مقاله شهر دیجیتالی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله شهر دیجیتالی

تعداد صفحات : ۳۸

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

هر شهر دیجیتالی هدف ویژه خود را دارا می باشد. شهرهای دیجیتالی AOL دارای هدف گسترش تجارت خود در بازارهایی هستند که بازارهای رأسی یا عمودی (vertical markets) نامیده می شوند.

شهر دیجیتالی Amsterdam با هدف ایجاد یک مکان ارتباطات عمومی برای مردمی که در شهر زندگی می کنند به وجود آمد. Helsinki در حال برنامه ریزی برای شبکه شهری نسل آینده می باشد. در Kyoto، یک سازمان و زیربنای اطلاعات اجتماعی برای زندگی شهری در حال آزمایش است.

برنامه ریزی شهری نیز یکی دیگر از انگیزه های ایجاد شهرهای دیجیتالی است که اعضای جامعه را جهت مشارکت مستقیم در فرآیند برنامه ریزی شهری قادر می‌سازد.مقاله حاضر در ۵ فصل می باشد. فصل اول مقدمه را بیان می کند.

در فصل ۲، ما به بررسی شهرهای دیجیتالی Amsterdam  و Helsinki و اهداف ایجاد این شهرهای دیجیتالی و خدمات آنها خواهیم پرداخت.

در فصل ۳، شهر دیجیتالی Kyoto را مورد بحث قرار می دهیم و مدل معماری سه لایه این شهر را بررسی خواهیم نمود.

در فصل ۴، انواع تکنولوژی های مورد نیاز برای شهرهای دیجیتالی و کارایی هر یک را ذکر خواهیم نمود.

در فصل ۵، با بیان اهداف مختلف شهرهای دیجیتالی به نتیجه گیری از مقاله  می پردازیم.

واژه های کلیدی: شهر دیجیتالی Amsterdam  ، شهر دیجیتالی Helsinki، شهر دیجیتالی Kyoto، تکنولوژی ها

فهرست مطالب

فصل اول    ۱
مقدمه:    ۱
فصل دوم    ۳
شهرهای دیجیتالی Amsterdam و Helsinki    ۳
فصل سوم    ۶
شهر دیجیتالی Kyoto:    ۷
۳-۱- لایه اطلاعاتی    ۹
۳-۲- لایه رابط:    ۱۴
۳-۳ لایه تکاملی    ۱۶
فصل چهارم    ۱۹
تکنولوژی شهرهای دیجیتالی    ۱۹
۴-۱- تکنولوژی برای تکمیل اطلاعات    ۱۹
۴-۲- تکنولوژی برای مشارکت عمومی    ۲۰
۴-۳- تکنولوژی برای نمایندگان اجتماعی    ۲۰
۴-۴- تکنولوژی برای امنیت اجتماعی    ۲۱
فصل پنجم    ۲۲
نتیجه گیری    ۲۲
مراجع و منابع    ۲۴

مراجع و منابع

[۱]: Akahani, j, isbister, k., and Ishida, T- Digital city project: NTT open laboratory. In proceedings of the international conference on human factors in computing systems- CHIOO(the hague, the Netherlands, Apr. 2000).ACM, new york, 227-228.

[۲] :hiramatsu, k. kobayashi, k., Benjamin, B.,Ishida, T., and Akahani,J.Map-based user interface for digital city kyoto. The internet Global summit (INET2000), 2000.

[۳]. Isbister, k., nakanishi, H.,Ishida, T., and Nass, c- helper agent:designing an assistant for human factors in computing system- CHIOO(the hague, the netherlands, APR 2000). ACM, Newyork , 47-64.

[۴].Ishida, T, Ed-community computing and support systems. Lecture notes in computer science. Springer- verlag, new york, 1998.

[۵].Ishida, T,Aka hani, j., Hiramatsu, k. lisowski, s., Nakanishi, H., okamoto, M., miyazaki, y., Tsutsuguchi, k- digital city kyoto. Toward a sicial information.

Infrastructure. Cooperative information agent III.

Springer- verlag, new york, 1999,23-35.

[۶] . Ishida, y.,and Isbister, k.,Eds- digital cities: Experiences. Technologies and future perspectives. Lecture notes in computer seience springer- verlag, new york, 2000.

[۷]. Ishida, T.,Ed- understanding, digital cities:

cross- cultural perspectives. MIT press, cambridge, MA, 2002.

فصل اول:مقدمه:

اینترنت تجارت جهانی خود را آغاز نموده است و در همین زمان ما را به ایجاد فضاهای اطلاعاتی غنی برای زندگی روزمره قادر می سازد. تا زمانیکه اینترنت تحقیق و تجارت جهانی را ممکن می سازد، زندگی ذاتا به صورت محلی ادامه می یابد.

