پایان نامه تاریخچه یهود

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

پایان نامه تاریخچه یهود

تعداد صفحات : ۷۸

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در این مقاله درباره تاریخچه یهود، صفات یهود، دولت اسرائیل چگونه به وجود آمد؟ و چر ا یهود باید در فلسطین زندگی کنند؟ و نظری به تجاوز اخیر اسرائیل توضیح می دهد.

چرا یهود روح تجاوز دارند؟

جواب آن را آقای (فریدلندر) دکتر اسرائیلی چنین می‏دهد: (یهودیسم) عنصریست که اتباع آن همیشه حس می‏کنند چون شاخه‏های درخت از آن کنده شده‏اند و از بقیه عناصر منفصل و متمایز هستند.

این حس دردناک که همیشه نیش آن به قلبهای یهود فرو رفته است، یک عقده حقارتی نسبت به تمام بشر در آنها ایجاد نموده که شاید از بین رفتنی نباشد، زیرا این حس را یهود با شیر مادر به اولاد و فرزندان خود تزریق میکنند، تا بدین وسیله، آنان را بر کار و کوشش وادارند.

البته این حس مخصوص آب و خاک اسرائیل نیست، بلکه در هر کجا که یهودی هست، این عقده بزرگ را هم با خود دارد، ولی چون اسرائیلی‏ها می‏توانند به وسیله تجاوزات پی در پی آن را آرامش و تسکین دهند و آنهائی که در غیر اسرائیل زندگی می‏کنند از این فیض محرومند.

این تجاوزات را همیشه از یهود اسرائیل می‏بینیم و حتّی یهودیهای به اصطلاح بی‏دین هم این روح را ازدین خود به ارث برده‏اند و به گفته خود آنها: یهودیسم قومیّت یهود است و حتّی اگر یهودی از دین خود خارج شود، باز رابطه ناسیونالیسم او را به روح یهودیسم ارتباط می‏دهد .

لویس. دی. براندیس قاضی دادگاه عالی آمریکا می‏گوید: باید اعتراف کرد که ما یک قومیّتی را تشکیل می‏دهیم که یهودی در هرکجا که هست به آن وابستگی دارد.

آقای (لیون سیمون) یهودی می‏نویسد: یهودیسم نسبت به یهود ناسیونالیسم آنهاست و آن کسانی که معتقدند یهودیان مثل کاتولیک پروتستان یک طایفه دینی را تشکیل می‏دهند سخت در اشتباه هستند.

 واژه های کلیدی: یهود، صفات یهود، کشتن انبیاءالله، پیمان شکنی، بریتانیا، روح تجاوز یهود

فهرست مطالب

تاریخچه یهود    ۱
۱ ـ قساوت و توحش:    ۸
۲ ـ کشتن انبیاءالله:    ۱۰
۳ ـ دروغ، افتراء، تحریف:    ۱۲
۴ ـ مکر و خدعه:    ۱۴
۵ ـ مال اندوزی و ثروت پرستی:    ۱۵
۶ ـ پیمان شکنی و نقض عهد:    ۱۵
۷ ـ فساد اخلاق:    ۱۶
۸ ـ ربا خواری:    ۱۷
تآتر… و سینما    ۳۴
موسیقی… و یهود    ۳۵
شراب… و یهود    ۳۶
ولی آیا بریتانیا به وعده خود وفا کرد؟    ۴۶
چرا یهود باید در فلسطین زندگی کنند؟    ۵۷
چرا یهود روح تجاوز دارند؟    ۵۹
نظری به تجاوز اخیر اسرائیل    ۶۰
دسیسه‏ای بزرگ    ۶۴
منابع    ۷۴

منابع

۱ ـ تذکره عوده، صفحه۱۵۰٫

۲ ـ (الیهودی العالمی)، تألیف هنری فورد، صفحه۶۲٫

۳ ـ (راهنمای صهیونیسم)، صفحه۵٫

۴ ـ صهیونیسم و یهود آمریکا.

