مقاله استراتژی های بازاریابی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله استراتژی های بازاریابی

تعداد صفحات : ۱۸

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

استراتژی های بازاریابی به معنای کنکاش وپویش در راستای یافتن بازارهای مناسب از ابعاد گوناگون، چه از نظر اقتصادی و اجتماعی و چه از نظر فرهنگی و حقوقی و بستر سازی مداوم به منظور اعلام موجودیت وحفظ موقعیت حاصله می باشد.

در این مقاله با استراتژی بازار یابی و ماتریس قیمت گذاری آشنا می شویم

استراتژی بازاریابی بدون مرز انجام فعالیتهای بازاریابی با حذف مرزهای زمان، مکان، محصول و بازار و بازاریابی جهانی را دربرمی گیرد.

واژه های کلیدی: استراتژی بازاریابی یکپارچه، بازاریابی اکتشافی،  بازار یابی بین الملل ، صادرات، قیمت‌گذاری

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
استراتژی های رقابتی    ۱
۱- استراتژی بازاریابی یکپارچه (Integration Marketing)    ۲
۲٫ استراتژی بازاریابی شبکه‌ای (network Marketing)    ۲
۳- استراتژی بازاریابی گذار (Transition Marketing)    ۲
۴٫ استراتژی بازاریابی اکتشافی (Exploration Marketing)    ۳
۵٫ استراتژی بازاریابی احیائی (Regeneration Marketing)    ۴
۶٫ استراتژی بازاریابی سرآمد (Excellence Marketing)    ۴
۷٫ استراتژی بازاریابی بدون مرز (Non-Border Marketing)    ۴
۸٫ استراتژی بازاریابی ابراز شده (Tailored Marketing)    ۵
_ استراتژی بازاریابی معکوس    ۵
_ استراتژی بازاریابی بلادرنگ    ۵
استراتژیهای بازار یابی بین الملل    ۷
شرکت ها به دو روش میتوانند به صادرات  بپردازند:    ۸
۱) صادرات مستقیم    ۸
۲) صادرات غیر مستقیم    ۸
فرنچایزینگ:    ۹
تولید قرار دادی :    ۱۰
قرارداد مدیریتی :    ۱۱
سرمایه گذاری مستقیم خارجی:    ۱۱
تاسیس یک واحد با مالکیت کامل :    ۱۲
پیمانهای استراتژیک:    ۱۲
«قیمت‌گذاری هوشمندانه برای سودآوری بهتر» :    ۱۳
ماتریس قیمت گذاری:    ۱۴
مراحل استفاده از ماتریس قیمت گذاری:    ۱۴
منابع    ۱۵

منابع

استراتژی های بازاریابی/تالیف:معود جاویدی زرگری

مدیریت بازار یابی/تالیف و ترجمهاحمد روستا،داور ونوس،عبدالحمید ابراهیمی

خبر نگاری فارس

مهرگان

  مقدمه

رقابت شدید کشورهایی که قادر به تولید با هزینه های پایین هستند، مشکلات زیادی برای بسیاری از صنایع فراهم آورده است. تولیدکنندگان صنایع برای ماندن در صحنه رقابت، باید راهکارهایی برای تطبیق خود با تغییرات بیابند. سازمانها امروز از حالت وظیفه ای خارج شده‌اند و به صورت مشارکتی درآمده‌اند. امروز در بازاریابی با مفهوم زیر صفر روبرو هستیم. یعنی زمان خرید‌، زمان ستاد برای تولید کالای سفارش داده شده، بازخورد مشتری به عرضه کننده کالا و همه موارد دیگر از این دست، باید به سمت صفر میل کنند. ترکیب این عوامل است که مزیت نسبی کشور را تشکیل می دهد.

استراتژی های بازاریابی به معنای کنکاش وپویش در راستای یافتن بازارهای مناسب از ابعاد گوناگون، چه از نظر اقتصادی و اجتماعی و چه از نظر فرهنگی و حقوقی و بستر سازی مداوم به منظور اعلام موجودیت وحفظ موقعیت حاصله می باشد.

استراتژی های رقابتی

اولین تهدیدهای رقابت خودمان هستیم. زمانی که در اوج هستیم، از خود غافلیم و در نتیجه خودمان را نمی‌بینیم.

با بیان این نکته که جامعه ما در حال گذار از جامعه غیر رقابتی به جامعه نیمه رقابتی و سرانجام رقابتی است به تشریح ۸ نوع استراتژی رقابتی پرداخت. این ۸ استراتژی عبارتند از:

۱- استراتژی بازاریابی یکپارچه (Integration Marketing)

بازاریابی یکپارچه عبارت است از ادغام، هم افزایی، همیاری مجموعه عوامل ابزاری و رفتاری پراکنده در بازاریابی برای دستیابی به نتایج بیشتر و بهتر.

عوامل موثر در بازاریابی یکپارچه عبارتند از:

_ مدیریت تعاملی

_ سیستم ارتباطات و اطلاعات

_ همبستگی در درون سازمان

۲٫ استراتژی بازاریابی شبکه‌ای (network Marketing)

بازاریابی شبکه‌ای عبارت است از شناخت، ایجاد، عضویت و تقویت انواع شبکه‌ها برای استفاده از انواع مزیتهای خود به منظور گسترش فرصتها، پاسخگویی به انتظارات و بهبود دستاوردها.

عوامل موثر این استراتژی عبارتند از:

_ مدیریت شبکه

_ همکاری و سازگاری

_ هماهنگی گروهی

_ فرهنگ شبکه

۳- استراتژی بازاریابی گذار (Transition Marketing)

بازاریابی گذار، مدیریت تغییر و تحول برای گذار از بازاریابی جاری و موجود به بازاریابی آینده و مطلوب جهت ماندگاری در صحنه رقابت تعریف می شود.

عوامل زیر بر استراتژی بازاریابی گذار موثر هستند:

آشنایی با مدیریت تحول

آشنایی با ممیزی

۴٫ استراتژی بازاریابی اکتشافی (Exploration Marketing)

استراتژی بازاریابی اکتشافی عبارت است از تلاش و کنکاش برای کشف، ایجاد و عرضه ارزش از طریق ارتباط با بازار و مشتریان، شناخت تقاضای پنهان و ارزش از دید مشتریان.

عوامل موثر استراتژی بازاریابی اکتشافی:

_ مدیریت ارتباط با مشتری

_ مدیریت تحقیق و توسعه

_ شم و شهود

_ تصورات و خیال پردازی

_ ایده زایی

15,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله انگلیسی استراتژی های بازاریابی بین المللی در مجموعه های صنعتی چشم اندازهایی در مورد نیمکره جنوبی با ترجمه فارسی
  • مقاله تحقیقات بازاریابی
  • مقاله بازاریابی بین المللی
  • مقاله بازار و بازاریابی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.