پایان نامه تاثیرتلویزیون بر رفتار کودکان و جوانان

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

پایان نامه تاثیرتلویزیون  بر رفتار کودکان و جوانان

تعداد صفحات : ۱۱۱

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده :

در این تحقیق تاثیرات رسانه هایی تصویری چون تلویزیون، بر رفتار کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می گیرد.

تلویزیون یکی از وسایل ارتباط جمعی بسیار قدرتمند در فرآیند ارتباط اجتماعی است. حضور گسترده تلویزوین در منازل و فراوانی و دردسترس بودن آن این رسانه را تبدیل به رسانه ای همگانی و فراگیر کرده است.

تلویزیون تأثیر بسیار عمیقی روی کودکان و نوجوانان دارد؛ در جهان معاصر تلویزیون به یکی از ابزارهای اصلی انتقال ارزشها و هنجارهای اجتماعی تبدیل شده است. کودکان بیش از هر کار دیگری – غیر از خوابیدن – تلویزیون تماشا می کنند.

کودکان از دوران خردسالی، تلویزیون می بینند. بسیاری از والدین گزارش داده اند که بچه های خود را جلوی تلویزیون – می گذارند، زیرا تلویزیون بچه را ساکت نگه می دارد. کودکان شش ماهه وقتی که تصویر تلویزیون خراب می شود گریه می کنند و این بدان معناست که به تغییر در محرکهایی که از سوی این جعبه جادویی ایجاد می شود، توجه می کنند.

حدود دوونیم سالگی کودکان به برنامه های تلویزیون با پیگیری توجه می کنند و ظاهراً از وقایع و آدم هایی که تصویرشان را می بینند آگاهی دارند؛ به همین دلیل امروزه تلویزیون جای بسیاری از ارتباطات اجتماعی (مانند ارتباط با همسالان، پدر بزرگ و مادر بزرگ) را که قبلاً بار آموزش داشته اند، گرفته است.

کودکان می توانند از تلویزیون هم رفتار جامعه پسند و هم پرخاشگرانه را بیاموزند. آنها قالبهای اجتماعی درباره زنان، مردان، سالمندان و بسیاری دیگر و حتی خودشان را از این رسانه می آموزند. هر کودک یا نوجوان متوسط روزی بیش از ۳ ساعت تلویزیون می بیند و این زمان در مقایسه با زمانی که صرف ارتباط با اطرافیان یا مطالعه می شود زمان قابل توجهی است.

تلویزیون تأثیرات مختلفی روی کودکان و نوجوانان می گذارد.

مهمترین تاثیر تلویزیون  انتقال ارزشها و فرهنگ مقبول جامعه است؛ تلویزیون با ارایه الگوی مثبت و منفی و گوشزد کردن زشتی یک عمل نوجوان و کودک را راهنمایی می کند تا هنجارهای اجتماعی را فرا گرفته، دورنی نماید. در واقع کودک و نوجوان این عصر به طور مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از ارزشها و هنجارهای اجتماعی و شیوه های زندگی کردن را از تلویزیون می آموزد.

در حقیقت در عصر حاضر مهمترین تاثیر تلویزیون انتقال ارزشها و هنجارهای جامعه است. تلویزیون به عنوان رسانه ای که غالباً در اختیار یا تحت نظارت حکومت هاست، سعی دارد ارزشها و آداب و رسوم و عقاید مورد قبول جامعه را به مخاطبانش انتقال دهد و این باورها از آنجا که مورد پذیرش اکثریت جامعه است، این انتقال، نوعی انتقال مثبت محسوب می شود.

پژوهش ها در خصوص اثرات منفی تلویزیون عمدتاً بر تاثیر آن در افزایش پرخاشگری تمرکز یافته اند. در برنامه های تلویزیونی پرخاشگری به عنوان یکی از وسایل رسیدن به هدف نمایش داده شده و موجه جلوه می یابد. رفتارهای پرخاشگرانه شخصیت‌های تلویزیونی غالباً تقویت می شوند و پرخاشگری بدنی به عنوان وسیله‌ای مجاز برای دفاع از خود و احقاق حق نشان داده می شود .