۵ ـ (درسهائی در ناسیونالیسم یهودی)، صفحه۳۴٫

۶ ـ روزنامه الاهرام ۲۴/۷/۱۹۶۷٫

۷ ـ از گفته‏های محمّد حسنین هیکل، ۲۶/۵/۱۹۶۷٫

۸ ـ مجله الجمهور الجدید، چاپ بیروت ـ شباط۱۹۶۸٫

۹ ـ مجله الحوادث، چاپ بیروت، ۱۵/۹/۱۹۶۷ صفحه۹٫

۱۰ ـ غلوب پاشا در کتاب (ازمه الشرق الاوسط)، صفحه۳٫

۱۱ ـ جنگ شش روزه مصر و اسرائیل، تألیف اندولف س چرچیل وینستون س چرچیل صفحه۷۳٫

۱۲ ـ همان مدرک، صفحه۷۴٫

۱۳ ـ همان مدرک، صفحه۷۵٫

۱۴ ـ مکتب اسلام، شماره ۹، سال۸، ۱۳۸۷هجری قمری، صفحه۲٫

۱۵ ـ الایام الحاسمه قبل معرکه المصیر، تألیف سپهبد محمود شیت خطاب، چاپ بغداد۱۳۸۷ هجری قمری.

۱۶ ـ جرائد و مجلات، رادیوهای آن زمان.

۱۷ ـ ذکریات المعصومین الرسول الاعظم (ص)۱۳۸۷ هجری قمری.

۱۸ ـ مجله مکتب اسلام، شماره ۹، سال۸٫

۱۹ ـ مجله الجمهور الجدید، شماره۷۱۱ ، سال۱۹۶۸، صفحه۲۸٫

۲۰ ـ مجله حضاره الاسلام، شماره ۱۰، سال۸ ، صفحه۹۵ ، نقل از بیانیه انجمن عالی سازمان پناهندگان بین‏المللی.

۲۱ ـ مقاله آقای خسروشاهی در مکتب اسلام، شماره ۹، سال۸، صفحه۷۱٫ صفحه۱۱۴

تاریخچه یهود

یعقوب فرزند إسحاق، که او را اسرائیل (بنده خدا) می‏گویند دوازده فرزند داشت که چهارمین فرزند او (یهوذا) بود.

یهوذا و برادرانش با پدر خود یعقوب، در کنعان (فلسطین) سکونت داشتند و پس از واقعه مشهور حضرت یوسف که یهوذا هم در آن شرکت داشت، در سال۱۷۴۰ قبل از میلاد، کنعان را به عزم مصر ترک گفتند.

آن روزها مصر مملکت پر جمعیّت و با ثروتی بود و هرکس بر آن حکومت می‏کرد، چنان بود که بر جهان حکومت می‏کند.

هنگامی که برادران یوسف وارد این سرزمین شدند حضرت یوسف پادشاه آن بود، از این جهت آنها زندگی بسیار با شکوهی بهم زدند. و کم‏کم تعدادشان از هزار تجاوز کرده و قبائل متعددی را تشکیل دادند.

این قبیله‏ها سالهای درازی را در أمن و أمان بسر بردند، تا آنکه زمان (فرعون) فرا رسید و چون میان او و قبیله‏های بنی اسرائیل دشمنی هائی از گذشته بود، آنها را ذلیل کرده و به گفته قرآن (مردهایشان را کشته و زنانشان را به اسیری برد

پیش از آنکه حضرت موسی(ع) به پیامبری مبعوث گردد، بنی اسرائیل سخت‏ترین روزهای خود را زیر شکنجه‏های طاقت فرسا و فشارهای گوناگون فرعون بسر
می‏بردند.
ولی چون موسی(ع) در حوالی سال۱۲۱۳ قبل از میلاد مبعوث شد، روحهای پژمرده آنها را جوان کرده و به جانهای دربند شده آزادی بخشید.

