تحقیق بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشنهای تلویزیونی شهرداری

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

تحقیق بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشنهای تلویزیونی شهرداری

 

تعداد صفحات :۱۴۷

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

بدون شک در دنیای ارتباطات، رسانه و تلویزیون به عنوان یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین وسایل ارتباطی، کمک بزرگی به فرآیند فرهنگ پذیری جامعه و آموزش رفتارهای گوناگون
می نماید.وسایل ارتباط جمعی در انتقال پیام و تأثیرگذاری بر مخاطبان نقش به سزایی دارد. از تبلیغات نوینی که از رسانه پرمخاطب تلویزیون پخش می گردد، انیمیشن هایی است که در اشکال گوناگون پخش می گردد. سازمان ها برای پیام رسانی از این ابزار پرقدرت سود می جویند، چرا که نظرات متنوع را به بیشترین تعداد مخاطب ارائه می دهند. در ایران انیمیشن ها با هدف فرهنگ سازی تولید شدند که موفقیت بسیار خوبی در عرصه تبلیغات شهروندی و آموزش به مردم را داشت.شهرداری تهران نیز با استفاده از تبلیغات انیمیشن به القای پیام های خود  و آموزش به مردم اقدام نموده است.
پژوهش حاضر به منظور « بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان» با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران که تعداد ۶۰۰ نفر به طور اتفاقی از جامعه آماری انتخاب شده است، انجام گرفته است. بدین منظور از چهارمنطقه شهرتهران(۴، ۸، ۶، ۲۱) تعداد ۱۵۰ نفر گزینش شده است. هدف پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق، بررسی رابطه بین متغیرهای سن، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوی شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات با نحوه آموزش مردم می باشد و با استفاده از روش آماری خی ۲ و سنجش شدت رابطه از V  کرامر، نتایج زیر حاصل شده است.
خی ۲ محاسبه شده (۱۶/۸)برای متغیر سن، (۱۱/۳۳)برای متغیر تحصیلات،(۳۳/۸۴)برای متغیر جنس،(۸۲/۴۰) برای متغیر نوع گفتگوها (۵۰/۴۱) برای متغیر محتوی تبلیغات، در سطح  ۰۵/۰ معنادار است و با اطمینان ۹۵% می توان گفت که بین سن ، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوهای شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات و آموزش مردم رابطه معنادار وجود دارد.
کلید واژه ها: انیمیشن،شهرداری، مخاطب، رفتار

فهرست مطالب

مقدمه    ۲
بیان مسئله    ۴
اهمیت و ضرورت تحقیق    ۵
اهداف تحقیق    ۶
فرضیه های تحقیق    ۶
سؤالات تحقیق    ۷
متغیرهای پژوهش    ۷
مفاهیم و اصطلاحات     ۷
فصل دوم- پیشینه تحقیق
مقدمه    ۱۰
بخش اول-انیمیشن در جهان    ۱۲
تاریخچه انیمیشن    ۱۵
انیمیشن کامل    ۱۹
تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا    ۲۰
تاریخچه انیمیشن در استونیا    ۲۱
تاریخچه انیمیشن در فرانسه    ۲۱
تاریخچه انیمیشن ایتالیا    ۲۲
انیمیشن در ایالات متحده آمریکا    ۲۲
انیمیشن درتلویزیون ایران    ۲۵
اولین تیزر انیمیشن در تلویزیون    ۲۶
کم شدن تأثیر تبلیغات    ۲۸
تعریف انیمیشن    ۳۲
ویژگی های کلی انیمیشن     ۳۳
قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن    ۳۳
انیمیشن روی طلق    ۳۴
انیمیشن روی کاغذ     ۳۴
انیمیشن بدون دوربین    ۳۴
کات لوت    ۳۵
انیمیشن سه بعدی    ۳۵
انیمیشن با عکس    ۳۶
پیکسیلین    ۳۶
پین اسکرین    ۳۶
انیمیشن زیر دوربین    ۳۷
روتوسکپی    ۳۷
داینامیشن     ۳۷
دیاگرام انیمیشن    ۳۸
مراحل ساخت فیلم انیمیشن    ۳۸
مخاطبان    ۴۴
ماهیت مخاطب    ۴۶
الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعل    ۴۶
الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال    ۴۸
رفتار    ۵۷
تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان    ۵۸
الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی    ۵۹
طبقه بندی مخاطبان    ۶۰
نخستین پذیرندگان معتبر    ۶۱
اکثریت زود پذیر- دوراندیش    ۶۱
اکثریت کندپذیر-شکاک    ۶۱
دیرپذیران سنتی    ۶۱
جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی    ۶۲
ویژگی های ارتباط نوین    ۶۵
موضوع برنامه    ۶۶
هدف برنامه    ۶۶
قالب برنامه    ۶۷
وسایل ارتباط جمعی    ۶۷
کودک و وسایل ارتباط جمعی     ۶۹
آموزش غیر تجریدی     ۶۹
آموزش سه بعدی    ۷۰
دلایل تماشای تلویزیون    ۷۱
تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان     ۷۲
قدرت اثربخشی تلویزیون بر کودکان    ۷۳
تأثیر تلویزیون برکودکان    ۷۵
اثرات مثبت و منفی تلویزیون    ۷۵
خیال و واقعیت     ۷۶
نیازها و علایق بیننده    ۷۸
ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن    ۷۸
طرح و ایده فیلمنامه     ۷۹
ساختار گرافیکی و بصری    ۸۱
کیفیت فنی و اجرایی    ۸۲
تدوین و صداگذاری    ۸۴
چهارچوب نظری    ۸۵
نظریه شناخت اجتماعی    ۸۵
نظریه تأثیر    ۸۶
نظریه پرورش    ۸۶
نظریه پذیرش    ۸۷
مدل ها و متغیرهای ارتباطی    ۸۷
بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران    ۸۹
سیمای اولیه ی تهران    ۹۱
هدف از تاسیس بلدیه     ۹۴
انجمن بلدیه     ۹۵
نظامنامه ی بلدیه    ۹۷
اولین بلدیه چی     ۹۹
تولد جدید بلدیه    ۹۹
شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم     ۱۰۳
شهردار گل دوست      ۱۰۴
شهرداران جنجالی     ۱۰۴
دوره ای جدید در مدیریت شهری     ۱۰۶
خدمات شهروندی    ۱۰۹
جمع بندی    ۱۰۹
تحقیقات انجام شده در داخل ایران    ۱۱۰
تحقیقات انجام شده در خارج از ایران    ۱۱۱
فصل سوم-روش تحقیق
مقدمه    ۱۱۳
روش تحقیق.    ۱۱۳
جامعه آماری    ۱۱۳
حجم نمونه    ۱۱۴
روش نمونه گیری    ۱۱۵
ابزار گردآوری اطلاعات    ۱۱۵
روش اجرای آزمون    ۱۱۵
روایی    ۱۱۵
روش تجزیه و تحلیل داده ها    ۱۱۶
فصل چهارم- تحلیل داده ها
مقدمه    ۱۱۸
الف-آمار توصیفی    ۱۱۹
ب- آمار استنباطی    ۱۳۵
فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری    ۱۴۱
یافته ها    ۱۴۱
پیشنهادات    ۱۴۳
محدودیت ها    ۱۴۴
منابع    ۱۴۵

