عنوان :
تعداد صفحات : ۱۴۶
نوع فایل : ورد و قابل ویرایش
تحقیق حاضر درباره تاریخچه انحراف جنسی، انحراف جنسی از دیدگاه های مختلف، انواع انحراف جنسی ، جرم شناسی اختلالات و انحراف جنسی در حوزه خانواده، همجنس بازی و انواع آن و مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی درکشورهای مختلف (اروپائی -اسلامی) توضیح می دهد.
از آیات و موهبت های پروردگار، برقراری زوجیت درمیان موجودات زنده اعم از انسان، حیوان و نباتات است دراین میان پیوند میان زن و مرد از دو جنس مختلف به عنوان احسن مخلوقات از خصوصیات متمایز و ویژه ای برخودار است که تنها به ارضای غریزه جنسی و یا توالد و تناسل محدود نمی گرددو یکی از موهبت های خلقت که با گره خوردن عاطفی و روانی زن و مرد درسایه تشکیل خانواده در آیه فوق بدان اشاره شده [۱]. سکوت و آرامش زوجین درکنار یکدیگر است این مسأله به قدری درزندگی فردی و شخصی انسان مؤثر گردیده که قرآن کریم آنرا به عنوان یکی از آیات و نشانه های الهی معرفی نموده است علاوه بر آرامش روحی و روانی زن و مرد که ریشه در باطن و عمق وجود انسان دارد قرآن کریم به نقش ظاهری و اجتماعی «زوجیت» و تشکیل خانواده اشاره نموده است درآنجا که می فرماید:
هن لباس الکم و انتم لباس لهن[۲]
زن ومرد را لباس یکدیگر معرفی کرده است لباسی که معایب و زشتی های ظاهری و جسمی بدن رامی پوشاند و دراجتماع به انسان آبرو و حیثیت اجتماعی می بخشد بدیهی است زمانی زن و شوهر می توانند لباس و پوشاننده معایب یکدیگر باشند که سکونت و آرامش آنها درسایه زندگی مشترک تأمین و تثبیت شده باشد این مسأله محقق نمی گردد مگر با ارضای نیازهای روانی و جسمی زن و مرد.
حال که بایستی ازدواج و تشکیل خانواده بستر ترقی و تکامل و آرامش زوجین رافراهم آورد به منظور پایبندی، هدفمندی و تکامل زوجین و بارور ساختن این نهال مقدس، قوانینی ازسوی شارع وضع گردیده که عدم رعایت آنها نه تنها موجب بروز مشکلات اخلاقی و روانی و عدم سکونت و آرامش فرد خواهد بود آنچه در فقه شیعه و عمومات ادله و آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین درباب رعایت حقوق و تکالیف زن و شوهر بسیار دیده می شود کم نیست.
بنابراین هرگونه مصادیق جنسی نا متعارف و غیرطبیعی که موجب آزار و ضررو زیان جسمی وروحی زن گردد با عمومات قواعد لا ضرر و لاحرج رفع و دفع می گردد.
و یکی از این مصدیق انحراف جنسی همجنس بازی است که همجنس بازی انحراف جنسی ناشی ازشرایط اجتماعی فرهنگی و تربیتی است که درفردی که فطرتاً همجنس گرا نیست ظهور می کند. مثلاً درشرایط فشار و سختگیری پیرامون مسائل جزئی جنسیتی، افرادی به ناچار و به علت دسترسی بهتر به هم جنسان خود برای ارضاء غرایز جنسی به همجنس بازی روی می آورند در این حالت اگر این شرایط ادامه پیدا کند فرد به این شرایط عادت کرده و فطرت اصولی جنسی اش که هماناتمایل به جنس مخالف است به مرور تضعیف می شود و به غلط تصور می شود که این فرد همجنس گراست.و درهمه ادیان توحیدی همجنس گرایی پدیده ای ناهنجار و گناه شمرده می شود.