امّا این پیامبر بزرگ، در برابر این خدمات از آن‏ها چه دید و آنها چه پاداشی باو دادند؟
برای مثال یکی از آن پاداشهای ننگین را تاریخ چنین می‏نویسد: شبانگاه حضرت موسی(ع) باتفاق بنی اسرائیل، مصر را مخفیانه ترک گفتند و به رود نیل رسیدند، موسی(ع) با عصای خود آب‏ها را فرمان داد تا اینکه در میان رود راهی نمایان شد.

موسی(ع) أمر کرد تا همگی آن راه را در پیش گرفته و از نیل عبور کنند ولی آنها یک صدا گفتند: ما از دوازده قبیله‏ایم و هر قبیله‏ای عادات و رسوم خاص خود را دارد، بایداین راه به دوازده قسمت تقسیم شود یعنی برای هریک از قبائل یک راه و یک مسیر خصوصی باشد، تا فرمانت را اجرا کنیم.

موسی(ع) به دریا ندا داد: تا دوازده مسیر باز کند و به فرمان خداوند چنین شد.
ولی آنها یک قدم بجلو نرفتند و عذرشان این بود:

ممکن است که در میان راه ما را با یکدیگر احتیاجی افتد، پس دریا را بگو تا چون پنجره‏ها سوراخ‏هائی در میان دیوارهای آب باز کند، تا هر قبیله‏ای بتواند قبائل دیگر را ببیند و با آنها گفتگو کند، و چنین شد.

ولی باز هم برجای خود ایستاده حرکت نکرده و فریاد زدند:

پاهای ما برهنه است و زمین دریا رطوبت دارد و تا امر نکنی زمین خشک شود ما از آنجا عبور نخواهیم کرد.

خداوند امر کرد… زمین خشک شد ولی باز هم برجای خود ایستادند و این بار بی‏ادبی و وقاحت را به منتهی درجه رساندند و با یکدیگر چنین گفتند:

موسی ما را از شهر آواره کرده و اینک می‏خواهد که در دریا نابودمان کند تا ثروت و اندوخته‏های ما را بتصرّف خویش در آورد.

موسی(ع) با یک دنیا دهشت، در حالیکه لبخند تلخی بر لبانش نقش بسته بود پا به رود نهاده و پیشاپیش آنها به راه افتاد.

این نخستین تجربه و آزمایش تلخی بود که بنی اسرائیل به موسی(ع) نشان دادند.
باز تاریخ می‏نویسد: چون بنی اسرائیل، از رود نیل خارج شده و به صحرای سینا رسیدند، به موسی(ع) گفتند: ما را از آشیانه خود بیرون آورده و در صحرائی شن زار، سکونت دادی؟ این چه رفتاری است که با ما می‏کنی؟ مگر ما سنگ هستیم، مگر ما احتیاج به آب و غذا نداریم؟

خدا امر کرد تا از آسمان برای آنها طعام فرستاده و ابری بر آنها سایه افکند و سنگی را امر فرمود تا به آنها آب دهد.

زمانی به همین منوال گذشت تا آنکه روزی به موسی(ع) گفتند: ما طعامهای آسمانی نمی‏خواهیم به خدایت بگو، همان پیاز و عدس را برای ما بفرستد زیرا ما آنها را بهتر دوست می‏داریم.

موسی(ع) گفت: به نزدیکترین قریه‏ها که رسیدید: آنچه می‏خواهید، خود بکارید و خداوند دیگر برای شما طعامی نخواهد فرستاد.

نافرمانی آنها آنقدر زیاد شد، که خدا عذابی بر آنها نازل کرد و آن این بود که مدّت چهل سال در صحراها و بیابانها سرگردان بودند و آنها که با موسی(ع) از مصر بیرون آمدند، آرزوی شهر را بگور بردند و نوه‏ها و نواده‏هایشان با یوشع بن نون سال۱۵۰۰ قبل از میلاد وارد شهر کنعان شدند(۲).

