عنوان :
تعداد صفحات : ۸۸
نوع فایل : ورد و قابل ویرایش
فتوشاپ ابزاری است برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سرو کار دارند. گرافیستها، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانهها، شرکتهای تبلیعاتی، طراحان سایت، عکاسها، نقاشان هنری طراحان نرمافزارها، انیمیشن سازها، طراحی پوستر، طراحی کارت ویزیت، طراحی کاتالوگ و بروشور، طراحی صفحات وب، طراحی بنر و… به فتوشاپ احتیاج دارند.
نرمافزار فتوشاپ محصول شرکت Adobe میباشد که برای انجام امورگرافیکی بطورکلی هرگونه تغییرات برروی عکس انجام میشود.
نسخههای که تاکنون از این محصول به بازار عرضه شده است عبارتنداز:
Adobe photoshop۱, Adobe photoshop۲, Adobe photoshop۳, Adobe photoshop۴, Adobe photoshop۵, Adobephotoshop۶, Adobe photoshop۷(me), Adobe photoshop۸(cs) ,Adob photoshop۹(cs2), Adobe photoshop10(cs3), Adobe photoshop۱۱(cs4), Adobe photoshop 12(cs5)
که ما در این نسخهی آموزشی به آموزشAdobe photo shop cs4 میپردازیم.
علاوه بر آنAdobe photoshop cs 5 me extended را نیز آموزش دادهایم.
امکان جدیدی که در این نسخه به نرمافزار فتوشاپ اضافه گردیده است که در هیچ یک از نسخههای پیشین آن نبوده است امکان ساخت انیمیشن و ساخت مونتاژ برای فیلم است. و در این نسخه آموزش به صورت پیشرفته بوده است و از ذکر نکات پیشپاافتاده و مقدماتی در این نسخهی آموزشی جلوگیری شده است و بیشتر به نکات کاربردی اشاره شده است.
در این پروژه نحوهی اجرای برنامه فتوشاپ، ایجاد متن، روشن و تیره نمودن عکسها، ایجاد درخشندگی، قرار دادن خطکش مندرج برروی تصویر، خاکستری کردن تصویر، برعکس نمودن تمام نقاط رنگی درون یک تصویر، سیاه و سفید نمودن عکس بصورت سایه روشن، ایجاد لایهی جدید، ایجاد کپی از لایهی موجود نحوهی پاککردن لایه، اعمال فیلتر به تصویر، به انتخاب درآوردن محدودهای از رنگ یک تصویر، تغییر اندازهی تصویر، چرخش دورانی عکس و تغییر رنگی عکس با استفاده از خطوط نمودار RGB آموزش داده ایم.
واژه های کلیدی: سیستمهای مولتیمدیا، آموزش، نرمافزار فتوشاپ، نحوه اجرا
مقدمه ۱
فصل اول: سیستمهای مولتیمدیا
۱-۱ مولتیمدیا چیست ۳
۱-۲ انواع مولتیمدیا ۴
۱-۳ شناخت سیستم مولتیمدیا ۴
۱-۳-۱ شناخت قابلیت های مولتیمدیا ۵
۱-۳-۲ معرفی کاربردهای مولتیمدیا ۶
۱-۳-۳ بررسی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی مولتیمدیا ۷
۱-۴ نقش سیستمهای چندرسانهای در ارتقاء جایگاه علمی و فنی کشور ۹
