پایان نامه تعریف و مفهوم مدیریت

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

پایان نامه تعریف و مفهوم مدیریت

تعداد صفحات :۶۹

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

مدارس  کیفی جامع  محصول  مدیریت فرایند مدار ومدیریت کیفیت جامع است دراین مدارس  بین همه کارکنان ازجمله  معلمان ودانش آموزان ارتباط مطلوبی  برقرار است  به معلمان ،  دانش آموزان  ، خانواده ها وکارکنان  قدرت می دهند  تا فرصت را برای توسعه ی کیفیت  درمدرسه  درک کرده وبا ابزارهای مدیریت  موجبات توسعه  مدارس رافراهم آورند دراین مدارس همه  کارکنان  درغنی سازی وارتقای کیفیت مدرسه مشارکت دارند بهسازی  همه ی عناصر  وعوامل مدرسه ازجمله  برنامه های درسی ، آموزشی ، امور پرورشی ، فوق برنامه ، منابع انسانی ارتباط  با والدین   روش های ارزشیابی ، اصول  ناظر بر مدارس کیفی جامع است .

مدیریت این مدارس   فرایند  مداراست  وتلاش می کند  برنامه ریزی استراتژیک را وارد رفتار  روزانه  مدارس  کند این مدارس  به رهبران  ومدیران اثر بخش  نیاز دارند  مدیرانی که آینده گرا بوده   ودیدگاههای  آینده را بررسی کرده  وایده هایی را برای تغییر پیشنهاد کنند پذیرای ایده های جدید بوده  وبرای دیگران  بویژه دانش آموزان ومعلمان  امید وخوش بینی ونشاط  فراهم کنند

حال می توان  گفت که مدیریت کیفیت جامع یک نظریه نیست  بلکه  یک حرکت  ونهضت  همگانی است. یک راه صحیح   کار است که  همه افراد بایددر این نهضت  مشارکت کنند در واقع  مدیریت کیفیت جامع ،  روش مدیریت  گروهی  انجام دادن  کار برای بهبود  مداوم  کیفیت وبهره وری قابلیت  ها واستعداد های مدیریت ونیروی انسانی کار است.

 واژه های کلیدی: مدیریت، معلم، مدرسه خوب، مدیر خلاق، مدیریت کیفی جامع

فهرست مطالب

تعریف ومفهوم  مدیریت :   ۱
ویژگیهای  مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری )   ۲
ویژگیهای مدرسه خوب ( از لحا ظ کالبدی  و سخت افزاری )   ۴
راهکارها و پیشنهادات :   ۶
ویژگیهای معلم ( در نقش مدیر یادگیری )   ۷
کمال معلم و معلم کمال   ۱۳
ویژگی های مدرسه خوب   ۲۰
وظایف  مدیر آموزشی   ۲۳
»» پیشنهادات راهبردی برای افزایش کیفیت مدیریت مدرسه   ۲۸
»» ویژگی های مدیر مدرسه کیفی جامع   ۳۳
نا کارآمدی مدیران و ارتباط با دانش آموزان:   ۳۶
مدیریت کیفیت جامع   ۳۹
توجه به نیازها   ۴۱
ارتقای  مستمر کیفیت   ۴۲
مشارکت همگانی  درمدرسه   ۴۳
چگونگی فرایند حرکت   ۴۵
ویژگی های مدیر  مدرسه  کیفی  جامع   ۴۷
سخن  پایانی  ( نتیجه گیری )   ۵۰
پیشنهادات  راهبردی   ۵۳
منابع ومآخذ :   ۵۷
ویژگی مدیر خلاق   ۵۸
خصوصیات مد‌‌‌یر خوب و موفق     ۶۰
نتیجه گیری   ۶۵
منبع:      ۶۶

منبع:

مد‌‌یریت و نوآوری د‌‌ر مد‌‌ارس، تالیف احمد‌‌ صافی

تعریف ومفهوم  مدیریت :

بارشد وپیشرفت جامعه انسانی ، سازمانهایی به وجود آمده است  که افراد هر سازمان برای  دست یافتن   به هدفهای  آن  فعالیت می کنند ومی دانیم تامین هدف های  یک سازمان  بدون طرح  وتنظیم  برنامه های دقیق  ، ایجاد تشکیلات  منظم  وهماهنگ  ورهبری  وکنترل   فعالیت های  دسته جمعی  افراد میسر  نیست بنابراین  می توان مدیریت را علم وهنر متشکل وهماهنگ  کردن  رهبری  وکنترل  فعالیت  های دسته جمعی به منظور  تامین هدف  یا هدفهای  مشترک  خاصی تعریف  نمود. علمای  علم مدیریت  تعاریف متعددی  از مدیریت  بیان کرده اند که به چند  تعریف  اشاره  می شود .

