مقاله آشنایی با عناصر گوناگون آمیخته های تبلیغات

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله آشنایی با عناصر گوناگون آمیخته های تبلیغات

تعداد صفحات : ۲۷

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده :

تبلیغات یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی یک شرکت محسوب میشود . استراتژی تبلیغات از طریق آگهی ، فروش شخصی و پیشبرد فروش جنبه عملی به خود میگیرد .

فروش شخصی : فروش شخصی موقعیت ها و منافعی را در اختیار بازاریاب قرار میدهد و منافعی را در اختیار بازاریاب قرار میدهد که سایر ابزارها و واسطه های تبلیغاتی قبلا” قرار نداده بودند . فروش شخصی ، فروش از طریق فرآیند ارتباط بین فردی است و دنباله رو مدل  AIDA است .

۱-    جلب توجه مخاطب

۲-    خلق و حفظ علاقه مخاطب

۳-    ایجاد تمایل

۴-    انگیزش انجام یک عمل خرید

فروش شخصی ابزاری است که در اکثر موارد رضایت را هم برای خریدار و هم برای فروشنده به دنبال دارد .

مزایای متعددی برای روش فروش شخصی به عنوان یکی ازروش های ارتباطی فروش برشمرده شده است . فروش شخصی این فرصت را در اختیار می گذارد تا پیام های فروشنده متناسب با مخاطب قابل تنظیم و تغییر باشد . ارتباطات رو در رو بیش از سایر روش های تبلیغات ، قابلیت ترغیب و تشویق را با خود به همراه دارند . به علاوه ، به خاطر بازخورد بلافاصله ای که دریافت میشود میتوان تعیین کرد که آیا دریافت کننده پایم ، به خوبی پاسخگو بوده یا این که پیام را باید تغییر داد . بسیاری از سازمان ها روی این نوع ارتباط تکیه دارند .

مزیت دیگر این روش ، حضور فروشنده شخصی به عنوان چشم و گوش سازمان است . آنان میتوانند از فعالیت های فروشندگان شخصی رقبا نیز اطلاعات زیادی کسب کنند . همچنین برای فارغ التحصیلان رشته های بازاریابی بهترین فرصت شغلی است  تا به صورت عملی به رشته مربوطه خود دست یابند .

البته معایبی را نیز برای این روش برشمرده اند :

بالا بودن هزینه های ثابت و احتیاج به زمان بیشتر برای آماده سازی نیروهای فروش .

شرکتهایی که از نیروهای فروش خود سازمان استفاده می کنند ، باید تمرکز استراتژیکی در ارتباط با تلاش نیروهای فروش شخصی ایجاد کنند. تصمیمات مربوط به نیروهای فروش باید با اهداف بازاریابی انطباق داشته باشد .

 واژه های کلیدی: استراتژی تبلیغات ، آگهی ، روابط عمومی ، فروش شخصی ، پیشبرد فروش ، گسترش پیام تبلیغاتی ، انتخاب رسانه، بودجه،

فهرست مطالب

چکیده :    ۱
مقدمه :    ۳
آشنایی با عناصر گوناگون آمیخته های تبلیغات    ۶
فرآیند فروش شخصی :    ۱۶
روش هایی که فروشندگان شخصی موفق پیشنهاد می کنند :    ۱۷
خود را برای برتر بودن آماده سازید :    ۱۷
به نحوه عملکرد سازمان خود توجه کنید :    ۱۸
توانایی های رقابتی خود را شناسایی کنید :    ۱۸
نه تنها شناخت محصول بلکه توانایی فروش خود را بهبود بخشید :    ۱۸
افرادی را هدف قرار دهید که بهترین پیش بینی شما محسوب میشوند :    ۱۸
پیشاپیش سوال هایی مناسب آماده کنید :    ۱۹
کسانی که دربازار شما قرار دارند را شناسایی کنید :    ۱۹
گنج را در حیاط خانه خود پیدا کنید :    ۱۹
از توصیه ها و معرفی شده اند ، استقبال کنید :    ۱۹
۱۰ – شهرت خود را حفظ کنید :    ۲۰
۱۱- هویت محصول خود را گسترش دهید :    ۲۰
۱۲- قلعه ای مستحکم ساخته شده از روابط عالی ایجاد کنید :    ۲۰
۱۳- مثل یک خبر خوب به چشم مشتریان خود بیایید :    ۲۱
۱۴- زمان ونحوه ارائه پیشنهاد را به موقع تشخیص دهید :    ۲۱
۱۵- پیشبرد فروش :    ۲۱

مقدمه :

تبلیغات یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی یک شرکت محسوب میشود . فعالیت های مرتبط  Promotion نقشی کلیدی در برقراری ارتباط بین بازار هدف و استراتژی اتخاذ شده ایفاد می کنند . به همین دلیل ، برنامه های تبلیغاتی سازمان باید به گونه ای طراحی شوند که استراتژی رقابتی کلی سازمان را مورد حمایت قرار داده و به همین دلیل باید با تصمیمات مرتبط با قیمت گذاری نیز تعاملی پایدار ایجاد کند .

Promotion واژه ای است که در طول زمان معانی گوناگونی به خود گرفته است . ریشه این کلمه در زبان لاتین به معنای حرکت به سمت جلو بوده ، اما در تعریفی دیگر اخیرا” بدین گونه معنا شده است : ” برنامه ای تحت کنترل و کامل از ارتباطی برقرار شده بین روش ها و ابزار که برای ارائه و معرفی یک شرکت و محصولاتش به مشتریان بالقوه در کنار یکدیگر قرارداده شده اند . ” تبلیغات جنبه وظیفه ای ارتباط در بازاریابی را به عهده دارد . حال آنکه ارتباط چیزی بیش از ارائه اطلاعات است . ارتباط زمانی موثر محسوب میشود که افراد ، پیام ارسالی را به خوبی درک کنند و پاسخی مناسب ابراز دارند .

