گزارش کارآموزی فعالیت در شرکت طراحی و گرافیکی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

گزارش کارآموزی فعالیت در شرکت طراحی و گرافیکی

تعداد صفحات :۶۷

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در این مقاله کارآموزی در شرکت طراحی و گرافیک بصیر ودرباره موارد زیر مطالبی ارائه می شود:

طراحی وب سایت تبلیغاتی با نرم افزار Front Page، کار با نرم افزار های گرافیکی مانند محصولات شرکت Adobe   از جمله : Photoshop, Free Hand , Corell ، آشنایی با نرم افزار Photoshop و فراگیری روش ها و ابزار های ادیت تصویر، آشنایی با شبکه و انواع سرویس های آن، انواع روش های دسترسی به خط انتقال اطلاعات در شبکه و …

در شرکت لیتوگرافی بصیر چیزی بالغ بر ۳۰ کامپیوتر موجود بود که این کامپیوتر ها توسط شبکه با همدیگر ارتباط داشتند همانطوری که از اسم شبکه پیداست کاربرد بسیار موثری در زمینه انتقال و اشتراک اطلاعات و همچنین به اشتراک گذاشتن منابع سخت افزاری دارد با بررسی های انجام گرفته متوجه این شدم که نوع شبکه مورد استفاده در این شرکت شبکه محلی ستارهای یا Star  می باشد که این استفاده از شبکه مزایای زیادی برای کارکنان و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه دارد برای مثال سرعت دستیابی به اطلاعات در شبکه بیشتر و زمان ژردازش های لازم بر روی آن کوتاه می شود و از همه مهمتر صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت می باشد که به جای اینکه برای هر نفر چاپگر و یا سایر وسایل سخت افزاری را جداگانه تهیه کنند  با قرار دادن یک دستگاه Print Server  می توانند همگی کارکنان اطلاعات چاژی خود را از طریق شبکه به این پرینتر ارسال کنند تا در صف چاپی قرار گرفته و چاپ شود این کار باعث صرفه جویی در مصرف لوازم سخت افزاری شرکت شده بود .

انواع سرویس هایی که یک شبکه کامپیوتری ارایه می کند به شرح زیر می باشد :

File , Print , Application , Database , Web , Mail , Fax , Modem , Remote Access , Internet Sharing , Multimedia ,CDROM/DVDROM , …

در این شرکت بسته به نوع فعالیت و نیازهایی که کاربران شبکه به شبکه داشتند از سرویس های فوق که در یک شبکه کامپیوتری ارایه می شود استفاده می کردند برای مثال از سرویس Print برای اشتراک گذاری پرینتر و File   برای  سرویس دادن بر روی پرونده ها استفاده می شود و CDROM/DVDROM  نیز برای به اشتراک گذاشتن سیدی رام ها و دیویدی رام ها استفاده می شود در این شرکت بیشتر از این ۳ سرویس استفاده می کردند

واژه های کلیدی: نرم افزار Front Page، نرم افزار Photoshop، شبکه

 فهرست مطالب

معرفی مکان کارآموزی        .۴
وظایف من در کارآموزی     .۵
مقدمات اولیه برای شروع کار                ۶
آشنایی با نرم افزار Front Page             .۳۸-۷
آشنایی با نرم افزار های شرکت Adobe                   ۴۶-۳۸
آشنایی با شبکه و سرویس های آن در شرکت            .۵۱-۴۷
امنیت شبکه                     ۵۲
مقابله با ویروس ها در شبکه شرکت                   ۵۳
نصب  Fire Wall  بر روی سیستم های شرکت               .۵۴
آشنایی با Map Network Drive               .۵۴
آشنایی با DNS                ۵۵
آشنایی با DHCP           ..۵۵
مفهوم دامین و طریقه ساخت آن                ..۵۸-۵۶
فعالیت های انجام شده در زمینه Office 2007      ..۶۰-۵۸
سازماندهی فایلها و پرونده ها             ۶۱
انجام کارهای اینترنتی شرکت     ۶۳-۶۲
نتیجه گیری پایانی              ۶۴