 مدیریت  یعنی  گردآوری  اطلاعات  وتنظیم آنها در جهت انجام کارهای سازمانی  (۱)  یا مدیریت  عبارت است  از هماهنگی  منابع انسانی  ومادی ، در جهت  دست یافتن به هدفهای  سازمان (۲)  ودر تعریف  دیگر  مدیریت  یعنی   به وجودآوردن یا  تامین   یک محیط   مناسب ، برای  افراد سازمانی  درجهت هدفهای  سازمان می باشد (۳).

 در مدیریت   کمال مطلوب  این است که بالاترین  بهره از کار گرفته شود واین  امر به زور  امکان نخواهد داشت زیرا وفاداری  ، علاقه  به کار وابتکار عمل را بازور  نمی توان در افراد  ایجاد کرد بطور  خلاصه بایدگفت مدیران موسسات  مدرن امروزی  با داشتن آخرین  اطلاعات  وتکنولوژی وقتی با انسانها سروکار پیدا می کنند باید در درجه  نخست  به نیازهای  آنان توجه داشته باشند تا بتوانند از ابتکار عمل آنان در بالا بردن  سطح  کارآیی  وافزایش  بازده کار موسسات  استفاده کنند (۱)

ویژگیهای  مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری )

 ۱- مدیر مدرسه خوب دارای  برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه  فعالیت ها و …می باشد .

۲-  عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستنــــد به نحوی که دانــش آمـــوز زیبا ترین احسا س  را دراین محیط دارد.

۳- دانش آموزا ن در کارهای گروهی و فعا لیتهای آموزشی ـ تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمی  و …  باعلاقه شرکت دارند.

۴- معلمین و همه افرادی که با دانش آموز سر و کار دارند از سواد کافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند.

۵- کارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریک از افراد نسبت به نقشی که در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی کامل دارند .

۶- مدیر و دبیرا ن مدرسه خوب با فرایند یاد دهی – یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنایی دارند .

۷- دانش آموزان در امور مختلف مشارکت دارند و نسبت به آنچه که در آموزشگاه می گذرد احساس مسئولیت می نما یند.

۸-  تعا مل مناسبی بین عو امل آموزشگاه و دانش آموز ان و اولیا ء برقرار است .

۹-  شورای دبیرا ن فعال بوده و در این شورا  مسائل گذشته و روز و برنامه های آینده به بحث و بررسی گذاشته می شو د .

۱۰-  مدرسه خوب با اداره آموزش و پرورش و سایر سازمانها ارتباط موثر و مطلوبی دارد .

۱۱- در مدرسه خوب فعالیت ها و اقدامات هدفمند است و درتما م فعالیت ها نظم و انضبا ط حا کم است .

۱۲- نظام  مشاوره ای  مدرسه  خوب ، کارا و اثربخش است .

۱۳ – مدرسه خوب دانش آموز را با مهارتهای زندگی  آشنا کرده به نحوی که پس از اتمام هر دوره  تحصیلی به راحتی می تواند وارد جامعه شود .

۱۴ – در مدرسه خوب ، میراث فرهنگی ، وطن دوستی ، احترام به نیاکان و تاریخ و پرچم و …  گرامی  داشته می شو د .

۱۵- مجموعه امورمدرسه خوب با سازماندهی مناسب مدیر هماهنگ است .

و …

ویژگیهای مدرسه خوب ( از لحا ظ کالبدی  و سخت افزاری )

 ۱- فضای آموزشی مدرسه خوب ( کلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرک و جذاب باشد .

۲- مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طرا وت  و نشا ط آور است .

۳ – درمدرسه خوب ابعاد کلاسها و صندلیها استاندارد و متناسب با سن دانش آموزان می باشد .

۴- فضای فرهنگی ، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش آموزا ن مهیا می  باشد .

۵- مدرسه خوب به شکوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزا ن اهتمام دارد و در جهت تامین  فضا و امکانات ورزشی کوشا می باشد .

۶- در مدرسه خوب فضای نمازخانه رغبت انگیز ، سالن ها وسیع وتمیز ، سرویهای بهداشتی تمیز و استاندارد می باشد .

