پایان نامه حسابداری دولتی

تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی

 عنوان :

پایان نامه حسابداری دولتی

تعداد صفحات :۹۲

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

حسابداری دولتی نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به فعالیتهای مالی سازمانهای دولتی را جمع آوری وگزارش می نماید تا بتوان درمورد تخصیص منابع مالی آنها به برنامه ها وعملیات مختلف ، تصمیماتی صحیح ومناسب اتخاذ نمود. به عبارت دیگر، حسابداری دولتی عبارت است ازکلیه عملیات مربوط به تجزیه وتحلیل، ثبت، طبقه بندی ، تلخیص، گزارش دهی وتفسیر فعالیتهای مالی سازمانهای دولتی که با رعایت قوانین ومقررات مالی واصول وموازین متداول حسابداری دولتی انجام می شود. بنابراین، حسابداری دولتی شامل تمام عملیات وصول وپرداخت منابع مالی دولت، نگاهداری حسابهای سازمانهای دولتی و نیز تهیه گزارشهای مالی مربوط تمام یا هریک ازعملیات مذکور و یا نتایج آنها می باشد.در این مقاله درباره حسابداری دولتی در سازمان بهزیستی مطرح می شود.

سازمان بهزیستی اردبیل برای انجام امورات حسابداری از سیستم رایانه ای استفاده می نماید که این کار علاوه بر افزایش سرعت انجام کار میزان اشتباهات  را نیز به حداقل رسانده است. و از آنجایی که افرادزیادی در انجام یک معامله مالی نقش دارند احتمال اختلاس نیز بسیار پایین است.

این سازمان به صورت مستقل در آمد خاصی از خود ندارد و عمده اعتبارات خود را برای  انجام  امورات مالی خود از دولت دریافت می کند.

در ضمن بخش کوچکی  نیزشامل کمک های مردمی  می باشد که جهت کمک به سازمان برای تامین نیازهای مددجویان به صورت نقدی و غیر نقدی دراختیار سازمان قرار می گیرد.در موقع خرید یک کالا اگر قیمت آن از سقف معینی بیشتر باشد برای خرید آن  مناقصه برگزارمی شودو در غیر این صورت تدارکات پس از انجام تحقیقات در مورد قیمت با  هماهنگی ذیحساب اقدام به خرید آن می کند ومبلغ آن یا از محل تنخواه گردان کارپردازی ویا در صورت عدم کفاف  مستقیما از محل اعتبارات مبلغ آن پرداخت می شود. مسئولین کنترل و بررسی نیز هم قبل و هم بعد از خرید وظیفه دارند تا با بررسی اسناد و مدارک مالی از بروز اشتباه  و اختلاس جلوگیری به عمل آورند.

