مقاله شرکت گوگل

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله شرکت گوگل

تعداد صفحات : ۳۸

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در این مقاله  درباره گوگل، تاریخچه، محصولات و خدمات، سیستم عامل کروم، سیستم عامل اندروید، وبلاگ رسمی گوگل به زبان فارسی و دیگر جستجوهای گوگل و … توضیح می دهد.

گوگل وبلاگ فارسی‌زبان خود را در ۷ سپتامبر ۲۰۱۱ با نشانی /googlepersianblog.blogspot.com افتتاح کرد، این وبلاگ توسط مهدی شریف‌زاده، راهبر تیم زبان فارسی گوگل اداره می‌شود. در اولین پست این وبلاگ با اشاره به قدمت زبان پارسی، آمده‌است در حدود پنجاه درصد فارسی ‌زبانان که اغلب در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و پاره‌ای نقاط دیگر زندگی می‌کنند، از اینترنت استفاده مینمایند که این میزان دو درصد کاربران اینترنتی را تشکیل میدهد.  گوگل هدف از این اقدام را ایجاد «کانالی ارتباطی برای اعلان‌های محصولات، راه‌اندازی ویژگی‌ها و به‌روزآوری‌های فوری در زمان‌های بحرانی برای کاربران فارسی‌زبان» اعلام کرد. از نکات جالب توجه قالب این وبلاگ، ترکیب لوگوی گوگل با سبزه عید نوروز است. اولین پست وبلاگ رسمی گوگل به زبان فارسی توسط سه تن به نام‌ های مهدی شریف‌زاده (راهبر تیم زبان فارسی)، باب جانگ (مدیر جهانی‌سازی) و جک بویس (مدیر بومی‌سازی) پست شده‌است.

واژه های کلیدی: گوگل، موتور جستجو، عملگر،

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
درباره گوگل    ۲
ریشه‌یابی    ۲
تاریخچه    ۲
سرمایه و پیشنهاد اولیه عمومی‌سازی    ۳
زیرمجموعه‌ها    ۴
محصولات و خدمات    ۵
جستجوگر    ۵
نرم افزار    ۶
سیستم عامل کروم    ۶
سیستم عامل اندروید    ۶
رسانه‌ها و شبکه‌ها    ۷
گوگل کروم    ۷
درآمد    ۸
تبلیغات    ۸
مشکلات امنیتی    ۹
رابطه گوگل با ایران    ۱۰
حمله به کاربران ایرانی    ۱۱
وبلاگ رسمی گوگل به زبان فارسی    ۱۱
مشکلات    ۱۲
فعالیت‌های دیگر    ۱۲
مسابقه‌ها    ۱۲
پزشکی    ۱۳
انرژی    ۱۳
حمل و نقل    ۱۳
موتور جستجو    ۱۳
شروع کار با گوگل    ۱۵
جستجوی گوگل    ۱۵
یا بخت یا اقبال    ۱۵
جستجو با انتخاب زبان صفحات    ۱۶
عملگر  +    ۲۱
عملگر –    ۲۱
عملگر ~    ۲۱
عملگر “”    ۲۲
عملگر یا    ۲۲
عملگر Site    ۲۲
عملگر Cashe    ۲۳
عملگر Link    ۲۳
عملگر Inurl    ۲۳
عملگر Intitle    ۲۳
عملگر Filetype    ۲۳
عملگر Intext    ۲۳
عملگر Info    ۲۴
عملگر Related    ۲۴
عملگر  ..    ۲۴
نشان اصلی صفحه جستجوی گوگل    ۲۵
لوگوهای مرتبط با ایران    ۲۶
دیگر جستجوهای گوگل    ۲۶
Google Images    ۲۶
Google Blogs    ۲۶
Google Books    ۲۶
Google Maps    ۲۶
Google News    ۲۷
Google Scholar    ۲۷
Google Video    ۲۷
Google Mail    ۲۸
Google Groups    ۲۸
Google Documents    ۲۹
Google Messenger    ۲۹
You Tube    ۲۹
Google Weblog    ۳۰
Photo Organizer    ۳۰
Google Answer    ۳۰
Google Earth    ۳۰
Google Analytics    ۳۱
Google Desktop    ۳۱
Google Products    ۳۱
Google Accelerator    ۳۱
Froogle Google    ۳۲
Google Translator    ۳۲
فهرست منابع    ۳۳

فهرست منابع

۱)     پندار یوسفی،”بمبی در گوگل منفجر شد”، ماهنامه کلیک، سال هشتم، شماره  ۱۷۶، ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، صفحه ۸.

۲)     امیر عظمتی، همه چیز درباره سرویس ایمیل گوگل(Gmail)، ماهنامه دانش و کامپیوتر، شماره ۳۵، مرداد ۱۳۸۳، صفحه ۳۱.