ارایه مدلهای پرخاشگرانه به قدری در رفتارهای کودکان و نوجوانان موثر است که پس از پخش برنامه هایی با محتوای پرخاشگرانه، رفتارهای پرخاشجویانه آنها نیز شبیه مدلهای تلویزیونی می‌شود زدوخوردهای نوجوانان و کودکان پس از پخش سریال، جنگجویان کوهستان، نمونه بسیار خوبی بر این موضوع است.

 واژه های کلیدی: رسانه هایی تصویری ، تلویزیون،  رفتار کودکان

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
طرح مسئله
اهمیت و فواید موضوع تحقیق
اهداف تحقیق
فرهنگ‌پذیری
خرده فرهنگ
التقاط فرهنگ
التقاط فرهنگی
تعریف فرهنگ و تهاجم فرهنگی
هدف ازتهاجم فرهنگی
اولین و آخرین قدم تهاجم فرهنگی
جمع‌بندی
تاریخچه تلویزیون
تاریخچه تلویزیون در ایران
چارچوب نظری
چارچوب تئوریکی
الف – جامعه‌معنوی
در این جامعه شاخصهای ارتباطی زیر قابل سنجش است :
۱)اداره اورگانیک
۲)ارتباطات عمقی
۳)امتداد تاریخی
۴)کوچکی جمع و ارتباط تام
ب- جامعه صوری
۱) وسعت
۲) اراده اندیشیده
۳) بی‌نامی
۴) ارتباط سطحی
نظریه دایزمن
نظریه لئوناردو برکویتز
نظریه بلسون
نظریه اجتماعی مابعد نوین ژان بودریلار
کلنر در جمع‌بندی این نظریه چنین نتیجه می‌گیرد
نظریه بندوراد نظریه شناختی و اجتماعی
نظریه دکتر لارنس فریدمن
فرضیه‌های تحقیق
فرضیه‌های اصلی
فرضیه‌های فرعی
متغیرهای تحقیق
معرف سازی
اوقات فراغت
خشونت
از خودبیگانگی
بزهکاری
تعریف مفاهیم نظری
طبقه اجتماعی
اوقات فراغت
خشونت
از خودبیگانگی
بزهکاری
تاریخ ادبیات
مقدمه
خشونت در تلویزیون
اثرات تلویزیون بر کودکان و نوجوانان
الف – رابطه رشد شناختی کودکان با ادراک برنامه‌های تلویزیون
ب – رابطه رشد شناختی کودکان باادراک آگهی‌های تلویزیون
ج – تلویزیون و دشواریهای رفتاری
د- تلویزیون و اثرات منفی آن بر تحصیل کودکان
چ- تلویزیون و اثرات منفی بر تخیلات کودکان
ح- چرا کودکان و نوجوان تلویزیون تماشا می‌کنند
خ- تماشای تلویزیون با هدف یادگیری
چ- تلویزیون درحکم مصاحب
هـ – تماشای تلویزیون برای فرار از واقعیت‌ها
تماشای تلویزیون برای بیداری و تحریک
تماشای تلویزیون برای کسب اطمینان خاطر و آرامش
اثرات منفی و مثبت تلویزیون بر کودکان ونوجوانان در افزایش پرخاشگری
تلویزیون و کودکان مطالعه تجربی تاثیرات تلویزیون بر نوجوانان
تلویزیون در زندگی جوانان ؟؟ مالتزک ؛ هامبورگ ( ۱۹۵۹)
دلایلی برای بیزاری جستن از تلویزیون
تاثیر تلویزیون ازدیدگاه روانشناسی
برون فکنی
خانم هیمل وایت
از دیدگاه جامعه شناسان
از دیدگاه اخلاق و اجتماعی
نقش رسانه‌های جمعی در اجتماع
نتیجه
نتیجه آخر مطلب
پیشنهادات عبارتند از
مشکلات تحقیق
منابع

منابع :

نشریه پژوهش و سنجش ۱۵ و ۱۶

براهتی، محمد تقی و همکاران (۱۳۶۸ مترجمان). زمینه روانشناسی. تألیف: هلیگارد و اتکینسون. تهران : انتشارات رشد .

–   بیابانگرد، اسماعیل (۱۳۷۷). رابطه بین تماشای تلویزیون و مهارتهای خواند و مطالعه در کودکان. ماهنامه تربیت سال چهاردهم، شماره دوم.

–        یاسایی، مهشید (۱۳۶۸مترجم). رشد و شخصیت کودک. تألیف: ماسن و همکاران. تهران : انتشارات رشد.