طراحی سایت برای شرکت های تبلیغاتی به کمک نرم افزار Front Page

 من در طراحی یک وب سایت تبلیغاتی سفارش داده شده توسط یک شرکت دیگر هم به طراحان کمک کردم و هم مجموعه آموخته های خودم را در مورد این نرم افزار نوشتم . در قسمت اول وب سایت بایستی طبق سفارش جدولی طراحی گردد و اطلاعات داده شده توسط شرکت در آن ثبت گردد برای ایجاد جدول از منوی table گزینه ی insert و سپس table  را انتخاب می کنیم . پنجره ای با عنوان insert table باز می شود که مختص طراحی و تغییرات جدول می باشد که شامل یکسری گزینه می باشد نظیر:

– قسمت Size :

که شامل دو قسمت Rows و Columns می باشد . این گزینه تعیین کننده ی تعداد سطر و ستونهای جدول می باشد . گزینه ی Rows نشان دهنده ی تعداد سطر و گزینه ی Columns نشان دهنده ی تعداد ستون جدول می باشد .

– قسمت Layout

این قسمت شامل پنج گزینه می باشد که به شرح تک تک آنها می پردازیم :

a) گزینه ی Alignment :

برای تعیین نوع تراز جدول از این قسمت استفاده می شود . این گزینه شامل چهار عبارت زیر است :

۱- Default: جدول را در حالت پیش فرض صفحه قرار می دهد . به عنوان مثال اگر پیش فرض تمام گزینه های صفحه یمان  چپ چین باشد جدول را نیز در سمت چپ قرار می دهد .
۲- Left: جدول را در سمت چپ صفحه تراز می کند .
۳- Right: جدول را در سمت راست صفحه تراز می کند .
۴- Center: جدول را در قسمت وسط صفحه قرار می دهد .

b) گزینه ی Float :

موقعیت متنی که بعد از جدول قرار می گیرد در این قسمت تعیین می شود . معنای لغوی کلمه ی Float شناور بودن است . با این توضیح که Float دارای اولویت نسبت به Alignment می باشد . پس بسته به نوع سلیقه متن بعد از جدول را راست ، چپ و یا وسط چین کنید .

c) گزینه ی Specify width :

تعیین طول و عرض جدول بصورت دستی در این قسمت امکانپذیر می باشد . in pixel تعیین کننده ی معیار اندازه با Pixel و in percent تعیین کننده ی معیار اندازه با درصد می باشد .

d) گزینه ی Cell padding :

معین کننده ی فاصله ی محتوا با کناره های سلول می باشد .

e) گزینه ی Cell Spacing :

برای تعیین فاصله ی بین سلولها با یکدیگر از این گزینه استفاده می شود .

f) گزینه ی Table Direction :

متن درون جدول از چپ به راست قرار بگیرد یا از راست به چپ

 همچنین ایجاد  یک فرم برای ارسال اطلاعات به Data base ، ورود به یک قسمت و … را یاد گرفتم  .

برای فعال کردن Form ، از منوی Insert بر روی گزینه ی Form کلیک می کنیم و مجددا از منوی باز شده گزینه ی Form را فعال می کنیم

بعد از طراحی جدول مورد نیاز شرکت درخواستی و ساختن فرم های مورد نیاز نوبت به قرار دادن دکمه های Button  میرسد که برای اعمال عملیات ارسال داده و .. به کار میرود

انواع باتن های کاربردی در این سایت

– ارسال اطلاعات
– ایجاد یک فرم جدید ( Reset نمودن یک فرم )
– Normal که عملا کاری انجام نمی دهد و بایستی توسط کاربر دستور دهی شود .

هنگامیکه از منوی Insert ،  گزینه ی Form و زیر منوی Form را انتخاب کنیم فرمی نمایش داده می شود :
اگر بر روی دکمه ی Submit کلیک کنیم به حالت Select‌در می آید . حال کلیک سمت راست ماوس را فشرده و گزینه ی Form Field Properties را انتخاب می نماییم .

• Form Field Properties

در اینجا به شرح قسمتهای مختلف این گزینه می پردازم:

– Name: ‌نام ، تعیین انتخاب نام Button در ارتباط با نوع عملیاتی که قرار است انجام شود.