۷– در مدرسه خوب مکا ن نشستن راحت بوده سیستمهای گرما یی و برودتی مناسب و کلاس ها به دور از سر و صد ا و دارای  نورکا فی می باشند.

۸- در و دیوار و حیاط  و رنگ مدرسه خوب ، دارای پیام آموزشی و تربیتی هستند .

۹- در مدرسه خوب با تامین سرویس ایاب و ذهاب به سلامت جسمی دانش آموزا ن توجه کافی میشود .

۱۱- مدرسه خوب به بهداشت روحی دانش آموزان توجه کافی دارد و با ایجاد  کتابخانه ، آزمایشگاه ، اتاق خلاقیت و سالن سمعی و بصری در جهت تامین آن می کوشد .

۱۲ – مدرسه خوب دارای امکانات آموزشی و آزمایشگاهی از قبیل رسانه های دیداری و شنیداری، تجهیزات آزمایشگاهی و …   می باشد .

۱۳- محیط آموزشی گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری است .

و …

راهکارها و پیشنهادات :

 الف : ستادی

 ۱-  طراحی و راه اندازی وبلا گ با عنوان مدرسه خوب

۲- نصب تابلوی LCD  که پیام های مدرسه خوب ، معلم خوب   و والدین خوب را ارائه کند .

۳- درج شعارهای مرتبط با موضوع مدرسه خوب بر روی بخشنامه ها

۴- تشکیل جلسه خاص با روسای آموزش و پرورش مناطق تابعه با موضوع مد رسه خوب

ب : منطقه ای ( اجرایی )

۱- همایش مدیران با دعوت از اعضای کمیسیون مدرسه خوب

۲- انتخاب یک یا چند ویژگی به عنوان میثاق منطقه ای

۳- تشکیل تیم مشاوره ای در اداره شهرستان / منطقه برای نیل به مدرسه خوب

ج :  مدرسه ای

۱- همایش  اولیا ء و مدرسه

۲- انتخاب یک ویژگی  به عنوان  میثا ق مدرسه ای

۳- برگزاری  همایش دانش آموزی با عنوان مدرسه خوب و دانش آموزا ن

ویژگیهای معلم ( در نقش مدیر یادگیری )

 ۱- طرّاحی و برنامه ریزی آموزشی

– تمرکز آموزش بر یک یا بیش از یک هدف

– توسعه توانایی دانش آموز برای یادگیری دانش . مهارت وتفکّر

– تلفیق مهارت . محتوی و فرآیند تفکّر

– پیشنهاد اهدافی که یادگیرنده را تحریک می کند

– ارائه تجارب متناسب با رشد یادگیرندگان

۲-ایجاد فضای یادگیری

ارتباط در نقش مثبت و حمایت کننده

ایجاد تعامل وتوازن محترمانه درکلاس

حسّاسیت نسبت به تفاوت های علمی . فیزیکی . اجتماعی وفرهنگی

ارائه . بررسی وبازخورد فعالیتهای خارج از کلاس وتکالیف درسی

انعطاف پذیری وتطبیق قرایندکلاس با مقتضای محیط

سازماندهی موادووسایل

فعال سازی پژوهش های گروهی

لستفاده از تکنیک های پرورش دهنده خود کنترلی

ایجادمیل به پذیرش بازخوردمثبت ومنفی

۳-اجرا و اداره آموزش

تبیین استانداردهای اختصاصی

پیونددانش پیشین دانش آموز با یادگیری

نمایش مفاهیم وفرایندتفکّرکه لازم به آموزش است

استفاده ازراهبردهای چندگانه یادگیری

ایجادشرایط مناسب برای یادگیری متناسب باتفاوت های فردی

انتخاب نمونه های طرزتلقّی دانش آموزان برای تمرکزخودشان بر تفکّر

استفاده ازراهبردهای سؤال برانگیز

راهنمایی دانش اموزان دربیان کردن وتوضیح دادن نسبت به عملکرد

آسان کردن مهارت های بین فردی

استفاده از چشم انداز مختلف درتطبیق دانش با تجارب یادگیری دانش آموز

استفاده خلّاق از وسایل

شناسایی مشکلات یادگیری دانش آموزان هدایت آنان

استفاده بهینه اززمان

ایجاد فضا برای تمرین آموخته ها

پیوند یادگیری با انتظارات نقش های آتی

۴-ارزیابی و ابلا غ نتایج یادگیری

بررسی وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

ثبت وبررسی فرایندآموزش دردفاترمربو.طه

استفاده از ارزشیابی ومنابع  اطلاعاتی چندگانه اطلاعاتی چندگانه

ایجاد شرایط متناسب با تفاوت های اجتماعی وفرهنگی دانش آموزان برای ارزشیابی از آنان

