مقاله نتیجه ازدواج های خیابانی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله نتیجه ازدواج های خیابانی

تعداد صفحات : ۱۵

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

حجاب، حریمی میان زن و مرد نا محرم است و سبب فروکش کردن غریزه جنسی  می شود. خاموشی این شعله و در مسیر طبیعی قرار گرفتن آن باعث می گردد بسیاری از مشکلات نظیر قتل و جنایت از جامعه رخت بر بندد. و اگر چنین حریمی برداشته شود و آزادی بی قید و شرط به میان آید، باید شاهد زندگی حیوانی باشیم که در آن صورت، افراد دچار اضطرابهایی می شوند، زیرا غریزه جنسی نیرومند و چون اسبی سرکش است که هرچه بیشتر اطاعت شود و افسارش رهاتر گردد، سرکش تر می شود و ضربه ای کاری تر بر انسان وارد می کند یا همچون آتشی است که هر چه به آن بیشتر هیزم بدهند، شعله ورتر می شود.

برهنگی زنان و آرایش و عشوه گری آنان، مردان مخصوصاً جوانان را در تحریکی دایم قرار می دهد؛ تحریکی که سبب کوفتگی اعصاب ایشان و ایجاد هیجانهای بیمارگونه عصبی می شود و گاه سرچشمه امراض روانی است.

واژه های کلیدی:  ازدواج خیابانی، حجاب، خانواده           

فهرست مطالب

نتیجه ازدواجهای خیابانی۱
عامل فساد و نظم ، سقط جنین و سایر گناهان ۲
افزایش آمار طلاق و فروپاشی کانون خانواده ۲
فلسفه حجاب در قرآن کریم ۴
معنای حجاب در کلام رهبر ۴
حجاب دختران در چه سالی لازم است ۵
حجاب ازنظر روانی۶
حجاب ازنظر معنوی۷
حجاب از نظر سیاسی۸
حجاب در تورات۸
حجاب در انجیل۹
وظیفه زنان از نظر انجیل۹
حجاب در شریعت زرتشت۱۰
منابع و ماخذ۱۱

منابع و ماخذ

ازدواجهای نا فرجام      مولف : مجید آقا جان پور

نتیجه ازدواجهای خیابانی

براساس آمار شماری از مراجعه کنندگان به دادگاهها نو عروسانی هستند که هنوز عروسی نکرده اند و اندکی از تاریخ عقدشان گذشته است که درخواست طلاق دارند. این موضوع نشان می دهد که بعضی از دختران در انتخاب همسر دچار شتابزدگی  شده اند، و بدون تحقیق درباره خصوصیات اخلاقی و دینی جوان مورد نظر و بدون مشورت با والدین و ریش سفیدها، پس از دیدار سطحی در خیابان راضی به ازدواج می شوند در نتیجه پس از چندی پشیمان گشته و زندگی شان با شکست مواجه      می شود.

سرپرست مجتمع قضایی خانواده، در این مورد می گوید:

آیا برای ازدواجی که نطفه آن در دیدارهای سطحی خیابان بسته می شود و ملاک ها، تنها صورت ظاهر و به رخ کشیدن ثروت و نشان دادن پیراهن و شلوار براساس مد روز باشد سرنوشتی جز این را می توان انتظار داشت؟!

       اگر چه دختر و پسر باید یکدیگر را بشناسند و ببینند همانطوری که اسلام عزیز به آن عنایت دارد ولی این دیدار نباید به شکل غربی در کوچه و خیابان باشد. بلکه باید این دیدارها در خصوص والدین و بزرگترها صورت می گیرد تا جوانان مخصوصا دختران به وسیله دلسوزانشان راهنمایی شوند و ملاک و معیار در شناخت افراد به کمک آنها برایشان بیان شود.

عامل فساد و ظلم، سقط جنین و سایر گناهان

اگر در یک کشور دین و مذهب حاکم نباشد، هیچ قدرتی قادر به جلوگیری از جنایات و جرایم در آن جامعه نیست اگرچه از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و اطلاعات قوی باشد، زیرا نیروی پلیس و … حداکثر کاری که می کند ظواهر کشور را از لحاظ مفاسد حفظ می کنند و از باطن کار خبر ندارند.

بنابراین باید یک نیروی دیگر در کنار این نیروی ظاهری باشد، تا جامعه از انحطاط رهایی یابد و آن نیروی دیگر را از دین باید فراگرفت، زیرا قدرت دینی در روح انسان نفوذ می کند و همیشه در خلوت و آشکار همراه انسان هست و او را به کارهای خوب تشویق می کند و از انجام امور زشت باز می دارد. این نیرو که همان ایمان به مبدأ و معاد است از میلیونها پلیس برای جامعه مفیدتر است و تا زمانی که امروز مجهز به این قدرت درونی و اعتقادی نشود، آمار جنایت و مفاسد زیادتر می گردد.

اینک برای روشنی اذهان بخصوص جوانان عزیز به وضع اسفبار جوامع غربی نظری می افکنیم.

افزایش آمار طلاق و فروپاشی کانون خانواده

به گزارش تحقیقاتی که از سوی اداره مطالعات آمار جمعیت انگلیس تهیه گردیده، زوجهای انگلیسی که قبل از ازدواج با هم روابط نامشروع داشته اند ظرف ۱۵ سال اول زندگی خود حداقل ۴۰% بیشتر از سایرین در معرض خطر طلاق قرار دارند. و در سالهای پس از آن نیز، با احتمال ۶۰% زندگی زناشویی آنان به طلاق و جدایی منجر خواهد شد.

15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

پیوندها

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.