بهترین راه حل باشد. سیستم مدیریت محتوا CMS چیست؟ این سیستم ها که امروزه در وب به نام CMS شناخته می‌شوند مخفف Content Management System می‌باشند که یک برنامه نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به طراحی دوباره سایت محتوای سایت را تغییر دهد. سیستم مدیریت محتوای سایت این امکان را به شما می‌دهد خودتان سایت خود را تولید کرده و آن را به طور کامل مدیریت نمایید و برای این امر نیاز به دانش تخصصی در این زمینه ندارید. با استفاده از این نرم افزار بسیار ساده تر از آنچه تصور کنید می‌توانید بخشهای مختلف سایت خود را مدیریت کنید بخشهای جدید ایجاد کرده و به سایت خود اضافه کنید و یا محتویات آنها را تغییر دهید. برای این منظور حتی لازم نیست اطلاعات را مجددا بر روی وب سرور خود بارگذاری کنید. کلیه این تغییرات بلافاصله پس از آنکه دستور تغییر وارد می‌شود اعمال می‌شوند همه چیز بسیار ساده تر از آنچه شما تصور می‌کنید انجام خواهد شد. چرا شما یک CMS لازم دارید؟ اگر سایت شما هر چند وقت یکبار به روز می‌شود می‌توانید بجای اینکه هر بار به یک شرکت طراحی وب مراجعه کنید خودتان با استفاده از برنامه های مدیریت محتوا تغییراتتان را روی سایت اعمال کنید.

بخش اول: کلیات postnuke

معرفی postnuke

Postnuke یک بسته نرم افزاری است که برای مدیریت محتوی، انجمن ها و همکاری بر روی سایت ایجاد شده است. این بسته به عنوان یک نرم افزار opensource به طور رایگان، تهیه شده است (تحت لیسانس عمومی‌GNU)

به عبارت دیگر postnuke انحصاری شده وقانون کپی رایت دارد اما در مقابل ما آزادی های بیشتری داریم.

ما در اینجا مجاز به کپی کردن، استفاده و تغییر post nuke هستیم البته در صورتیکه موافق نکات زیر باشیم.

-سرویس برنامه را به دیگران بدهیم

-مجوز اصلی و کپی رایت را حذف نکنیم و یا تغییر ندهیم و همین مجوز را برای هر کاری مشتق شده دیگر به کار ببریم.

مجوز را کاملا با تمام جزئیات مطالعه کنیم و اگر سوالی داشتیم مستقیما با مسئول کپی رایت تماس بگیریم.

Postnuke روی هر کامپیوتری که می‌تواند php را اجرا کند وانوع مختلفی از پایگاه داده مخصوصا mysql را پشتیبانی می‌کند، می‌تواند اجرا شود.

کلمه postnuke به خاطر این برای این نرم افزار انتخاب شده است که این پروژه یک انشعاب از php- nuke است از این رو نام آن nukenpost انتخاب شده است.

سابقه postnuke

Postnuke یک توسعه دهنده فعال و پر جنب و جوش جهانی و مبتنی بر کاربر دارد. توسعه آن توسط پنج عنصر بنیادی آغاز شده است.

بسیار سخت است که بگوییم این نرم افراز برای استفاده، آسان باشد در حقیقت این نرم افزار باید تا حد امکان حسی و مبتنی بر درک مستقیم باشد.

همزمان با رشد و گسترش postnuke و انجمن ها، ورودی های بیشتری از گستره متفاوتی از مردمی‌که درموقعیت های واقعی متفاوت بودند، دریافت شده است. مثلا هم اکنون postnuke نه تنها روی سایت های کوچک سر گرمی‌استفاده می‌شود، بلکه در تجارت های کوچک دبیرستانها و شرکت ها هم استفاده شده است.

تعداد روبه رشدی از مردم اطراف دنیا در حال همکاری کردن با postnuke به طرق مختلف هستند.

یک ویژگی مهم postnuke سایت آن است که یک نقطه مرکزی برای اطلاعات، بحث و همکاری بین کاربرانی که جز مدیران سیستم، طراحان وب، محققین و توسعه دهندگان هستند، فراهم می‌کند همانند postnuke، این سایت همیشه در حال رشد است تا متناسب با نیازهای انجمن باشد و مانند postnuke همیشه رایگان خواهد بود. به عبارت دیگر طراحی و توسعه postnuke و توسط یک فلسفه خاص از تقسیم کار و باز خورد به انجمن هدایت شده است.

60,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله چگونگی ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مدیریت با کارکنان
  • مقاله نظارت و کنترل در مدیریت اسلامی
  • مقاله مدیریت بر مبنای فعالیت
  • مقاله هزینه یابی و مدیریت بر مبنای فعالیت
  • مقاله مدیریت و حسابداری در شهرداری ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.