واژه های کلیدی: انحراف جنسی، همجنس بازی، لواط، مساحقه، جرم شناسی انحراف جنسی، کشور های اسلامی، کشورهای اروپایی
۱- قرآن کریم
۲-اکبری ابوالقاسم. مشکلات نوجوانی و جوانی . نشر ساوالان نوبت چاپ اول و دوم پاییزو زمستان ۱۳۸۱
۳-قائمی علی . خانوده و مسائل جنسی کودکان – انتشارات انجمن اولیاء و مربیان –چاپ یازدهم ۱۳۸۲
۴-مطلق پیروز مهدی ، رازهای نهفته جنسی – چاپ سعدی پائیز ۱۳۸۱
۵-کی نیامهدی ، علوم جنایی چاپ بیجاوبینا سال ۱۳۶۷
۶-انصاری مسعود، روان شناسی جرائم و انحرافات جنسی . ناشر صفار اسلامی چاپ دوم ۱۳۸۱
۷-ستوده هدایت الله . آسیب شناسی اجتماعی (جامعه شناسی انحرافات . انتشار آوای نور چاپ دهم ۱۳۸۲
۸- اوحدی بهنام دکتر، تمایلات و رفتار جنسی طبیعی و غیر طبیعی انسان، نشر اگرواپات چاپ اول ۱۳۷۹
۹-واحد ابراهیم دکتر. اختلالات و انحرافات جنسی ، انتشارات اگروپات سال ۱۳۷۸
۱۰-مطهری احمد ، کنترل رابطه جنسی . ناشر:دارالتبلیغ الاسلامی سال ۱۳۸۰-
۱۱-یزدان پرست حمید ، داستان پیامبران درتورات ، تلمود، انجیل و قرآن و بازتاب آن درادبیات فارسی،انتشارات اطلاعات چاپ اول ۱۳۸۰ چاپ دوم ۱۳۸۴
۱۲-بازگیریدلله ، قانون مجازات اسلامی درآئینه آراد دیوان عالی کشور حد و جرائم اخلاق حسنه . نشر نخستین نوبت چاپ ۱۳۷۸
۱۳-کجباف محمدباقر. روان شناسی رفتار جنسی (نظریه ها و دیدگاهها )نشر روان چاپ دوم پائیز ۱۳۸۱
۱۴-سرخی اصفهانی نجفی موسوی علی آثار سوء روابط نامشروع – تهران حافظ نوین چاپ ۱۳۸۱
۱۵-ماجراجو محسن . روابط نامشروع دختران و پسران . انتشارات لاهوت چاپ بهار آذر ۱۳۸۴٫
۱۶-صادقی محمد . محرومین جنسی و اضطراب – چاپ حیدری –بهارسال ۱۳۷۳
۱۷-منصور جهانگیر . قانون مجازات اسلامی –انتشارات آگاه –چاپ بیست و هشتم (ویرایش سوم) سال ۱۳۸۳
۱۸-هاشمی فردمیراحمد، مسائل و اختلالات جنسی زن و مرد. ناشر. شرکت سهامی چهر. چاپ پنجم سال ۱۳۶۳
۱۹-گرجی ابوالقاسم دکتر با جمعی از همکاران، حدود وتعزیرات و قصاص انتشارات دانشگاه تهران پائیز ۱۳۸۱
۲۰-گودرزی فرامرز دکتر- پزشکی قانونی – انتشارات انیشتین چاپ حیدری چاپ سوم ۱۳۷۳
۲۱-حقوق کیفری اسلام . ترجمه وتعزیرات قصاص و دیات ، ازکتاب شرایع الاسلام محقق حلی و مسالک القهام شهید ثانی
۲۲-خرمشاهی بهاء الدین . دانشنامه قرآن وقرآن پژوهشی ج ۲ .انتشارات دوستان –چاپ اول ۱۳۷۷٫
ب- کتابهای فقهی
۱-شهید اول، مترجم شیروانی علی – ترجمه لمعه دمشقیه ج ۲ انتشارات دارالفکر چاپ ۲۲ بهار ۱۳۸۳٫
۲-تحریر الوسیله امام خمینی ج۴ ترجمه علی اسلامی، انتشارات اسلامی.