۱-۵ سختافزار و نرمافزار ۱۰
فصل دوم: معرفی نرمافزارهای فتوشاپ
۲-۱ تاریخچه فتوشاپ ۱۲
۲-۲ نرمافزار فتوشاپ چیست ۱۳
۲-۲-۱ کاربردهای فتوشاپ ۱۳
۲-۳ پلاگین فتوشاپ چیست ۱۳
۲-۳-۱ پلاگینها در فتوشاپ ۱۴
۲-۴ ده روش برای افزایش سرعت فتوشاپ ۱۴
۲-۵ ویژگیهای جدید نرمافزار۴Adobe Photoshop CS Extended ۱۷
۲-۵-۱ مزایای کلیدی نرمافزار Adobe Photoshop CS4 Extended ۱۹
۲-۶ آموزش فتوشاپ ۲۰
۲-۶-۱ کار با کانالهای رنگ در فتوشاپ ۲۱
۲-۶-۱-۲ ترکیب رنگ کانالها ۲۱
۲-۶-۱-۳ حالتها و مدهای رنگ ۲۲
۲-۶-۱-۴ تبدیل یک فایل رنگی به حالت Bitmap ۲۳
۲-۶-۱-۵ طریقه اعمال رنگها و برخی از ابزار فتوشاپ ۲۳
۲-۶-۲ استفاده از پالت کانالها ۲۴
۲-۶-۲-۱ ویرایش کانالها ۲۴
۲-۶-۳ کپی گرفتن از کانالها ۲۴
۲-۶-۴ چسباندن کانالها ۲۵
۲-۶-۵ حذف کانالها ۲۶
۲-۷ کار با ماسک سریع ۲۷
۲-۷-۱ کار عملی ایجاد ماسک سریع ۲۷
۲-۸ نصب برنامه ۲۷
فصل سوم: تشریح کلیهی نرمافزارهای بکاررفته
۳-۱ سختافزار مورد نیاز ۳۰
۳-۱-۲ ویندوزهای تحت اجرا ۳۰
۳-۲ نقاط ضعف و قوت پروژه ۳۰
۳-۳ کار با نرمافزار Ulead Photoimpact ۳۱
۳-۳-۱ ویژگیهای کلی نرمافزار ۳۲
۳-۳-۲ مهمترین پنجرهها و نوار ابزارها در Photo Impact ۳۳
۳-۳-۲-۱ نوار ابزارToolbox ۳۴
۳-۳-۲-۲ ایجاد دکمهی دو یا سهحالته ۳۴
۳-۴ کار با نرمافزار Quize Builder ۳۵
۳-۴-۱ ویژگیهای کلیدی نرمافزار ۳۵
۳-۵ نرمافزارSwish Max ۳۹
۳-۵-۱ ویژگیهای نرمافزار Swish Max ۳۹
۳-۵-۲ پنلهایSwish Max ۴۰
۳-۵-۳ ایجاد لینک در فایل نمایش ۴۱
۳-۶ نرمافزارAdobe Captivate ۴۱
۳-۶-۱ ویژگیهای نرمافزار Adobe Captivate ۴۵
۳-۶-۲ کلیدهای میانبر نرمافزار ۴۵
۳-۶-۳ تغییر و اعمال صدا به اجزای موجود در اسلایدها ۴۶
۳-۶-۳-۱ اعمال صدا به کل فیلم ۴۶
۳-۶-۳-۲ ایجاد خروجی در فیلم ۴۷
۳-۷ نرمافزار Setup Factory ۴۸
۳-۷-۱ بخشهای مختلفSetup Factory ۴۸
۳-۸ آموزش نرمافزار Macromedia Authroware ۵۰
۳-۸-۱ آیکنهای Authorware ۵۰
۳-۸-۲ روشهای بازکردن آیکن نمایش ۵۱
۳-۸-۲-۱ کار با ابزارهای جعبه ابزار ۵۱
۳-۸-۳ قالبهای تصویری قابل استفاده ۵۲
۳-۸-۴ اثر گذاری جلوهها در آیکن نمایش ۵۲
۳-۸-۵ انواع قالبهای فیلم ۵۴
۳-۸-۵-۱ وارد کردن یک فیلم در آیکن فیلم ۵۴
۳-۸-۶ انواع قالبهای صدا در نرمافزار ۵۵
۳-۸-۶-۱ تنظیم کادر محاوره مشخصات آیکن صدا ۵۵
۳-۸-۶-۲ وارد کردن یک صدا و پخش آن ۵۵
۳-۹ انواع گرافیک ۵۶
۳-۱۰ اجزای محیط کار Authorware ۵۸
۳-۱۰-۱ تنظیم ابعاد خروجی فایل ۵۹
۳-۱۰-۲ آیکونهای نوار ابزار ۶۰
