گزارش کارآموزی سیستم حسابداری شبکه بهداشت و درمان

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

گزارش کارآموزی سیستم حسابداری شبکه بهداشت و درمان

تعداد صفحات :۴۴

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

    در این مقاله کاراموزی در شبکه بهداشت شهرستان ایذه می باشد.

شبکه بهداشت ودرمان زیرمجموعه ای ازدانشگاه علوم پزشکی اهوازمی باشدکه که مهمترین اهدافش مواردزیرمی باشد:

۱ــ بهداشت مادروکودک ازطریق ارائه خدمات بهداشتی رایگان مانندتوزین مرتب کودکان زیر۶ سال ، آمزش تغذیه تکمیلی ومراقبت ازمادران باردار.

۲ــ تنظیم خانواده وکنترل رشدبی رویه جمعیت که ازطریق کارشناسان بهداشت به مردم آموزش داده
می شودباکمترین افرادخانواده می توان جامعه ای سالم ، اقتصادی ، باسواد وکارآمد داشته باشیم .

و ….

در این مقاله با قسمت های یک اداره و قسمت حسابداری که مانندیک مرکزبرای یک دایره دراین اداره است، آشنا می شویم. حسابداری عبارت ازمجموعه قواعدوروشهایی است که بابکارگیری آنها،اطلاعات مالی واقتصادی یک موسسه جمع آوری تجزیه وتحلیل ، اندازه گیری ، ثبت وطبقه بندی وبه شکل گزارشهای حسابداری خلاصه می شودوبرای تصمیم گیری دراختیاراشخاص ذینفع وذی علاقه قرارمی گیرد.

واژه های کلیدی: شبکه بهداشت و درمان، حسابداری، سیستم حقوق و دستمزد،

فهرست مطالب

چکیده     ۱
مقدمه   ۲
فصل اول ــ آشنایی بامحیط کارآموزی
آشنایی بامحیط    ۴
اهداف کارآموزی    ۵
چارت سازمانی    ۷
فصل دوم ــ مبانی تئوری
تعریف حسابداری    ۹
مفروضات حسابداری    ۱۱
اصول حسابداری    ۱۲
فصل سوم
روش تحقیق    ۱۶
فصل چهارم
یافته های تحقیق    ۱۸
دفاترحسابداری    ۱۸
مراحل حسابداری    ۲۴
سیستم حقوق ودستمزد   ۲۹
چرخه حسابداری    ۳۴
فصل پنجم
نتیجه گیری وپیشنهادات وانتقادات   ۳۶
ضمائم وفرمها     ۳۹

مقدمه

حسابداری سیستمی است برای نگاهداری اثرات رویدادهای مالی در حیات هر فرد یا سازمان به روشی که آن فرد یا سازمان امکان داشته باشد موقعیت مالی هر فعالیت های مالی خود را برای عامه مردم گزارش نماید. حسابداری همانطوریکه در این تعریف آمده است : فقط به حوادث مالی مربوط می شود و کاری به سایر حوادث در داخل سازمان ندارد اطلاعاتی که جنبه مالی ندارد در سیستم حسابداری فراموش می شوند سیستم حسابداری نه فقط در تجارت و بازرگانی بلکه برای اشخاص و سازمانها که جنبه انتفاعی ندارند مانند کمیته امداد امام خمینی ( ره ) کاربرد دارد .

و در دوران حیات هر شرکت یا موسسه بسیاری از افراد و موسسات دیگری مانند بانکها با سهام داران بستانکاران و مدیران داخلی به اطلاعات زیادی در باره موفقیت و فعالیتهای آن احتیاج دارند که سیستم حسابداری باید این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد و بیشتر از حسابداری واحد دیگری نمی تواند چنین اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهد . و یا عبارت است از خدمتی که با فراهم کردن اطلاعات مالی مورد نیاز مدیران پرداخت کنندگان مالیات ، اداره کنندگان و سایرین جهت تصمیم گیری آگاهانه انجام می پذیرد .

و در کل اینکه حسابداری عبارت از مجموعه قواعد و روشهایی است که با بکارگیری آنها ، اطلاعات مالی و اقتصادی یک موسسه جمع آوری تجزیه و تحلیل ، اندازه گیری ، ثبت و طبقه بندی و به شکل گزارشهای حسابداری خلاصه می شود و برای تصمیم گیری در اختیار اشخاص ذینفع و ذی علاقه قرار می گیرد .

 

آشنایی با محیط کارآموزی :

 شبکه بهداشت ودرمان زیرمجموعه ای ازدانشگاه علوم پزشکی اهوازمی باشدکه که مهمترین اهدافش مواردزیرمی باشد:

۱ــ بهداشت مادروکودک ازطریق ارائه خدمات بهداشتی رایگان مانندتوزین مرتب کودکان زیر۶ سال ، آمزش تغذیه تکمیلی ومراقبت ازمادران باردار.