– Value : نامی که برای Button انتخاب می کنیم ( به عنوان مثال Submit )

– Button Type : تعیین نوع Button

– Tab Order : هنگام استفاده از کلید Tab اولویت فعال شدن Button مورد نظر چه زمانی باشد .

– Button Direct : تعیین جهت توضیحات نوشته شده در روی Button ( چپ به راست ، راست به چپ )  Form واگر زیر منوی Form را انتخاب کنیم فرمی نمایش داده می شود :

 اگر بر روی صفحه ی جاری در فضایی خالی خارج از جداول ، فریم ها و … راست کلیک کنید از منوی باز شده گزینه ی Page Properties مشاهده می شود . این کاربرد فراوانی در Front-Page دارد . در ذیل به شرح گزینه های مختلف این قسمت می پردازیم :

  • سربرگ General :

– Location : این قسمت آدرسی که صفحه ی جاری در آن قرار گرفته است را نمایش می دهد .

– Title : عنوان صفحه .

– Page Description : این قسمت مربوط به توضیحاتی خاص در روی وب سایت است . همانطور که می دانیک کاربران اینترنت در صورتی که آدرس مشخصی از وب سایت مورد نظر نداشته باشند آنرا توسط موتورهای جستجو Search می کنند . توسط این قسمت می توان تا ۲۵۰ کاراکتر توضیحاتی راجع به وب سایت نوشت تا در صورت جستجوی آن قسمت توسط کاربر ، دقت جستجو در مورد سایت مورد نظر بالا رود .

– Keywords : این قسمت مربوط به کلمات کلیدی در سایت است . در واقع تعیین می کنیم که کلمات کلیدی در وب سایت ما برای موتورهای جستجو کدام است . موتور جستجو روی این کلمات کلیدی هم عمل Search انجام می دهد . در اینجا می توان تعداد نامحدودی کلمه تعریف کرد . ضمن اینکه بایستی در فاصله ی بین کلمات از علامت کاما استفاده کرد .

– Base Location : همانطور که از نامش پیداست آدرس پایه ی یک وب سایت می باشد . در واقع همان آدرس دامین سایت .

– Default target frame : تعیین مسیر و آدرس باز شدن فریمها

– Page Direction : تعیین طراز صفحه . همانطور که می دانیم طراز بندی صفحات بدو صورت می باشد . از راست به چپ و از چپ به راست . در این قسمت بسته به نوع زبان به کار برده شده در وب سایت تراز صفحه را تعیین می کنیم .

– Background Sound : در صورتیکه بخواهیم زمینه ی وب سایت خود را صدا گذاری کنیم ، موزیک مربوطه را از مسیر مورد نظر انتخاب می کنیم .

– Loop : برای تعیین تعداد دفعات تکرار موزیک در صفحه

• سر برگ Formatting :

– Background : در صورتیکه بخواهیم از تصویری خاص در زمینه ی صفحه ی خود استفاده کنیم می توانیم این قسمت را فعال نماییم .

– Make it a watermark : در صورتیکه بخواهیم متن را بر روی background شناور کنیم این گزینه را فعال می نماییم . یعنی فعال بودن این گزینه باعث ثابت ماندن Background و متحرک شدن متن می شود .

– Color

۱- Background: برای رنگی کردن Background از این گزینه استفاده می شود.

۲- Text: این گزینه برای رنگی کردن متن می باشد.

۳- Hyperlink: در صورتیکه بخواهیم به قسمتهای لینک شده رنگی دلخواه بدهیم از این گزینه استفاده می کنیم.

۴- Visited hyperlink: اگر بخواهیم لینکی که یک بار توسط کاربر باز شده را به رنگی دلخواه در صفحه ی اصلی در آوریم آن رنگ را از این قسمت انتخاب می نماییم .

۵- Actived hyperlink: و در نهایت برای لینک فعال رنگ دلخواه را انتخاب می کنیم .