۳-۱۱ فرامین درAuthorware ۶۰
۳-۱۲ نرمافزار Multimedia Builder ۶۱
۳-۱۲-۱ قابلیتهای کلیدی نرمافزارMultimedia Builder ۶۱
۳-۱۲-۲ ویژگیهای کلیدی نرمافزارMultimedia Builder ۶۱
۳-۱۳ نرمافزارButton Shop ۶۱
۳-۱۳-۱ ویژگیهای نرمافزار Button Shop ۶۲
۳-۱۴ نرمافزار Menu Maker ۶۲
۳-۱۴-۱ قابلیتهای نرمافزارEasy Button & Menu Maker ۶۲
۳-۱۵ نرمافزار Power AutoPlay ۶۳
۳-۱۵-۱ طراحی و ساخت آسان اتورانهای حرفهای با نرمافزار ۶۳
۳-۱۵-۲ ویژگیهای نرمافزار Power AutoPlay ۶۳
۳-۱۶ طرزکار برنامه ۶۴
نتیجهگیری ۷۹
کد برنامه ۸۰
منابع ۸۱
فهرست نمودارها
فصل چهارم: نمودار کلی برنامه
۴-۱ نمودار کلی برنامه ۷۰
۴-۱-۱ نمودار اول ۷۱
۴-۱-۲ نمودار دوم ۷۲
۴-۱-۳ نمودار سوم ۷۳
۴-۱-۴ نمودار چهارم ۷۴
۴-۱-۵ نمودار پنجم ۷۵
۵-۱-۶ نمودار ششم ۷۶
۴-۱-۷ نمودار هفتم ۷۷
۴-۱-۸ نمودار هشتم ۷۸
فهرست شکلها
فصل دوم: معرفی نرمافزارهای فتوشاپ
شکل ۱-۱: نحوهی انتخاب طرح کانالها ۲۴
شکل۱-۲: نحوهی کپی گرفتن از کانال و مقداردهی ۲۵
فصل سوم: تشریح کلیهی نرمافزارهای بکاررفته
شکل ۳-۱: صفحهی نخست نرمافزار Ulead Photoimpact 31
شکل۳-۲: لیست ابزارها ۳۴
شکل ۳-۳: نحوه انتخاب سوالات چندگزینهای ۳۶
شکل ۳-۴: طرح صورت سوالات در نرمافزار Quize Biulder ۳۷
شکل۳-۵: انتخاب زبانه مورد نظر از نرمافزار Quize Builder ۳۸
شکل ۳-۶: صفحه آغازین نرمافزار Swish Max ۴۰
شکل۳-۷: انتخاب نوع پروژه ۴۲
شکل ۳-۸: صفحه تنظیمات پروژه جدید ۴۳
شکل۳-۹: فرم ضبط صدا ۴۳ شکل۳-۱۰: تنظیمات ضبط صدا ۴۴
شکل۳-۱۱: ویرایش تنظیمات ضبط صدا ۴۴
شکل ۳-۱۲: فرم مشخص کردن صدای پس زمینه ۴۶
شکل ۳-۱۳: تعیین صدا برای آغاز و پایان پروژه ۴۷
شکل۳-۱۴: منتشر نمودن فیلم ضبط شده ۴۸
شکل ۳-۱۵: نحوه ایجاد پروژه جدید در نرمافزار Macromedia Authroware ۵۷
شکل ۳-۱۶: نحوه ساخت نمودار ۵۸
شکل ۳-۱۷: مشخص کردن طول و عرض ۵۹
شکل ۳-۱۸: صفحه نخست پروژه ساخته شده ۶۴
شکل ۳-۱۹: خوش آمدگویی نصب برنامه ۶۵
شکل ۳-۲۰: تعیین آدرس نصب برنامه ۶۵
شکل۳-۲۱: صفحهی پایانی نصب برنامه ۶۶
شکل ۳-۲۲: انتخاب نوع آموزش ۶۶
شکل ۳-۲۳: مجموعه فصلهای آموزشی ۶۷
شکل۳-۲۴:بخشهای ازمایشی آزمون ۶۷
محمدی.محمدرضا،مینایی.غلامرضا.،”آموزش نرمافزارهای چندرسانهای”، چاپ دوم، ص۱۲۰، انتشارات ناقوس، (۱۳۸۷).
چهاردولی.مصطفی.، “مقدمهای بر چندرسانهای”، چاپ دوم، ص۱۷۲، انتشارات میهن، (۱۳۸۷).
بوالحسنی.مهندس جمال.،”نگاهی نو برفتوشاپ ۵″، چاپ اول، ص ۸۹، انتشارات ناقوس، (۱۳۸۹).