۳-محقق حلی ، شرایع الاسلام جلد ۳ . ترجمه ابوالقاسم بن احمد یزدی بکوشش محمد تقی دانش پژوه – انتشارات دانشگاه تهران . چاپ ششم اسفند ۱۳۷۴
۴-تحریرالوسیله امام خمینی جلد ۲ ترجمه علی الاسلامی . انتشارات اسلامی
ت – کتابهای تفسیری
۱-مکارم شیرازی و جمعی ازاستادان تفسیر نمونه ج ۹ چاپ ۲۷سال ۱۳۸۳
۲-مکارم شیرازی و جمعی ا زاستادان تفسیر نمونه جلد ۶ چاپ ۲۸ سال ۱۳۸۳ .
۳-مکارم شیرازی و جمعی از استادان . تفسیر نمونه ج ۱۵ چاپ ۲۲ سال ۱۳۶۷٫
۴-علامه بزرگوار مرحوم طبرسی . تفسیرالمیزان ، انتشارات فراهانی . چاپ مشعل آزادی.
س – مقاله ها
۱-فرهمند مریم-کتاب زنان فیمینیسم و لزیسیم سال هفتم ش ۲۸ تابستان ۱۳۸۴٫
۲-تریقان اسکندری محمدرضا ، هم جنس گرایی، ابهام جنسی ، نشریه اندیشه جامعه ش ۳۰ سال ۱۳۸۴
۳-اسدی لیلا. مساحقه جرمی علیه زنان (هم جنس گرایی) نشریه کتاب زنان – ش ۲۰
۴-یزدی محمد . نکته ای درمجازات لواط نشریه فقه اهل بیت ش ۳۳
انسان دارای دو بعد ملکوت و ناسوت است که مراتب این دو بعد شامل عقل، روح و غرائز و تمایلات می شود. شگفتی انسان دربرخورداری از این دو بعد متضاد است و هنرمندی انسان در ایجاد تعادل بین ابعاد می باشد که با کنترل امیال و غرائز حاصل می گردد. شهوت یکی از این غرایز است همانند غرایز دیگر، نه باید سرکوب گردد و نه آن که بی هیچ محدودیتی پروبال داده شود. درتاریخ ملل و مذاهب راه حل هایی برای سازماندهی این غریزه سازنده و در عین حال مخرب اندیشیده شده است یکی ازاین راه حل ها که با هدف تهذیب اخلاق و تحکیم مبانی خانوادگی است، پیوندی از قواعد طبیعی تولیدنسل است زیرا انحراف جنسی، مخرب و عامل ویرانی فرهنگ ها و جوامع قلمداد می شود . چون انسان موجودی اجتماعی بوده و هر اجتماعی از کنش های متقابل اجتماعی ساخته شده است، لذا هنجارهای اجتماعی چگونگی روابط اجتماعی را معین می نماید.
هدایت غریزه شهوت درکانال قواهد تکوین شده دراجتماع امری ضروری و خروج از آن مسیر انحراف جنسی تلقی می گرددکه علاوه بر تزلزل بنیان های اخلاقی و دینی جامعه ، اثرات مخرب برجسم و روان فرد می گذارد چون اصلی ترین مشخصه انسان اجتماعی بودن است و هراجتماعی دارای هنجارهایی برای تنظیم روابط فیمابین اعضای خویش است. لذا عدول و تخطی از این هنجارها گاه آن قدر مهم می نماید که انحراف نامیده میشود. اگر چه انحراف درهر جامعه ای معنایی نسبی داشته و وابسته به طرز تلقی جامعه ارزش ها است و با این معنا چه بسا عملی درجامعه ای انحراف و حتی جرم تلقی شود و درجامعه ای دیگر آن عمل درچارچوب هنجارها و روابط قانونی باشد. اما چون بسیاری از ارزش ها جنبه مطلق داشته به طور ذاتی ارزش محسوب گردیده و تخصلی جوامع از آن ها موجب سقوط جامعه به پرتگاه انحراف خواهد شد۱.
هم جنس بازی را نوعی ارتباط جنسی بین افراد یک جنس ذکر کرده اند که درهمه مذاهب و دربسیاری ازجوامع لغزش بزرگ به حساب آمده و حتی برای آن عقوبت ها و کیفرهائی را درنظر گرفته اند.