در حالی که زندگی در نتیجه زمینه های فرهنگی متفاوت، نا متشابه است.

کوشش های شغلی برای غلبه بر این تفاوتها به توافق نامه های استانداردی احتیاج دارد ولی ما برای زندگی به هیچ استانداردی نیاز نداریم. چنانچه اختلافهایی وجود داشته باشد ما باید به حمایت از ارتباطات میان فرهنگی بپردازیم.

هنگامیکه به جستجوی واژه شهر دیجیتالی می پردازیم نمونه های زیادی را که توسط سایت America Online ایجاد شده می یابیم. AOL به صورت محلی بر خدمات شبکه ای پیوسته (On line) متمرکز گردیده که هزاران شهر را در بر دارد و تعداد آنها رو به افزایش است.

هر شهر دیجیتالی AOL حامل اطلاعات مربوطه به صورت محلی، منابع محلی،

سرگرمی و تجارت می باشد. بر خلاف موتورهای جستجوگر معمولی که با هدف بازیابی اطلاعات در سراسر جهان ایجاد شده اند، شهرهای دیجیتالی بر اطلاعات محلی دلالت دارند. علاوه بر این خدمات اطلاعاتی، AOL موقعیت های تبلیغات محلی را برای تجارتهای اصلی شامل بنگاههای معاملاتی، استخدام و بهداشت فراهم می نماید. شهرهای دیجیتالی AOL به علت دنبال کردن کارایی اقتصادی، بسیار به یکدیگر شباهت دارند.

در فصل ۲، ما به بررسی شهرهای دیجیتالی Amsterdam  و Helsinki و اهداف ایجاد این شهرهای دیجیتالی و خدمات آنها خواهیم پرداخت.

در فصل ۳، شهر دیجیتالی Kyoto را مورد بحث قرار می دهیم و مدل معماری سه لایه این شهر را بررسی خواهیم نمود.

در فصل ۴، انواع تکنولوژی های مورد نیاز برای شهرهای دیجیتالی و کارایی هر یک را ذکر خواهیم نمود.

در فصل ۵، با بیان اهداف مختلف شهرهای دیجیتالی به نتیجه گیری از مقاله    می پردازیم.

شهرهای دیجیتالی Amsterdam و Helsinki

در اروپا بیش از ۱۰۰ کارشناس محلی در ۸ سال اخیر به ایجاد شهرهای دیجیتالی پرداخته اند. موضوعات در برگیرنده ، کاربردهای تلماتیک، شهرهای خالی از اتومبیل و غیره می باشند. کنفرانس شهرهای دیجیتالی اروپایی از سال ۱۹۹۴ جهت بحث و گفتگوی وسیع در رابطه با موضوعات مختلف آغاز گردید. ]۹[

به عنوان مثال شهر دیحیتالی Amsterdam، ۸ سال پیش ]۱۲[ به عنوان نماینده ای برای شبکه های جوامع مختلف ساخته شد. از این رو اختصاصا بر روابط اجتماعی میان شهروندان تأکید می کند. این شهر دیجیتالی در ابتدا برای ایجاد ارتباط میان انجمن های شهری و شهروندان ساخته شد و تمامی ارتباطات به وسیله متن ها و مدمها نشان داده می شد. پایانه ها در مکانهای عمومی مانند کتابخانه ها و مراکز حمل و نقل جایدهی شده بودند. موفقیت این تجربه موجب افزایش علاقه شهروندان در مورد شبکه شد. سیستم به توسعه خود ادامه داد. در سال ۱۹۹۸، ۸۰۰۰۰ تن از کاربران در شهر دیجیتالی Amsterdam که به وسیله یک سازمان غیر انتفاعی به نام  Digital stad De اداره می شد ثبت نام شده بودند(DDS).

پروژه Helsinki Arena 2000 در سال ۱۹۹۶ با پیشدقی شرکت تلفن Helsinki آغاز گردید . ]۸[. هدف این پروژه ایجاد شبکه شهری برای نسل آینده بود. این شبکه شهروندان را به ایجاد ارتباط با یکدیگر به کمک استفاده از سیستم ویدئویی زنده دو طرفه قادر می ساخت، اعضای یک جامعه ماشینی اصیل می توانستند در ایجاد اصلاحات به وسیله سیستم ویدئویی زنده همکاری کنند. به موازات توسعه شبکه های سریع اقدامی جهت ایجاد ۳D تمامی شهر Henlsinki در حال انجام است. همچنانکه مدلهای ۳D آشکار تر می شوند، به توان محاسباتی و توسعه ارتباطات جهت نمایش شهرهای دیجیتالی در خانه ها احتیاج پیدا می شود. بنابراین شهر مجازی می تواند یک صورت از پروژه باشد و یک ارتباط انسانی را برای رسیدن به خدمات گسترده و جدید به وجود می آورد.

40,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.