مقاله تاثیر تبلیغات بر فروش شرکتهای صنایع غذایی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله تاثیر تبلیغات بر فروش شرکتهای صنایع غذایی

تعداد صفحات : ۲۳

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

با توجه به اهمیت موضوع تبلیغات و اثر آن بر میزان فروش آوری شرکت ها در گذشته و حال تصمیم گرفتیم به بررسی اثرات هزینه ی تبلیغات بر فروش شرکتها بپردازیم .

با نگرش به اینکه نظام بازاریابی رایج  در دنیای امروز نظام بازار گرا است ( اولویت با بازار مصرف کننده است) و اعتقاد بر این است که با تامین نیازهای مصرف کننده و خدمت به او نهایتا فروش بنگاهها تامین می شود لزوم فعالیت های ارتباطی و تبلیغاتی مشخص می شود  .

فروشنده ای که با شرکت های مختلف در ارتباط باشد یا شرکتی که به افراد خدمات ارائه می کند، درهرصورت گاهی مجبور می شود که ارزشهای خود را از طریق تبلیغات نوشتاری، تلویزیونی، تماس های تلفنی و یا حضور در جلسات به اطلاع مشتری برساند.
موفقیت در توجیه مشتریان، موفقیت در تجارت است.

واژه های کلیدی: هزینه ی تبلیغات، فروش شرکت

فهرست مطالب

مسئله ی تحقیق :    ۱
پیشینه ی تحقیق :    ۱
اهداف تحقیق :    ۱
فرضیات تحقیق :    ۲
متغییر های تحقیق :    ۲
نوع تحقیق :    ۳
جامعه ی آماری :    ۳
نمونه آماری :    ۳
اصطلاحات و واژه های تحقیق :    ۳
تعریف  تبلیغات ( ADVERTISIN ) :    ۴
مدیریت محصول و فروش:    ۴
ترویج فروش و تبلیغات:    ۵
نتایج حاصل بازاریابی هدفمند:    ۵
هزینه تبلیغات :    ۶
چکیده :    ۶
هدف تبلیغات :    ۸
ویژگی تبلیغات :    ۸
آثار تبلیغات :    ۹
روشهای تعیین بودجه تبلیغات :    ۱۰
مشکلات و تنگناههای تحقیق :    ۱۶
سه راهکار روانی در پیامها و تبلیغات برای فروش    ۱۶
منابع:    ۲۰

منابع:

۱- بازاریابی در بازرگانی پیشرفته            ایرج بهرامی

۲- رازهای تبلیغات                               دیوید اگیلوی

۳- بازاریابی و مدیریت بازار                  محمد بلوریان

۴- اصول حسابداری                           مصطفی علی مدد

۵- بازاریابی راهنمای  موسسات کوچک     لن راجرز

۶- مجله تازه های جهان بیمه              مرداد ۸۲ ش ۶۲

۷- بازاریابی بین الملل                          آذر کفاش پور

۸- مدیریت تبلیغات                              محمود محمدیان

۹- بازاریابی                                محمد کاظم ایروانی

۱۰- تبلیغات بازرگانی                          محمد کیا

مسئله ی تحقیق :

با توجه به اهمیت موضوع تبلیغات و اثر آن بر میزان فروش آوری شرکت ها در گذشته و حال تصمیم گرفتیم به بررسی اثرات هزینه ی تبلیغات بر فروش شرکتها بپردازیم .

پیشینه ی تحقیق :

انسان امروز زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی میکند .

تاریخ تبلیغات را درجهان به سه دوره تقسیم کرده اند .

۱- دوران ماقبل بازاریابی و مبادله ی کالا با کالا که در اواخر این دوران صنعت چاپ پا به عرصه ی وجود گذاشت .

۲- دوران ارتباطات انبوه از ۱۷۰۰ تا دهه ی اول قرن ۲۰ که تبلیغات شدت بالایی گرفت .

۳- دوران پژوهش تبلیغات به عنوان یک نیروی اجتماعی و اقتصادی مهم تلقی می گردد .

پیشینه ی تبلیغات در ایران را در عهد ناصر الدین شاه قاجار میدانیم . اولین شرکت  تبلیغاتی در ایران در سال ۱۳۱۶ به نام کانون آگهی زیبا راه اندازی شد . تا سال ۱۳۳۷ هیجده کانون آگهی در تهران فعالیت داشتند . امروز حدود ۵۳۰ شرکت  تبلیغاتی به امر تبلیغ اشتغال دارند .

اهداف تحقیق :

۱- با توجه به ساز و کار تولید در شرکت های خصوصی برنامه های فروش و اثرات آن بر نوسانات  بازاربر آن شدیم تا به بررسی موضوع تبلیغات و فروش بپردازیم .