خلیق.غلامرضا.،”رایانهکار گرافیک فتوشاپ”، چاپ اول، ص۲۰۴، انتشارات اشراقی، (۱۳۸۶).
نوریان.محمدعلی.،”آموزش گام به گام فتوشاپ”، چاپ دوم، ص ۱۳۲، انتشارات ادبستان، (۱۳۸۶).
نرمافزار فتوشاپ محصول شرکت Adobe میباشد که برای انجام امورگرافیکی بطورکلی هرگونه تغییرات برروی عکس انجام میشود.
نسخههای که تاکنون از این محصول به بازار عرضه شده است عبارتنداز:
Adobe photoshop۱, Adobe photoshop۲, Adobe photoshop۳, Adobe photoshop۴, Adobe photoshop۵, Adobephotoshop۶, Adobe photoshop۷(me), Adobe photoshop۸(cs) ,Adob photoshop۹(cs2), Adobe photoshop10(cs3), Adobe photoshop۱۱(cs4), Adobe photoshop 12(cs5)
که ما در این نسخهی آموزشی به آموزشAdobe photo shop cs4 میپردازیم.
علاوه بر آنAdobe photoshop cs 5 me extended را نیز آموزش دادهایم.
امکان جدیدی که در این نسخه به نرمافزار فتوشاپ اضافه گردیده است که در هیچ یک از نسخههای پیشین آن نبوده است امکان ساخت انیمیشن و ساخت مونتاژ برای فیلم است. و در این نسخه آموزش به صورت پیشرفته بوده است و از ذکر نکات پیشپاافتاده و مقدماتی در این نسخهی آموزشی جلوگیری شده است و بیشتر به نکات کاربردی اشاره شده است.
در این پروژه نحوهی اجرای برنامه فتوشاپ، ایجاد متن، روشن و تیره نمودن عکسها، ایجاد درخشندگی، قرار دادن خطکش مندرج برروی تصویر، خاکستری کردن تصویر، برعکس نمودن تمام نقاط رنگی درون یک تصویر، سیاه و سفید نمودن عکس بصورت سایه روشن، ایجاد لایهی جدید، ایجاد کپی از لایهی موجود نحوهی پاککردن لایه، اعمال فیلتر به تصویر، به انتخاب درآوردن محدودهای از رنگ یک تصویر، تغییر اندازهی تصویر، چرخش دورانی عکس و تغییر رنگی عکس با استفاده از خطوط نمودار RGB آموزش داده ایم.
محصولات مالتیمدیا یا چندرسانهای بطورکلی به سه قسمت عمده تقسیم میشوند:
آموزشی
در این نوع از مالتیمدیا یا چندرسانهای از تمام قابلیتها برای تولید یک نرمافزار آموزشی استفاده میشود. و در فضایی جذاب و متنوع فعال در این گونه از نرمافزارها سعی میشود مفاهیم آموزشی بصورت تعاملی به مخاطبان آموخته شود.
تبلیغاتی
در ابتدا تبلیغات یا رساندن صدای خود به مخاطبان خاص را در نظر بگیرید. لذا در همین راستا با بهرهگیری از قابلیتهای کامپیوتر میتوان از طرق مختلف از قبیل استفاده از عناصر دیداری وشنیداری مانند: انیمیشن، صوت، عکس و… به هدف مطلوب دست یافت.
کاربردی
نرمافزارهایکاربردی از قبیل پخش کنندههای صوتی و تصویری، برای ساخت خود دارای تعریفهای استانداردی هستند. اما با توجه به این مطلب میتوان برای ایجاد فضایی متنوع، خلاقانه، کاربردی و بهینه از قابلیتهای ارائه شده توسط تکنولوژی محصول چند رسانهای را پیدا کرد.
چرا استفاده از مالتیمدیا پیشنهاد میشود:
۱- عدم محدودیت در فضای مورد نیاز به جهت قرار دادن مستندات مورد نظر.
۲- کاهش حجم محصولات تولیدی به لحاظ فیزیکی.
۳- تلفیق رسانههای گوناگون با یکدیگر (تصویر، فیلم، صوت، متن).
