مقاله بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

مقاله بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک

تعداد صفحات :۳۴

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

این تحقیق به بررسی  عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق تحویلداران می پردازد وپس از شناسایی این عوامل در مرو ر ادبیات تحقیق نظریه موجود را مورد ازمون قرار می دهد وبا استفاده از امار استنباطی همبستگی بین این عوامل با عدم کسری و فزونی را اثبات کرده وبا اجرای ازمون تی ورابطه معنی داری این عوامل را اولویت بندی می کند. یک تحقیق کاربردی در بانک رفاه نشان می دهد که مهمترین  مشکل شغل تحویلداری بالا بودن ریسک آن است به طور طبیعی  هر کاری که فرد در آن  با دریافت و پرداخت ان هم به صورت امانت سرو کار دارد شغلی استرس زا خواهد بود. این پژوهش برای شناسائی عوامل کسری و فزونی صندوق تحویلداران و تعیین راه کارهای کاهش آن بین تحویلداران بانک ملی شهر تبریز انجام گردیده است. نمونه گیری به روش تصادفی خوشه ای به تعداد  ۴۲نفروبا ابزار پرسشنامه انجام شد در نهایت با ۴فرضیه با استفاده از آمار اسنباطی و استخراج رابطه رگرسیون خطی بین متغیرها  نتایج زیر بدست آمد:مهم ترین عامل  موثر در کسری وفزونی صندوق دقت و اهتمام در انجام وظایف شغلی طبق دستور العمل های صادره است. تحویلدار باید با هنر مدیریتی خود عواملی راکه موجب حواس پرتی ،عصبیت ، خیال پردازی یک فرد عادی می شود  مهار کند.تحویلدار باید تا می تواند در اموزش های داخلی بانک مهارت و دانش کافی را به دست اورد.

واژه های کلیدی: سابقه، آموزش، تحصیلات، وظایف شغلی ، کسرس یا فزونی

فهرست مطالب

فصل اول :کلیات             . ۱
۱-۱ مقدمه      . ۲
۲- ۱ بیان مساله        ۳
۳-۱ضرورت و اهمیت موضوع             . ۴
۴-۱اهداف تحقیق                     . ۵
۵-۱ فرضیه های تحقیق                   .. ۶
فصل دوم : مرور ادبیات تحقیق            .. ۷
۱-۲پایه های نظری                  . ۸
۲-۲پیشینه تحقیق                  . ۱۳
۳-۲ارائه مدل تحقیق                      . ۱۴
فصل سوم :روش شناسی تحقیق         . ۱۵
۱-۳ نوع تحقیق از نظر هدف                 … ۱۶
۲-۳ نوع تحقیق از نظر جمع اوری اطلاعات             . ۱۶
۳-۳ جامعه آماری ،نمونه اماری ،روش نمونه گیری ،واحد آماری ،ابزار گرد اوری آمار وطلاعات         … ۱۶
۴-۳روش تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات         . ۱۶
فصل چهارم : یافته های تحقیق         … ۱۷
۱-۴روش اجرای تحقیق                    ۱۸
۲-۴تجزیه و تحلیل اطلاعات              ۲۰
فصل پنجم :تفسیر یافته ها            ۲۲
۱-۵تفسیر تجزیه و تحلیل انجام شده                ۲۳
فصل ششم:خلاصه ،نتیجه ، ارائه پیشنهادها                   … ۲۴
۱-۶خلاصه                    … ۲۵
۲-۶نتیجه      . ۲۶
۳-۶پیشنهادها       . ۲۷
منابع       ..    ۲۸
پیوست ها      .. ۲۹
۱- نمونه پرسشنامه                   ۲۹

منابع

 بانک ملی ایران اداره کل آموزش و مدیریت(۱۳۸۲ )بانکداری داخلی ۱(تجهیز منابع)چاپ پنجم تهران

بخشنامه های  شماره ۷۴۴/۹۰    و۸۴۲/ ۹۰ اداره امور شعب قسمتی از وظایف و مسولیت های متصدیان امور بانکی

بهشتی محمد بافر (۱۳۸۸) روش تحقیق در علوم اقتصادی افق دانش تبریز

جوان جرمن گریپز(۱۳۸۸) کتاب راهنما برای متصدیان امور بانکی جلد دوم پرویز ساسان گهر انتشارات پیشبردتهران

رحمان پور لقمان(؟) آسیب شناسی شغل تحویلداری از ابعاد ساختاری و رفتاری بانک و

اقتصاد، جلد؟شماره ۷۹صص۲۱-۳۱

۱-۱ مقدمه

بانک موسسه ای است که از یک طرف با جذب سپرده های مردم به تجهیز منابع پرداخته و از طرف دیگر با اعطای وام تسهیلات به نیازمندان منابع مالی که در زمینه های مختلف دارای تخصص هستند نقش واسطه گری را ایفا می کند و از این طریق باعث می شود جامعه به رشد اقتصادی دست یابد.