مقدمه

گوگل یک شرکت سهامی عامی است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان داوطلب PhD حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند. گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند. هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود و شعار غیر رسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» بود. در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد.

گوگل بر گرفته شده از کلمه گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد. گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو و حدود ۲۴ پتا بایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد. نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیل جی‌میل و شبکه‌های اجتماعی مانند اورکات و به تازگی گوگل باز و گوگل پلاس را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. محصولات گوگل به ابزارهای رومیزی نیز توسعه پیدا کرد، با برنامه‌هایی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا و پیام‌رسان فوری گوگل تاک. گوگل برروی سیستم عامل موبایل اندروید که در بسیاری از تلفن‌های همراه استفاده می‌شود، در کنار سیستم عامل گوگل کروم که با نام ۴۸Cr- هم شناخته می‌شود، نظارت دارد.

 درباره گوگل

ریشه‌یابی

گوگل بر گرفته شده از کلمه گوگول به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب «ریاضیات و تخیل» نوشته شده‌است. هدف لری و سرگئی از انتخاب این واژه این بود تا نشان دهند قرار است ماموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است.

تاریخچه

گوگل پروژهٔ تحقیقاتی بود که در ژانویهٔ ۱۹۹۶ توسط لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. آن‌ها نام پروژه خود را “BackRub”  گذاشته بودند زیرا موتور جستجوگر آن‌ها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی می‌کرد و بر همان مبنا میزان اهمیت آن‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد (که بعداً رتبه صفحه نامیده شد)، که در همان زمان یک وبگاه کوچک دیگری با نام RankDex با روشی مشابه کار می‌کرد. موتور جستجوگر آن‌ها ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می‌شد و در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۷۷ دامنه google.com ثبت شد و در سپتامبر ۱۹۹۸ در واقع اولین دفتر کار گوگل راه‌اندازی شد و این شرکت رسماً به ثبت رسید. در واقع اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانهٔ سوزان وژکیکی درمنلو پارک، کالیفرنیا قرار داشت. در اوت ۲۰۱۱ گوگل اعلام کرد که بخش تلفن‌های همراه شرکت موتورولا را خواهد خرید و چند ساعت پس از اعلام، صاحب آن شد. این شرکت برای خرید سهام موتورولا مبلغ ۱۲٫۵میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت می‌کند و بر این اساس مالکیت موتورولا موبیلیتی به گوگل واگذار می‌شود و با این خرید صاحب ۱۹ هزار کارمند جدید خواهد شد. به دست آوردن شرکت موتورولا، که همکار اختصاصی برای اندروید محسوب می‌شود، گوگل را قادر خواهد ساخت تا اندروید را تقویت و رقابت بین سیستم‌های موبایل را افزایش دهد. موتورولا، دارای حق امتیاز اندروید باقی خواهد ماند و اندروید نیز متن باز باقی می‌ماند. گوگل، به شرکت موتورولا به عنوان یک کسب و کار مجزا نگاه کرده و آن را به صورت جداگانه خواهد گرداند. از سال ۲۰۰۷ که گوگل سیستم عامل مخصوص موبایل خود اندروید را عرضه داشته روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شده و شرکت‌های معتبر و بزرگی تلفن‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل ارایه کردند. بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه اندرویدی در سرتاسر جهان وجود دارد و روزانه ۵۵۰ هزار دستگاه بر تعداد آنان اضافه می‌شود. شرکت موتورولا که قدمتی ۸۰ ساله در زمینهٔ ارتباطات و تلفن همراه دارد یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در آمریکا است و در رقابت با شرکت‌های بزرگی چون اچ‌تی‌سی و سامسونگ کمی عقب مانده ‌است.

سرمایه و پیشنهاد اولیه عمومی‌سازی

اولین بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندی بکتولشیم، مؤسس سان مایکروسیستمز که به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و این در حالی بود که این شرکت هنوز ثبت نشده بود. در سال ۱۹۹۹ در حالی که برین و پیج که هنوز در حال تحصیل بودند، به این نتیجه رسیدند که موتور جستجویی که آن‌ها به وجود آوردند وقت بسیار زیادی از امور دانشگاهی آن‌ها را اشغال کرده‌است. آن‌ها سراغ جورج بل رفتند و به قصد ترغیب، پیشنهاد فروش آن به مبلغ یک میلیون دلار را به او دادند. او این پیشنهاد را رد کرد و در مذاکراتش، ۷۵۰ هزار دلار را به آن دو پیشنهاد داد. در ۷ ژوئن ۱۹۹۹، سرمایه‌ای حدود ۲۵ میلیون دلار اعلام شد.