استراتژی تبلیغات از طریق آگهی ، تبلیغات و روابط عمومی ، فروش شخصی و پیشبرد فروش جنبه عملی به خود میگیرد .

تبلیغات آگاهی دهنده ، مشوق و یادآوری کننده است . به کمک تبلیغات و ابزار تبلیغاتی است که برای مثال ، یک فروشگاه از ارائه تخفیف ویژه خبر میدهد و مکان ، زمان وسایر تسهیلات ارائه شده برای خرید ( مثل استفاده از کارت های اعتباری ) را به اطلاع مشتریان بالقوه خود میرساند . با کمک تبلیغات و ارتباطات مفید آن میتوان مشتریان بالقوه را به خرید کالا تشویق کرد و یا انگیزه لازم را در ایشان به وجود آورد . بنابراین ترغیب مشتریان وایجاد رفتار خرید درآنان یکی دیگر از اهداف اصلی تبلیغات است . تعریفی قدیمی از تبلیغات می گوید : تبلیغات ارتباطی ترغیب کننده است .

همچنین ، به کمک تبلیغات میتوان مشتریان همیشگی را همواره در جریان وجود کالا قرار داد. حتی وفادارترین مشتریان نیز باید همیشه به خاطر داشته باشند که فلان کالا یا فروشگاه همیشه بهترین خدمت و یا استفاده را برایشان به همراه داشته است .برای پاره ای از    شرکت های بزرگ و موفق یادآوری به مشتریان دائمی در درجه اول اهمیت و جذب مشتریان جدید در درجه بعدی اهمیت قرار دارد .

برای تبلیغات اکثر کالاها و خدمات به ابزارهای گوناگون نیاز داریم . آمیخته های تبلیغات ترکیبی است از روش های تبلیغات مورد استفاده در بازاریابی یک کالا یا یک خدمت .

عوامل خاص تبلیغات از جمله آمیخته و تاکید بر روش ها به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. فاکتورهای اصلی عبارتند از : به کارگیری استراتژی کشش یا رانش طبیعت ساختار توزیع ، مقدار نقدینگی در اختیار خصوصیات کالا یا خدمات ، مشخصات بازار هدف ومرحله عمرمحصول ( خدمت ) . مدیر باید مشخص کند که چه پیامی به مخاطب هدف منتقل خواهد شد . تصمیم گیری در مورد پیام ارسالی تا حد زیادی بستگی به این موضوع دارد که چه ترکیبی از جذابیت های فروش در ارائه کالا یا خدمت به کار گرفته خواهد شد . پیام ها باید از طریق آگهی ، به مخاصب هدف فرستاده شده و از این راه بسط و گسترش یابد. استفاده موثر از تبلیغات در بازاریابی خدمات از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، چراکه ارائه خدمات عملی غیر ملموس ( نامشهود ) است . با استفاده از آگهی و تبلیغات میتوان خدمات را برای مشتریان قابل لمس کرد . به علاوه ، فروشندگان خدمات از نقشی بسیار مهم در برقراری ارتباط برخوردارند ، چون مشتریان در درجه اول و تا حد زیادی به ارتباطات بین فردی در خرید خدمات تکیه و توجه می کنند . مسائل اخلاقی ، همکاران و همردیف ها مراکز خدماتی چون پزشکان ، دندانپزشکان و وکلا را در فعالیت های تبلیغاتی شان محدود    میکند .

کمیسیون فدرال تجارت و سایر آژانس های قانونی گذاری با استفاده از فعالیت های بازاریابی ، مثل آگهی و تبلیغات ، مقداری از این موانع را مرتفع کرده ، در نتیجه درصورت بروز مشکلات ناشی از رقابت فشرده ، خدمات دهندگان بر فعالیت های تبلیغاتی خود تاکید بیشتری می کنند .

در زمان آماده سازی تبلیغات برای بازارهای بین المللی ، مدیریت از یکی از سه گونه استراتژی گسترشی ، تعدیلی و یا اختراعی استفاده می کند . بعضی از شرکت ها با موفقیت زیاد رویکردی استاندارد را مستقر کرده اند . عده ای نیز براین باورند که هر بازار ملی با بازار دیگر تفاوت دارد و باید برای هر بازار خارجی ، فعالیت های تبلیغی مناسب را به انجام رساند . پاره ای از شرکت ها ، فعالیت تبلیغی پیش الگو ( پیش نمونه ) را در دفتر مرکزی ایجاد کرده و از شرکت های تابعه میخواهند که با توجه به بازار محلی ، فعالیتی مشابه و در عین حال خلاق را در پیش بگیرند .

آشنایی با عناصر گوناگون آمیخته های تبلیغات

۱-   آگهی : آگهی بدون شک یکی از قابل رویت ترین اجزا برنامه تبلیغات است . در ۱۹۸۹ ، کل مبلغ صرف شده برای آگهی در ایالات متحده به بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار رسید . آگهی که با درصدی از فروش تعیین میشود ، با توجه به هر صنعت دارای تفاوت هایی با سایر آگهی های صنایع دیگر است . تهیه یک آگهی عملی فراتر از آماده سازی یک تبلیغ جالب وامید داشتن به جلب توجه مردم است . آگهی باید در درجه اول با اهداف تبلیغاتی سازمان ارتباطی مستقیم داشته باشد .

25,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سر نخ گمشده تبلیغات
  • مقاله نقش تبلیغات و بازاریابی در فروش کالا و یا جلب مشتری
  • مقاله تاثیر تبلیغات بر فروش شرکتهای صنایع غذایی
  • تحقیق صنعت تبلیغات
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.