پاول هنری ماسن، جروم کیگان، رشد و شخصیت کودک، مهشید یاسایی،۱۳۶۸، نشر مرکز.

حبیبی نیا، امید (۱۳۷۰)، روانشناسی سینمای کودک، نشریه روزانه هفتمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، شماره ۶و۷٫

کازینو، ژان، قدرت تلویزیون، ترجمه علی اسدی،۱۳۶۴، نشر امیرکبیر.

مجموعه مقالات، کودک و تلویزیون، جلد ۱و۲، ۱۳۷۱، ناشر واحد انتشارات و مطبوعات.

Dialogue

Gellesandstraas

Lawrence Freed man

Monologue

Sub-culTure

یاسایی، ۱۳۶۸

Marliyn monroe

براهنی و همکاران، ۱۳۶۸٫

پژوهشکده تحقیقات اسلامی علوم و معارف قرآن پاییز ۱۳۸۱

تلویزیون در زندگی کودکان ما، ص۳-۲

تلویزیون دشمنی در خانه‌ ( تبیان ) mht

تلویزیون و کودکان،  ترجمه علی رستمی ، ص ۱۱۶

جامعه شناسی ارتباطات، ساروخانی، ص۵۲

دائرالمعارف تطبیقی علوم اجتماعی جلد ۱ص۱۱۰

دادگران، سید محمد، مبانی ارتباطات جمعی، انتشارات فیروزه ص۷۷

رشیدپور، ابراهیم تلویزیون و اطفال ص۹۷

زان کازنو، جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی کل، ص ۴

ساروخانی، باقر ،درآمدی بر دائر المعارف علوم اجتماعی

ستوده، هدایت الله، مقدمه ای بر آسیب شناسی اجتماعی، نشر نور سال ۱۳۷۳،ص۲۰۳

شایان مهر ، علی رضا، دائر المعارف

شایان مهر، علیرضا، دائر المعارف تطبیقی علوم اجتماعی کتاب اول انتشارات کیهان ص۳۶۵

شیخاوندی داور، جامعه شناسی انحرافات آسیب شناسی جامعه ، نشر مزید بز،سال ۱۳۷۳، ص ۳۴۴

صدر افشار، غلام حسن حکمی، نسرین و نسترن فرهنگ فارسی امروز ص۴۰۹

کازنو،‌ ژان، ص۷

کازنو، ژان ، جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی مترجم دکتر باقر ساروخانی ، دکتر منوچهر محسنی ص ۱۰۸۴

گیدنز، آنتونی، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ص۷۹

لوک بدار زوزه، در زیل و لوک لامارش. روانشناسی اجتماعی ترجمه دکتر حمزه گنجی نشر ساوالان ۱۳۸ص۲۳۹

مبانی ارتباطات جمعی، دادگران ص۸۶

محمد تقی مصبا یزدی تهاجم فرهنگی، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی : چاپ سوم

معتمد نژاد، کاظم، وسایل ارتباط جمعی ص۶۹

مهدوی، صادق نقش برنامه های تلویزیونی در شکل گیری روابط فردی و اجتماعی ص۴۲

نامه انجمن جامعه شناسی ایران و به نامه دومین همایش مسایل اجتماعی ایران ص ۵۸

نشریه پژوهشی و سنجش ۱۵و ۱۶

نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر جورج رتبز ترجمه محسن تلائی نویسنده  علی صادقی

هورنیک ،  ۱۹۸۱ ، مورگان و گراس ۱۹۸۲٫

مقدمه

از دیرباز ارتباط، برقراری ارتباط و انتقال پیام به مخاطبان مورد توجه جوامع بشری بوده و می باشد از زمانیکه انسان به فکر ایجاد ارتباط با همنوعان خود افتاد در صدد برآمد تا ابزار آن را شناخته و بدست آورد تا بوسیله آن از موقعیت انسانهای دیگر با خبر شود به همین منظور ابتدا از کشیدن تصاویر روی سنگها و تنه های درخت و بعد گفتار و نوشتار با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند ولی به همان شکل باقی نماند و رفته رفته بر حسب نیاز جامعه پیشرفت می کرد و تحولات عظیمی در آن رخ می داد.