تقویت حس ّموفّقیت در همه شاگردان

ارزشیابی با ملاک های مقرّر

ترغیب دانش آموز به خودسنجی با ملاکهای مقرر ّوتوجه به عملکردبعدی

تحلیل اطلاعات حاصل ازارزیابی به طور منظّم وسیستماتیک

اهتمام به ارزشیابی فرایندی و بکارگیری ابزارهایی چون پوشه کار . چک لیست . آزمون عملکردی و……

۵- تعمّق بر آموزش و وارزیابی

تقویت میل به مطالعه وکتاب خوانی دردانش آموز

تحلیل فردی وجمعی تأثیرتجارب یادگیری

ارزیابی میزان اثربخشی آموزش وتحلیل نتایج

۶- همکاری با همکاران و والدین

مشخص نمودن مکان وزمان همکاری

شرح هدف تلاشهای مبتنی برهمکاری

بیان استانداردهای همکاری

به نمایش گذاشتن مدیریت کارآمد (اثربخش) ازجهت سود همه جانبه

تقویت سعه صدر نسبت به دیدگاه های مختلف

۷- شرکت در توسعه حرفه ای

تلاش درجهت ارتقاء سطح تحصیلات

تعیین ملاک ونقاط قوّت واولویت رشد

طرّاحی توسعه حرفه ای به منظور گسترش خزانه دانش

شرکت در توسعه حرفه ای(ضمن خدمت)

نشان دادن ملاک های بهبود عملکرد

تلاش در جهت بازسازی تجارب خویش

۸-آگاهی از دانش محتوایی

ربط دادن زمینه های تحصیلی با با موقعیت های واقعی زندگی

جمع آوری مفاهیم کلیدی مرتبط با رشته تحصیلی خاص

به کارگیری اثربخش روش های پژوهشی مرتبط

ارائه چشم انداز چند فرهنگی تدریس محتوا ( جهانی)

بهره گیری ازتکنولوژی مرتبط

۹-استفاده از فنون و تکنولوژی

بکارگیری االگوها وروشهای نوین تدریس

استفاده از تکنولوژی در ارزیابی

استفاده از کامپیوترچندمنظوره با نرم افزارهای مختلف

استفاده از اصطلاحات علمی و فنّی مرتبط با کامپیوتر در ارتباطات کتبی و شفاهی

نشان دادن دانش استفاده از علم تکنولوژی درتجارت ، صنعت و  جامعه

نشان دادن دانش پایه کامپیو.تر

تدریس چندرسانه ای با استفاده از اسکنر و دوربین های دیجیتالی….

استفاده از کامپیوتر برای پردازش واژه ها واینترنت و E-mail

استفاده از کامپیوتربرای ارتقای کارآمدی حرفه ای

درخواست وسایل برای دانش آموزان ویژه

ارائه طرح درس مبتنی بر نیازهای متفاوت دانش آموزان

استفاده تخصّصی از کامپیوتر

ممکن ساختن یادگیری مادام العمر با استفاده از تکنولوژی

شناسایی منابع لازم تکنولوژی مانند نرم افزارهای آموزشی

کمال معلم و معلم کمال

کمال معلٌم در آنست که :

§   متواضع و فروتن باشد و از کبر و عجب پرهیز نماید و از انجام اموری که در عهده و توانایی او نیست خودداری کند . واز فراگرفتن      چیزی که نمیداند استنکاف ننما ید و تصنٌع و صحنه سازی نسبت به چیزی که  میداند بکار نبرد .

§   روش او در تربیت، عمل به علم باشد! یعنی به چیزی که د یگران را به آن امر می کند عامل باشد و همه حالات و  سکنات او         حاکی از کمال و وقار باشد .

§   برای پیشگیری از سوء رفتار شاگردان و جلوگیری از ارتکاب خلاف آنان با اشاره و کنایه عمل نماید و در صورت لزوم ، آشکارگو یی     و تصریح او برای شاگردان همراه با لطف و محبت و صبر و مودٌت باشد و شاگردان را جهت تخلف و سوء رفتار سرزنش و تو بیخ        ننماید زیرا آشکار گو یی و بیان صریح هیبت و ابهت مربیان را از هم می گسلد و موجب جرأت و جسارت شاگردان در انجام عمل      سوء اخلاقی می گردد .