متصدیان امور بانکی یا همان تحویلداران به عنوان پرسنل صف دربانکها نقش دریافت وپرداخت  را وجوه بر عهده دارند وتجهیز منابع مالی در بانک توسط این قشر انجام می پذیرد.

۲- ۱ بیان مساله

یکی از مشکلات متصدیان وجود کسری یا فزونی در صندوق تحویلداری می باشد که باعث بروز مشکلات دیگری همچون بدبینی همکاران  نسبت به هم یا بدبینی مشتریان نسبت به بانک واحیانا متضرر شدن خود تحویلداران می شود.

محقق در این پژوهش سعی دارد اولا عواملی را که باعث به وجود آمدن این امر می شود شناسایی کند سپس روشهای پیشگیری کاهش وحذف بروز چنین امری را بررسی کند.

۳-۱اهمیت موضوع:

   تحقیق در زمینه علل کسری وفزونی صندوق تحویلداران می تواند به صورت کلی با شناسایی عوامل بروز این مساله در جهت کشف روشهای پیشگیری وکاهش آن به تحویلداران کمک کند و از عواقب سوء آن جلو گیری کند.

ضرورت موضوع:

پیشامدهای ناگواری که به واسطه این امر می تواند دامنگیر گروههای درگیر این مساله یعنی تحویلداران وخانواده های آنان- همکاران بانکی- مشتریان و بانک شود به صورت خلاصه به قرار زیر است:

۱- بدبینی همکاران نسبت به هم و از بین رفتن صمیمیت بین آنها

۲- بدبینی مشتریان نسبت به بانک و به تبع آن کاهش سپرده ها و همچنین لطمه به شهرت بانک

۳- متضرر شدن مادی و روانی تحویلداران وخانواده آنها

۴- بدبینی متصدیان نسبت به مشتریان

همچنین علاوه از موارد فوق می توان به این نکته اشاره نمود که  کسری وفزونی صندوق در پرونده کارگزینی تحویلداران ثبت می شود و درآینده در تغییر و ترفیع شغلی آنان نیز تاثیر می گذارد. البته این منطقی به نظر می رسد که اگر فردی با بی دقتی در انجام امور محوله یا هر علت دیگری دارای کسری یا فزونی باشد و نتواند شغل محوله را مدیریت نماید  چگونه خواهد توانست در مشاغل حساس که دقت بیشتری را می طلبد انجام وظیفه نموده و از منافع بانک محافظت نماید.

۴-۱اهداف تحقیق :

 تعیین  عوامل موثر برمیزان کسری وفزونی صندوق تحویلداران

    بررسی رابطه سابقه و تجربه با میزان کسری و فزونی

    بررسی رابطه اموزش و تحصیلات مرتبط بانکی با میزان کسری و فزونی

   بررسی رابطه میزان دقت در انجام وظایف شغلی با  میزان کسری و فزونی

   بررسی رابطه بین  مدیریت صحیح و میزان کسری و فزونی

تعیین راهکارهایی در جهت کاهش  این مساله

۵-۱فرضیه های  تحقیق :   

۱) بین سابقه و تجربه تحویلدار با عدم کسری و فزونی همبستگی وجود دارد.

۲) بین اموزش و تحصیلات مرتبط بانکی تحویلدار با عدم کسری و فزونی همبستگی وجود دارد.

۳) بین میزان دقت در انجام  وظایف شغلی با عدم  کسری و فزونی همبستگی وجود دارد.

۴)  بین  مدیریت صحیح شغلی و عدم کسری و فزونی  همبستگی وجود دارد

۶-۱تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

سابقه

تعداد سالهایی که به تحویلداری مشغول بوده است

از تحویلدار درمورد سابقه وی سوال شده است

 اموزش

دوره های بدو یا ضمن خدمت کارکنان بانک

دوره های گذرانده شده توسط تحویلدار به صورت سوال بسته از وی سوال می شود

 تحصیلات

درسهایی که در مدارس یا دا نشگاه ها خوانده می شود

سطح و رشته تحصیلی به صورت باز در پرسشنامه خواسته شده است

وظایف شغلی

کارهایی که به صورت روزانه باید یک تحویلدار انجام دهد

میزان دقت و اهتمام به انجام تک تک وظایف از تحویلدار سوال شده است

مدیریت شغلی

هنر وعلم کار کردن در شرایط غیر عادی یا بحرانی

با ذکر نمونه هایی  میزان واکنش او دربرابر حوادث غیر عادی سنجیده می شود

 کسری یا فزونی 

اختلاف وجه بین پول فزیکی و مانده رایانه در صندوق تحویلداری

نسبت به بازه زمانی یک ماه به صورت سوال بسته در پرسشنامه مطرح گردیده است.

 

۱-۲ پایه های نظری تحقیق

35,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله شرکت سهامی بانک غیرربوی
  • گزارش کارآموزی بانک کشاورزی
  • مقاله نقش بانک های خصوصی بر تحولات سیستم بانکداری ایران
  • تحقیق بررسی روند کارایی بانک های تجاری ایران
  • پروژه بررسی عملیات مالی بانک
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.