این امر که مقدمات آن حتی ممکن است دردوران کودکی گذارده شده و صورت ناآگاهانهای داشته باشد درسنین تمیز و نوجوانی سبب پیدایش و دامنه دار شدن انحراف شده عوارض سخت و نگران کننده برای افراد پدید می آورد .
درفلسفه احکام و درباب تحریم و نهی از این گونه روابط ناروا یکی این مسأله ذکر شده است که تداوم و بقای نسل براثر شیوع این رفتار به خطر می افتد و رغبت و تمایلی به داشتن خانواده و زندگی درافراد پدید نمی آید.
درریشه یابی انحراف هنوز امری به غیر از جنبه غریزی و گرایش و تمایل نسبت به ارضاء به چشم نمی آید که این حالت براساس تحقیق خود ناشی از یکی از جنبه های زیر است:
۱- عدم دست یابی به ازدواج برای آنها که درسنین بلوغند و تمنای داشتن همسر درآنان وجود دارد .
۲- دگرگونی احساس محبت نسبت به یک فرد که خود ناشی از انحرافی روانی است و حکایت از اختلال آن دارد.
درعین حال محققان صاحب نظر از دو دسته عوامل و انگیزه ها دراین رابطه نام می برند و معتقدند که وجود و حضور آنها ممکن است سبب پیدایش انحرافی ایجاد کند که حاصل آن تن دردادن به همجنس بازی می گردد. آن عوامل کلاً عبارتند از: عوامل و انگیزه های اجتماعی، عوامل و انگیزه های روانی است.[۱]
۱-شناسایی این که ریشه این انحراف درافراد ارثی است یا اینکه افراد براساس گرایش و غریزه جنسی خود دست به این عمل می زنند.
۲-آیا اینکه این انحراف که در افراد ایجاد می شود و گرایش به جنس موافق خود دارند براثر چه عواملی است و ازکجا این عوامل ایجاد می شود.
۳-شناسایی این که انحراف همجنس بازی درمردان بیشتر گرایش دارد یا درزنان که به این عمل دست می زنند.
به صورت اسنادی و کتابخانه ای است.
این پایان نامه درتیرماه سال ۱۳۸۵ نوشته شده است.
مکان های چون کتابخانه ملی – مشارکت امور زنان، کتابخانه مجلس کتابخانه گرمسار، مرکز آمار و اطلاعات ایران.
قبل از اینکه مسایل جنسی از نظر علمی مورد مطالعه قرار گیرد قوانین مذهبی برچنین اعمالی حکم می کرد و مردم آنچه مذهب دستور می داد می پذیرفتند مردم هم اکنون نیز درمسایل جنسی تا حدودی پایبند مذهبند لیکن مذهب بیشتر روی قانون طبیعی این غریزه و طرز استفاده مشروع آن نظر دارد که هدف آن تولید مثل و بقای نسل است با چنین دیدی آنچه دراین قالب و طرز فکر قرار نگیرد انحراف جنسی خواهد بود. بطور کلی دانشمندان علوم الهی قرون وسطی اعتقاد داشتند همان طور که چشم برای دیدن است آلت تناسلی انسان نیز فقط برای تولید نسل ایجاد شده و وظیفه ی طبیعی آن تنها ایجاد نسل است.
دراین دوره اعمالی که برای جلوگیری از آبستنی صورت می گرفت نیز نوعی انحراف شناخته شده لذا دانشمندان علوم دینی آن زمان معتقدبودند افرادی که به مبانی دینی و اصول ماوراء الطبیعه اعتقاد ندارند اعمال جنسی را به خاطر لذت آن انجام می دهند نه به منظور تولید نسل که هدفی طبیعی است. با توجه به این طر تفکر به شوهرها و خصوصاً زنها چنین القا نموده بود که این عمل صرفاً برای تولید نسل است و هنگام مقاربت نباید از آن لذت برد و عمل زناشوئی فقط برای بچه دار شدن است چنان چه زنی درهنگام مقاربت دچارلذت می شد آن را یک نوع انحراف می دانستند. چنین طرز تفکری قرنها اعمال جنسی زن و شوهر را هدایت می کرد و حتی هنوز هم بعضی افراد از این طرز تفکر پیروی می کنند۱.