واژه های کلیدی: حسابداری دولتی، سازمان بهزیستی، گزارش ها

فهرست مطالب

مقدمه            ۱
فصل اول :
کلیات            ۲
بخش اول :
آشنایی با  سازمان بهزیستی       …۳
بخش دوم:
مفاهیم حسابداری دولتی      .۷
تعاریف حسابداری دولتی          ..۸
کاربرد قوانین در حسابداری دولتی    ۹
تعریف حساب مستقل          …..۱۰
موارد افتراق حسابداری دولتی با حسابداری ملی            ..۱۱
موارد افتراق حسابداری دولتی باحسابداری بازرگانی         .۱۲
تفاوت حسابها و صورتهای مالی سازمانهای دولتی با مؤسسات بازرگانی             ….۱۲
تفاوت مبانی حسابداری دولتی با حسابداری بازرگانی         ۱۴
خصوصیات لازم برای سیستم حسابداری دولتی            …۱۴
فصل دوم:
سازمان و مبانی حسابداری دولتی         …۱۶
سازمان مالی دستگاههای دولتی    …۱۷
مقاصد واهداف سازمان مالی دستگاههای دولتی            ..۱۸
مبانی حسابداری دولتی          ….۱۹
حسابداری نقدی        .۱۹
حسابداری تعهدی             …..۲۱
مزایای حسابداری تعهدی          ۲۳
استفاده از روش تعهدی به جای روش نقدی       ..۲۴
حسابداری تعهدی تعدیل شده    …..۲۵
حسابداری نیمه تعهدی       .. ۲۶
حسابداری نقدی تعدیل شده       .۲۶
فصل سوم:
تهیه گزارشهای مالی         ۲۷
گزارشهای مالی ماهانه دستگاههای دولتی      ۲۸
حساب نهایی وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی       .۳۰
صورتحسابهای ترکیبی حسابهای مستقل      …۳۱
صورتحساب ترکیبی عملکرد سالانه بودجه       ….۳۳
صورتحساب پیوست حساب ماهانه ونهایی      ….. ۳۳
فصل چهارم:
حسابداری در سازمان بهزیستی            ..۳۵
بخش اول:
آئین نامه و هزینه ها         ۳۶
آیین نامه امور مالی            …..۳۷
استعلام بهای کتبی و شفاهی چیست؟         ۳۷
اعتبارات          .۳۹
اعتبارات جاری        …۳۹
اعتبارات عمرانی        .۳۹
ردیف          …..۳۹
تخصیص اعتبارات در سازمان بهزیستی استان اردبیل         ..۴۰
کاربرد برنامه ها در سازمان بهزیستی استان اردبیل            .۴۴
هزینه ها          ..۴۴
بخش دوم:
خرید کالا       …۴۶
مراحل حسابداری خرید یک کالا        ….. ۴۷
تدارکات            …..۴۷
تنخواه گردان حسابداری          .۴۷
رسیدگی        …۴۸
گردش سند هزینه        ۴۸
حواله        …۴۹
نماینده اسناد هزینه             ….۴۹
خلاصه مراحل حسابداری خریدکالا         ..۵۱
بخش سوم:
کاربرد سر فصل حسابها در موقع تنظیم سند حسابداری      …۵۲
کاربرد، سرفصلهای گروه یک    …..۵۳
واحد سپرده           ..۶۱
خلاصه وظایف واحد سپرده در بهزیستی استان اردبیل         ۶۱
بخش چهارم:
کاربرد سرفصل حسابهای تملک دارائی های سرمایه ای      .۶۶
بخش پنجم :
بستن و افتتحاح  حسابها      .۷۳
آئین نامه مربوط به بستن حسابها    …۷۴
بستن حسابها در پایان سال       …..۷۵
ثبت عملیات حسابداری بستن حسابها         .۷۶
افتتاح حسابها           .۷۸
ثبتهای مربوط دستگاه ابلاغ دهنده    ۸۲
ثبتهای مربوط دستگاه ابلاغ شونده / ابلاغ گیرنده            .۸۳
نتیجه گیری       ۸۵
منابع و مآخذ    ….۸۶

منابع و مآخذ:

۱)   دستورالعملهای تهیه وتنظیم بودجه جاری وعمرانی سال ۱۳۶۶- وزارت برنامه وبودجه

۲)   قانون برنامه بودجه –  مصوب ۱۰ /۱۲/۱۳۵۱

۳)   قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور

۴)   قانون دیوان محاسبت کشور- مصوب ۱۳۶۱

۵)   قانون محاسبات عمومی کشور – مصوب ۱/۶/۱۳۶۶

۶)   سعیدی، پرویز (دکتر) «بودجه وبودجه ربزی» (تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول، سال ۱۳۸۴)

۷)   بابا خانی، جعفر «حسابداری دولتی» (تهران: انتشارات علامه طباطبائی، سال ۱۳۸۲)

۸)   اقوامی، داود و جعفر باباخانی «اصول وکاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی وغیر انتفاعی»  (تهران:انتشارات سمت، چاپ سیزدهم ، ۱۳۸۴)

مقدمه:

تنوع موسسات وگوناگونی فعالیتهای مختلف اقتصادی درپهنه جهان دانش وحرفه حسابداری را برآن داشته تا در قالب مبانی واصول عمومی راه حل های متناسبی را برای نگهداری حسابهای فعالیتهای گوناگون به نحوی فراهم آوردکه صورتهای مالی موسسات تصویر گویاتری ازنتایج عملیات و وضعیت مالی  ارائه دهند. ازطرفی  فعالیتهای  موسسات اقتصادی درکشورهای مختلف دربستری ازاوضاع واحوال اقتصادی واجتماعی ودرمحدوده مناسبات  حقوقی کشور انجام می شود و این عامل  به نوبه خود جستجو و یافتن راه حل مناسب ومطلوب رادرمحدوده راه حلهای متعارف درسطح بین المللی الزامی کرده است.