از عوامل بسیار مهمی که باعث گسترش روابط از لحاظ تجاری و تبادل فرهنگی گردید بوجود آمده راههای ارتباطی بین روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ بودن با نزدیک شدن مسیر شهرها و روستاها روابط انسانها شکل جدیدی به خود گرفت و باعث تغییر الگوها و ارزشهای جوامع روستایی و شهری گردید راه اطلاع سریع انسانها را از دستاوردهای جدید کشاورزی و صنعتی میسر ساخت و این امر سبب دگرگونی در روابط اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و همچنین در تعیین الگوهای مصرف، سیستم معیشتی و هنجارها بود.

برقراری ارتباط بین افراد گروهها مستلزم وسایل خاصی است که به کمک آنها بتواند پیامها و خواسته های خود را به یکدیگر منتقل کنند با محیط زندگی بهتر آشنا شوند خود را با آن هماهنگ سازد و یا برای بهبود شرایط آن اقدام نمایند برای آنکه چگونگی انعکاس واقعیت عینی اشیاء در فکر انسان به دیگران منتقل شود باید بار دیگر آن را عینی ساخت و افکار را که محصول انعکاس دنیای خارج است بصورت عادی و قابل فهم در آورد عادی کردن و قابل انتقال ساختن انعکاس واقعیتها محیط زندگی در فکر انسان با وسایل و روش های گوناگون صورت می گیرد به طور کلی استفاده از وسایل مختلفی که برای بیان اندیشه های انسانی و شناخت محیط زندگی به کار می روند تابع شرایط و اوضاع تاریخی جوامع انسانی است زیرا در هر جامعه به تناسب نیازها و پیشرفت های آن برای برقراری ارتباط بین افراد و انتقال افکار و اطلاعات وسایل معینی ایجاد می شوند[۱]

به طور مثال ورود وسایل ارتباط جمعی نظیر روزنامه، رادیو، تلویزیون، به درون یک قبیله دور افتاده با یک روستای منزوی موجبات باز شدن آن را بسوی دیگر قبایل و روستاها وبه طور کلی جهان فراهم می سازد و جامعه به سوی اقتصاد بازار و به طور کلی پیدایی عصر مبادله چه بصورت پایاپای چه با استفاده از ابزار مبادله صورت می پذیرد.

پیدایش تلویزیون اروپایی به عنوان اولین گام در راه جهانی شدن ارتباطات جمعی علیرغم همه موانعش نظیر مشکلات زبان فرهنگ آداب و سنن و … نوید بخش تجربه ها و اندیشه های نو در این باب گردید و آنچنانکه هم امروزه سخن از تلویزیون آسیایی به میان آمده است تمامی این تجربیات به نزدیکی بیشتر با یکدیگر در پرتو عصر ارتباطات خواهد انجامید.[۲]

در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی روزنامه، رادیو و تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدیدی و مبادله افکار و عقاید عمومی در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی بعهده گرفته اند و به طوری که بسیاری از دانشمندان قرن بیستم را عصر ارتباطات نام گذاشته اند. رسانه های جمیعی عبارتند از مطبوعات رادیو تلویزیون فیلم سینمایی تصاویر و انواع کاست صوتی و ویدئو.[۳]

«طرح مسئله »

تلویزیون تنها رسانه ای است که مورد استفاده همگان قرار می گیرد و بیش از هر رسانه ای دیگر زمینه را برای نزدیک شدن جلب توجه کودکان و نوجوانان به خود فراهم می کند و وقت زیادی از اوقات فراغت این قشر را به خود اختصاص می دهد.

با توجه به قابلیتها تکنولوژی که دارد بیش از هر رسانه اطلاعات را برای دوران نخست اجتماعی شدن کودک مهیا نموده و آنها را آگاه و یا جهت انجام کاری ترغیب می نماید و گاهی نیز احساسات آنها را بر می انگیزد و البته در مواردی دیگر بصورت مستقیم و غیر مستقیم آسیبهای به آنها وارد نموده و چه بسا اثرات منفی آن ماندگار باشد به همین جهت عده ای معتقدند تلویزیون عجایب و بیهودگی است با توجه به تحقیقات هرچه کارکرد سایر نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان نامناسب و ناهمگون باشد تاثیر تلویزیون بر کودکان و نوجوانان بیشتر خواهد بود و طبق یافته ها در ده سالگی کودکان هر روزه بیننده تلویزیون می باشند و آنهم به دلیل کیفیت جذاب آن است که توجه را به حرکت در یک فضای کوچک معطوف نموده و این ویژگی مهم لاینفک از تلویزیون است. وقتی که مادر مورد تأثیر تلویزیون صحبت می کنیم[۴]در واقع در مورد چگونگی استفاده کودکان از تلویزیون گفتگو می کنیم . کودک برای نیاز خاصی به تلویزیون رو می کند.