منابع

–    آذری، سهراب(۱۳۷۰)اثرات رفتاری تلویزیون بر کودکان و نوجوانان، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره ۱۵ و ۱۶٫
–    اسدی، علی(۱۳۸۵)افکارعمومی و ارتباطات، تهران ، انتشارات سروش.
–    اعتمادالسلطنه، محمد حسن(۱۳۶۸)مرآت البلدان، به اهتمام پرتو نوری علا ومحمد علی سپانلو، تهران: انتشارات اسفار.
–    امه دور، ا(۱۳۷۴) تلویزیون و کودکان، ترجمه علی رستمی؛ تهران: انتشارات سروش.
–    انگلس، فردریک(۱۳۷۷) نظریه رسانه ها، ترجمه محمود حقیقت کاشانی، تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات سنجش برنامه ای صدا و سیما.
–    برگ،ا(۲۰۰۲) روان شناسی اجتماعی، علی محمد کاردان، تهران: نشر اندیشه.
–    بیابانگرد ، اسماعیل ، دلایل و انگیزه های تماشای تلویزیون ، تهران ، فصلنامه پژوهش و سنجش ، ۱۳۸۰٫
–    بیگی، محمدرضا،(۱۳۸۶) صدسال شهردرای تهران، نشر: روزنامه همشهری
–    پستمن،نیومن(۲۰۰۵) عصر ارتباطات، ترجمه صادق طباطبایی، تهران: انتشارات سروش.
–    پویل، ج(۱۳۸۲) نوآوری در رسانه، ترجمه شادی شبدیز، سروش، شماره ۱۰۱۳٫
–    تامپسون، جرج(۱۳۷۷) رسانه ها و نوین گری، ترجمه مسعود واحدی، سروش ، شماره ۸۹۳٫
–    توکلیان، سعید(۱۳۸۶) تک فریم های ماندگار، تهران، انتشارات روزنه.
–    جواهریان، محمد(۱۳۸۰) تاریخچه انیمیشن در ایران، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
–    خزائلی، عباس(۱۳۷۸) کودک، تلویزیون، واقعیت ها، سروش، شماره ۹۹۷٫
–    دواچی و طبایی،ا.س(۱۳۸۰) روان شناسی اجتماعی، تهران، انتشارات شهرآب.
–    راجرز و شومیکر، ادوارد و فردریک(۱۳۸۶) رنسانس نوآوری ها، ترجمه عزت الله کرمی و ابوطالب فنایی، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز.
–    رسام،بیرنگ،(۱۳۸۵)ساخت تبلیغات انیمیشن، فصلنامه پژوهشی هنر، شماره ۲۰٫
–    رشید پور، ابراهیم(۱۳۸۴) ارتباطات جمعی و رشد ملی، تهران، مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی.
–    ساروخانی ، باقر ، جامعه شناسی ارتباطات ، تهران ، انتشارات اطلاعات ، ۱۳۸۵
–    سبزیان، سهیلا(۱۳۷۶) شناخت مخاطب گام اول در هدایت افکارعمومی، تهران ، انتشارات رسانه.
–    شاهوردی، ش(۱۳۷۷) جلب اعتماد پشتوانه قدرتمند رسانه ها، تهران، نشر آفرینیش، شماره ۵۶۶٫
–    شهری، جعفر(۱۳۶۷)تهران قدیم، جلداول، تهران: انتشارات معین.
–    صمدی، رضا(۱۳۸۱) فرهنگ فن سینما و تلویزیون، تهران: انتشارات سروش.
–    کازنو، ژان(۱۳۸۵) جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی، ترجمه باقر ساروخانی ومنوچهرمحسنی،تهران: انتشارات اطلاعات.
–    کامستاک.ج(۱۳۷۴) شیء سوم تلویزیونی و مخاطب، ترجمه شاهرخ بهار، نشر رسانه.
–    کریمان، حسین(۱۳۵۵) طهران در گذشته و حال، تهران، دانشگاه ملی ایران.
–    کیدنر، آلبرت(۱۳۷۳) جامعه شناسی، ترجمه منوچهرصبوری، تهران: نشر نی.
–    محمدیان، مجید(۱۳۷۸) تکنیک های تلویزیونی، تهران، انتشارات سروش.
–    معتمدنژاد، کیوان(۱۳۷۱) وسایل ارتباط جمعی، تهران، دانشگاه علامه طباطبائی.
–    مهدی زادگان ، ایران ، تاثیر تلویزیون بر کودکان مثبت یا منفی ، تهران ، روزنامه همشهری ، ۱۳۷۷٫
–    نبرگ و باروایز،ادوارد(۱۳۷۸) تلویزیون و مخاطبان آن، ترجمه فرهاد رادپور، تهران، مرکز تحقیقات صدا و سیما.
–    نفیسی، سعید(۱۳۸۲) تهران قدیم، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
–    ویندال، سیگنایزر، اولسون(۱۳۷۶) کاربردنظریه ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، مرکز تحقیقات صدا و سیما.
–    هاشمی ، آزاده ، تماشای تلویزیون مثبت یا منفی ، تهران ،  روزنامه کارگزاران ، ۱۳۸۵٫
–    هالاس و ماندل(۱۳۶۸) فنون متحرک سازی، ترجمه محمد رازقی، بنیاد فارابی.
–    هدایت، رضا قلیخان(۱۳۰۹ ه.ق) تاریخ روضه الصفای ناصری، تهران، بی نا.
-Estevart miling(2002),The art & Science of computer animation.
-Havard es. Berkman(2003). Animatin.
-Jen dich(2003),what animation,Newyork.
– Halas.g(2006) Straight – ahead vs. Pose – to – pose action,amerika.
-Vindal.E(2005) The art & Science of computer animation
– Neberg. K(2003) Animation of children.