۲- به منظوریافتن رابطه ی بین هزینه ی تبلیغات و فروش و تعمیم نتایج حاصله در افزایش سطح آگاهی عموم و شرکت ها نسبت به هزینه ی تبلیغات به تحقیق در این موضوع پرداختیم .

۳- با نگرش به اینکه نظام بازاریابی رایج  در دنیای امروز نظام بازار گرا است ( اولویت با بازار مصرف کننده است) و اعتقاد بر این است که با تامین نیازهای مصرف کننده و خدمت به او نهایتا فروش بنگاهها تامین می شود لزوم فعالیت های ارتباطی و تبلیغاتی مشخص می شود  .

فرضیات تحقیق :

۱- به نظر می رسد هر قدر هزینه ی تبلیغات بیشتری صرف شود فروش شرکت ها نیز افزایش می یابد .

۲- به نظر می رسد رابطه ی معنی داری بین هزینه ی تبلیغات و تقاضای مشتریان وجود دارد .

۳- به نظر می رسد با منظور کردن هزینه ای صرف تبلیغات کالا کیفیت آن کالا بیشتر می شود .

۴- به نظر می رسد رابطه ی معنی داری بین هزینه تبلیغات و چرخه ی عمر محصول وجود دارد .

۵- به نظر می رسد رابطه ی معنی داری بین هزینه تبلیغات و رقابت با سایر موسسات وجود دارد .

متغییر های تحقیق :

متغییر های مستقل :

هزینه ی تبلیغات

متغییرهای وابسته :

 فروش شرکت

نوع تحقیق :

میدانی و کتابخانه ای

جامعه ی آماری :

شرکت های صنایع غذایی در سطح مشهد

نمونه آماری :

۱۰ شرکت غذایی

اصطلاحات و واژه های تحقیق :

   · تعریف تبلیغات و اهداف و آثار آن

 · روش های تعیین بودجه ی تبلیغات

 ·  مدیریت محصول وفروش

 ·   ترویج فروش و تبلیغات

تعریف  تبلیغات ( ADVERTISIN ) :

تبلیغات به معنی جمیع فعالیت های اطلاع رسانی است که پس از طی یک چرخه ی ارتباطاتی و ابلاغ صفات و کیفیات و مزیت ها و … عکس العمل مورد نظر را در خریدار ایحاد نموده و نهایتا تقاضای کالا را افزایش می دهد . به عبارت دیگر تبلیغات عملیاتی است که به قصد ایجاد ارتباط با مصرف کننده و اثر گذاری در وی طراحی شده و برای حلب نظر یا ایحاد انعطاف در رفتار خریدار به نفع کالای مورد نظر صورت می گیرد .

مدیریت محصول و فروش:

 مدیران فروش باید عملکرد فروشندگان شرکتهایشـــــان را برنامه ریزی، نظارت و پشتیبانی کنند. بنابراین، در بسیاری از شرکتها سیستم های رایانه ای گزارشهای تحلیلی فروش را ارائه می کنند که فروش هریک از محصولات، خطوط محصول، مشتریان، انواع مشتریان، فروشندگان و مناطق فروش را تجزیه و تحلیل می کنند. این گزارشها در پایش عملکرد فروش محصولات و فروشندگان و نیز در تهیه برنامه های پشتیبانی از فروش برای بهبود نتایج فروش به مدیران بازاریابی کمک می رسانند. مدیران محصول نیز به اطلاعاتی برای برنامه ریزی و کنترل عملکرد هریک از محصولات نیاز دارند. سیستم های اطلاعاتی می تواند در ارائه داده های مربوط به قیمت، درآمد، هزینه ها و رشد هریک از محصولات موجود و توسعه محصولات جدید یاری رسان باشند.

ترویج فروش و تبلیغات:

مدیران بازاریابی در تلاش هستند تا در حداقل هزینه های تبلیغات و ترویج، فروش را حداکثر سازند. سیستم های اطلاعات بازاریابی از اطلاعات تحقیقات بازار و مدلهای ترویج برای کمک در موارد ذیل بهره می گیرند: ۱ – انتخاب رسانه و روشهای ترویجی ۲ – تخصیص منابع مالی ۳ – کنترل و ارزیابی

25,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله آشنایی با عناصر گوناگون آمیخته های تبلیغات
  • مقاله سر نخ گمشده تبلیغات
  • مقاله نقش تبلیغات و بازاریابی در فروش کالا و یا جلب مشتری
  • تحقیق صنعت تبلیغات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.