کودکان از یک محتوای تلویزیونی واحد به  شیوه‌های گوناگون استفاده می کنند. اما بخشی از گزینه کودکان به تجارب انباشته شده آنها و سرانجام به درک آنها از مسائل، ارزشهای مورد قبول آنها و رفتارهایشان لبریز می شود و سری می یابد. به این ترتیب این گزینه می تواند در شرایطی خاص در جنایت، خشونت یا اخلاق سهل آنگارانه و در شرایطی دیگر در درک بهتر از زندگی بزرگسالان و ارزشهای دموکراتیک سهیم باشد یا در دیگر شرایط در هیچکدام نقشی ایفا نکند. چیزی در زندگی آنها را وادار می کند تا برای تجربه خاصی دست به سوی تلویزیون دراز کند سپس این تجربه وارد زندگی آنها می شود و از میان تجارب اندوخته کودکان، ارزشهای رمز گردان شده، روابط اجتماعی و نیازهای عامل و آنی که قبلاً بخشی از زندگی آنها را تشکیل می داده راه خود را بناچار می گشاید و در نتیجه تجربه نخستین دچار تغییر می شود چیزی به دور انداخته می شود چیزی اندوخته می شود و شاید نوعی رفتار آشکار از کودک سرزند.

این تاثیر تلویزیون است به این اوصاف آنچه را که می کوشیم تا درک کنیم نقشی است که تجربه تلویزیون در زندگی کودکان بازی می کند. در این خصوص سئوالهایی مطرح می شود؟

آیا تلویزیون بی خبری کودکان و نوجوانان را عمیقتر می کند یا موجب گسترش آگاهی و دانش آنها می شود؟

آیا خشونت موجود در برنامه های تلویزیونی موجب می شود که نوجوانان خشونت با جنایت را یاد بگیرند.

اهمیت و فواید موضوع تحقیق :

تلویزیون که نوعاً یک پدیده شهری هستند جزء وسایل ارتباطی تأثیر ناپذیر محسوب می شوند. این وسیله فرهنگ عمومی چیزی نیست که مصرف کنندگان بتوانند مستقیماً در مقابل آنها عکس العمل نشان دهند و یک رابطه دو طرفه برقرار سازند.

رابطه تلویزیون اکثر اوقات یک طرفه، از طرف کارگردانان آن به سوی مصرف کنندگان است امکان اینکه مصرف کنندگان بتوانند آن را تحت تأثیر قرار دهند بسیار اندک است.

در واقع می توان گفت که در تلویزیون به جای «یاگول»[۵] «گفتگوی دوطرفه یک حات «منولوگ»[۶] گفتگوی یک طرفه) وجود دارد. تلویزیون معمولاً ارزش های کلان اجتماعی و جنبه های هنری خرده فرهنگها[۷] را به مردم عرضه می دارند مثلاً در فیلم ها و تلویزیون تأکید روی ارزش های کلان چون میهن پرستی، وظایف افراد به عنوان مادر، پدر، فرزند، شوهر و غیره و یا مسائل دینی است.