• سربرگ Advanced :

سربرگ Advanced برای تنظیم حاشیه ها می باشد . در ذیل به شرح گزینه های این قسمت می پردازم :

– margin : برای Set کردن حاشیه ها

– Top margin : تعیین حاشیه از بالا

– Left margin : تعیین حاشیه از چپ

– Right margin : تعیین حاشیه از راست

– Bottom margin : تعیین حاشیه از پایین

– Style :

Body style : اگر بر روی این گزینه کلیک کنیم منوی جدیدی باز می شود که به شرح قسمت Format می پردازم

Format :

– Font : تغییر اندازه ی فونتها

– Paragraph : برای تنظیمات پاراگراف در صفحه

– Border: برای دادن Border و تنظیمات آن در صفحه

– Numbering : تعیین چگونگی حالت لیست در صفحه

– Position : تعیین موقعیت محل قرار گیری متن و تصویر

– Enable hyperlink rollover effects :

تعریف حالتهای مختلف لینک در صفحه ( به عنوان مثال حالت دوم ، یعنی وقتی ماوس روی لینک قرار می گیرد ، حالت و رنگ آن لینک چگونه باشد . )

• سربرگ Language :

برای تنظیمات Encoding صفحه از این قسمت استفاده می شود . به دلیل استفاده ی ایرانیان از زبان فارسی و لزوم طراحی وب سایتهایی با زبان فارسی برای فارسی زبانان ، بهتر است در قسمت :

Mark current document as

زبان Farsi را انتخاب کنیم و در قسمت Html encoding هر دو گزینه را utf8 انتخاب نماییم .

 طریقه ی لینک دادن فریمها به یکدیگر

 می خواهیم فرضا دو فریم Contents و main را به یکدیگر لینک بدهیم . در فریم Contents نام یک مبحث را وارد می کنیم ( به عنوان مثال درس ۱ ) . متن مورد نظر را ابتدا در یک محیط ویراستار که معمول ترین آن Word‌می باشد تایپ می کنیم و سپس آن متن را در فریم main در Front-page کپی می کنیم . فایلهای Word با Front-page‌همخوانی ندارد . پس لازم است تغییراتی در کد فایل انتقالی از Word ایجاد کنیم .

برای اینکار به روش زیر عمل می کنیم :

ابتدا یک صفحه ی جدید در Front-page ایجاد می کنیم . سپس فایل Word‌را در آن صفحه ‌کپی می کنیم و در قسمت Code ( قسمت پایین و سمت چپ صفحه سه قسمت با نامهای Normal ، HTML و Preview وجود دارد بر روی قسمت HTML کلیک می کنیم ) کلید سمت راست ماوس را فشرده گزینه ی Optimize html را انتخاب می کنیم پنجره ای باز می شود که ضرورت دارد تمامی گزینه های آن مخصوصا گزینه ی Word html‌فعال باشد ، پس از فعال کردن تمام گزینه ها بر روی کلید Ok‌کلیک می کنیم . مجددا راست کلیک کرده اینبار گزینه ی Reformat html را انتخاب می کنیم . اینکار باعث می شود که کدهای اضافی که توسط Word ایجاد می شود حذف گردد .
فرض می کنیم صفحه ای ایجاد کرده ایم که دارای سه فریم است . فریم header که طبق قائده فقط مخصوص نام سایت می باشد . می ماند دو فریم main و Contents . می خواهیم در فریم Contents جدولی داشته باشیم که شامل چندین گزینه باشد . سپس این گزینه ها را به فریم main لینک دهیم .

 بعد از طراحی جدول با ابعاد دلخواه در سلول اول جدول ، نام موضوع مورد نظر ( مثلا درس ۱ ) را وارد می کنیم . متن Word را طبق دستور گفته شده در قسمت main کپی می کنیم . سپس در فریم Contents بر روی درس ۱ دابل کلیک کرده تا انتخاب شود . بعد کلیک سمت راست ماوس را فشرده گزینه ی hyperlink را انتخاب کرده.