انحراف جنسی عبارت است از منحرف شدن از حالت هنجار رفتار جنسی.
به عبارت دیگر اگر رفتار جنسی ازچهارچوب موازین مقبول خود خارج شود به انحراف تعبیر می شود. البته انحراف مسأله ای نسبی است به عبارت دیگر آنچه دریک فرهنگ و جامعه انحراف خوانده می شود ممکن است درفرهنگ و جامعه دیگر انحراف تلقی نشود موازین اخلاقی، فرهنگی و عرض جامعه تعیین کننده حوزه روابط جنسی سالم است.
نکته حائز اهمیت آن است که رفتارهای جنسی به صورت یک طیف نمی باشد و نمی توان افراد را به دو گروه سالم یا منحرف تقسیم کرد دامنه حالات جنسی از رفتارهای سالم تا منحرف گسترده بوده و دربین آن افراد با درجات انحراف مختلف دیده می شود. دربعضی انحراف خفیف و دربعضی شدید بوده و گاهی چند انحراف باهم دیده می شود[۱].
درتببین انحراف جنسی عقاید مختلفی ابراز شده عده ای معتقدند چون ترشح غدد جنسی امری طبیعی محسوب می شود پس اتخاذ هر روشی از جمله همجنس بازی برای ارضای انحراف جنسی سلسله وسیعی از رفتارهای جنسی است که تعدادی از آن ها شایع بوده و اجتماع در مقابل آن به تجاهل متوسل میشود در حالی که انحراف شدیدتر کمتر رواج داشته اما اجتماع (و قانون) آن را مذموم می شمارد و تقبیح می نماید.[۲] در علل انحراف جنسی که به معنای تمام شامل سادیسم، مازوخیسم حیوان بازی، بچه بازی، خودنمایی جنسی، هم جنس بازی و … میشود سخن بسیار رفته است زیست شناسان اختلال در جفت کروموزوم ها و عدم توازن غدد و مخصوصاً هورمون ها را در بروز انحراف مؤثر می دانند.[۳] روان شناسان معتقدند که اکثر منحرفان جنسی به اختلالات شخصیتی و بیماریهای مختلف روانی از جمله جنون، عصبانیت، آسیب های مغزی اختلال منش (پسیکوپات) و نقص عقل مبتلا بوده و به ضعف کنترل های حقیقی، اخلاقی و پرورش معیوب روابط جنسی دچار می باشند به عنوان مثال شخص سادیست به علت طرد از جامعه و سرخوردگی یا خصومت و رفتار مخرب این ناکامی را جبران میکند آن طبیعی محسوب می شود و عده ای دیگر کسانی را منحرف می دانند که احساس لذت جنسی آنها یا رفتار اکثریت مردم عادی متفاوت باشد[۴].
خداوند متعال به طور طبیعی نیاز به جنس مخالف را درغریزه آدمی نهاده است و درجهت تأمین این نیاز طبیعی ازدواج را به عنوان عامل وحدت جسمی و روانی انسان ها برای ساختن نهاد خانواده درمسیر همفکری و مساعدت دررفع نیازهای مادی و روحی مجاز شمرده و نسبت به آن تشویق نموده است اما هدایت غلط غریزه سبب برآورده نشدن نیاز واقعی و ایجاد نیاز کاذب دروجود انسان میگردد. این انحراف گاه ریشه درفقر و عدم وجود امکانات ازدواج داشته و گاهی توجه زودرس و بیش از اندازه به غریزه شهوت موجب دلزدگی از جنس مخالف می شود البته از شرایط اجتماعی نیز نباید غافل بود.
درگذشته قواعد و مقررات مذهبی بر اعمال جنسی حاکم بود و افراد مردم آنچه را که مذهب درباره اعمال جنسی مقرر داشته بود، در مناسبات جنسی خود رعایت می کردند. البته اصولی که مذهب برای این اعمال تعیین کرده بود بسیار است ولی مهمترین آنها پیروی از قاعده طبیعی درامور جنسی بود. بر طبق این قاعده، یگانه هدف عمل جنسی، تولید نسل تقلی شده بود و هرنوع عمل جنسی که درورای این هدف انجام می گرفت انحراف تلقی می گردید.