۴- قابلیت توسعه و تغییر محصولات تولید شده در کمترین زمان ممکن.
۵- قابلیت ارائه متمرکز مطالب و مستندات و یا هر نوع داده دیگر در قالبهای سامان یافته به مخاطبان.
۶- فراهم کردن محیطی جذاب و مطابق با نیازهای مخاطبان و کاربران.
۷- قابلیت ایجاد ارتباط بین رسانههای ارتباطی از قبیل سایتهای اینترنتی وخروجیهای متفاوت از نرمافزارهای دیگر.
۸- کاهش هزینههای تبلیغاتی به همراه بازدهی بیشتر نسبت به رسانههای سنتی به علت محدودیت بسیار کمتر در میزان حجم دادههای اطلاعرسانی.
۹- قابلیت تهیه رونوشت و چاپ از مطالب ارائه شده متناسب با نیاز کاربران.
۱۰- قابلیت نشر محصولات چندرسانهای در تمام جهان با استفاده از اینترنت و با صرف هزینهای اندک بدون محدودیت در تعداد کاربران.
۱۱- قابلیت شبیهسازی عناصر مورد نیاز به صورت سه بعدی.
۱۲- قابلیت انتقال مطالب به صورت روانتر و قابل فهمتر در محصولات چندرسانهای.
تکنولوژی محصول مالتیمدیا از جدیدترین تکنولوژیهای ارائه شده برای ارائه مطالب و تبلیغات در عرصه کامپیوتر میباشد و به علت استفاده از رسانههای گوناگون دیداری و شنیداری و برخورداری از پویایی و افکتهای زیبا و جذاب گرافیکی و ویدوئی به آسانی با کاربران ارتباط برقرار میکند و قادر است تا محیطی کاملا تعاملی را فراهم نماید تا در ضمن سرعت بالاتر در انتقال مطالب به جذب مخاطب برای ارائه بهتر مطالب خود دست یافت.
مولتیمدیا را میتوان سیستمی دانست که توان پردازش حداقل دو رسانه از رسانههای فوق را به صورت همزمان و یکپارچه داشته باشد و یک برنامه مولتیمدیا، مجموعهای گوناگون از منابع سمعی، بصری، دادهها و دستورات است. همچنین یک سیستم مولتیمدیا به دو صورت غیرفعال وفعال قابل استفاده است. در حالت اول، سیستم فقط میتواند به صورت یکطرفه مورد استفاده قرار گیرد، یعنی کاربر تنها میتواند به صورت یکطرفه از اطلاعات و برنامههایی که به کمک رسانههای مختلف در اختیار او قرار میگیرد، استفاده کند. در حالت دوم، چنانچه سیستم مولتیمدیا به یک مرکز اطلاعرسانی و دیتا متصل شده و با آن هماهنگی داشته باشد، کاربر قادر خواهد بود ارتباطی دو طرفه و متقابل با سیستم داشته باشد و بر روی آن اثر بگذارد و اطلاعات ارائه شده از هر نوع را با توجه به نیاز خود تغییر دهد.
با شناخت ماهیت مولتیمدیا، میتوان به معمولیترین سیستم مولتیمدیا، یعنی تلویزیون اشاره کرد که برای انتقال اطلاعات از رسانههایی مانند صوت، تصویر و متن استفاده میکند. لیکن سیستمی که امروزه به عنوان مولتیمدیا مورد توجه قراردارد، مولتیمدیای مبتنی بر تکنولوژی کامپیوتری است. در مولتیمدیای مبتنی بر کامپیوتر، از سیستم دیجیتالی برای انتقال اطلاعات استفاده میشود و به همین علت دارای مزایای عمدهای چون خرابی کمتر دادهها، سرعت بالا، کیفیت مطلوب، امکان دستکاری و ایجاد تغییرات در انواع مختلف دادهها مانند صدا، تصویر، متن و… است و همچنین امکان دسترسی به هر قسمت از اطلاعات براحتی وجود دارد. با امکانات وسیعی که تکنولوژی ارتباطات و کامپیوتر، در زمینههای دریافت، انباشت و پردازش دادهها در اختیار مولتیمدیا، قرار میدهد، میتوان به گستردگی قابلیتها و کاربردهای سیستم مولتیمدیا، پیبرد.
جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .
ارسال نظر