فصل اول

کلیات

مقدمه

     وسایل ارتباط جمعی با اهمیت ترین و در عین حال انتقاد آمیزترین جنبه جامعه مدرن به شمار
می آید در این میان نقش رسانه های تصویری٬ به ویژه تلویزیون نسبت به سایر رسانه ها برجسته تر است و در مقایسه با سایر رسانه ها از مطلوبیت بیشتری نیز برخوردار است. این امر به ویژه بیشتر آنجا تحقیق می یابد که کودکان به عنوان متقاضیان جدی برنامه های تلویزیون مطرح می باشد. یکی از مهمترین کارکرد رسانه ها٬ کمک به فرآیند فرهنگ پذیری است. فرهنگ پذیری یعنی فرآیند انتقال
ارزش ها٬ هنجار ها٬ عقاید ها٫باورها٬معیار ها و الگو های رفتاری . رسانه ها اولین مرکز انتقال مفاهیم فرهنگی به کودکانند. که رسانه های تصویری به ویژه تلویزیون در این امر گوی سبقت را می ربایند و اگر این روند در تماشای تلویزیون ادامه می یابد و به طور متوسط کودکی که امروز متولد می شود تا سن هجده سالگی وقت خود را بیش از هر فعالیت دیگر٬ صرف تماشای تلویزیون خواهد کرد.رسانه های گروهی به عنوان وسایل ارتباط جمعی،در شکل دهی و آموزش دادن رفتار های گوناگون نقش مهمی به عهده دارند و نقش رسانه ها در شکل دهی رفتار  اجتماعی در انسان اهمیت به سزایی دارد. امروزه تلویزیون به عنوان عنصر برتر خانواده ارتباطات جمعی می تواند بدون هیچ مانعی وارد خانه و جمع کسانی که از آن استفاده می کنند،بشود و بینندگان آن با اشتیاق تمام  با روشن کردن دستگاه گیرنده شان پذیرای پیام های تلویزیون هستند(اسدی، ۱۳۸۵: ۹۵).

اهمیت خاص وسایل ارتباط جمعی در دنیایی که هر روز بیش از پیش به گسترش این وسایل
می انجامد و در نهایت موجبات بسط نفوذ و تأثیر آنان را فراهم می آورد. و دیگر اینکه در دنیای امروز وسایل ارتباط جمعی روزنامه-رادیو-تلویزیون وسینما در راه پیشرفت و تمدن بشری نقش به سزایی را به عهده دارند۰

عصر ارتباطات نام کنونی زندگی انسان های امروزی است۰ در این دوره جمعیت به طور انبوه و متمرکز در شهرهای بزرگ طبق شرایط خاص متمدن صنعتی وضعیت زندگی جمعی خود را شکل
می دهد. تمامی تحولات و دگرگونی ها در مبانی فرهنگ جوامع روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری جهانی بیشتر می کند. به همین خاطر پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعه در تمامی ابعاد لازم و ملزوم شده اند. در جوامع کنونی انسان ها تلاش دارند تا همواره در جریان اتفاقات مسائل اجتماعی آن هم در سطح جهانی قرار بگیرند تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. امروز وضع با گذشته خیلی متفاوت است به طوری که آگاهی اجتماعی از مهم ترین ویژگی های زمان معاصر به شمار میرود.

از روزی که رسانه های ارتباطی به وجود آمده اند تا کنون همواره نخبگان سیاسی و فرهنگی از تاثیرات این رسانه بیم داشتند. رسانه ها امکانات جدیدی را برای بشر به وجود آورده بودند و این پدیده جدید باعث می شد تا بسیاری از مناسبات سیاسی و فرهنگی که ریشه در گذشته های بسیار دور داشت دگرگون شود(پستمن،۲۰۰۵: ۲۴۱).

 از اختراع دستگاه چاپ که باعث چاپ تیراژهای متعدد کتب و روزنامه ها شد تا اختراع رادیو و تلویزیون که صدا و سپس تصویر را به خانه های مردم برد و بعد از آن رسانه های نوینی مانند ماهواره و اینترنت  که باعث تعامل بیشتر مخاطبان و تولیدکندگان و همچنین دسترسی و حق انتخاب بیشتر شد این سوال فرا روی علاقه مندان به حوزه رسانه، ارتباطات، فرهنگ، نظم و اخلاق  بوده است که این تکنولوژی ها چه تاثیراتی را بر بشر و بر جامعه می گذارند؟ و این تاثیرات تا چه اندازه است و چگونه است؟

از طرفی رسانه های جدید به علت تکثری که داشتند و همچنین دسترسی افراد بیشتری برای تولید پیام  می توانستند تک صدایی را در جوامع بشکنند و افراد را با نظرات و نگاههای دیگر آشنا کنند و همچنین می توانستند مردم را با بسیاری از اخباری که تا بیش از آن در دست عموم مردم قرار نمی گرفت آشنا کنند و از طرف دیگر آنها می توانستند در دست سرمایه داران و گروههای صاحب نفوذ بیافتد و آنها از رسانه ها برای اقناع افکارعمومی در جهت منافع خود بهره گیری کنند. با توجه به اهمیت ارتباطات و نقش تأثیرگذار آن پایان نامه حاضر با هدف بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی انیمیشن شهرداری تهران بر مخاطبان به این مهم می پردازد، چرا که شهرداری هر شهری یکی از پرقدرت ترین سازمان ها و ارگان آن شهر است که وظیه آبادانی و بهبود امور جامعه را بر عهده دارد.  شهرداری تهران با قدمتی دیرینه در کنار وسعت گرفتن شهر تهران و افزایش زندگی شهرنشینی وظیفه خطیری بر عهده دارد، وظیفه آبادانی شهر، نظافت و رعایت کلیه قوانین لازم برای آسایش کلیه شهروندان،به گونه ایی که می توان وظیفه شهرداری را از وظیفه نیروی انتظامی مهمتر دانست، اگر هر کوچه ایی هر شب و روز به کنترل انتظامی احتیاج نداشته باشد، درعوض تمامی کوچه ها و خیابان های شهر در هر لحظه از شبانه روز به پاکیزگی و رعایت قانون شهروندی نیازمند است.