§   در جهت تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان کوشا باشد زیرا اگردانش آموز دچار عدم اعتماد به نفس گردد دائماً خود را از امور       محوله ناتوان می یابد و این خطری است که اگر پیشگیری نشود دانش آموز دچار مشکلات رفتاری می گردد .

§   جهت پیشبرد اهداف تربیتی و آموزشی در محیط های آموزشی از محرک هایی چون تحسین ، تقدیر ، تشویق و تحریض ،            ترغیب ، پاداش و نظایر آنها استفاده نماید

§   خوبی ها را افشا کند و بدی ها و عیب ها را بپوشاند و زشتی را آشکار نکند زیرا این خود باعث می شود که بدیها و زشتیهای      فاعل عمل کم شود .

§   تصور صحیحی از خود داشته باشد و خویش را چنان که هست بپذیرد و در غیر این صورت نمی توان شایستگی ها و لیاقت های     خود را تشخیص دهد و همواره مضطرب و منتظر و در حال احتیاط باقی می ماند و بجای ابتکار و خلاقیت پیوسته در صدد کشف      روش هایی است که عدم صلاحیت او را بپوشاند.

§     در کلاس به جهت رشد و شخصیت اجتماعی دانش آموزان به اصول ارتباط کلام توجه کافی بنماید .

§   نسبت به آنچه که می خواهد تعلیم دهد آگاه باشد و عنایت داشته باشد که نیمی از شرایط حسن اداره کلاس به این امر           اختصاص دارد .

§     دارای ثبات عاطفی باشد که بهترین عامل جلب اعتماد دانش آموزان نسبت به معلم می باشد .

§   در صورت بروز رفتار نامناسب از سوی دانش آموز رفتارهای گذشته او را بر علیه آنان بکار نگیرد و به عبارتی گذشته  نا مطلوب او      را همچون بر چسبی بر پیشانی فراگیر نزند.

§     در هنگام رسیدگی به رفتارهای نابجا و یا در هنگام تغییر رفتار دانش آموزان به زمینه اساسی و احتیاجات او توجه نماید.

§     خود را کامل نداند و دائماً در صدد ایراد گرفتن از دیگران نباشد که روش فوق زمینه را جهت بروز رفتارهای نامناسب فراهم می        سازد .

§   دانش آموز را به عنوان یک انسان قبول داشته باشد و او را درک کند از ارزشیابی شخصیتی او خصوصاً جنبه های منفی               شخصیت در حضور جمع اجتناب ورزد .

§     به عنوان یک الگوی رفتاری باید در افکار و اعمالش ثبات داشته باشد و تصمیم گیری او متأثر از حالات هیجانی او نباشد.

§   عنایت داشته باشد که دانش آموزان با اظهار نظر معلم و مربی در مورد خودشان خیلی اهمیت می دهند، لذا چنانچه آنان            احساس کنند که ارزشیابی معلم بدون غرض بوده و با رعایت کامل انصاف صورت گرفته است، برای آن ارزش قائل می شوند . و     در نواقص و نقاط ضعف خود تلاش می کنند. ولی اگر ارزشیابی منصفانه نباشد، موجب کینه و عناد و در نتیجه دوری گزیدن آنان      از مربی و یا معلم می شود که پی آمد های نامطلوب دیگری را  نیز در بر خواهد داشت .

§   بطور مستمر از کار خود ارزیابی به عمل آورد یعنی با توجه به هدف های آموزش و رفتاری که در شروع درس در نظر دارد.               بیندیشد که تا چه حد به هدف های خود نائل گردیده است و تا چه حد توانسته است  در دانش آموزان نفوذ کند و مورد تأیید         واقع شود .

§   خوش صحبت بوده و دارای قدرت بیان باشد. زیرا قدرت بیان و نفوذ کلام معلم در ایجاد رابطه با دانش آموزان و تفهیم مطالب          درسی به آنان بسیار مؤثر است.

§   از لحاظ وضع ظاهری مرتب و آراسته باشد. به عبارت دیگر پوشش و آرایش او در عین سادگی متناسب با محل و فضا ی               آموزشی باشد و همواره پاکیزگی و نظافت را رعایت نماید.

§   در عین معلم بودن، مربی نیز باشد یعنی علاوه برتعلیم دانش آموزان، به تزکیه و تهذیب اخلاق آنان اهتمام ورزد و بررسی نماید      که این درس آموزی ها تکالیف دادن ها تشویق ها و یا تنبیه ها چه اثری در کار شاگرد می گذارد.