توضیح : hyperlink برای زمانی است که بخواهیم متن ، کلمه یا قسمتی خاص را به مکانی یا وب سایتی دیگر لینک دهیم . برای اینکار آدرس مورد نظر را در قسمت Addresses وارد میکنیم
ما می خواهیم از فریم Contents به فریم main ، لینک داشته باشیم . پس در قسمت Addresses پنجره ی Hyperlink آدرس فریم main.html را وارد می کنیم . این مخصوص اولین لینک است . اگر در سلول دوم جدول مثلا درس ۲ را داشته باشیم دیگر نمی توانیم آنرا به main لینک دهیم . پس صفحه ای جدید باز می کنیم ، فایل Word‌را به آن صفحه می آوریم سپس اعمال خاص گفته شده را روی فایل Word انجام می دهیم و صفحه را با نامی با مسمی ذخیره می کنیم . حال برای لینک دادن درس ۲ در قسمت Contents در صفحه ی ایجاد شده ، درس ۲ را انتخاب و از قسمت hyperlink ، در قسمت Addresses نام آن صفحه را واردمی کنیم .

 با انجام کار در قسمت سنجش و ارزیابی تحصیلی توانستم نیز در  word تبحری بدست بیاورم وتفاوت مکاتبات اداری رامتوجه شوم تفاوت مکاتبات اداری در اندازه کاغذ، فرم و شکل نوشتن آن می باشد .و باابعاد نامه های اداری آشنا شوم.

 کاغذهای A3 :
بدون سرلوحه است و برای تهیه جدول ، نمودار و نقشه مورد استفاده قرار می گیرد.

– کاغذ های A4 :

مخصوص نامه هایی که از ۵ سطر صفحه A4 بیشتر باشد ( برای گزارش هم از این کاغذ استفاده می شود ).

– کاغذ A5 :

مخصوص نامه هایی که از ۵ سطر صفحه A4 کمتر باشد .
کاغذ A6 :

بدون سرلوحه است و برای نامه نگاری بین کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد و فقط در طرف چپ و بالای کاغذ کلمه (یادداشت ) چاپ میشود.

طبق این دستورالعمل اندازه نامه های اداری بر دو نوع است :

– نامه های بزرگ A4 :
به ابعاد ۲۹۷ × ۲۱۰ میلیمتر ، مطالبی که از ۵ سطر بیشتر باشد روی این کاغذ ماشین میشود.

– نامه های کوچک A5 :

به ابعاد ۱۴۸ × ۲۱۰ میلیمتر ، مطالبی که از ۵ سطر کمتر باشد روی این کاغذ ماشین میشود.

 توانستم نحوه تهیه نامه اداری را نیز یاد بگیرم

هر نامه اداری دارای پنج جزء بشرح زیر می باشد :
۱-سرلوحه
۲-عنوان گیرنده ، فرستنده ، موضوع نامه
۳-متن نامه
۴-مشخصات امضاء کننده نامه
۵-گیرندگان رونوشت
اینک بشرح هر یک از اجزاء بالا می پردازم :

۱- سرلوحه :

-آرم جمهوری اسلامی ایران سمت راست یا بالای نامه .
-نام سازمان اصلی زیر آرم و نام واحد یا اداره
وابسته زیر نام اصلی .
-تاریخ در سمت چپ
-شماره در سمت چپ
-پیوست در سمت چپ

۲- عنوان گیرنده ، فرستنده ، موضوع نامه :

الف : عنوان گیرنده
عنوان گیرنده که با کلمه ( به ) در نامه مشخص میشود عبارت است از :
نام شخص یا موسسه ای که نامه برای او فرستاده میشود.

ب : عنوان فرستنده
عنوان فرستنده که با کلمه ( از) در نامه مشخص میشود عبارت است از :
نام شخص ، موسسه ، سازمان و یا واحد سازمانی که نامه از طرف آن نوشته میشود.

ج : موضوع نامه
موضوع نامه عبارت است از عبارت کوتاه و گویایی که مبین محتوای نامه باشد. (یعنی متن نامه درباره چه موضوعی می باشد ).

پاورقی

 پاورقی (Footnote)
– جستجو (Find)
– جایگزینی (Replace)
– برو به (Go to)
– استفاده از خطایاب
– پاورقی (Footnote) :
برای درج پاورقی باید از منوی Insert زیر منوی Footnote را انتخاب می کنیم. با انتخاب این منو پنجره ای ظاهر میگردد.
پاورقی (Footnote) :
با انتخاب این گزینه و زدن تائید ، مکان نما به پائین صفحه میرود و به ما اجازه میدهد تا توضیح مطلب خود را بنویسیم البته میتوانیم از کلید ترکیبی Alt+Ctrl+F نیز استفاده کنیم.
برای درج اولین پاورقی در پاراگراف اول مکان نما را بعد از کلمه راه انداز قرارمی دهیم، حال از منوی Insert روی زیر منوی Footnote رفته کلیک می نمائیم. حال Footnote را تیک زده. و بعد کلید Ok را می زنیم پس از زدن Ok مکان نما به پائین صفحه انتقال پیدا خواهد کرد و میتوانیم توضیح پائین صفحه را بنویسیم. با زدن ok خود برنامه بطور خودکار عدد یک را کمی بالاتر در محیط متن بعد از کلمه راه انداز قرار داده و همین طور عدد یک پائین صفحه را و از طرفی برای جدا کردن محیط متن و پاورقی خطی رسم کرده است . در کل میتوان گفت ما فقط یک درج پاورقی کردیم و توضیح نوشتیم اما برنامه دو عدد یک ( یکی در بالای متن و یکی در پائین متن ) درج کرد و خط جداکننده محیط و متن را نیز کشیده است .
چنانچه قلم عددهای بالای متن کوچک هستند میتوانیم سایز آنها را تغییر دهیم.
زمانی که روی کلمه در درون متن قرار بگیریم توضیح متن پائین صفحه را در Box کوچکی نشان خواهد داد.
در صورتیکه بخواهیم پاورقی را از بین ببریم کافی است شماره بالای کلمه درون متن را بلوک کرده و کلید Delete را از صفحه کلید بفشاریم.
در صورتیکه بخواهیم خط جداکننده محیط و متن را به وسط یا سمت راست یا چپ صفحه انتقال دهیم مراحل زیر را باید انجام دهیم
۱- صفحه را از منوی View به حالت Normal ببریم.
۲- از منوی View زیر منوی Footnots را انتخاب کنیم توجه داشته باشیم دستور Footnote را از منوی Insert فعال کرده باشیم وگرنه این زیر منو برای ما فعال نخواهد بود.
۳- زمانی که صفحه به دو قسمت تقسیم شد از Drap Down جعبه Footnote در صورتیکه Footnote را انتخاب کرده باشیم و در جعبه Endnote در صورتیکه Endnote را انتخاب کرده باشیم گزینه Footnote Separator را انتخاب می کنیم خط ظاهر شده وما میتوانیم از نوارابزار Formatting با استفاده از کلیدهای Center برای وسط چین کردن Align Right برای راست چین کردن و Align Left برای چپ چین کردن خط استفاده کنیم.
۴- میتوانیم از منوی View حال پنجره را به حالت Page Layout ببریم.

 انتها نویس (Endnote) :

با انتخاب این گزینه و درج آن ، توضیحات بجای آنکه در پائین صفحه قرار گیرند در انتهای متن یا انتهای هر بخش قرار می گیرند.
شماره (Numbering) :
شماره خودکار (Auto Number) : برنامه بطور خودکار شماره میزند.
علائم (Custom Mart) : در این انتخاب میتوانید بجای استفاده از شماره یا حرف از علائم استفاده کنیم ، در اینصورت برنامه برای پاورقی اول یکبار آن علامت را درج کرده و به همین ترتیب ادامه میدهیم ؛ با کلیک روی Symbol میتوان علامت مورد نظر را انتخاب کرد.
برای اینکه بتوان به دیگر امکانات پاورقی دسترسی پیدا کرده می توان روی گزینه Options کلیک نمود . در این گزینه دو کادر محاوره ای وجود دارد :
همه پاورقی ها (All Footnote) :
پاورقی معمولاً در پائین هر صفحه قرار دارد اما چنانچه خواستیم میتوانیم محل آن را در زیر متن نیز قرار دهیم .
۱- در پائین صفحه (Bottom of Page) که این گزینه معمولاً متداول است.
۲- در زیر متن (Beneath Text) که معمولاً متداول نیست.

روش شماره گذاری (Number Format) : توسط این گزینه میتوان روش شماره گذاری را تغییر داد.
شروع از (Start at) : معمولاً شروع اولین پاورقی عدد یک می باشد،
همه انتها نویس ها (All Endnote) :
محل انتهانویس (Place at) : محل انتها نویس ها در انتهای پرونده است . اما در صورت لزوم میتوان جای آنها را در انتهای هر بخش نیز تعریف نمود.
۱- انتهای هر بخش (End of section)
۲- انتهای هر پرونده (End of document)
روش شماره گذاری (Number format) : توسط این گزینه میتوان روش شماره گذاری را تغییر داد.
شروع از (Start at) : شماره آغازین را تغییر میدهد.
شماره گذاری (Numbering) :
الف) ادامه دار (Continuous) : انتخاب این گزینه موجب می شود تا شماره توضیحات بصورت مرتب پشت سر هم اعمال شود.
ب ) شروع مجدد در هر بخش (Restart each section) : این انتخاب موجب خواهد شد تا پس از شروع هر بخش شماره ها مجدداً از یک آغاز شوند.
تبدیل (Convert) :
برای فعال شدن این گزینه ابتدا باید Footnote یا Endnote را انتخاب کرد.
اگر یک پرونده را کامل تایپ کنیم و در آن از پاورقی استفاده نماییم، به کمک کادر محـــاوره ای All Footnote و با کلیک روی گزینه Convert میتوان تمام پاورقی ها را به انتها نویس تبدیل کرد.
این گزینه در کادر محاوره ای All Endnote نیز وجود دارد و در صورت وجود انتهانویس، همه انتها نویس ها را به پاورقی تبدیل می کند.
– جستجو(Find) :
توسط این فرمان که در منوی Edit قرار دارد میتوان حروف و کلمات را جستجو کرد و یا میتوان از کلید ترکیبی Ctrl+F استفاده نمود.
در قسمتFind از گزینه Find What کلمه ای را که جستجو می کنیم تایپ کرده و Enter را بزنید تا اولین کلمه یافت می شود . حال با کلیک روی گزینه Find Next میتوانیم به دنبال بقیه کلمه ( مورد نظر ) موجود در متن بگردیم.
در صورتیکه کلید More را فشار دهیم کادر دیگری باز میشود. در این کادر میتوان برای جستجوی متن حساسیت هایی را ایجاد نمود.
محدوده جستجو (Search) :
اگر بخواهیم در گزینه Find تمامی پرونده را جستجو کنیم باید در انتخابها محدوده جستجو ALL باشد ( یعنی جستجو در همه پرونده ) . با انتخاب گزینه Down با باز کردن فهرست رو به پائین میتوان از برنامه خواست تا از محل مکان نما به پائین و با انتخاب گزینه UP از محل مکان نما به بالا را جستجو کرد.

جایگزینی (Replace) :
این زیر منو که در منوی Edit قرار گرفته به ما این امکان را میدهد تا به دنبال کلمه گشته و بتوانید آن را با کلمه دیگری جایگزین نمائیم. برای دسترسی به این زیر منو از کلید فوری و ترکیبی Ctrl +H نیز میتوان استفاده نمود.
برای انجام این کار کافیست در Find What کلمه مورد نظر را در Replace With کلمه ی جایگزین را وارد کرد. بقیه گزینه ها همان است که در فرمان Find در اختیار داشتیم. اما در این پنجره دو گزینه دیگر بنام Replace, Replace All وجود دارد. گزینه Replace تک تک ، کلمه یافته شده را با کلمه جدید جایگزین میکند اما گزینه Replace All هر آنچه را که بیابد جایگزین خواهد کرد.
برو به …..(Go To) :
این زیر منو در منوی Edit وجود دارد و از کلید فوری Ctrl+G یا F5 یا دبل کلیک روی سمت چپ سطر وضعیت می توان به این کادر محاوره ای دسترسی پیدا کرد.

کار با شیوه ها

60,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله پروتکل های مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.