پیشنهاد اولیه عمومی‌سازی (IPO) گوگل، پنج سال بعد در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ صورت گرفت. شرکت سهام ۱۹٬۶۰۵٬۰۵۲ تایی با ارزش ۸۵ دلار برای هر سهم راپ یشنهاد داد. سهام به صورت یک مزایده آنلاین و منحصر به ‌فرد که توسط مورگان استنلی و کردیت سویس ساخته شده بود به فروش رسید. فروش ۱٫۶۷ میلیارد دلاری سرمایه ‌ای بیش از ۲۳ میلیارد دلار به گوگل داد. بیش از ۲۷۱ میلیون سهم از سهام تحت کنترل گوگل باقی مانده بود و بسیاری از کارمندان گوگل میلیونرهای روی کاغذ شدند. یاهو!، یکی از رقبای گوگل، نیز سود کرد، چرا که ۸٫۴ میلیون سهم از گوگل را تا قبل از اینکه IPO انجام شود در اختیار داشت.

عملکرد سهام بعد از IPO خیلی خوب پیش رفت و در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۷ به مرز ۷۰۰ دلار رسید و دلیل اصلی آن فروش و درآمد بسیار بالا در قسمت تبلیغات اینترنتی بود. در حال حاضر کمپانی در فهرست بورس نزدکو تحت نام GOOG قرار دارد و در بورس فرانکفورت با نام GGQ در بازار سهام حضور دارد.

 زیرمجموعه‌ها

گوگل تاکنون بیش از صد کمپانی بزرگ را خریداری کرده که اکثر آن‌ها در ایالات متحده و در منطقه خلیج سانفرانسیسکو واقع شده‌اند. فهرستی از مهم‌ترین این شرکت‌ها را در جدول ۱ می‌بینید:

محصولات و خدمات

جستجوگر

اولین صفحهٔ اصلی گوگل که ظاهری ساده دارد در آن از کدهای HTML استفاده نشده‌است. این صفحه مربوط به سال ۱۹۹۸ می‌باشد.

گوگل میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود دارد تا کاربران بتوانند هر موضوع دلخواهشان را با استفاده از کلمات کلیدی و عملگرها جستجو کنند. علی‌رغم محبوبیتی که این نوع جستجو دارد، توسط سازمان‌های زیادی مورد انتقاد گرفت. در سال ۲۰۰۳ نیویورک تایمز از گوگل شکایت کرد و ادعا می‌کرد که ذخیره محتویات سایت‌ها نوعی تخلف در حق تکثیر محسوب می‌شود.

یکی دیگر از سرویس‌های بحث برانگیز گوگل، گوگل بوکز بود. کمپانی شروع به اسکن کتاب‌ها کرد و آن‌ها را به صورت محدود آپلود نمود و نسخه کامل‌ها کتاب‌هایی که اجازه داده می‌شد را به موتور جستجوی جدید خوب برای کتاب‌ها اختصاص داد. انجمن نویسندگان که شامل ۸۰۰۰ نویسنده آمریکایی بود در سال ۲۰۰۵ در دادگاه نیویورک شکایتی علیه این سرویس جدید گوگل کردند، گوگل پاسخ داد که این سرویس با قوانین حق تکثیر مربوط به کتاب‌ها سازگار است. سرانجام گوگل در سال ۲۰۰۹ نامه‌ای دریافت کرد مبنی بر اینکه اسکن کتاب‌ها را محدود به آمریکا و انگلیس و استرالیا و کانادا کند. علاوه بر آن دادگاه مدنی پاریس در اواخر ۲۰۰۹ از گوگل خواست تا آثار مربوط به لا مارتینیر را از بانک داده خود حذف کند. گوگل در رقابت با وبگاه آمازون تصمیم گرفت تا نسخه دیجیتال کتاب‌های جدید خود را برای فروش بگذارد.

در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰ در پاسخ به بینگ تازه ‌وارد، گوگل جستجوی تصاویر خود را به روز کرد به این شکل که تصاویر به صورت بند انگشتی به نمایش درآمده و با حرکت موس روی آن‌ها اندازهٔ‌ شان اندکی بزرگتر میشد. در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰ تعاریف لغات انگلیسی در واژه ‌نامه‌ های مختلف نیز در جستجوی وب گوگل به نمایش در آمدند.

جستجوگر گوگل، محبوب‌ترین سرویس این شرکت است. در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل با ۶۵٪ ازسهم بازار موتور جستجوی برتر در آمریکا بود. گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. دامنه اصلی این سایت در اوت ۲۰۱۱، ۱۶۵ میلیون بار بازدید شده‌است.

ترتیب قرار گرفتن نتایج جستجوی گوگل بستگی به عاملی به نام رتبه صفحه صفحه دارد. جستجوی گوگل با به کاربردن عملگرهای جبر بولی مانند شمول و عدم شمول گزینه‌های زیادی را برای کاربران قابل تنظیم کرده‌است. الگوریتم گوگل در مارس ۲۰۱۱ تغییر یافت و به محتویات با کیفیت بالاتر وزن بیشتری داد.

30,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.