 بیان مسئله

     بدون شک در دنیای ارتباطات، رسانه و تلویزیون به عنوان یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین وسایل ارتباطی، کمک بزرگی به فرآیند فرهنگ پذیری جامعه و آموزش رفتارهای گوناگون
می نماید.وسایل ارتباط جمعی در انتقال پیام و تأثیرگذاری بر مخاطبان نقش به سزایی دارد. از تبلیغات نوینی که از رسانه پرمخاطب تلویزیون پخش می گردد، انیمیشن هایی است که در اشکال گوناگون پخش می گردد. سازمان ها برای پیام رسانی از این ابزار پرقدرت سود می جویند، چرا که نظرات متنوع را به بیشترین تعداد مخاطب ارائه می دهد. تحقیقات گوناگون نشان داده است، تأثیری که تبلیغ انیمیشن بر مخاطب دارد بیش از سایر تبلیغات می باشد.تبلیغات انیمیشن در عین ساده بودن و دارا بودن حالت طنز و فکاهی، در قالبی سرگرم کننده می تواند حامل پیام های زیادی باشد. امروزه حتی از انیمیشن در ساخت فیلمهای بلند استفاده می نمایند، و این به دلیل همان اثرگذاری سریع و مثبت آن می باشد. شهرداری تهران به دلیل حساسیت  شغلی خود به منظور ایجاد شهری منضبط و قانونمند و برخوردار از امکانات بهداشتی و رفاهی،از تبلیغات انیمیشن در قالب پیام های کوتاه و داستانی و در عین حال سرگرم کننده استفاده کرده و قوانین لازم برای داشتن یک شهر سالم و شهروند ایده آل را، به مخاطبان ارائه
می دهد، از جمله پاکیزه نگه داشتن شهر، دستورات و مقرات راهنمایی و رانندگی و غیره. به عقیده روان شناسان و جامعه شناسان زمانی می توان قوانین را رعایت کرد و به آن احترام گذاشت که در آن فرهنگ سازی صورت گرفته باشد و در طولانی مدت نهادینه شود. شهرداری تهران اکنون مدتی است که با پخش تبلیغات انیمیشن سعی در بهبود مشکلات شهروندی داشته و دارد، و لذا این سؤال مطرح است: آیا تبلیغات انیمیشن شهرداری تأثیر مثبت و مؤثر بر مخاطبان دارد یا خیر؟ و عملکردهای رفتاری مردم از این تبلیغات چگونه است؟

 

اهمیت و ضرورت تحقیق

 ارتباط انسان ها منشا فرهنگ و عاملی در راه ارتقای انسانی و فقدان به معنای سکون نسبی در حیات انسانی است. وسایل ارتباط جمعی و خصوصا تلویزیون به عنوان یکی از وسایل ارتباط دهنده نقش عظیمی را در انتقال ارزش ها، هنجار ها و مجموعه فرهنگ جامعه ایفا می کند.

امروزه مسئله ارتباطات جمعی و تلویزیون در سطح جهانی مطرح بوده به گونه ای که یک پیام ساده امواجی از تاثیر را در سطح جهان چه در زمینه آموزش نیروی انسانی و چه در زمینه سیاست، اقتصاد و…. ایجاد می نماید. تلویزیون به لحاظ آن که تکنولوژی صداو تصویر را به همراه خود دارد و می تواند تا دورترین مناطق جهان و برای هر قشری از جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، مهم می باشد. به عبارت دیگر برنامه های تلویزیونی با بکارگیری از آخرین علوم و تکنولوژی هم می تواند اشاعه دهنده کجروی و بزهکاری اجتماعی باشد و هم می تواند تهمیداتی را برای رشد و تعالی انسان فراهم آورد و زمینه آگاهی از جهان گردد و بدین ترتیب پژوهش در تاثیر تلویزیونی امر کاملاً بدیهی و محسوس
می باشد.اهمیت خاص وسایل ارتباط جمعی در دنیایی که هر روز بیش از پیش به گسترش این وسایل می انجامد و در نهایت موجبات بسط نفوذ و تأثیر آنان را فراهم می آورد. و دیگر اینکه در دنیای امروز وسایل ارتباط جمعی روزنامه-رادیو-تلویزیون وسینما در راه پیشرفت و تمدن بشری نقش به سزایی را به عهده دارند۰

 

اهداف تحقیق:

هدف اصلی: بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان، است.

اهداف فرعی: -بررسی نحوه تأثیر گذاری تبلیغات انیمیشن برمخاطبان.

               – بررسی چگونگی تغییر رفتار مخاطبان متأثر از ارائه تبلیغات انیمیشن.

 

فرضیه های تحقیق:

۱-بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

۲-بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

۳- به نظر می رسد بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۴- بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۵- بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

سؤالات تحقیق

۱-آیا بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

۲- آیا بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

۳- آیا بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۴- آیا بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۵- آیا بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

 

متغیرهای پژوهش

متغیر مستقل: تبلیغات انیمیشن تلویزیون

متغیر وابسته: رفتار مخاطبان

 مفاهیم و اصطلاحات

 مفاهیم نظری

     تأثیر: نوعی فراگیری انسان است که با درجه تندی و کندی صورت می گیرد. در واقع می توان گفت انسان ها از چند چیز تأثیر می پذیرند. فرهنگ و آداب و رسوم، وسایل ارتباط جمعی، کانون ها، مؤسسات و محیط خانواده(بیگلو،۱۳۸۰: ۹۴).