الگوهای خرده فرهنگ مانند تبلیغات تجارتی، مقررات و آئین های گروهی یا قشر خاص از طریق تلویزیون به اعضای جامعه کلان منتقل می شود پیرو جوان، زن، و مرد به طور پیوسته تحت تأثیر تصاویر و گفتار برنامه های سینمایی یا رادیوئی و تلویزیونی قرار می گیرند. آمارها گویای اثر شگرف تلویزیون می باشند. به طوری که در کشورهای باختری هر هفته میلیون‌ها نسخه نشریه های مربوط به برنامه های تلویزیونی بفروش می رسند و صدها میلیون نسخه روزنامه در میان مردم دست به دست می گردند و میلیون ها عدد نوار شنیداری یا دیداری- شنیداری «ویدئوکاست» فروش عرضه می شوند. بازرگانان و سوداگران همگی از اثرات «معجزه انگیز» تلویزیون در بالا بردن میزان فروش کالاها آگاه هستند و بدین جهت همه روزه مبالغ گزافی برای تبلیغ کالاهای خویش از طریق مطبوعات، سینما، رادیو و تلویزیون اختصاص می دهند و مسلماً از برکت همین وسایل چندین برابر سود به کف می‌آورند. این پدیده به خوبی اثر انکار ناپذیر تلویزیونها را در انتخاب و تصمیم گیری (برای مواد مصرفی، و غیره نشان می دهد. تنها گروه اجتماعی فوق الذکر نیستند که از اثرات شگفت انگیز تلویزیون آگاهی دارند بلکه سیساتمداران و سیاست گذاران نیز به نقش تعیین کننده این وسایل برای موقعیت در جامعه و جلب طرفداران، نظرات و هنر خویش را چون کالائی به تلویزیون می سپارند تا به گوش یا دید مردمان برسانند و پیروزی آنان را تضمین کنند در چنین وضعی مصرف کنندگان تلویزیون، بویژه سرپرستان خانواده ها، کاملاً حق دارند از خود بپرسند:

«این برنامه ها و این صحنه ها چه تأثیری در روحیه و عواطف فرزندانمان دارد؟

علت تاکید روی نسل جوان و کودکان این است که تقریباً در اکثر کشورهای در حال رشد، تعداد این نسل بیشتر و دلبستگی آنان بخصوص تلویزیون فزونتر است. تحقیق مربوط تهران نیز حاکی است که بیشترین نگرندگان تلویزیون کودکان کمتر از ۱۵ سال و بعد از آنان بانوان خانه دار و سپس جوانان بیشتر از ۱۵ ساله هستند.[۸]

اهمیت خاص تلویزیون در دنیایی که هر روزه بیش از روز به گسترش این وسایل می انجامد و در نهایت موجبات سلطه، نفوذ و تاثیر آنها را فراهم می‌آورد علاقمندان  را بر آن داشته است  تا در راه شناخت بهتر  تلویزیون بکوشد و از ابزار دقیق تحقیقی سودجویند اهمیت اصلی تحقیق در تأثیر تلویزیون از آن روست که این وسیله بیشتر از وسایل دیگر ارتباط جمعی استفاده می شود.

کودکان از ماههای آغازین زندگی خویش با این وسیله در ارتباط هستند و تاثیر چشمگیری در افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان بر جا می گذارد و تمامی جهات و ابعاد حیات انسان را اشغال کرده است، علاوه بر این تاثیر این وسیله همواره آگاهانه و به عمد تحقیق نمی پذیرد، بلکه در اکثر موارد انسان بدون آنکه قصد آموزش داشته باشد در کنار این وسیله قرار می گیرد و از محتوای بسیاری را عقیده بر این است که عصر جدید را همانطور که عصر فضا، اتم، و … می خوانند و با حق باید عصر ارتباطات الکترونیک نیز خواند. عصری است که در آن هیچ حادثه مخصوص فضای جغرافیایی محدود نیست، بلکه به جان با دستکم کره زمین تعلق دارد به تعبیری دیگر انفجار در زمان و فضا موجبات کوچک شدن گیتی و همسایگی ملل دور دست را فراهم ساخته، تلویزیون با خود دنیای نو، ارزشهایی تازه در عین حال اسارتهایی جدید به همراه آورده است.



[۱] معتمد نژاد، کاظم، وسایل ارتباط جمعی ص۶۹

[۲] زان کازنو، جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی کل، ص ۴

[۳] شیخاوندی، داور، جامعه شناسی انحرافات، ص۳۴۳

[۴] تلویزیون در زندگی کودکان ماص۳-۲

[۵] Dialogue

[۶] Monologue

[۷] Sub-culTure

[۸] شیخاوندی، داور، جامعه شناسی انحرافات ص۳۴۳

110,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله تاریخچه رادیو و تلویزیون
  • تحقیق دستیابی به وجود یا عدم وجود رابطه بین باورها و رفتارهای دینی بینندگان تلویزیون با کمیت تماشای برنامه ها و نوع برنامه های انتخابی و هدف آنان از تماشا
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.