دولت ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای حفظ حسابهای خود؛ وابسته به حسابداری می باشند چرا که معاملات و داد و ستد های این گروه جزو مهمترین حسابها و قوانین موجود در حسابداری می باشد. این حسابها علاوه بر اینکه از اصول و مفروضات حسابداری تبعیت می کنند از قوانین و مقررات خاص دولتی نیز پیروی می نمایند.

در این پروژه به تفصیل در مورد نحوه ی حسابداری دولتی خواهیم پرداخت.

 بخش اول

   آشنایی با سازمان بهزیستی

ساازمان بهزیستی کشور که به همت شهید بزرگوار و والا مقام شادروان دکتر فیاض بخش در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب تشکیل گردید افتخار دارد که خدمت نیازمندان، خانواده های بی سرپرست، ایتام ، توانخواهان، سالمندان و سایر ا قشار آسیب پذیر جامعه اسلامی ایران قرار دارد.

 

لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور:

در جهت تحقق مفاد اصول ۲۱ و ۲۹ قانوان اساسی کشور و به منظور تامین موجبات برنامه ریزی هماهنگی، نظارت و ارزشیابی و تهیه هنجارها و استانداردهای خدماتی و توسعه دامنه اجرایی برنامه های بهزیستی در زمینه حمایت از خانواده های بی سرپرست و نیازمند ارائه خدمات مختلف به کودکان و تدارک امکانات پیشگیری و توانبخشی حرفه ای و اجتماعی و حمایت و نگهداری از کودکان و اطفال  بی سرپرست و معلولین غیر قابل توابخشی و تامین موجبات تشویق، جلب مشارکت، و فعالیت گروههای داوطلب و موسسات غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور تشکیل می  شود.

سازمانهایی که با تصویب این قانون با کلیه کارکنان ، دیون، تجهیزات و تعهدات در سازمان بهزیستی  ادغام می شوند عبارتند از:

۱) معاونت امور بهزیستی و کلیه واحدهای تابعه،

۲) وزارت بهداری و موسسات ادغام شده در آن

۳) کمیته امداد امام خمینی

۴) بنیاد شهید

۵) سازمان تربیتی شهرداری تهران

 خدماتی که توسط سازمان بهزیستی ارائه می شود:

۱) توانبخشی

۲) امورا جتماعی

 ۱- پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی

 سازمان بهزیستی در راستای تحقق اهداف دولت در زمینه های اجتماعی برخی از خدمات را انجام
می دهد که عمده موارد آن به شرح زیر می باشد.

۲- طرح شناسایی و جمع آوری زنان ویژه از سطح کشور و بازپروری آنان در مراکز ویژه.

 ۱-      توانبخشی:

یکی دیگر از اهداف سازمان بهزیستی توابخشی ازاقشار آسیب پذیر جامعه می باشد. که فهرست برخی از این خدمات به شرح زیر می باشد،

۱- تاسیس و اداره مرکز خصوصی معلولین و سالمندان

۲- تاسیس و اداره مراکز خصوصی توابخشی معلولین ذهنی.

۳- تاسیس و اداره مراکز توانبخشی و خیریه ای هیت امنای معلولین.

۴- اشتغال معلولین در خانه.

۵- پذیرش و کمک مالی به معلولین و سالمندان.

۶- تاسیس مراکز ارتوپدی فنی.

۷- کمک به بیماران کلیدی (دیالیزی)

۸-ارائه وسایل توانبخشی به معلولین.

۹- معرفی و پرداخت وام قرض الحسنه به معلولین.

۱۰- تاسیس مراکز خصوصی توانبخشی

     ۲- اموار اجتماعی:

۱- تاسیس و رسیدگی و نظارت بر اداره مهد کودک های خصوصی

۲- تاسیس و اداره مهد کودکهای غیر انتفاعی خودکفا و وابسته به وزارتخانه ها و موسسات دولتی.

۳- پذیرش، نگهداری و ترخیص و پیگیری فرزندان تحت حمایت و سرپرستی خدمات حمایتی بهزیستی.