می دانیم که انجیل مقرر داشته است: «درتولید و تکثیر نسل کوشش کن» همچنین میدانیم که «اونان» به علت اینکه از تولید نسل خودداری می کرد مجازات شد و عمل وی به عنوان اونانیسم» یک انحراف جنسی شناخته شد.
بنابراین هرنوع عمل جنسی که درگذشته به منظور تولید نسل انجام نمی گرفت انحراف شناخته می شد واین اعمال حتی شامل بعضی از عملیات مقدماتی معاشرت های جنسی نیز می شد.
حتی جلوگیری از آبستی و کلیه اعمالی که بدین منظور انجام می گرفت انحراف شناخته می شد و فهرستی که برای انحرافات جنسی تهیه شده بود فهرست بسیار طویلی بود که به غیر از اعمالی که به منظور تولید نسل انجام می گرفت بقیه را انحراف نشان می داد.
به طور کلی حتی اگر عمل جنسی با توجه به جنبه های لذت آور و تلذذ بخشش انجام میگرفت یک نوع انحراف جنسی تلقی می شد و دانشمندان علوم دینی آن زمان معتقد بودند افرادی که به مبانی دینی و اصول ماوراء الطبیعه و متافیزیک اعتقادی ندارند اعمال جنسی را به خاطر لذت آن ها انجام می دهند نه به منظور تولید نسل که هدف طبیعی و واقعی این اعمال است.
بنا به علل مذکور، افرادی دیندار و پارسا شناخته می شوند که عمل جنسی را فقط به منظور تولید نسل انجام می دادند و سعی می کردند هنگام انجام این عمل هرچقدر که ممکن است کمتر لذت جنسی کسب کنند بسیاری از افراد نیز برای این که هنگام عمل مزاجعت کمتر لذت به دست بیاورند به بعضی شیوه های عجیب و قریب دست می زند مخصوصاً معتقد بودند که زنان هنگام عمل جنسی هیچ نوع لذتی نباید کسب بکنند و اگر زنی عمل مزاجعت را به خاطر کسب لذت جنسی انجام می داد عمل وی را یک نوع انحراف جنسی می دانستند.
دربین کلیه اعمالی که درآن زمان انحراف جنسی شناخته می شدند اعمالی که به منظور جلوگیری از آبستنی انجام می گرفت ازسایر انحرافات جنسی شدیدتر و خطرناک تر تلقی می گردید. عمل استناد و هم جنس بازی نیز مخصوصاً از انحرافات بسیار خطرناک جنسی به شمار می رفتند و قرن ها عمل هم جنس بازی چون مخالف قواعد طبیعی بود مجازات مرگ داشت و افرادی که به این عمل مبادرت می کردند اعدام می شدند. تحقیقات علمی ربع قرن اخیراً درباره روش های جنسی معتقدات زمان گذشته را تأیید نمی کند و حتی علوم«پسیک آنالیز» و «پسیکیا تری» چنین طرز فکری را درباره امور و مسائل جنسی محکوم می کند و آن هارا برای بشریت گمراه کننده و مضر می داند ازکلیه تحقیقاتی که درسال های اخیر درباره امور و مسائل جنسی به عمل آمده نتیجه گرفته می شود اگر مابخواهیم آن دسته از اعمال جنسی را که به خاطر تولید نسل انجام نمی گیرد انحراف بدانیم باید بطور کلی اصولاً کلیه اعمال جنسی را انحراف تلقی کنیم زیرا به طور یقین می توان گفت تعداد مردان و زنانی که اعمال جنسی را فقط به منظور تولید نسل انجام می دهند آنقدر نادر است که اصولاً نمی توانند رقمی را درتحقیقات علمی حائز شود.
ازتمام مباحث مذکور که بگذریم امروزه علم «پسیکیاتری» ثابت کرده است که بسیاری از هیجانات روحی افراد بشر به وسیله آنچه که ما آنرا عشق می نامیم و همچنین اعمال جنسی تشفی پیدا می کند. [۵]
واژه انحرافات جنسی به معنای گسترده آن دسته از اعمال جنسی اطلاق می گرددکه متفاوت یا غیر معقول بوده و ازروش های جنسی مورد تصویب قانون و آداب و رسوم اجتماعی پیروی نمی کنند[۶].