     انیمیشن: انیمیشن یا نقاشی متحرک که پیش از سینما به شکل عام مانند: پاناکی اسکوپ و زوتروپ و پراکسینوسکوپ بوده است. در ساخت انیمیشن اعضای بدن حرکت بدن، مانند دستان، گردن، چشم ها و لب ها روی یک کاغذ کشیده و رنگ آمیزی می شود. با این اشکال روی هم قرار گرفتن بخش های متحرک بر روی ورقه ثابت تصویری کامل از سوژه یا شخصیت مورد نظر به دست می آید.

     رفتار: عبارت است از فعالیت هایی که از یک موجود زنده سر می زند مانند راه رفتن، مطالعه کردن. همچنین روان شناسان د رتعریف رفتار به یک سری خصوصیات قابل مشاهده و فعالیت های کلی که از یک موجود زنده سر می زند، اشاره می کنند(دواچی و طبایی،۱۳۸۱: ۳۰).

   تلویزیون: ابزاری است که امکان دسترسی عموم آحاد جامعه را به آموزش های عمومی و فنی و حرفه ای و ترویجی و آموزش های عالی فراهم می کند و کیفیت آموزشی را بهتر می سازد و این
می تواند تنوع روزافزون نیازهای جامعه را در تمامی عرصه ها از فرهنگ عمومی گرفته تا دانش جدید بیش از پیش افزایش دهد(نبرگ و ناراویز،۱۳۷۸: ۱۰۷).

تعریف عملی: تلویزیون: یک رسانه گروهی است و دستگاهی است که دارای نور و صدا و تصویر است و دارای برنامه های مختلفی می باشد و احتیاج به نیروی الکتریسیته دارد و دستگاهی برای انتقال تصویر از دور و منعکس ساختن صورت اشیا و اشخاص به مسافتهای دور می باشد.

فصل دوم

پیشینه تحقیق

مقدمه

به طور کلی این بخش شامل موارد ذیل می شود:

بخش اول انیمیشن در جهان شامل :

تاریخچه انیمیشن، انیمیشن کامل  ، تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا انیمیشن تاریخچه انیمیشن در استونیا، انیمیشن در فرانسه، تاریخچه انیمیشن در ایتالیا، انیمیشن در ایالات متحده آمریکا ، انیمیشن در تلویزیون ایران ، اولین تیزر  انیمیشن در تلویزیون ، کم شدن تاثیر تبلیغات ، تعریف انیمیشن ، ویژگی های کلی انیمیشن ، قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن، انیمیشن روی طلق، انیمیشن روی کاغذ، انیمیشن بدون دوربین ، کات لوت، انیمیشن سه بعدی، انیمیشن با عکس، پیکسیلین، پین اسکرین ، انیمیشن زیر دوربین، روتوسکپی، داینامیشن، دیاگرام انیمیشن، مراحل ساخت فیلم انیمیشن

مخاطبان و الگوها شامل:

ماهیت مخاطب، الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعال، الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال، رفتار، تاثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان، الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی، طبقه بندی مخاطبان، نخستین پذیرندگان معتبر، اکثیریت زود پذیر- دوراندیش، اکثریت کند پذیر – شکاک، دیر پذیران سنتی، جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی- ویژگی های ارتباط نوین ، موضوع برنامه، هدف برنامه، قالب برنامه، وسایل ارتباط جمعی ، کودک و وسایل ارتباط جمعی، آموزش غیر تجریدی، آموزش سه بعدی، دلایل تماشای تلویزیون، تاثیر محتوی برنامه بر مخاطبان، قدرت اثر بخشی تلویزیون ، تاثیر تلویزیون بر کودکان، اثرات مثبت و منفی تلویزیون، خیال و واقعیت ، نیازها و علایق بیننده ، ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن

مراحل تولید انیمیشن شامل:

طرح و ایده فیلمنامه، ساختار گرافیکی و بصری، کیفیت فنی و اجرایی، تدوین و صدا گذاری

 چارچوب نظری شامل :

نظریه شناخت اجتماعی، نظریه تاثیر، نظریه پرورش، نظریه پذیرش ، مدل های و متغیر های ارتباطی

تاریخچه شهرداری تهران شامل:

سیمای اولیه ی تهران، هدف از تاسیس بلدیه ، اولین بلدیه چی ، تولد جدید بلدیه، شهرداری، بعد از جنگ جهانی دوم، شهردار گل دوست ، شهرداران جنجالی، دوره ای جدید در
مدیریت شهری، خدمات شهروندی

 جمع بندی شامل :

 تحقیقات داخل ایران، تحقیقات انجام شده خارج از ایران

بخش اول-انیمیشن در جهان

     سال ۱۹۸۲ به دلیل اختراع دستگاه پراکسینکوپ که در آن زمان جنبه سرگرمی داشت، توسط «امیل ری نو[۱]» سال ثبت شده انیمیشن به شمار می آید. بعد از آن در سال ۱۸۹۸ ابداع «سوپرایمپوز» توسط «جیمز استوارت بلکتون»[۲] و «آلبرت اسمیت»[۳] گامی دیگر بود که آنها در جهت تولید، تلفیق فیلم زنده و انیمیشن از آن استفاده کردند و سرانجام «امیل کول[۴]» با اولین فیلمی که تمامی آن را به شیوه انیمیشن ساخته بود با نام«فانتزمگری[۵]» در پاریس به نمایش درآورد و دنیا را با نام انیمیشن آشنا ساخت. حدود یک قرن از پیدایش اولین فیلمهای انیمیشن می گذرد ولی این سال ها، اینماتورهای کشورهای مختلف جهت بهبود، پیشرفت و تکامل این هنر تلاش کرده اند و هر یک با تأکید بر تجربیات کسب شده توسط دیگر هنرمندان راه را برای تحول انیمیشن هموار ساختند.

نام انیمیشن در دنیا با نام «ونیزور مک کن»[۶] خالق شخصیت دوست داشتنی«گوفی دایناسور» در سال ۱۹۱۴ همراه است. وی قبل از خلق این شخصیت داستان «کمیک استریپ» و «نیمری کوچک» را در سال ۱۹۱۱ به نمایش درآورد. چند سال پیشتر از وی«استوارت بلکتون در آمریکا(۱۹۰۶) و امیل کول در فرانسه(۱۹۰۸) دست به تجربیات ارزشمندی در این وادی زده بودند. در آغاز تکنیک ابتدایی مورد استفاده تنها نقاشی بر روی کاغذ برای تولید فیلم های انیمیشن بود و این روش مستلزم کار طاقت فرسای تکرار طراحی تمامی عناصر وکولمل در کادر، از جمله پس زمینه بر روی هر کاغذ به علاوه تغییر جزیی حرکت شخصیت مورد نظر می شد. این تکنیک برای تولید انبوه، انیماتورها را دچار مشکل می ساخت تا اینکه به فکر استفاده از ورقه های شفاف که بعدها به نام تلق شناخته شده، افتادند. این روش انقلابی بزرگ در فرآیند انیمیشن به شمار می آید و منجر به ساخت فیلم های موفق بی شماری در این زمینه گشته است.

 پیدایش انیمیشن با بهره وری از تجربیات بدست آمده در زمینه های فنی گوناگون در امریکا به تحقق پیوست. نکته قابل توجه آنکه در سال های اخیر قرن پیش و نیز اوایل قرن حاضر با تلاش هنرمندان بسیاری از تکنیکها و تمهیداتی که امروزه از آن ها به صورت گوناگون و مطابق با پیشرفت تکنولوژی درتولید فیلم ها استفاده می شود، شکل گرفتند. از پیشگامان شکل گیری تکنیک و جلوه های تصویری در انیمیشن می توان «استوارت بلکتون» و «امیل کول» بنیان گذار انیمیشن در فرانسه را نام برد. «اتومسمر» خالق شخصیت(فیلیکس گربه) در ۱۹۱۹ بیش از صد فیلم کوتاه انیمیشن که از کیفیت بالایی برخوردار بودند، ساخت. از جمله کارهای او اولین سری انیمیشن چارلی چاپلین محصول شرکت «پیت سالیوان و مسمر»[۷] در اواخر سال های ۱۹۱۰ است. در خلال همین تجربه وی حس زمان بندی و چگونگی بیان شخصیت را از طریق حرکات آموخت. از جمله ابتکارات او ظاهر شدن وسیله ای در کادر و استفاده از آن به جای قلاب ماهیگیری توسط فیلیکس(سری فیلم های کوتاه گربه فیلکس) مملو از شوخی های بصری بود. در همان زمان «مکس فلیشر» شخصیت کوکوی دلقک را در سری فیلم های تحت عنوان(از درون وات) طراحی کرد. ویژگی اسن فیلم ها تلفیق انیمیشن با فیلم زنده بود. وی به کمک برادرش «دی و[۸]» و دستگاه روتسکوپ[۹] را که قادر به طراحی کادر فیلم زنده بود، ساخت و آن را در سریال مذکور به خدمت گرفت. در سال ۱۹۲۰ «والت الیاس دیسنی»[۱۰] وارد عرصه انیمیشن شد و به سال ۱۹۲۸ شخصیت میکی موس را خلق کرد. در سال ۱۹۳۲ به خاطر فیلم«گلها و درختان» اولین جایزه شرکت خود را دریافت کرد. وی اولین کسی است که فیلم بلند انیمیشن به نام
«سفیدبرفی و هفت کوتوله» را در سال ۱۹۳۷ تولید کرد و در خلال سال های دهه ۳۰، تقریباً تمامی جوایز انیمیشن را از آن خود کرد. والت دیسنی با ۳۲ اسکار در زمینه های مختلف انیمیشن رکورد دار اخذ اسکار در دنیای سینما شد.

انیمیشن را در اصطلاح «توهم زندگی»[۱۱] نیز می نامند. در سال ۱۹۷۸ «جان هالاس» درخواست ثبت تعریفی تازه‌تر با تأیید نظر(انجمن بین المللی فیلم انیمیشن) نمود. کار مشکلی بود چراکه ارائه یک تعریف فنی بدون اینکه بخواهد محدود به یک تکنولوژی خاصی باشد، سخت به نظر می رسید.

جان هالاس معتقداست: انیمیشن الزاماً فیلم، دوربین، فریم، پروژکشن، پرده ها،‌ تیرک های لیزری، کامپیوتر یا حتی نقاشی ها را دربرنمی گیرد، بلکه می تواند همه اینها یا هر تکنولوژی از آینده را نمایانگر باشد. انیمیشن یعنی «خلق و آفرینش، ثبت نمودن و بازیابی فازهای حرکت مجزا و مستقل در کنار هم»

 جین دیچ در کتاب خود«چگونه انیمیشن بسازیم» حکایت از انیمیشن فریم به فریم دارد. از طرفی، انیمیشن رئال تایم[۱۲] یعنی «خیمه شب بازی زنده»یعنی عروسک گردانی توسط عروسک گردانها است که می توانیم آنان را انیماتورها نیز بنامیم. اما کاملاً روشن است که این تعریف قابل توجیه برای جشنواره های فیلم انیمیشن نیست. درست است که این نوع، در وقت و پول صرفه جویی می کند اما هرگز از وقت، وضوح، اغراق و تکنیک انیمیشن فریم به فریم برخوردار نیست.

واژه انیمیشن مشتق شده است از واژه لاتین انیما[۱۳] یعنی «نفس زندگی» و بهتر است برای انیمیشن مورد نظرمان واژه «انیمیشن سینماتیک» را بکار ببریم. انیمیشن سینماتیک یعنی: ثبت فازهای مجزا و تک تک که به طوری به تصویر کشیده می شوند که توهم و خیال حرکت را در قالب اجسام بیجان در قوه باصره آدمی ایجاد می کند.

ترکیب انیمیشن با موسیقی، هنری است که در بعد زمان شکل می گیرد. وقتی که کلید «مکث» را فشار دهید،  سی دی شما دیگر نمی خواند و موسیقی قطع می شود؛ در انیمیشن می بایست حرکتی در بعد زمان متوقف نشود چراکه برای حرکت بخشیدن، انیمیشن ساخته می شود و به همین دلیل زمان نقش به سزایی بازی می کند(دیچ، ۲۰۰۳: ۳۲۵).

 تاریخچه انیمیشن

ابتدایی ترین شکل انیمیشن

 اولین نمونه هایی که از طریق آنها حرکت و تصویر با هم تلفیق شد، به نقاشی های عهد پادینه سنگی بازمی گردد، روی دیواره غارها حیوانات با چندین پا به ترسیم درآمده بود و در موقعیت های مختلفی مثل روی هم قرارگرفتن و افزوده شدن به یکدیگر قرار داشتند و به طور واضح با اندکی دقت می توان دریافت که در تمام نقاشی های دوره مذکور به نوعی تحرک احساس می شد.
خیمه شب بازی سایه ها (نمایش عروسکی سایه ها) نیز از اجداد هنر انیمیشن به حساب می آیند. به عنوان مثال می توان از نمایش عروسکی سایه ای یک انیمیشن اندونزیایی به نام وایانگ[۱۴] حدود ۹۰۰ سال بعد از میلاد نام برد.

در قرون هفدهم تا نوزدهم ابزار ساده کار انیمیشن خیلی قبل از پروژکتورهای فیلم اختراع شدند .[۱۵]:
ـ توماتروپ[۱۶] اسبابی که در دوره «ویکتوریا» مورد استفاده قرار می گرفت که تشکیل شده بود از یک دیسک با یک عکس در هر طرفش و به دوتکه سیم وصل می شد. وقتی که سیم ها یا ریسمانها به سرعت بین انگشتان می چرخیدند، به نظر می آمد که دو عکس موجود در دو طرف دیسک با هم تلفیق شده و یک تصویر دیده می شد.

فناکی توسکوپ[۱۷] یک دیسک نازک چرخان بود که نوعی حرکت وهم انگیز ایجاد می نمود که در آینه قابل دیدن بود. در سال ۱۸۳۴ «ویلیام جورج هورنر» دستگاه “زئوتروپ[۱۸]” را اختراع نمود که کاری مشابه انجام می داد.

ـ پراکسینوسکوپ[۱۹]:عبارت است از دیسک چرخانی که روی آن تصاویری در حالات مختلف ترسیم شده است بطوری که به نظر می رسد که تصویر تحرک حقیقی دارد.

ـاسترابسکوپ[۲۰]:نیز عملکردی مشابه پراکسینوسکوپ دارد.

ـمجیک لنتر[۲۱]:اسبابی که قبلاً برای بزرگنمایی تصویر یک عکس بکار می رفته است.

ـماتوسکوپ[۲۲]: همان «شهر فرنگ» که در قدیم نیز در خیابانها مشاهده می شد.

فلیپ بوک[۲۳] : عبارت است از کتابی با یک سری عکس در هر صفحه که وقتی صفحات را به سرعت ورق بزنیم تصاویر به دنبال هم متحرک و زنده به نظر می رسند.

همه ابزار فوق الذکر واجد ساختارهای پیچیده ای بودند که طرح ها، نقاشی ها، عکسها و اسلایدها را با کارتها یا سیلندرهای چرخنده، نمایش می دادند. این اسباب بازیهای نوری و بصری چشمها را به اشتباه می انداختند طوریکه چنین تصور می شد که تصاویر در حال حرکتند. منبع نور هم معمولاً چراغهای نفتی، لامپ های معمولی و شاید هم هیچکدام بلکه نور طبیعی خورشید بود(دیچ،۲۰۰۳: ۲۴۱).

 اصول ساخت انیمیشن:

در سال ۱۹۳۰، استودیوهای والت دیزنی ۱۲ اصول پایه برای ساخت انیمیشن ارائه دادند:

-اسکارچ و استارت[۲۴]
انعطاف بخشیدن به اشکال شکل برای مشخص کردن ماهیت حرکت

– آنتی سیپیشن[۲۵]
حرکت به عقب برای تأکید بر حرکت به جلو (دورخیز)

-استاتینگ[۲۶]

استقرار دوربین برای نمای بهتر

ـ دو پروسه بنیادین برای ساخت انیمیشن[۲۷]

-هیچ عملکرد و حرکتی بطور ناگهانی متوقف نمی شود.[۲۸]

ـ آهسته در آهسته خارج کردن[۲۹]

هموارکردن حرکات واجد نقطه شروع و پایان هست که با فاصله دادن بین آنها کنترل می شوند.
–        آرکس[۳۰]
طراحی مسیر حرکات، قوس و کمانها

 -حرکت ثانویه قبل از حرکت[۳۱]

اقدامات ثانویه از قبیل ایجاد هماهنگی بین تصاویر و حرکات آنها

 -تایمینگ[۳۲]:
تنظیم زمان و عملکردها برای ایجاد توهم لازم در حرکت (خطای دید)

– اکساگرشن[۳۳]
کاریکاتوری کردن زمان و اعمال

 -قابلیت کشیدن[۳۴]

قابلیت نقاشی و طراحی خوب، مهمترین اصل برای یک انیماتور خوب است.

-اپال[۳۵]
چنانچه کاراکترها آنطور که باید و شاید پرداخت نگردند، تلاش بی فایده بوده است.

«جین دیچ» باتجربه، دو اصل دیگر را هم به اصول فوق افزوده است:

 -وزن و حجم[۳۶]

وزن و حجم از اهمیت خاص برخوردارند.

 -کاراکترحقی[۳۷]

اینکه کاراکترها را هنرپیشه های حقیقی فرض کنیم.

ـ انیمیشن کامل

به پروسه ای از تولید فیلمهای انیمیشن سنتی با کیفیت بالا اطلاق می گردد که به طور مرتب جزئیات ترسیم و حرکت های باوقفه را به کار می بندد.

