مقاله رهبری، شخصیت و اثر بخشی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

عنوان :

مقاله رهبری، شخصیت و اثر بخشی

تعداد صفحات : ۲۹

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده:

آیا مقوله رهبری می تواند توضیح بدهد که چرا برخی مردم قادرند به موقعیت رهبری برسند، در حالی که دیگران نمی توانند؟ آیا رهبری کلید اثرگذاری سازمانی است؟ مباحث تئوری ، منطقی و تجربی ،؛ این فرضیه را که شخصیت رهبران باعث تأثیر گذاری سازمانی می شود به سختی تأئید می کنند رابطه بین ویژگی های شخصیتی و رفتار رهبر وجود دارد‌. اینکه این رابطه به طور کلی بین شخصیت و رفتار برای همه افراد و تمام مشاغل وجود دارد. این رابطه می تواند به سختی به نظر بیاید به عنوان یک تحقیق فوری و ضروری در مدیریت . رابطه میان رفتار رهبران و اهمیت بررفتار برکارایی ، عملکرد و اثرگذاری سازمان ، هنوز به عنوان مهمترین و چالشی ترین وظیفه در دستور کار محققان قرار گرفته است . این سئوال چه چیزی اثر مدیر را به وجود می آورد به صورت گسترده ای بدون جواب مانده است ، بر خلاف تعداد زیادی مطالعه که انجام شده است

ما هنوز نمی دانیم که آیا با اثر مدیر بر پیامدها و خروجی های سازمان به توافق رسیده ایم . ما نمیدانیم که کدام یک عوامل رهبری اثرگذاری سازمانی را افزایش می‌دهد .

واژه های کلیدی: رهبری، شخصیت، اثر بخشی سازمانی

فهرست مطالب

چکیده:    ۱
۱- مقدمه:    ۲
۲- چگونه رهبری را تعریف کنیم؟    ۳
۳- چه کسی رهبر می شود؟ رهبری چیست؟    ۴
۴- برای رهبر و برای مدیریت:    ۵
۵- شخصیت و رهبری    ۷
۶- شخصیت و اثر گذاری:    ۱۴
۷- شخصیت و رفتار    ۱۸
۸- رفتار رهبر ، رهبری و تأثیر گذاری    ۲۱
۹- رهبری و تأثیرگذاری    ۲۲
۱-۹- مطالعات موفقیت رهبری    ۲۲
۲-۹- مطالعات همکاری رهبری    ۲۳
۳-۹- تئوری های کاربردی    ۲۳
۱۰- نتایج    ۲۵

۱- مقدمه:

آیا مقوله رهبری می تواند توضیح بدهد که چرا برخی مردم قادرند به موقعیت رهبری برسند، در حالی که دیگران نمی توانند؟ آیا رهبری کلید اثرگذاری سازمانی است؟ یکصد سال تحقیق اختصاص داده شد برای جواب دادن به این سؤالات بوسیله افرادی که در رشته هایی همچون روانشناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت، اقتصاد و علوم سیاسی آموزش دیده بودند. این مقاله به بررسی همزمان مطالعات گذشته و حال حاضر و ( همچنین) علاوه بر این آزمایش مجدد آثار کلاسیک می پردازد. هدف ترسیم نتایجی مرتبط با حالت های رشته امروزی است. با این حال دیدگاه ( رهیافت، نگرش) شخصیت در رهبری تنها دیدگاه رهبری است.

دیدگاه ابزاری و روش نهادی، روشهای غالب امروزی هستند.

۴ بخش ویژه تحقیقات رهبری در این مقاله عبارتند از:

۱- رابطه بین ویژگی های شخصیتی و ظهور رهبری و درک رهبری

۲- رابطه بین شخصیت و اثرگذاری

۳- رابطه بین ویژگی ها و رفتار رهبر و در خاتمه،

۴- رابطه بین رفتار رهبری و اثرگذاری.

۲- چگونه رهبری را تعریف کنیم؟

چند صد تعریف برای رهبری در سالهای متمادی ارائه شده است. اکثر تعاریف شامل ۱ یا چند عوامل نیل به اهداف، گروه یا سازمان، ساختار و روابط بین اشخاص است. این نشان دهنده یک ارتباط قوی مابین رهبری و سازمان است. در تمامی سازمان ها ما برخی از انواع رهبری را می یابیم. در تئوری مدیریت و سازمان، رهبری به گروه و سازمان متصل است. جامعه شناسان و سیاستمداران همچنین رهبری را در حرکت های اجتماعی و سیاسی که سازمان نیستند مورد مطالعه قرار می دهند.

Moutan, Slake رهبری را به شکل زیر تعریف می کنند: در فرآیند رهبری شامل دستیابی به نتایج (اهداف) با دیگران و به وسیله دیگران Moutan, Slake تاکید کردند که دستیابی به اهداف تنها به وسیله دیگران، چه داخل و چه خارج از سازمان امکان پذیر است. بدین ترتیب آنها به این نکته اشاره کردند که چه چیزی می تواند معمای غیرقابل حل رهبری باشد. رهبر رسمی ( مدیر)، مسئول است برای نتایج در همسازی با اهداف سازمان ( برای اثرگذاری)، اما رهبر فقط می تواند از طریق تلاشهای زیردستان و فعالیت های دیگر افراد به اهداف سازمان دست یابد. هیچ رهبر یا مدیری نمی تواند به وسیله تلاشهای خود و به تنهایی به اهداف سازمان دست یابد. اگر آن ممکن بود، نیازی به سازمان یا رهبر برای آن نبود.

۳- چه کسی رهبر می شود؟ رهبری چیست؟

مشکلی که در رابطه با رهبری پیش می آید از تفاوت عقاید درباره اینکه رهبری چیست و چه کسی رهبری می شود، نتیجه می شود.

در روانشناسی فرضیه بر این است که اغلب گروهی برای رهبری است. همچنین معمولاً فرض بر این است که آنها که رهبری می کنند، اهداف مشترکی را دنبال می کنند. رهبری در رابطه با گروهها، بر اساس اهداف مشترک است. Wallis، محدوده وسیعی از تعاریف پیرامون این مفهوم دارد که رهبری یک فرآیند اثر گذار اجتماعی است که از طریق آن اعضای یک گروه به سمت یک هدف هدایت می شوند. هنگامی که در مورد اهمیت رهبری به عنوان یک موضوع تحقیق اجتماعی- اقتصادی بحث می کنیم او مشاهده می کند رهبری را در واژه های از مجموعه اهداف و درک اهداف مشترک اعضا گروه.

مدیریت به عنوان سازمان ها و گروهها بر اساس اهداف مشترک نیست. سازمان ها برای حل مشکلات در رسیدن به اهداف تأسیس می شود. اهداف اصلی توسط مؤسسان سازمان سازمان تعیین می شوند. آنهایی که توسط تشکیلات ( واحد) تجاری استخدام می شوند یا کسانی که برای آژانس های عمومی کار می کنند، همیشه اهداف شرکت ها یا مؤسساتشان را تقسیم نمی کنند. آن دسته افراد که اکثریت افراد شاغل را در دنیای مدرن تشکل می دهند، در جهت بدست آوردن اهداف سهامداران و مالکان شرکت ها یا مجامع عمومی، جامعه خود کار می کنند. استخدام کنندگان ممکن است، از اهداف گروه یا سازمان کم و بیش صادقانه حمایت کنند.

در بیشتر موارد تشکیلات خصوصی یا آژانس های عمومی مورد مطالعه قرار گرفته اند. موضوع آن رهبری در سازمانهای نیست. رهبر رسمی، همان مدیر است. رهبر رسمی همان CEO، مدیر، مدیر ارشد، ناظر یا دیگر عناوین استفاده شده است.

30,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله مقایسه تفاوت ویژگی های شخصیتی دانشجویان پسر رشته‌های کامپیوتر، روانشناسی و معماری
  • مقاله رهبری در نهج البلاغه
  • مقاله ابعاد رهبری در مدیریت کتابخانه
  • تحقیق تاثیر سبک رهبری (رابطه مدار و وظیفه مدار) بر رضایتمندی شغلی کارکنان
  • تحقیق اصول مدیریت و رهبری نیروی انسانی در نیروی هوایی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.