ازنظر جامعه شناسان چنانچه ارضا و لذت و جنسی مورد قبول و تأیید جامعه نباشد انحراف به حساب می آید[۷].
روان شناسان معتقدند هرگونه ارضای میل جنسی که هدفش خارج از حیطه تولید مثل باشد انحراف جنسی است[۸].
زیست شناسان درروابط جنسی فقط به تولیدمثل و بقای نوع توجه دارند و هرگونه آمیزش جنسی که درراه میل به این هدف نباشد از نظر آنان انحراف به حساب می آید.[۹]
علمای علم اخلاق هر نوع ارضای جنسی که مورد نکوهش قرار گیرد و بلافاصله به فرد ندامت دست دهد را انحراف جنسی به حساب می آورند به نظر اخلاقیون کسی که برخلاف تکلیف اخلاق مرتکب خلاف شود دچار ندامت و پشیمانی می گردد و خود را خوشبخت به حساب نمی آورد و پس به نظر این عده انحرافات جنسی یعنی بیرون رفتن از خط فطرت و شریعت دررابطه با غریزه جنسی است.
انحراف مذکور به سبب گریز از اجتماع، انزوا، احساس عدم کفایت، حسادت نسبت به دیگران و اثرات سوء جسمانی از قبیل: خستگی، فرسودگی، کم خونی و عوارض خطرناک دیگرمی شود.
چنان چه ارضای غرایز جنسی از راهی صورت گیرد که با فطرت و عقل و شریعت سازگار نباشد تشفی این غرایز باعث انحراف جنسی می شود و شخص مبتلا به این عمل را منحرف گویند که درجامعه ی ما با چشم دیگر به وی می نگرند[۱۰].
هنگامی که قوانین و مقررات اجتماعی را ازنظر جرائم جنسی مورد مطالعه قرار می دهیم ملاحظه می کنیم که «جرائم جنسی» تقریباً همان «انحرافات جنسی» بوده و انحرافات جنسی عبارت از آن دسته از اعمالی است که ازحدود و معیار و میزان متعارفی تجاوز کرده و یک عمل نامتناسب و مضر ضداجتماعی بشمار می رود ولی باید دانست معیار و ملاکی که درهر اجتماع مرز مشروع و مجاز اعمال جنسی محسوب می شود و از آن به بعد این اعمال درحیطه «انحرافات جنسی» درمی آیند متفاوت است و هر اجتماعی این اعمال را تا حدودی مجاز و مشروع دانسته ولی از آن حد به بعد رااجتماع نمی تواند غمض عین کند و ناچار است جزء« جرائم یا انحرافات جنسی» محسوب می شوند[۱۱].
۱ . اکبری ابوالقاسم، مشکلات نوجوانی و جوانی. صفحات ۱۴۶-۱۴۵
[۱] . مطلق پیروز، مهدی. عنوان رازهای نهفته جنسی. ص ۱۱۳
[۲] . کی نیا مهدی، علوم جنایی، ص ۹۷
[۳] . اسدی لیلا سادات، مساحقه جرمی علیه زنان، ص ۳
[۴] . دانش . دکتر تاج زمان. مجرم کیست، جرم شناسی چیست، صفحات ۱۸۳-۱۸۲
[۵] . انصاری مسعود دکتر، روان شناسی جرائم و انحرافات جنسی.صفحات ۳۹-۳۶
[۶] .اکبری- ابوالقاسم . مشکلات نوجوانی و جوانی . ص ۱۴۶
[۷] .اکبری ابوالقاسم . مشکلات نوجوانی و جوانی ص ۱۴۶
[۸] . اکبری ابوالقاسم . مشکلات نوجوانی و جوانی ص ۱۴۶
[۹] . اکبری ابوالقاسم . مشکلات نوجوانی و جوانی ص ۱۴۶
[۱۰] . ستوده هدایت الله –آسیب شناسی اجتماعی ص ۱۷۰٫
[۱۱] . مسعود انصاری – روان شناسی جرائم و انحرافات جنسی ص ۳۳٫
جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .