مقاله فلج مغزی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله فلج مغزی

تعداد صفحات : ۱۶

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

فلج مغزی به معنای معمولی کلمه یک بیماری به حساب نمیاید. فلج مغزی واگیر نیست، پیشرفت نمی کند و درمانی غیر از توانبخشی نیز ندارد. با وجود این که اغلب تصور می شودکه این یک شکل حرکتی است که بر اثر آسیبهای مغزی زمان تولد ناشی می شود، اما واقع امر این است که مکانیسم آن خیلی پیچیده تر می باشد.

تحقیقاتی که در چند دهه ی اخیر انجام گرفته ، نشان داده اند که فلج مغزی یک اختلال رشدی است . به عبارت دیگر حالتی است که اختلالات چندی را با خود به همراه دارد . فلج مغزی تنها یک اختلال حرکتی به حساب نمی آید ،زیرا وقتی مغز آسیب ببیند قسمتهای زیادی نظیر ، تواناییهای حسی ، عملیات شناختی ، واکنشهای عاطفی و نیز اعمال حرکتی نیز معمولاً آسیب می بیند . تعداد زیادی از کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است به اختلال های دیگری نظیر ، نقض شنوایی ، نقض بینایی ، اختلالات ادراکی نقایص گفتاری ، اختلالات رفتاری و عقب ماندگی ذهنی ،دچار باشند . این نقیصه ممکن است همچنین با خصوصیاتی نظیر جاری شدن بزاق از دهان ، و بدشکلی چهره نیز همراه باشند.

فلج مغزی را بر طبق زمانی که آسیب مغزی رخ می دهد (قبل از تولد ، تولد ، یا بعد از تولد ) طبقه بندی کنیم اما معمولاً تعیین دقیق زمانی که آسیب وارد شده است غیر ممکن است .

 واژه های کلیدی: فلج مغزی، علل، عوارض، درمان، نظریه ی دنهوف

فهرست مطالب

چکیده۲
مقدمه ۳
تعریف فلج مغزی ۴
علل فلج مغزی۶
انواع فلج مغزی ۸
عوارض فلج مغزی۱۲
درمان فلج مغزی۱۳
منابع۱۶

منابع

کامران احمدی. گاید لاین اطفال ۱ نلسون ۲۰۱۱.

 “cerebral palsy” در فرهنگ پزشکی دورلندز

area of the unaited stase in 2006». بازبینی‌شده در ۹ ٰانویه ۲۰۱۲.

 کامران احمدی. گاید لاین اطفال ۱ نلسون ۲۰۱۱.

«Cerebral palsy». September 16, 2009.. بازبینی‌شده در ۸ ژٰانویه ۲۰۱۲.

 کامران احمدی. گایدلاین اطفال ۱ نلسون ۲۰۱۱.

مقدمه :

فلج مغزی یک اصطلاح چتر مانند است برای توصیف یک گروه بیماریهای مزمن که در سالهای اول تولد ظاهر می شود و ناشی از نقص و تنزل حرکات که در طول زمان بهتر نمی گردد بکار می رود . این بیماریها با نقص رشد ویا تخریب حرکات برای کنترل حرکت در مغز همراه است .

فلج مغزی به معنای معمولی کلمه یک بیماری به حساب نمیاید. فلج مغزی واگیر نیست، پیشرفت نمی کند و درمانی غیر از توانبخشی نیز ندارد. با وجود این که اغلب تصور می شودکه این یک شکل حرکتی است که بر اثر آسیبهای مغزی زمان تولد ناشی می شود، اما واقع امر این است که مکانیسم آن خیلی پیچیده تر می باشد. به منظور استفاده های عملی، میتوان فلج مغزی را سندرمی دانست که دارای علایمی از قبیل:

ناهنجاریهای حرکتی

ناهنجاریهای روانی

تشنج

اختلالهای رفتاری

ناشی از آسیب مغزی می باشد، دانست. این علائم ممکن است آن قدر خفیف باشد که تشخیصشان با اشکال صورت گیرد و یا آن قدر عمیق باشد که فرد بطور کامل زمین گیر شود.

تعریف فلج مغزی یا Cerebral palsy

تعریف: فلج مغزی یک اختلال مغزی غیر پیشرونده است که به صورت ناهنجاری در حرکات، تونوسیته و پوسچر نمایان می شود که ممکن است همراه با معلولیتها و نقایص دیگر تظاهر نماید.

 شروع آن قبل از رشد و تکامل مغزی اتفاق می افتد یعنی وسیله آسیب یا ضایعه مغز نابالغ (دوره جنینی ـ حین تولد و یا بلافاصله پس از تولد) ایجاد می شود.

بیشترین رشد مغز تا ۲ سالگی است پس از زمان آبستنی (جنینی) تا ۲ سال پس از تولد ضایعه مغزی را فلج مغزی یا CP می گویند اما سن نهایی برای تشخیص نوع CP را ۳ و یا حتی ۵ سالگی می دانند چرا که در طی روند تکامل و رشد از نظر تشخیصی ممکن است در طبقات هر انواع مختلفی قرار گیرد.

درصد شیوع CP در جوامع مختلف فرق می کند بطور مثال در ایران گفته می شود که ۱۲۰۰۰۰کودک cp وجود دارد و یا در کتاب dys Function OT and physical درصد شیوع cp را تقریباَ ۲ در ۱۰۰۰ مورد ذکر کرده است . ( ۱۹۹۲) .

فلج مغزی c.p یک انسفالوپاتی ثابت استاتیک است و عبارتست از یک اختلال غیر پیشرونده در وضعیت بدن و حرکات که معمولا بهمراه صرع و

اختلالات تکلم بینایی و هوش است . در نتیجه یک نقص یا ضایع در دوران نمو مغزی ایجاد می گردد. میزان شیوع آن حدود ۲ تا ۴ مورد به ازای هر

۱۰۰۰ نفر جمعیت است . این اختلال برای اولین بار توسط یک جراح ارتوپد بنام لیلتل در حدود ۱۵۰ سال پیش شرح داده شده است .

آتاکسی فلج مغزی به معنی تو ن عضلانی پایین می باشد آتاکسی ۵ تا ۱۰ درصد بیماران فلج مغزی را تشکیل می دهد . فلج مغزی اسپاستیک به معنی فردی

است که نمی تواند عضلاتش را شل کند . کسی که فلج مغزی دارد به معنی آنست که کودک ناتوانی فیزیکی دارد همچنین مشکلات یادگیری نیز می تواند داشته باشد .

15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی تاثیر معلولیت جسمی ،حرکتی ( ناشی از فلج مغزی ) بر میزان هوش بهرکودکان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.