§     از برنامه های تکراری وغیر ضروری پرهیز نماید ودارای ابتکار وخلاقیت باشد.

§     همچون یک باغبان تمام وجود واندیشه اش رادر خصوص شکوفایی دانش آموزان که گردانندگان جامعه فردا می باشند بکار گیرد.

§     شاگردان خود را بهترین دوستان وحتی فرزندان خود محسوب نماید وراه رسم کاروروش تصمیم گیری در یک امررابا آنان در میان      بگذارد.

§     با خلوص نیت وقصد خدمت کار کند و توقٌع تقدیر،جز از خدای سبحان نداشته باشد.

§     به تحولات جوامع آگاه باشد.

§     عملش، قولش راتکذیب نکند.

§     حتی الا مکان ازوضع خانوادگی ،طرزفکر، رفتار و استعداد دانش آموز آگاه باشد.

§   نجیب ،آزاده ، پاکدل، شکیبا،وظیفه شناس،شجاع،متین،مقاوم،موٌدب،شریف،معتدل وبلندنظر باشدوبرکنار از تلوٌن مزاج،حسد،        کینه،دون همتی، بخل،تنبلی،تملق گویی،بیهوده گویی وتند خویی باشد.

§     با شیوه های پرورش و روشهای آموزش آشنا باشد.

§     فن تدوین وتربیت اطفال را بداند.

§     توانایی استقرار عدالت در مدرسه وکلاس را دارا باشد.

§     وظیفه شناس باشدودر ایجادنظم وامنیت محیط آموزشی خود کوشا باشد.

§     به شغلش مفتخر باشد وعملش رابا نیت قربت انجام دهدواز خدمت خودلذت ببرد.

§     از طبقه بندی دانش آموزان در صورتی که به لحاظ استعداد مختلف باشند، پرهیز نماید.

§     به پرسشهای دانش آموزان توجه داشته باشدوعادلانه پاسخ گویدبه حدی که هیچ کس از سوال کردن محروم نماند.

§     به توسعه فعالیت های گروهی  توجه داشته باشد.

§     به افراد ممتاز وسرآمد کلاس به عنوان سه گروه مسئولیت تقویت درسی دانش آموزانی که متوسط یا ضعیف هستند واگذار          کند.

§     عوامل مهمی که رشدعلمی دانش آموزان را به تعویق می افکند بشناسد وازآنهااجتناب کند.

§     کلامی که به کار می گیردخود درس علم وعبرتی برای متعلٌمان باشد.

§   محبت وعظمت در نگاه او باشد نه در آنچه بدان می نگرد! چرا که نهال دوستی ومحبت در دل انسان ریشه وسایه آن بر اشیا        می افتد.

§     برخی از لغزش های دانش آموزان را با نظر اغماض بنگرد واز آن در گذرد.

§     شمع معرفت وچراغ شهود در دلها برافروزد تا در پرتو آن گوهر دانش بیفشاند.

§     سخن به اندازه گویدوازگفتار بیهوده بپرهیزد.

§     گمان بد نبردوتحقیق نکرده قضاوت نکندوپس از آنکه حقٌی مسلم شد در تصمیم گیری قاطع باشد.

§     نه کسی را تحقیر کندونه به حقارت تن دهد.

§     دانش آموزان را بیهوده سرزنش نکندوآنان را آزار ندهد.

§     آنی از نعمت های خدا غافل نماندوپیوسته از اواستعانت جوید.

§     دانش آموزان در کنار اواحساس امنیت وآرامش کنند.

§     احساس مسئولیت را به دانش آموزان بیاموزد.

§     ایمان وتقوارااز راه تفکٌر در خلقت وشناخت انسان آموزش دهد.

§     کلاس او به گونه ای باشد که شوق فراگیری علم وحکمت در دانش آموزان ایجاد شود.

§     رفتاروگفتارش، دانش آموزان را به یادخداواولیا الله بیندازد.

§     از قبول مسئولیت نگریزد.

§     در پی جست وجوی تقصیر در متعلمان نباشد.

§     الگوی ایمان،معیار محبت وکانون مهرورزی باشد.

60,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله انگلیسی بررسی نقش الگوی تعالی مدیریت کیفیت جامع در تغییر و تحول راهبردی سازمان ها با ترجمه فارسی
  • مقاله استراتژی برای مدیریت کیفیت جامع
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.