۴-تامین حداقل مسکن و اداره معیشت زندگی خانواده های بی سرپرست و اشخاص از کار افتاده.

۵- حمایت از مهاجرین جنگ تحمیلی.

۶- تامین مخارج زنان و کودکان بی سرپرست.

۷- پذیرش و کمک به تامین حداقل هزینه زندگی خانواده های بی سرپرست و نیازمند جامعه.

۸- توضیح شیر خشک به خانواده های نیازمند.

تعاریف حسابداری دولتی :

حسابداری دولتی عبارت است از مجموعه قوانین، مقررات و روشها توأم با دانش حسابداری که ذیحسابهای دستگاههای اجرائی در رابطه با فعالیتهای مالی خود حسب مورد به رعایت و بکارگیری آن می باشند.

با توجه به این تعریف مشخص می شود که در حسابداری دولتی، قوانین داری دولتی به دنبال پاسخگویی دولتها از طریق حسابداری هستیم و چون دولتها دارای قوانین و مقررات بر استاندارهای حسابداری مقدم است و این منطقی است زیرا در حساب متفاوت از یکدیگر هستند بنابراین هر دولت با توجه به قوانین خاص خود نحوه حسابداری خود را شکل می دهد.

حسابداری دولتی نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به فعالیتهای مالی سازمانهای دولتی را جمع آوری وگزارش می نماید تا بتوان درمورد تخصیص منابع مالی آنها به برنامه ها وعملیات مختلف ، تصمیماتی صحیح ومناسب اتخاذ نمود. به عبارت دیگر، حسابداری دولتی عبارت است ازکلیه عملیات مربوط به تجزیه وتحلیل، ثبت، طبقه بندی ، تلخیص، گزارش دهی وتفسیر فعالیتهای مالی سازمانهای دولتی که با رعایت قوانین ومقررات مالی واصول وموازین متداول حسابداری دولتی انجام می شود. بنابراین، حسابداری دولتی شامل تمام عملیات وصول وپرداخت منابع مالی دولت، نگاهداری حسابهای سازمانهای دولتی و نیز تهیه گزارشهای مالی مربوط تمام یا هریک ازعملیات مذکور و یا نتایج آنها
می باشد.صورتهای مالی سازمانهای دولتی اصولاً به منظور رفع نیازهای اساسی زیر تهیه می شود:

 ۱-  نیاز قانونی : دولت وسازمانهای دولتی مشمول قوانین ومقرراتی می باشند که محدودیت های اساسی درمورد نوع،ماهیت ، طبقه بندی و محتویات حسابها وصورتهای مالی برای آنها ایجاد می نماید.

 ۲-نیاز نظارتی : قوه مقننه ، دولت وافرادکشورجهت نظارت بر عملیات سازمانهای دولتی ، بخصوص عملیات مربوط به اجرای بودجه وارزیابی عملکردمدیریت سازمانهای مذکور ، به اطلاعات کافی نیاز دارند.

۳-نیازاطلاعاتی : مدیران سازمانهای دولتی به منظوربرنامه ریزی، تصمیم گیری واجرای عملیات به نحو مطلوب و مناسب ،  به اطلاعات وگزارش های به موقع وصحیح نیاز دارند.

درحسابداری دولتی ،رفع نیازهای قانونی ورعایت قوانین و مقررات برای انجام وثبت فعالیتهای مالی وتهیه صورتهای مالی دردرجه اول اهمیت قراردارد. آنچه باید ضمن مطالعه حسابداری دولتی مورد توجه قرارگیرد این واقعیت است که درسازمانهای دولتی همیشه لزوم رعایت قوانین ومقررات جاری کشورها پیروی ازاصول واستانداردهای متداول حسابداری راتحت الشعاع خودقرارمی دهد.به عبارت دیگر،درصورت وجود تناقض بین قوانین ومقررات ازیک سو واصول متداول حسابداری ازسوی دیگر، حسابداردولتی همیشه ناگزیر ازچشم پوشی از اصول وموازین پذیرفته شده حسابداری ورعایت قوانین ومقررات است ازطرف دیگر، چون قوانین ومقررات کشورهای مختلف متفاوت است برخلاف بازرگانی که اصول وموازین کلی درتمام کشورها تقریباًمشابه است ، سیستم حسابداری دولتی هرکشور
معمولاً دارای روش ها، خصوصیات وقالبهای خاصی است که آن را ازسیستم های مورد عمل درسایرکشورهاتاحدودی متفاوت ولزوم مطالعه مستقل آن رامطرح می سازد.

دولت ، به علت عهده دار بودن مسئولیت وصول ومصرف درآمدها و وجوه عمومی و نگاهداری حسابهای دولتی وتهیه گزارشهای لازم برای اطلاع مردم کشورو قوه مقننه، ایفا کننده نقش اساسی درحسابداری دولتی است. قوه مقننه چون مسئول بررسی و تصویب برنامه های مالی ووضع قوانین ومقررات مربوط به تحصیل درآمدها و انجام هزینه های دولت است ، برنامه ها،عملیات و طرحهای دولت وسازمانهای دولتی و وظایف و مسئولیتهای مالی سازمانهای مذکور و کارکنان آنهاراتعین می کند.

کاربرد قوانین در حسابداری دولتی

ازجمله قوانینی که در حسابداری دولتی ایران کاربرد دارند میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- قانون محاسبات عمومی کشور مصوب شهریور ماه ۱۳۶۶

۲- قانون بودجه سالانه

۳- قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۵- قانون دیوان محاسبات

۶- قانون اساسی

۷- قانون کار

۸- قانون بیمه و غیره

مقررات و روشهای حسابداری دولتی در ایران مطابق مواد ۹۹ و ۱۲۸ قانون محاسبات عمومی توسط وزرات امور اقتصادی ودارائی تهیه و تدوین می گردد و وظیفه ابلاغ این پرسشنامه ها نیز بر عهده وزارتخانه مزبور است.

از مفاد بخشنامه های وزارت امور اقتصادی و دارائی، حساب مستقل هایی که کاربرد دارند را به شرح ذیل می توان بیان کرد:

۱- حساب مستقل اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای و مالی

۲- حساب مستقل اعتبارات

۳- حساب مستقل سپرده ها

۴- حساب مستقل بازنشستگان و موظفین

۵- حساب مستقل سایر منابع(هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای )

۶- حساب مستقل در آمدهای عمومی و اختصاصی

۷- حساب مستقل واگذاری دارائی های سرمایه ای و مالی

۸- گروه حسابهای انتظامی

تعریف حساب مستقل :

ایجاد و نگهداری مجموعه حسابها، با سر فصلهای جداگانه برای هر یک از انواع منابع و مخارج فعالیتهای مالی را که با هم در ارتباطند و  به منظور خاصی دریافت و پرداخت می شوند، اصطلاحاً حسابهای مستقل برای وجوه مستقل می گویند.

تفاوت حسابهای مستقل با گروه حساب دراین است که گروه حساب منبع مالی ندارد ولی حساب مستقل، منبع تامین مالی دارد.

 به طور مثال، برای خرید یک دارایی ثابت، ثبتهای ذیل انجام می شود:

الف- در حساب مستقل وجوه سرمایه ای :

دارائی ثابت (ساختمان) ۱۲۸۷۳۸۴

بانک  ۱۲۸۷۳۸۴

از بابت خرید ساختمان بطور نقد

ب- درگروه حساب دارایی های ثابت:

دارائی ثابت ۱۲۸۷۳۸۴

سرمایه گذاری در دارائی ثابت ۱۲۸۷۳۸۴

موارد افتراق حسابداری دولتی با حسابداری ملی

در حسابداری ملی ، که موضوع آن بررسی عوامل اساسی فعالیتهای اقتصادی یک کشور طی یک سال است، از گذارشهای مالی حسابداری دولتی به منظور انجام بررسی ها وتجزیه وتحلیل های اقتصادی واجتماعی استفاده می شود .هدف اصلی حسابداری ملی طبقه بندی فعالیتهای اقتصادی ومالی در بخشهای دولتی وخصوصی به ترتیبی است که تصویر کامل وجامعی از ساختار ،تر کیب وفعالیتهای اقتصاد ملی، شامل: تولید، توزیع ومصرف کالا، خدمات ، ثروت ودر آمد کشور ارائه دهد. در حسابداری ملی تهیه وتوسعه اطلاعات مورد استفاده در تعین سرمایه ملی (مجموع کالا ونیروی انسانی جامع) ، تولید ملی (مجموع ارزشهای افزوده تمام بخشهای اقتصادی، در آمد ملی، مصرف ملی وپس انداز ملی) ومحصول ملی (مجموع تولیدات داخلی ) مورد بحث ومطالعه قرار می گیرد .

حسابداری دولتی، که یکی از وسایل وابزار های اساسی مدیریت مالی دولت است، شامل ثبت وطبقه بندی فعالیتهای مالی دولت وسازمانهای دولتی (بخصوص فعالیتهای مالی مربوط به اجرای بودجه
مصوب ) در حسابهای مستقل وتهیه صورتهای مالی مربوط به آنها می باشد.

بطور کلی ، هدف اصلی حسابداری دولتی ایجاد امکانات لازم برای برنامه ریزی وبودجه ریزی مطلوب  اجرای صحیح برنامه ها ، فعالیت ها وطرح های دولت از طریق ارائه اطلاعات مالی طبقه بندی شده وقابل استنتاج در مورد فعالیت های مالی سازمانهای دولتی است .بنابراین ثبت کلیه دریافتها وپرداختها ،درآمدها و هزینه،دارایها وبدهی های دستگاه های دولتی ، نگاهداری اسناد ومدارکی که صحت وقانونی بودن فعالیتهای مالی آنها را نشان دهد وهمچنین طبقه بندی اطلاعات مالی به ترتیبی که برای مدیریت وکنترل مفید باشد از وظایف وعملیات اصلی سیستم حسابداری دولت است.

در سالهای اخیر، اهداف و وظایف حسابداری دولتی ، همراه با رشد بخش دولتی وتوسعه اقتصادی کشورها ، به میزان قابل توجهی گسترش یافته است . برای افزایش کارآیی عملیات سازمانهای دولتی، علاوه برمقاصد محاسباتی ، توجه به مقاصد ملی ، سیاسی واقتصادی در نگاهداری حسابهای دولتی از ضروریات تلقی می گردد ، زیرا انجام تحلیل های اقتصادی ومالی در صورتی امکان پذیر خواهد بود که حسابهای دولتی ، با حسابهای ملی ارتباط وهماهنگی مستقیم داشته باشد. حسابهای دولتی در حقیقت اطلاعات اولیه و مواد خام حسابهای ملی را ، که هدف اصلی آنها ارائه جریانهای مربوط به تولید، مصرف وپس انداز ملی در یک قالب کلی است ، فراهم می کند.مسلم است که با انجام تغیرات ، اصلاحات وتعدیلات مناسب در حسابهای دولتی می توان حسابهای ملی را ،که دارای مقاصدی وسعیتر وکلی تر از حسابهای دولتی است ، آسانتر و صحیح ترتنظیم نمود .

 موارد افتراق حسابداری دولتی باحسابداری بازرگانی

وجوه اصلی افتراق حسابداری دولتی باحسابداری بازرگانی  درموارد زیراست :

 ۱- تفاوت اهداف و وظایف سازمانهای دولتی بامؤسسات بازرگانی

۲- تفاوت حسابها وصورتهای مالی سازمانهای دولتی بامؤسسات بازرگانی .

۳-اهمیت اجرای قواین ومقررات درحسابداری دولتی وتقدم آنهابراصول پذیرقته شده حسابداری.

۴- لزوم تهیه بودجه ، اجرای بودجه مصوب واعمال کنترل بودجه ای درحسابداری دولتی .

۵- لزوم نگاهداری حسابهای مستقل درحسابداری دولتی .

۶- تفاوت سازمانهای دولتی بامؤسسات بازرگانی ازنظرنحوۀ ثبت داراییهای ثابت .

۷-تفاوت مبانی حسابداری دولتی با حسابداری بازرگانی

تفاوت حسابها و صورتهای مالی سازمانهای دولتی با مؤسسات بازرگانی

85,000 ریال – خرید

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله حسابداری دولتی
  • مقاله حسابداری از دیروز تا امروز
  • پایان نامه قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری
  • پایان نامه حسابداری دولتی
  • تحقیق فرهنگ در حسابداری
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    پیوندها

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghaleh.irمحفوظ می باشد.