نخستین دولت یهودی هنگامی تشکیل شد که (طالوت) یا (شأوول) در بین سالهای ۱۰۹۵ ـ ۱۰۵۵ قبل از میلاد پادشاه گشت، و پایتخت را در سال۱۰۴۹ قبل از میلاد به یبوس (بیت‏المقدّس) تغییر داد.

سلیمان فرزند داود، که پس از پدرش به مقام پادشاهی و نبوّت رسید، از بزرگترین پادشاهان آنها شناخته شد، در زمان او همه از آرامش و سعادت برخوردار بودند، می‏گویند که بنای هیکل سلیمان را او ساخت و مدّت هفت سال مهندسین مصر، الجزیره و فینیقیا در آن ساختمان کار می‏کردند(۳).

پس از مرگ سلیمان (بین سال۹۳۲ قبل از میلاد) دولت آنها به دو قسمت تقسیم شد، یکی در شمال که پایتختش سامره (نابلس) بود و دیگری در جنوب که پایتختش اورشلیم (بیت‏المقدّس) بوده است(۴).

این دو دولت مدّت۲۰۰ سال باهم جنگیدند تا آنکه (سرجون) امپراطور آشوریها ۷۲۲( قبل از میلاد) بر آنها پیروز گشت و فرمان داد تا همه یهود را از آن منطقه خارج سازند(۵).
پس از آنکه نینوی بدست کلدانیها سقوط کرد (۶۱۴ قبل از میلاد) یهود برای بهم زدن میان آنها و مصریها که بر کنعان حکومت داشتند سخت مشغول فعالیّت شدند، در اثر آن جنگ دامنه‏داری میان آنها واقع شد بالاخره (نبوخذ نصر) پادشاه بابل در سال (۵۶۲ قبل از میلاد) پیروز شد و برای انتقام از یهود اورشلیم را خراب کرد و هیکل‏ها را نابود نمود و همه را دست بسته به بابل حرکت داد (۵۸۶ قبل از میلاد).

مدّت زیادی را در اسیری گذراندند، تا آنکه (کورش) پادشاه ایران، آنها را که به (اُسرای بابل) مشهور بودند، نجات داده و دوباره هیکل را بنا کرد (۵۱۶ قبل از میلاد)(۶).
در ایّام (هیلین) یهود مورد حمله‏های بسیاری قرار گرفتند و آخرین آنها وقتی بود که رهبر معروف رومانی (قیطس) اورشلیم را خراب کرده، هرچه یهودی بود اسیر کرد و به (رم) فرستاد، این حادثه در سال۷۰ میلادی واقع شد.

و در سال۱۲۵م (ادریانوس) امپراطور رومانی بر آنها حمله کرد اورشلیم را خراب نمود و تعداد پانصد هزار یهودی را کشته و پنجاه هزار نفر از آنها را اسیر کرد(۷).

در عهد (تراجان ـ ۱۰۶م) تعداد زیادی از یهود مخفیانه وارد اورشلیم شده و بنای خرابکاری را گذاردند و چون (ادریانوس) پادشاه روم شد. (۱۱۷ ـ ۱۳۸م) اورشلیم را به تصرف در آورد و انجام دادن مراسم مذهبی را بر یهود آزاد کرد.

یهود به رهبری بارکوخیا (۱۳۵م) شورش کردند، ولی پیروز نشدند، در این واقعه بیش از۵۸۰ هزار یهودی بقتل رسید و آنها که جان سالم بدر بردند، شهر را ترک کرده ادریانوس مجددا اورشلیم را خراب کرده و به جای آن شهر (ایلیا) بنا کرد(۸).

پس از این تاریخ، یهود خرابکاری‏های زیادی کردند و بدنبال آن چندین بار قتل عام شدند که خود مسبب همه آنها بودند(۹).

