مقاله مدیریت انگیزه

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله مدیریت انگیزه

تعداد صفحات : ۳۱

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

انگیزش یکی از موضوعات مهم و پایه ای در مدیریت آموزشی است موفقیت مدیریت سازمان و افراد آن تا حدود زیاد به انگیزش نیروهای انسانی بستگی دارد . اهمیت انگیزش آنقدر زیاد است که چهار موضوع اساسی آموزش و پرورش یعنی یادگیری ، رشد ، شخصیت و هیجان تحت تأثیر انگیزش قرار دارد .

زمانی که کارمندی با سطح عملکرد بالا به مقام مدیریت ترفیع می‌یابد، برخی اوقات تنها یک تفکر سطحی صرف این می‌شود که مدیر جدید چگونه می‌تواند به طور موثر در زیر دستانش انگیزش ایجاد کند.

ممکن است چنین به نظر برسد که توانایی برای انگیختن افراد استعداد ذاتی باشد که ممکن است فردی آن را دارا باشد و یا نباشد، اما این توانایی را می‌توان از طریق اصلی که ((مدیریت انگیزش)) نامیده می‌شود، مورد بررسی قرار داده و اکتساب کرد.

مدیریت انگیزش بر روی سه شرط اعتماد به نفس، اطمینان و رضایت تمرکز دارد.

نکته اصلی در مدیریت انگیزش این است که بدانیم کارکنان به وسیله چیزی انگیخته می‌شوند که تحقق آن را باور دارند و این تحقق نه به وسیله وعده و وعید مدیران، بلکه به وسیله درجریان آوردن سه شرط لازم برای انگیزش یعنی اعتماد به نفس، اطمینان و رضایت به وسیله ایجاد محیطی که در آن سه شرط تقویت می‌شوند، مدیران می‌توانند در کارکنان خود انگیزش ایجاد کنند.

واژه های کلیدی: مدیریت، انگیزه، کارکنان، اعتماد به نفس، اطمینان و رضایت

فهرست مطالب

مدیریت انگیزه    ۱
هدف سمینار:    ۲
عوامل مؤثر در نحوه ایجاد ارتباط    ۲
سرفصلها وعناوین در مدیریت انگیزه ( کاربردی ومفهومی):    ۲
درباره مدیریت انگیزش در سازمان    ۷
مدیریت انگیزش، کارکنان برانگیخته    ۹
مقدمه:    ۹
مدیریت انگیزش    ۱۰
اعتماد به نفس    ۱۰
اطمینان    ۱۱
رضایت    ۱۲
راه حل برای مشکلات انگیزشی    ۱۳
پیاده سازی طرح مزد تشویقی در سازمان    ۱۹
انگیزش در مدیریت    ۲۲
رابطه انگیزش با مدیریت    ۲۴
۱) انگیزش و یادگیری :    ۲۴
۲) انگیزش و رشد :    ۲۵
۳) انگیزش و شخصیت :    ۲۵
۴) انگیزش و هیجان :    ۲۷
منابع و ماخذ    ۲۸

منابع و ماخذ

۱ – مجموعه قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی چاپ پانزدهم سال ۱۳۸۴، انتشارات کیومرث

۲ – دکتر ناصر فقهی فرهمند، مدیریت پایای سازمان، انتشارات فروزش ۱۳۸۲

۳ – دکتر ناصر فقهی فرهمند، مدیریت پویای سازمان، انتشارات فروزش ۱۳۸۱

۴ – دکتر هوشنگ مومنی، اندیشمندان مدیریت، انتشارات ستاره سپهر

 ۵-     دکتر قاسمی کبریا – موسسه فرهنگی قلم صنع

مدیریت انگیزه

یک مدیر به منظور درک آنچه موجب ایجاد انگیزش در دیگران می شود باید بسیار کوشا و جدی باشد تا بتواند تعامل مناسبی بین نیازهای:

–   درونی

–  اهداف شخصی

–  اهداف سازمانی

برقرار نماید.

انگیزه بعنوان یک حالت درونی فکر وجسم – آرزوهاوخواسته ها ، نیازها ومشوق ها که افراد را منفعل نموده و وادار به عکس العمل می نماید توصیف شده است

ویلیام جیمز در تحقیقی در باره انگیزش به این نتیجه دست یافت که کارکنان ساعتی ، تقریبا با میزان کاری در حدود ۲۰ الی ۳۰ در صد توانایی خود می توانستند شغل خود را حفظ کنند واخراج نشوند. این تحقیق همچنان نشان داد که اگر کار کنان انگیزش بیشتری داشته باشند تقریبا ۸۰ الی۹۰ درصد توانایی خود کار می کنند.

توجه واهمیت به انکیزه (محرکهای درونی افراد) وانگیزش(محرکهای بیرونی افراد) تاثیری شگفت آوری در نشاط عمومی وافزایش تولید دارد .

 هدف سمینار:

آشنایی مدیران با عوامل انگیزش بمنظور بکار گیری آن درسازمان مربوطه جهت تاسیس نشاط ورضایت نیروی کاروبه فعلیت در آوردن حداکثر توانمندیهای آنان

کلید واژگان:

   نیاز – انگیزه – انگیزش – خوشایند – نا خوشایند – خوشوقت – خوشبخت – رضایت – احساس – احسان – عشق – محبت – نفرت –

۱-  انگیزه : محرکهای درونی که بر اساس نیازهای فیزیولوژیک می باشد.
۲- انگیزش :محرکهای برونی که به واسطه انگیزش می توان نیازهای  جدید در انسانها تا سیس نمود و یا نیازهای سابق را تغییر داد

عوامل مؤثر در نحوه ایجاد ارتباط

۱- چگونگی ارسال پیام ، چگونگی دریافت پیام را معین می کند.یعنی از هردست که بدهی از همان دست می گیری .

۲-  آنچه اهمیت دارد، دریافت پیام است نه ارسال آن ، یعنی شناخت طرف مفابل بسیار مهم است .

۳-  چگونگی آغاز پیام ، اغلب حاصل آنرا معین می کند . یعنی رفتار مثبت باعث ایجاد حسن نیت می شود.

۴- ارتباط به منزله خیابان دو طرفه است – هر دو طرف باید با هم ارتباط داشته باشند.

۵- ارتباط یک بازی است ، اگر بیسکویت شکسته به بچه بدهید برای او بزرگترین درد است.

سرفصلها وعناوین در مدیریت انگیزه ( کاربردی ومفهومی):

۱-      ایجاد فضای رضایت

۲-      اهمیت دادن به نیروی کار

۳-      توجه به اوقات خوب

۴-      ایجاد جو اطمینان

۵-      ایجاد جو اعتماد

۶-      دادن اطلاعات کافی

۷-      ایجاد شرایط کشف توانائیها وقابلیتها

۸-      توجه به معنویات

۹-      داشتن ارتباط صحیح ومنطقی

۱۰-   توجه به نیازها

۱۱-   تشخیص به ارزش نیروی کار

۱۲-   راه یابی به قلب کارکنان

۱۳-   راحتی در ابراز عقاید

۱۴-   داشتن رفتار انسانی

۱۵-   کمک به انسانها تا همانی شوند که می توانند بشوند

۱۶-   تامین ملزومات

۱۷-   انعطاف نسبت به ساعات کاری

۱۸-   توجه به نتیجه کار

۱۹-   حمایت از صمیم قلب

۲۰-   اجازه کار در منزل(در صورت امکان انجام)

۲۱-   ایجاد فضای مناسب

۲۲-   توجه به دانش ومهارت کارکنان

۲۳-   معنی دار بودن مدت زمانی که مدیربا کارکنان می با شد

۲۴-   توجه به ابتکار عمل

۲۵-   در موقع صحبت با افراد به نکات ذیل توجه داشتن:

۲۵-۱  با حرکات دست وبدن خود نشان دهید که به صحبت با اوتوجه دارید

۲۵-۲ علاقمندی خودرا با تغییر حالات چهره ابراز کنید

۲۵-۳  با ادای کلمات تائیدی مخاطب خودرا متوجه درک مطلب کنید

۲۵-۴  از مخاطب خود بخواهید توضیحات بیشتری برای روشن شدن مطلب بدهد

۲۵-۵    در صحبت خود بیشتر از ما به جای من استفاده کنید

۲۶-   به دنبال تعریف جدیدی از رابطه بین رئیس ومرئوس باشید

۲۷-   در موقع فشار کاری واسترس زمان بیشتری را با کارکنان خود بگذرانید وبا صحبت های نشاط بخش در آنها انرژی ایجاد کنید

۲۸-   ایجاد شرایط تصمیم در سطح خود

30,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله چگونگی ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مدیریت با کارکنان
  • مقاله نظارت و کنترل در مدیریت اسلامی
  • مقاله مدیریت بر مبنای فعالیت
  • مقاله هزینه یابی و مدیریت بر مبنای فعالیت
  • مقاله مدیریت و حسابداری در شهرداری ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.