این تکنیک از سبک های متنوعی برخوردار است از کارهای طراحی شده واقع گرایانه مانند تولیدات استودیوی «والت دیزنی» تا سبک های کارتونی استودیوی انیمیشن «وارنر براوس».
مانند “آمریکا تایل[۳۸]۱۹۶۸

 لیمیتد انیمیشن[۳۹]

این تکنیک شامل طراحی هایی می شود که از جزییات کمتر با سبکها و روشهای حرکتی بیشتر
می شود. اولین پیشگامان کاربرد این تکنیک UPA و استودیوهای آمریکایی بودند. یکی از نمونه های این تکنیک “گرالد[۴۰] (۱۹۵۱) است.

روتوسکوپینگ[۴۱]

وسیله ای است که فریم های تک تک و مجزا را بزرگنمایی می کند تا سکانس های مرکبی از فیلم ایجاد شود. این تکنیک توسط «ماکس فلشر» در سال ۱۹۱۷ به ثبت رسید درست در زمانیکه انیماتورها فریم به فریم کار می کردند. بهترین نمونه [۴۲]

سایر تکنیک های انیمیشن:

ـ انیمیشن شخصیت [۴۳]

ـ انیمیشن پرشی یا پرتابی [۴۴]

ـ انیمیشن چند طرحی[۴۵]

ـ انیمیشن جلوه های ویژه [۴۶]

کشیدن فیلم انیمیشن[۴۷]: تکنیکی که از طریق آن طول فیلم با ایجاد تصاویر مستقیماً روی حلقه فیلم افزوده می شود.

خشک کردن کاغذ انیمیشن:[۴۸] تکنیکی برای ساخت فیلمهای انیمیشن با خشک کردن رنگهای روغنی روی تلق.

ـ پین اسکرین انیمیشن[۴۹]: در این تکنیک صفحه پوشیده از سنجاقها یا میخ های قابل تعویض و حرکت، شی به صفحه فیکس و متصل می شود و فقط از یک طرف نور به آن پرداخته می شود بنابراین سایه هایی ایجاد می شوند.

ساند انیمیشن[۵۰]: با شن نیز می توان روی تلق تصاویری فریم به فریم ایجاد کرد در وضعیتی که نور از پیش و پس تابانده می شود.

 تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا

«جی ری ترنکا» انیماتور عروسکی معروف کشور چک که فیلمهای انیمیشن بسیاری را کارگردانی کرده است. او بنیانگذار هنر انیمیشن در این کشور است. از مدرسه هنر و صنعت پراگ فارغ التحصیل شد و یک نمایش خانه عروسکی در سال ۱۹۳۶ تأسیس کرد. این گروه وقتی که جنگ جهانی دوم شروع شد، از هم پاشید و «ترنکا» به ناچار سن های نمایشی ترتیب داد و از طرفی نیز حین جنگ کتابهای مصوری برای کودکان فراهم کرد.

پس از پایان جنگ، او یک واحد انیمیشن در استودیوی فیلم پراگ تشکیل داد. بزودی صاحب شهرت بین المللی در میان بزرگترین انیماتورهای عروسکی دنیا شد.

به تدریج جوایز نفیسی نیز از جشنواره های فیلم انیمیشن دریافت نمود. یکی از انیماتورهای معروف اورا «والت دیزنی شرق» نامید.

در سال ۱۹۴۶ جایزه ای در جشنواره کن دریافت نمود و پس از آن دست به کار ساخت فیلم شد که بیشتر مخاطبانش را نوجوانان و بزرگسالان تشکیل می دادند.

در اوایل سال ۱۹۴۸، دولت کمونیست چک به او در هزینه های کارش یاری رساند اگرچه این کار دولت تأثیری روی سبک و پیام کارهای وی نداشت او کارتونهای انیمیشن بسیاری را ساخته و فیلمنامه های اکثر آنها هم نوشته خود اوست.

 تاریخچه انیمیشن در استونیا

در اوایل سال ۱۹۳۰ توسط «البرت توگانف» این هنر رواج یافت و سال ۱۹۵۰، همین شخص «بخش انیمیشن عروسکی تالین فیلم» را تأسیس کرد. اولین فیلم انیمیشن در استونیا ساخت”[۵۱].

تاریخچه انیمیشن در فرانسه



[۱] – Emil ray now

[۲] – Jemz astwart belkton

[۳] -Albert esmit

[۴] -Emil kool

[۵] -Fantez magri

[۶] -Venizor mac kan

[۷] -Pit saliva & mosmer

[۸] -Dave

[۹] -rotoscope

[۱۰]Walt elias dissni –

[۱۱] The Illusion of Life –

[۱۲] – real – time

[۱۳] -anima

[۱۴]Wayang –

[۱۵] – Phenakistoscope, Thaumatrope, Stroboscopc, Zeotrope, Praxinoscope, Mutoscope, Magic Lantern-

[۱۶] – Thaumatrope –

[۱۷] – Phenakistoscope

[۱۸]-Zoetrope –

[۱۹] – Praxinoscope

[۲۰] – Stroboscopc

[۲۱] – Magic Lantern

[۲۲] – Mutoscope

[۲۳] – Flip book

[۲۴]-Squash and Stretch –

[۲۵] – Anticipation

[۲۶]-Staging –

[۲۷] – Straight – ahead vs. Pose – to – pose action:

[۲۸] – Follow – through and overlapping action

[۲۹] – Slow – in & Slow – out

[۳۰] – Arcs

[۳۱]-Secondary Actions: –

[۳۲]- Timing

[۳۳]Exaggeration –

[۳۴] – Solid drawing:

[۳۵] – Appeal

[۳۶] – Mass & Weight

[۳۷] – Character acting

[۳۸] – An American Tail

[۳۹]-Limited Animation –

[۴۰]-Gerald –

[۴۱]-Rotoscoping –

[۴۲]-The Lord of the Ring –

[۴۳] – Character Animation

[۴۴] – Chuckimation

[۴۵] – Multi Sketching

[۴۶] – Special effects animation

[۴۷] – Drawn on film Animation :

[۴۸]  ـ Paint – on – glass Animation

[۴۹] – Pinscreen Animation

[۵۰] – ـ Sand Animation

[۵۱] -“The Adventures of Juku The Dog

120,000 ریال – خرید

 جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی و مقایسه هنر انیمیشن ایران، آمریکا و اروپا
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.