۲ــ تنظیم خانواده وکنترل رشدبی رویه جمعیت که ازطریق کارشناسان بهداشت به مردم آموزش داده
می شودباکمترین افرادخانواده می توان جامعه ای سالم ، اقتصادی ، باسواد وکارآمد داشته باشیم .

۳ــ ارائه خدمات بهداشتی رایگان به مردم روستاجهت سالم زندگی کردن وجلوگیری از شیوع بیماری های مزمن وعفونی .

۴ــ واکسینه کردن کودکان جهت پیشگیری از بیماریهای ۹ گانه .

۵ــ کنترل موادغذایی وآب بهداشتی ازطریق بهداشت محیط .

۶ــ ارائه خدمات درمانی درسطح بیمارستانی بصورت سرپایی وبستری جهت درمان .

۷ــ ارائه آموزشهای لازم جهت پیشگیری ازبیماریهای واگیردارهمچون ایدز، هپاتیت B ، سفلیس و… .

۸ــ ت‍‍أمین ، حفظ وارتقاء وسطح سلامت جسمی ، روانی واجتماعی دانش آموزان از طریق فعالیتهایی همچون آموزش بهداشت درمدارس ، انجام معاینات غربالگری دانش آموزان ، شناسای وارجاع دانش آموزان
مشکل دار.

۹ــ آموزش تغذیه ای گروههای آسیب پذیرمثل کودکان زیر۶ سال ، مادران باردار، افرادفشارخونی ، دیابتی ۱۰ــ دستیابی معیارهای تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت .

۱۱ــ تضمین سلامت مادران وکودکان .

اهداف کارآموزی

 ۱ــ بررسی سیستم حقوق ودستمزد : درموسسات مختلف پرداخت حقوق ودستمزدبه هریکازکارکنان می تواندبراساس ساعات کاربه صورت دستمزدروزانه ، هفتگی ویاحقوق ماهانه باشد .هنگام پرداخت حقوق ودستمزداطلاعات مربوط به دریافتی هریک ازکارکنان  بایستی همراه با ریزپرداخت محاسبات ومبتنی برمدارک کارکرد وی پردازش وارائه شود که به صورت کلی عبارت است از اجزابه هم پیوسته درداخل یک موسسه است که داده های مربوط به سهم نیروی کاردرتولیدمحصولات ویاارائه خدمات رابه صورت هاواطلاعات حقوق ودستمزد تبدیل می کند.

۲ــ آشنایی باکنترل داخلی سیستم حقوق ودستمزد: کنترل داخلی مناسب برای سیستم حقوق ودستمزدمانندسایرروشهاکنترل داخلی شامل تقسیم دقیق وظایف ومسئولیت ها درسیتم حقوق ودستمزداست دراکثرموسسات وظایف ومسئولیت های حقوق ودستمزد در دوایر زیر تقسیم شده است .

۱ـ دایره کارگزینی

۲ـ دایره ثبت اوقات کار

۳ـ دایره حقوق ودستمزد

۴ـ دایره پرداخت

 ۱ـ دایره کارگزینی

وظیفه عمده این دایره ازسیستم حقوق ودستمزد تأمین نیروی کارلازم برای قسمت های مختلف موسسه است . دایره ی کارگزینی علاوه برانجام وظیفه بالا آئین نامه های استخدامی راتهیه وبرنامه های آموزشی وارزیابی مشاغل وشرح وظایف راانجام می دهد .

۲ـ دایره ثبت اوقات کار:

نگهداری مدارکی که نشان دهنده اوقات کارهریک ازکارکنان دردوره های مشخص هفتگی یاماهانه باشد مهمترین واولین مرحله ازمراحل جمع آوری داده های مربوط به سیستم حقوق ودستمزد است .

۳ـ دایره حقوق ودستمزد :

محاسبه وتعیین حقوق ودستمزدناخالص کسورات ، خالص دریافتی هریک ازکارکنان تهیه وتنظیم است حقوق ودستمزد براساس کارت های ساعات ارسال شده ازدایره ثبت اوقات کاردردایره حقوق ودستمزد انجام می شود وظایف وعملیات این دایره به وسعت وحجم عملیات موسسه بستگی دارد .

۴ـ دایره پرداخت حقوق ودستمزد :

درموسسات کوچک که تعدادکارکنان زیاد نیست پرداخت حقوق ودستمزد معمول‍‍اً دریک روزانجام می شودوتناوب پرداخت ممکن است هفتگی ، دوهفته یکبارویاماهانه باشدولی بهترین روش پرداخت حقوق ودستمزد پرداخت توسط چک ازحساب جاری موسسه است . درصورتی که به دلایل مختلف پرداخت حقوق توسط چک امکان پذیرنبوده وبه مشکل نقدی انجام می شود اما درصورتی که تعدادکارکنان موسسه زیادباشداستفاده از یک حساب بانکی خاص برای پرداخت حقوق ودستمزد روش مناسبی است .

 

تعریف حسابداری :

40,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اصول حسابداری در شرکتها و ادارات مختلف
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.