۱ ـ سوره بقره، آیه۴۹٫

۲ ـ (موقف علماء الاسلام من‏الیهود)، چاپ کربلا، صفحه۱۰٫

۳ ـ مجله العربی چاپ کویت۷، شماره ۱۰۹، سال۱۹۶۷٫

۴ ـ فلسطین والضمیر الانسانی، صفحه۵۴٫

۵ ـ مجله العربی شماره۱۰۹ صفحه۵۴٫

۶ ـ تاریخ الاسرائیلین ـ تألیف شاهین مقاریوس، چاپ المقتطف۱۹۰۴٫

۷ ـ مجله العربی۱۰۹، صفحه۵۵٫

۸ ـ تاریخ القدس، تألیف عارف المعارف، چاپ دارالمعارف۱۹۵۱٫

۹ ـ برای توضیح بیشتر به کتاب (خطرالیهودیه العالمیه)، تألیف عبدالله التل مراجعه شود.

گوستاولوبون فرانسوی می‏گوید: اگر ما بخواهیم صفات یهود را در چند کلمه خلاصه کنیم، باید بگوئیم: یهود مانند انسانهائی هستند که تازه از جنگل وارد شهر شده‏اند و همیشه از صفات انسانی بی‏بهره بودند، چرا که همچون پست‏ترین مردم روی زمین زندگی می‏کنند بنی اسرائیل همیشه مردمی وحشی، سفاک و بی‏غیرت بوده، حتّی در زمانی که خود آنها بر کشورهای خود حکومت می‏کردند، باز هم از سفاکی خود دست بر نداشته‏اند، بی‏پروا وارد جنگ شده و چون از پای در می‏آمدند، به یک مشت خیالات غیر انسانی و بی‏اساس پناه می‏بردند. خلاصه آنکه هیچ فرقی میان یهود و حیوانات نمی‏توان گذاشت(۲).

برجسته‏ترین صفات یهود، چنانچه قرآن بیان می‏کند از قرار ذیل است.

۱ ـ قساوت و توحش:

چنانچه خداوند متعال می‏فرماید: (ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِنْ بَعْدِ ذلکْ فَهِی کَالْحِجَارَهِ اَوْ أشَدُّ قَسْوَهً وَ إنَّ مِنَ‏الحِجَارهِ لَما یَتَفَجَّرُ مِنْهُ الأنْهارُ وَ اِنَّ مِنْها لَما یَشَّقَّقُ فَیَخْرُجُ مِنْهُ الْماءُ وَ اِنَّ مِنْها لَما یَهْبِطُ مِنْ خَشْیَهِ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ)(۳) پس با این معجزه بزرگ باز چنان سخت دل شدند که دلهایشان چون سنگ یا سخت‏تر از آن شد چه آنکه از پاره سنگها نهرها بجوشد و برخی دیگر سنگ‏ها بشکافد و باز آبی از آن بیرون آید و پاره‏ای از ترس خدا فرود آیند (ای سنگدلان بترسید که) خدا از کردار شما غافل نیست. و در جای دیگر می‏فرماید:
(فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنّاهُمْ وَ جَعَلْنَا قُلُوبَهُم قَاسِیَهً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظّا مِمّا ذُکِّرُوا بِهِ وَلا تَزالُ تَطّلِعُ عَلی خائِنَهٍ مِنْهُمْ اِلاّ قَلیلاً مِنْهُم)(۴) پس چون بنی اسرائیل پیمان شکستند آنان را لعنت کردیم ودلهایشان را سخت گردانیدیم (که موعظه در آنها اثر نکرد) کلمات خدا را از جای خود تغییر می‏دادند و از بهره آن کلمات که به آنها داده شد در (تورات) نصیب بزرگی را از دست دادند و دائم بر خیانتکاری و نادرستی آن قوم مطّلع می‏شوی جز قلیلی از آنها که با ایمان و نیکوکارند.

70,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سیمای یهود در ادب منظوم پارسی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.